اخباراخبار داخلیاسلایدربررسیفرانسوی

بررسی رنو تلیسمان ( تالیسمان )

یکشنبه ۴ مهر ماه 1395 ، در مراسمی از رنو تلیسمان ( تالیسمان )، پرچمدار این برند فرانسوی، در ایران رونمایی شد. تلیسمان یک سدان متوسط نیمه لوکس به حساب می‌آید که بر پایه پلتفرم ماژولار مشترک رنو و نیسان به نام CMF-CD ساخته شده است. در بازار ایران این خودرو در مقابل هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، تویوتا کمری و هوندا آکورد قرار میگیرد و در دو تیپ پایه با قیمت ۱۶۵ میلیون تومان و تیپ فول آپشن با قیمت ۱۸۵ میلیون تومان، توسط نگین خودرو به فروش میرسد که در حال حاضر فقط مدل فول آپشن عرضه میشود.

 

تماشا کنید: تست هندلینگ رنو تلیسمان

تماشا کنید: تست تصادف رنو تلیسمان مدل 2015

 

 

رنو تالیسمان

 

همچنین طبق صحبت های مدیر عامل شرکت نگین خودرو، نماینده رسمی رنو در ایران، جای نگرانی از بابت استفاده از توربو شارژر و ناسازگاری آن با بنزین ایران در تلیسمان نیست و خودرو های وارداتی بطور اختصاصی برای ایران تنظیم شده اند. از طرفی نگین خودرو سرمایه گذاری زیادی در زمینه ارائه خدمات پس از فروش در سطح استاندارد های رنو انجام داده است و به زودی مرکز آموزش و آکادمی رنو در شرق تهران شروع به کار میکند.

تلیسمان به معنای سحر و جادو است و در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا این اروپایی تازه وارد واقعاً میتواند در ایران جادو کرده و بازار را از انحصار کره ای ها و ژاپنی ها خارج کند؟

 

طراحی ظاهری

پیدا کردن ایراد در طراحی این خودرو تقریبا غیر ممکن است. سبک طراحی تلیسمان این موضوع را فریاد می‌زند که :”من یک رنو هستم!”. سبک طراحی لارنس وان دن آکر، طراح سرشناس هلندی، کاملا در این خودرو مشهود است که به عنوان مثال میتوان به جلو پنجره عریض، آرم بزرگ رنو و چراغ هایی اخمو که در کنار LED های مخصوص روز با طرحی شبیه به حرف C، جلوی تلیسمان را کاملا متمایز کرده اند.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-17

 

چراغ های جلو تا جای ممکن دور از هم قرار گرفته اند تا عرض زیاد این سدان فرانسوی را به نمایش بگذارند. در نمای جانبی اولین چیزی که جلب توجه میکند، هماهنگی سایز چرخ ها با ابعاد بدنه است که گلگیر ها را به خوبی پر میکنند. مورد بعدی درب های بزرگ تلیسمان است که سوار و پیاده شدن از آن را آسان کرده است. خط سقف از ستون وسط به بعد با شیب ملایمی به سمت پایین متمایل شده که به درب صندوق کوچک و پس از آن به اسپویلر ادغام شده در درب صندوق منتهی میشود که شبیه به خودرو های فستبک است و نوار های کروم رنگ دور پنجره های جانبی، لوکس بودن خودرو را نشان میدهند. در نمای عقب، شاهد چراغ هایی هستیم که به نظر می آید به هم متصل بوده اند، اما آرم رنو آنها را جدا کرده است و طرح چراغ ها، کاملا متمایز از هر خودروی دیگری است. اینجا هم رنو بودن تلیسمان واضح و آشکار است.

 

 

رنو تالیسمان

رنو تلیسمان ( تالیسمان ) با ۴۸۵۰ میلی متر طول، با هیوندای سوناتا LF برابری میکند و ۴۴ سانتی متر از پژو ۴۰۵ کشیده تر است. عرض این خودرو به ۱۸۷۰ میلی متر میرسد که با هیوندای سوناتا LF برابر بوده و حدود ۱۸ سانتی متر از پژو ۴۰۵ عریض تر است. ارتفاع تلیسمان نیز ۱۴۶۰ میلی متر است که ۱.۵ سانتی متر از هیوندای سوناتا LF کوتاه تر و ۵ سانتی متر از پژو ۴۰۵ مرتفع تر است. همچنین فاصله بین دو محور این سدان فرانسوی، رقم ۲۸۱۰ میلی متر است که با هیوندای سوناتا LF یکسان بوده و حدود ۱۴ سانتی متر از پژو ۴۰۵ بیشتر است. فاصله کف خودرو از سطح زمین نیز 14.5 سانتی متر است.

همانطور که مشاهده می‌کنید تلیسمان ابعادی معادل با رقیبش، هیوندای سوناتا LF دارد.

 

فضای داخلی

پس از وارد شدن به کابین تلیسمان و بستن درب خودرو که با صدایی بم همراه بوده و حس خودرویی لوکس را القا می‌کند، کیفیت بالای مواد بکار رفته در فضای داخلی که میتوان آن را در حد خودرو های آلمانی ارزیابی کرد، توجه شما را به خود جلب میکند. اکثر قسمت های کابین از مواد درجه یک ساخته شده و خبری از درز های نا برابر و یا سر و صدای اضافه از داشبورد نیست، که از این حیث تلیسمان یک پله از خودرو های سگمنت خودش بالاتر است. استفاده از مواد نرم در کابین حس و حال خودرویی گران قیمت را ایجاد کرده است، اما پلاستیک خشک بکار رفته اطراف اهرم تعویض دنده کمی توی ذوق میزند.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-7

 

تلیسمان تا دلتان بخواهد فضای جا دادن خرده ریز دارد و در مدل های وارداتی، محفظه ای خنک شونده برای نگه داری یک بطری نیم لیتری نیز در کنسول زیر دستی وسط تعبیه شده است. از نظر فضای کابین برای سرنشینان جلو و عقب، رنو سنگ تمام گذاشته و از این حیث تلیسمان به خوبی می درخشد.

در مدل فول آپشن شاهد تجهیزاتی مانند سنسور پارک جلو، سیستم هشدار نقطه کور، کارت هندزفری، صفحه نمایش روی شیشه جلو (HUD)، روکش چرمی صندلی ها، سانروف برقی پانوراما، آیینه های جانبی جمع شونده اتوماتیک، نور پردازی محیط داخل، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو به همراه ماساژور، گرمکن صندلی راننده و سرنشین جلو، مانیتور ۸.۷ اینچی کنسول وسط و سیستم صوتی BOSE با ۱۳ بلندگو (که دو عدد از آنها ساب ووفر است) هستیم. شیشه های کناری چند لایه نیز به سکوت هر چه بیشتر کابین کمک میکنند.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-11

 

عملکرد کارت هندزفری بدین صورت است که میتوانید از طریق آن چراغ های خودرو را روشن کنید و البته قابلیت ورود بدون کلید را هم فراهم می‌کند. با همراه داشتن این کارت نیز برای روشن کردن خودرو فقط کافیست پایتان را روی پدال ترمز قرار داده و دکمه استارت را بفشارید. با دور شدن از تلیسمان، درب ها بطور خودکار قفل میشوند و امکان باز کردن درب صندوق عقب نیز از روی کلید روی کارت وجود دارد.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-8

 

سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی (Infotainment)  رنو موسوم به R-Link 2 رابط کاربری بسیار ساده و سر راستی دارد که عملکرد سریعی داشته و حتی میتوانید دو برنامه را در کنار هم اجرا کنید، مشابه گوشی های اندروید. رنو مدت هاست که کار بر روی سیستم Infotainment را شروع کرده، خیلی زودتر از پژو و حالا شاهد سیستمی جا افتاده و بی نقص در تلیسمان هستیم.

پشت آمپر دیجیتالی خودرو، امکان انتخاب کیلومتر شمار و دور شمار های مختلف و تغییر رنگ پس زمینه را میدهد. به علاوه در این پشت آمپر دیجیتالی، اطلاعاتی از سیستم مسیر یابی ماهواره ای و همچنین قدرت و گشتاور تولیدی موتور در هر لحظه نمایش داده میشود که وسیله سرگرمی جالبی است.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-10

صندوق تلیسمان با 608 لیتر فضا، بسیار جادار است که با خواباندن صندلی های عقب به 1022 لیتر میرسد.

 

پشت فرمان تلیسمان چه حس و حالی دارد؟

قرار گرفتن پشت فرمان تلیسمان با مراسم خوش آمدگویی خاصی همراه است: با نزدیک شدن به خودرو، تلیسمان صاحبش را شناسایی میکند و هیجان زده میشود! چراغ های LED مخصوص روز، چراغ های داخل کابین و سیستم نور پردازی داخل خودرو روشن شده و آیینه های جانبی باز میشوند. وقتی وارد میشوید، صندلی راننده به طور خودکار به آخرین تنظیمات اعمال شده بر می گردد و انیمیشنی برای خوش آمدگویی روی صفحه لمسی پخش میشود. همچنین وقتی به مقصد میرسید، صندلی ها بطور خودکار عقب میروند تا راحت تر از تلیسمان پیاده شوید و با دور شدن از خودرو نیز درب ها قفل میشوند.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-120

 

 

میتوانید مشخصات فنی تلیسمان وارد شده توسط نگین خودرو را در جدول زیر مشاهده کنید :

 

مشخصات فنی رنو تلیسمان / رنو تالیسمان با موتور Energy TCe 190
حجم دقیق موتور (سی سی) 1618
استاندارد آلایندگی یورو 5
نوع موتور توربوی تزریق مستقیم
آرایش سیلندر ها خطی
تعداد سیلندر / تعداد سوپاپ 4 / 16
حداکثر قدرت / دور در دقیقه 190 / 5750
حداکثر گشتاور / دور در دقیقه 260 / 2500
نوع گیربکس 7 دنده خودکار دو کلاچه EDC
سیستم انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) 225
شتاب صفر تا صد (ثانیه) 7.7
شتاب 80 تا 120 (ثانیه) 6.6
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) 5.88
مصرف سوخت داخل شهر (لیتر در هر صد کیلومتر) 7.5
مصرف سوخت خارج شهر (لیتر در هر صد کیلومتر) 4.6
ظرفیت مخزن سوخت (لیتر) 51
نوع فرمان برقی کمکی
سیستم تعلیق جلو مک فرسون با طبق جناغی تحتانی
سیستم تعلیق عقب اکسل نیمه صلب
ترمز جلو دیسکی خنک شونده
ترمز عقب دیسکی خنک شونده
وزن خالص (کیلوگرم) 1444
مشخصات لاستیک  225/55R17یا  245/45R18

 

همانطور که مشاهده میکنید، موتور 1.6 لیتری توربوی تلیسمان، توانایی تولید 190 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور را دارد.

اما با بررسی منحنی گشتاور این موتور، میتوان به گشتاور بسیار خوب آن پی برد که در دور 1500 بیش از 200 نیوتن متر گشتاور داشته و حداکثر گشتاور 260 نیوتن متر از دور 2500 تا 4500 در دسترس بوده و پس از آن هم افت کمی داشته و در دور 6500 به 200 نیوتن متر میرسد. به زبان ساده تر میتوان گفت که این رنو کشش دور پایین و دور بالای فوق العاده ای دارد. (توضیح اینکه منحنی مربوط به موتور Energy TCe 200 است که 10 اسب بخار از مدل وارداتی قدرتمند تر است، اما گشتاور اعلامی برای هر دو موتور یکسان است.)

 

%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86

 

نکته بعدی گیربکس تلیسمان است که عملکردی بسیار سریع، دقیق و کاملا روان داشته که حتی با تخت گاز کردن هم، معکوس کردن دنده بدون ضربه انجام میشود و وجود 7 دنده بدین معنی است که مصرف سوخت، آلایندگی، استهلاک و صدای موتور در بزرگراه ها و سرعت های بالا بطور چشمگیری کاهش می یابد. بطور مثال سرعت تلیسمان با دنده 7 و دور موتور 2500، برابر 113.5 کیلومتر بر ساعت است.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-15

 

مطلب بعدی شتاب بسیار خوب تلیسمان است که برابر 7.7 ثانیه بوده  و از آن مهمتر این که در عین حال مصرف سوخت پایینی نیز دارد. از نظر شتاب رنو تلیسمان چیزی در حد بی ام و 320i با موتور 2 لیتری توربو و گیربکس 8 دنده اتوماتیک است.

 

 

فرمان تلیسمان که از نوع کمکی برقی است کمی بیش از حد نرم بوده و برگشت پذیری چندان خوبی هم ندارد. اما کیفیت سواری تلیسمان عالی بوده و در کنار عایق بندی خوب کابین، این سدان فرانسوی محیطی بسیار آرام و ساکت را برای سرنشینان فراهم میکند.

سیستم تحسین برانگیز رنو به نام 4Control که امکان فرمان پذیری چرخ های عقب را هم فراهم میکند، باعث شده تا شعاع چرخش این سدان در حد و اندازه یک خودروی هاچبک شود. در این سیستم در سرعت های پایین چرخ های عقب خلاف جهت پیچیدن چرخ های جلو می پیچند و مانور پذیری خودرو را افزایش میدهند و در سرعت های بالا چرخ های عقب در جهت یکسان با چرخ های جلو می پیچند تا هندلینگ خودرو بهبود یابد.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-4

 

اما ظاهرا در مدل های وارداتی خبری از این سیستم نیست که البته جای نگرانی نیست و هندلینگ تلیسمان بدون سیستم 4Control هم بسیار خوب است. از طرفی عدم وجود این سیستم در بازار ایران چندان هم بد نیست، چرا که تلیسمان های وارداتی از نظر فنی ساده تر هستند و پیچیدگی کمتری دارند.

در تلیسمان های وارداتی سیستمی به نام Multi-Sense وجود دارد که امکان انتخاب حالت های اسپرت، معمولی، راحت برای رانندگی آرام و نرم، اقتصادی و یک حالت اضافه که بسته به دلخواه راننده امکان شخصی سازی دارد را به شما می دهد. بر اساس حالت انتخاب شده، ضربه گیر های الکترونیکی، حساسیت فرمان، عملکرد موتور و گیربکس، صدای موتور و نور پردازی داخل کابین تغییر میکنند.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-2

 

ایمنی

در آخر مسئله ایمنی مطرح است که خوشبختانه در این زمینه هم تلیسمان عملکرد خوبی دارد و با کسب 5 ستاره و 86 در صد در بخش صدمات وارده به سرنشینان از موسسه Euro NCAP، بهتر از کیا اپتیما عمل کرده است:

 

لیست امکانات و تجهیزات دو تیپ تلیسمان:

 

%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa_%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-21

%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa_%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%861

%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa_%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-2

%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa_%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-3

 

213 دیدگاه

  1. چراغهای قبش دقیقا از سوناتا lf کپی برداری شده
    فقط یکم به سمت داخل کشیده تر شده
    من مزدا 6 و هوندا اکورد رو به این فرانسوی با مهندسی اشغالش ترجیح میدم
    خدا نکنه این ماشین خراب بشه

    1. البته شما اینطوری فک میکنی، کانسپت چراغ های عقب رنو قبل معرفی سوناتا LF بوده. حالا چون شما اول تو ایران سوناتا LF دیدی پس رنو از هیوندایی تقلید کرده؟
      درسته حالت خارج شدن قسمت بالایی چراغ بین هر دو ماشین مشترکه اما روهم رفته خیلی باهم متفاوت هستند. با یک المان شبیه که همه چی شبیه هم نمیشه

      1. تلیسمان از نظر ظاهر که خیلی خوشگله، کاش یکی که باهاش رانندگی کرده بگه کیفیت سواریش چطوره، البته سلیقه ای هست ( چون من سواری هوندا رو خیلی دوست دارم و کمری رو اصلا)، ممنون.

      1. .خخخخ
        سلام روز و شبتون خوش…
        آقا من نه فروشندم،نه وارد کننده ام،نه تعصبی روی برند ها و کشورهای مختلف دارم،نه مدرک دکترا دارم از آمریکا،نه بی سوادم،نه شاخم،نه آدمه بی اطلاعیم نسبت به ماشین ها،من یه آدمِ عادیم که معلم هستم
        بنده خودم با تجربه ای که داشتم کمری رو ماشینه خوبی میدونم
        حقیقتش خودم دنبال کمری ۲۰۱۶خشک بودم تااین که همین چند وقت پیش نمایشگاه ماشین باز شد،منم برای به روز رسانیه اطلاعاتم به نمایشگاه رفتم تابلکه ماشین های جدیدی آورده باشند.واونجا بود که رنو تالیسمانُ دیدم،بسیار زیبا و خوب بود ازهمه لحاظ.اولش که گفتن موتورباحجم۱/۶ داره ریپ زدم ولی وقتی فهمیدم که دو موتوره توربو(که یکی برای دورهای کم و یکی برای دورهای زیاد)داره فهمیدم که قدرتی بالاترازموتورهای ۲/۴لیتری ایجاد میکنه.تحقیقاته زیادی بین مقایسه و تالیسمان انجام دادم و فهمیدم تالیسمان نسبت به قیمتی که داره بااین امکانات خیلی فوق العادست.میتونه رغیب خیلی سر سختی برای تویوتا کمری باشه،اما بدون تعصب میگم که تاالان تویوتا رغیب نداشته.به نظرم کمری و تالیسمان هم رده ی هم هستند.من خودم تالیسمانُ بعده مدت ها تحقیق و مقایسه بین کمری ثبت نام کردم.به خدا ماشینه خیلی نرمیه.حقیقتا ماشینه اپتیما و سونوتارو سوار نشدم و حق نظر دادن ندارم،ولی کسانی در ماشینه من نشستن که هم اپتیما داشتن و هم سونوتا،اونا گفتن خیلی بهتراز ماشینایه خودشونه(اون بنده خداهاهم بی تعصب و رک و راست بودن)
        انشاالله هرکی هرماشینی باهر برندی داره واسش کارکنه

  2. 190 اسب !!! با 1600 ؟؟؟
    این یه خودروی سدان شهریست و نه اسپرت یا با کاربری خاص به نظرم رنو اغراق کرده !!! البته تو سایت اصلی رنو در قسمت تالیسمان اسپیسیفیکیشن و ویکی پدیا هم همینو زده حالا باید بیاد بازار ببینیم همین مشخصاتو واقعاً داره یا در حد حرف و شعاره !!!

    1. نمی دونم چرا اکثر افراد فقط حجم رو نگاه می کنن، دوتا توربو شارژر رو نمی بینید؟

      1. وقتی داری یه خودرو یا هر چیز دیگه ایو به قیمتش میسنجی و از همه مهمتر داری مقایسش میکنی با یه محصول دیگه باید یه نکترو توجه داشته باشیم داداش گلم حجم بالاتر اصطحلاک کمتر و مصرف بیشتری داره و برعکس حجم پایین تر اصطحلاک بیشتر و مصرف کمتری داره , حالا تو کشور ما که نه مکانیک خبره خارجی درست و حسابی داریم و نه قطعات اصلی (نمایندگیها هم کلاً از ذهنت دور کن)و از طرفی هم هزینه سوخت پایینه پس اصطلاک فاکتور بسیار مهمی حساب میشه که با توجه به تجربه توربو روی خودروهای دیگه (منظورم چینیها نیست) و بنزین بسیار بی کیفیت و نازل و نبود قطعات اصلی و یا گرانی بیش از حد آن و … خرد جمعی میره دنبال ماشین پرحجمتره و البته ساده تره پس این خودرو به علاوه خودروهای ds مطمئنن موفق نمی شوند چون این خودروها بیشتر برای اروپا طراحی میشن و بدرد همون شرایط زندگی و قیمت سوخت و مکانیک ماهر و قطعات اصلی و …. میخورن نه ایران و سایر جهان و آمریکا و خیلی جاهای دیگه , اصلا خودروهای فرانسوی 2 زار نمی ارزن !!!

        1. عزیز خودروی فرانسوی کاملا با شرایط ایران میخونه.اون زمان که فرانسوی ها سیستم برق مولتی پلکس داشتن کره ای ها مشغول پراید تولید کردن بودن
          ضمنا اون ماشینی که میگید با توربو استهلاک داره فکر کنم ماشیایی باشن که توی گاراژ ها مجهز ب توربو شدن نه شرکتی مثل رنو که یک قرن سابقه داره وسابقه ساخت موتورهای هواپیماهای جنگی جنگ جهانی وحتی خودروهای زرهی !!! در هرکجا که بگید افتخارات داره رنو 5 توربو مال چندین سال پیش اقای عزیز قبل از تایپ چرندیات یکم مطالعه هم کنید بد نیست

          1. با کمال احترام به شما دوست مودب !!!
            باید بگم منظور من بد بودن توربو نیست !!! اتفاقاً توربو و سوپر و افتر و اینتر و…. خیلی هم خوبه اما نه در ایران و حداقل تا زمانی که بنزین استاندارد نداشته باشیم , گل من شما خوندی ما تجربه کردیم با سابقه 15 سال کار در خودروهای خارجی بهت میگم تو ایران ,خودروی توربو نه دستی و نه شرکتی نخر چون اذیتت میکنه حالا خود دانی مگر اینکه بخوای دوتادور دور کنیو چهار تا مخ بزنی و بعدشم سر یه سال بفروشیش بره اگه خواستی دلایلشم برات میارم همانطور که قبلاً توی همین دنده شیش یکبار کامل توضیح داده دلیل فنیشو , راستی یه چیز دیگه ماشین فرانسویو کلا بیخیال شو و اروپائیها هم هزینه و استهلاک بالائی دارند برو توکار اول آمریکائی و بعد ژاپنی تا همیشه تو سوار ماشین باشی و نه اون سوار تو ….

          2. آخه کی گفته خودروهای فرانسوی کاملا با شرایط ایران میخونه؟ چرا از خودتون حرف در میارید. بابا سند بدید. بدون مدرک حرف زدن رو همه بلدن. رو هوا که نمیشه حرف زد. خیر سرتون مدرک مهندسی مکانیک از آمریکا دارید

          3. شما چه دلیلی داری که یگی خودروی فرانسوی با برای شرایط ایران مناسبه؟ میشه تحقیقاتتو منتشر کنی بقیه هم فیض ببرن؟ چرا بدون دلیل و سند و کتره ای نظر میدید. هر ادعا باید همراه سند و مدرک متقن و قابل قبول باشه. وگرنه کاملا بی ارزشه.

          4. راستی یه چیز دیگه , هیچوقت دیگه به کسی نگو مالتی پلکس به سیستمهای دیگه برقی یا نسلهای بالاتر برتری داره این حرف خیلی مسخرست و از یک 206 سوار فقط بر میاد کلی مشتری داریم سر همین سیستم برق مسخره و پر ایراد گریه کردند مثل اینکه بگیم مرورگر کروم از فایرفاکس یا گوگل بهتره !!! , دوستان نظرات من فقط برخواسته از تجربیات شخصی و کار مستقیم روی عیب یابی و تعمیرات خودروهای خارجی مخصوصاً فرانسویها به مدت زیاد است

          5. اگر خودرو فرانسوی با شرایط ایران همخوانی نداشته باشه میشه بگید خودرو کجا با ایران هماهنگه .ازاین روشنتر چیزی هست که تمامی ماشینهای مسیری که دائم در حال کار هستند پژو 405 و سمند هستند.جائی که من کار میکنم 5ماشین کرایه ای داره برای ماموریتهای روزانه که 4تاش 405 هست و یکیش سمند حتی مدل 94 که از نظر کیفیت افت کرده بکوب هم دارند ازشون استفاده میکنن.چطوری وقتی بحث توربو روی ماشینهای چینی پیش میاد کسی نمیاد اینهمه از توربو ایراد بگیره .ضمنا برای اون کسی که مدعی استادی ماشینهای خارجیه عرض کنم بنزین ایران چه با ماشینهای توربو و حتی بیشتر با ماشینهای پیشرفته با ضریب تراکم امروزی دنیا مشکل داره یه ب ام و 2015 اگر بنزین مخصوص توش نریزی به زور را میره.
            کلا قاطی کردن بحثهای فنی با ضدیت با ماشینهای فرانسوی کار احمقانه ایست چون برای بقیه ماشینها که توربو نیستند حتما میگن دنیای امروز رفته به سمت توربو اینها دارن موتورهای حجیم میسازن.یه مورد دیگه نمیدونم چرا تا کسی در باره ماشین چینی و کره ای حرف میزنه محکوم به ندیدن و سوار نشدن میشه ولی وقتی میخواد در باره ماشین فرانسوی که تازه میخواد وارد بازار بشه نیازی به دیدن و سوار شدن نیست.
            جائی که کار میکنم مشرف به یه اتوبانه این نوشته ها رو میخونم که افراد ماشینهائی مثل تالیسمان و 508 و هر چه فرانسوی هست حتی دی اس رو قبول نداره بعد یه نگاه به اتوبان میکنم و آبشار ماشینهای پراید و پیکان بارو در چند کلاس بالاتر 405 رو میبینم کمی جلو چشمم سیاهی میره این افراد ایران زندگی میکنند و داخل یکی از همین ماشینها نشستند و آخرین ساخته ها را محکوم میکنند!!!!

          6. ارش جان اینا حرفای دلال جماعت و کوچه بازاریه بهش توجه نکن دلشون خوشه! من خودم 3 سال تجربه ماشین فرانسوی رو داشتم الانم ژاپنی دارم اگه بد بود بدشو میگفتم ولی برعکس تجربه خیلی خوبی بود و از کره ای یه سر و گردن بالاتر هرکیم از اطرافیان داشته و داره راضیه حالا یه عده از رو نادونی یه حرفی میزنن نباید بهش بها بدی…

        2. رنو محشره…شما بعید میدونم اطلاعاتت کافی باشه…بهتره کسانی که تجربشو دارن نظر بدن…ممنون

        3. اصطحلاک!!!!؟ اونم دوبار پشت سر هم‌نوشتی. داداش معلومه بلد نیستی بیخیال کارشناسی شو برو یه کم درس بخون خب

    2. باسلام…
      امیدوارم با آمدن این خودرو ها مردم دست از خودروهای گول زننده و بی کیفیت کره ای دست بردارن!رنو شدکتی که 120 ساله خودرو تولید میکنه وامتحان خودشو در همه جای دنیا پس داده!
      موتورش شاهکار مهندسی!لطفا نسنجیده نظر ندهید…این ماشین از هر جهت فوق العادس با توجه به قیمتش…

  3. می تونست طراحی داخلی بهتری داشته باشه، هر چقدر بیرونش هیجان انگیزه داخلش معمولیه، ولی با اطلاعاتی که اینجا ذکر شد بویژه موتور با راندمان بالاش، ماشین خوبیه قطعا و می تونه رقیب اپتیما و سوناتا باشه. در مورد کمری و آکورد اما بعیده.

    1. دوستان عزیز لطفا این ماشین رو با اپتیما و سوناتا قیاس نکنید!اصالت و کیفیت رنو رو هیچ وقت کره ای نداره!
      به امید اینکه بعد از تحریم ها خودرو های اروپایی جای این کره ای ها رو بگیرن…
      رنو خودروی اروپایی با کیفیت و اصیل هستش که قیمتش عالیه…
      تلیسمان واقعا محشره و به قیمتش می ارزه…

  4. ظاهر فوق العاده زیبا. فضای داخلی زیاد. قدرت و گشتاور بیشتر موتور. آپشن‌های بیشتر. مصرف سوخت کمتر. و از همه مهمتر قیمت پایین تر. مطمئنا برتر از اپتیما و سوناتاست. هرچند کیفیت آکورد و کمری برای همه ثابت شده اما در کمال احترام من این فرانسوی رو به اونا هم ترجیح میدم.

  5. دوستانی که از توربو ایراد میگیرن بد نیست بدونن وقتی یه bmw سری 3 توربو بالای 300 میلیون فروش میره قطعا تالیسمان توربو با نصف قیمت bmw ارزش خرید داره

      1. عباس اقا راسته میگن گوشت می خواد باز گرون شه!خخخخ راست میگه اقا امین حق با قصاب محله شما bmw رو با رنو مقایسه می کنی اگه اینجوریه دنا هم مدل توربو داره تازشم قیمتش 1/4 قیمت رنویه 1600 هم که هست دیگه چی می خوای!

        1. آفرین بر ممل آمریکایی. درود بر شما . این موجب میشه که مهندسان مکانیک از آمریکا زمان صحبت از استدلالها درست استفاده کنند و در دام مغلطه تیفتند. ان شالله گوشت هم ارزون میشه.

  6. جالبه یارو هنوز نمیتونه بنویسه استهلاک ومیگه اصطکلاک بعد نظریه تخصصی هم میده حالا شما بگو من برای این توضیح هم بدم که ماشین توربو چطوری ناک نمیزنه وخرابی کمتری داره

    1. با نقدت موافقم و استهلاک و اشتباه نوشتم ولی دلیل نمی شه … شما سرانه تولید و فروش خودروهای فرانسوی و پاپنیو بخون و مقایسه کن بعد به چیزی به عنوان خرد جمعی میرسی که نشون میده کیفیت و ایمنی و اقتصادی بودن خودرو و استفاده دراز مدت یعنی چی !!! جدای از بحث فنی .

    2. راستی تا حالا یه توربو از نزدیک دیدی ؟ من و خیلی از همکارانم توربو تعمیر میکنیم میدونی یعنی چی یعنی کاری که کمتر جائی از دنیا انجام میدن چون دوستائی که با توربو کار میکنن میدونند که پرسیه و بعداز عیوب فنی مخصوصاً شکستگی پره های داخلی (تو ایران خیلی شایعه به خاطر بنزین بی کیفیت) همه جای دنیا میندازنش دور و مشتری بیچاره رو با کلی هزینه مجبور به خرید نو میکنن ولی ما تعمیر میکنیم و 20000 کیلومتر هم گارانتی میدیم

  7. هر وقت این قسمت نظرات می خونم سرم درد میگیره یه جوری راجع ماشین صحبت میکنند انگار مهندسی مکانیک از آمریکا دارن بس کنید دیگه از این نظرات سر سفره ابگوشتی

    1. خوب شاید مهندسی مکانیک از آمریکا دشته باشن. راستی پیاز با آبگوشت خوب میشه

      1. خب شاید که نشد حرف! باید سند و مدرک واسه ادعات ارائه بدی! نوشابه هم با پیتزا میچسبه!

  8. من همیشه گفتم خودروهای فرانسوی در مقابل ژاپنی ها و آلمانیها هیچ حرفی برای گفتن ندارند ولی تالیسمان هم طراحی خوبی داره و هم قیمت خوبی داره و هم ایمنی فوق العاده. به نظرم کاملا رو بازار سوناتا و اپتیما تاثیر میگذاره. تست تصادفش فوق العاده بود! قیمتش برای بازار ایران خیلی خوبه. حتی میتونه رقیب سرسختی برای یک سری ژاپنیها هم باشه و استدلال برای خرید کره ایها دیگه واقعا سخت میشه.

    1. باید سند و مدرک برای مدعایی که مطرح کردی ارائه کنی. روی هوا که نمیشه حرف زد.

  9. به طور کلی فرانسوی ها در برابر ژاپنی ها و آلمانی ها حرفهای زیادی برای گفتن دارند. ممکنه این حرفها رو درست مطرح نکرده باشند.

  10. وبازم نظریات فوق مهندسی !!!
    در مورد بنزین ایران من مدتیه داریم با ماشینی رانندگی میکنم که تراکمش 11به 1 حدود یکساله با بنزین یورو4 هیچ مشکلی براش پیش نیمده وخبری از ریتارد شدن جرقه وناک زدن دیگه نیست چون ایران مدتهاست با بنزین اکتان 87 خداحافظی کرده
    یکی اومده گفته ماشینای فرانسوی در حد جاپون نیستن این حرف کاملا غلطه چون زمانی که رنو وجود داشته جاپونی ها فرغون هم نمیساختن!!!
    همین سیستم منیفولد طول متغیر که ژاپن ازش دم میزنه تاریخچشو بخونید سالهای خیلی دور پژو در ماشین های رالی ازش استفاده کرده

    1. اینکه ژآپنی ها زمانهای قبل فرغون می ساختن دلیل نمیشه که تکنولوژی و صنعت خودروسازی فرانسه از ژاپن بهتر باشه. همین طور ساختن اون چیزی که گفتی و نمیدونم چیه قبل از ژاپنیها هم دلیل خوبی برای ضعف خودروسازی ژاپن نیست. ما در سال 2016 داریم بحث می کنیم. در مورد تویوتا و پژو یا سیتروئن. پس تقویم روی میزتو درست کن و در مورد زمان حال صحبت کن و دلیل ارائه کن. یا حسین

    2. شما که مدرک مهندسی مکانیک از آمریکا دارید باید بدونی که اینکه ژاپنیها فرغون می ساختن یا منیفول که من نمیدونم چیه رو بعدن ساختن دلیلی بر برتری فنآوری و صنعت خودروسازی فرانسه بر ژاپن نیست. تقویم روی میزت رو تنظیم کن برادر. از سال 2016 سند و مدرک بیار. شما مهندسی تو از آمریکا چه سالی گرفتی؟ یا حسین

    3. داداش گلم تو منو یاد محمد میندازی , بزار داستانشو واست بگم یه جوون محجوب و بسیار باادب و گل مثل خودت , دارای مهندسی میکانیک از دانشگاه آزاد و دارای یه خودروی 206 مدل پائین تیپ دو 80000تا کارکرده که مامانش براش خریده بود و با اصطلاحات مهندسی بسیار آشنا همرو از اینترنت خونده بود و حفظ بود , بگذریم ماشینش یه مشکلی داشت (تو هر سرعتی و دنده ای ریپ میزد)که هر چی هزینه کرده بود درست نشده بود و البته این ماشینو خدای همه ماشینای دنیا میدونست و میگفت نیسان یا تویوتا مال افغانیاست فقط فرانسه و فقط پژو وفقط 206 تا اینکه یکی راهنمائیش کرده بود اومد پیش ما , خلاصه ایراد ماشینش برطرف شد و خوشش اومد و گفت میخوام چندوقت اینجا بمونم آچار به دست بشم گفتم بمون خوبه کمک ما هم هستی , روزای اول خیلی ادعا و نظر میداد ماهم گفتیم جوونه خودش بزرگ میشه بعدش دیگه هیچی نمیگفت و فقط گوش میکرد و می دید ماهم یواش یواش کارارو دادیم دستش الان 7 سال از اون روز میگذره ممد از منم حرفه ای تره دائماً این ور و اون ور تو کارشناسی رنگ و بدنه و فنی و قطعه ماشینه و خیلی هم آروم شده و البته رفیق فاب ما هم هست چند وقت پیش دیدم اتفاقی داره با یکی صحبت میکنه میگفت فرانسوی دوزار نمی ارزه برو سراغ ژاپنی !!! بش گفتم ممد توئی گفت بابا ما که نمیخواهیم بریم ریس که ماشینو واسه یه روز نهایتا تحت فشار بزاریم بندازیمش تعمیرگاه ما میخواهیم لااقل چند سال استفاده کنیم و اذیت نشیم گفتم من دیگه حرفی ندارم . دوستان موفق ابشید یا حسین

      1. کاملا موافقم احمد اگر شرکت وارد کننده نگین خودرو برای خودرو های جدید مثل مگان جدید قیمت گذاری خوبی داشته باشه البته تالیسمان خوب قیمت گذاری شد فقط باید قیمت تا دو سال حداقل افزایش نده و مدام تزریق بازار کنه تا تو بازار خیلی گرون نشه البته به اندازه ای که یک مقدار همیشه اختلاف قیمت باشه چون این سیاست خوبیه برای جذب مشتری الان قیمت حواله های تالیسمان تا200 ملیون بالا اومده من در ابتدای ورود این خودرو از این خودرو تعریف کردم و بعد از قیمت گذاری نگین خودرو موفقیت اون رو تضمین کردم همون ابتدای کار تو تاپیکی گفتم که قیمت این خودرو تا 210 ملیون تو بازار ازاد بالا میره که البته نگین خودرو نباید هیچ رقمه افزایش قیمت بده تا بازار و خریدار همواره تشنه خریدن این خودرو باشه و نیم چشمی هم به سود ان داشته باشه در مجموع تالیسمان و مگان جدید می پسندم فقط ای کاش برای این دو خودرو موتورهای دو لیتری تنفس طبیعی با قدرتی بین 150 تا170 وجود داشت اونوقت هیچ حرف حدیثی نبود به خدا حیف واقعا این دو تا ماشین که گفتم به سرنوشت محصولات قبلی نگین خودرو دچار بشن نگین خودرو یه خورده ادم باش

      2. رنو و پژو اجازه ورود به آمریکا رو ندارن.. چون تستهای ایمنی ماشین در امریکا بالاست. ماشینهای فرانسوی نمیگم بد هستند.‌ ولی در کل برای قشر متوسط ساخته میشن. و از نظر کیفیت با ماشین های امریکایی و ژاپنی و آلمانی اصلا قابل قیاس نیستند.. به نظر من همین کره ای ها از ماشینهاز فرانسوی عملکردشون بهتره.. مخصوصا هیوندا.

  11. یه ماشین فوق العاده زیبا با راندمان بالا و امکانات زیاد با این قیمت و کیفیت بالای محصولات رنو انتخاب خیلی خوبیه من این ماشین رو به کره ای های همرده مثل اپتیما ترجیح میدم

  12. طراحی کسل کننده ای داره چراغ های عقب هم که از هیوندای گرانجور مربوط به سال 2014 کپی شده اند البته در کل طراحی قابل قبولی داره اما قیمت در نظر گرفته شده برای این فرانسوی که به مهندسی پیچیده غیر ضروری در جهان معروف هستند واقعا یک شکست محسوب میشه و ملت بیشتر به سمت و سوی کره ای های بی دردسر و زیبا با بازار فروش دست دوم بهتر حرکت میکنند

  13. چقدر طراحی زیبایی داره داداش شما یه ایرادی داری که به این میگی کسل کننده!!!
    منم به کره ای ها ترجیحش میدم کره ای فقط قیافه داره فنی تعطیل!

  14. نمی دونم چرا اینجا تو فضای مجازی این همه طرفدار دارند محصولات فرانسوی ولی چرا تو عمل موقع خرید پول به فرانسوی ها نمی دند و
    خیابان پر از کره ای ها شده دو حالت بیشتر نداره یا اینکه اکثر این کاربرها چند نفر خاص نیستند که به اسامی مختلف کامنت می زارند یا اگر واقعا این همه کاربر طرفدار فرانسوی ها هستند اینها پول خرید ماشینهای بالای 100 ملیونی فرانسوی رو ندارند و همشون خودرو های ارزان قیمت فرانسوی دارند و به خاطر همون تعصب دارند اخه اینجا تو فضای مجازی خودروهای گرانقیمت فرانسوی این همه کشته مرده داره ولی تو دنیای واقعی تو کوچه و خیابون از هر هزارتا کره ای بالای صد ملیون یه فرانسوی هم قیمت به زور می بینی نتیجه گیری کاملا واضح یکی از همون دو حالتیه که گفتم اگه من اشتباه می کنم یکی از این فرانسوی دوست ها بگه چرا با اینکه تو فضای مجازی خودروهای گرانقیمت فرانسوی این همه طرفدار داره ولی منظورم همین سایت های خودمون ایران ولی تو خیابانهای ایران شرایط کاملا برعکس هیشکی پول به خودروهای بالای 100 ملیون فرانسوی نمی ده??????????????????،!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  15. خب داری اشتباه میکنی حالت سوم هم داره!
    ماشینهای کره ای تو ایران جا افتادن و علاوه بر واردات توسط نمایندگیها وارد کننده های شخصی هم از امارات اقدام به وارداتشون میکنن و اکثر واردات خودرو میشه ماشینهای کره ای از طرف دیگه نگین خودرو تازه چند وقته شروع به واردات محصولات رنو کرده و خودت احتمالا میدونی چقدر افتضاح اینکارو شروع کرد و با تاخیرهای حتی سالانه و نارضایتی شدید مشتری تو تحویل یکی از دوستام و یکی از نزدیکانم جزوشون بودن!
    از طرف دیگه تو ایران ماشین یه کالای سرمایه ایه برای همین همه به افت قیمتم نگاه میکنن که کره ای ها چون تو بازار جا افتادن از همه افت کمتری دارن مثلا هوندا که هر دو میدونیم از کره ای همه مدله سره ولی از هر 100 تا کره ای 1 دونه هوندا میبینی این نشون نمیده مردم کره ای بیشتر دوس دارن یا با کیفیت تره بلکه نشون میده به علت واردات کم و خدمات کمتر و تامین قطعات کم من با اینکه عاشق هوندام ولی چون ماشین کالای سرمایه ایه تو ایران میرم سمت برندهای دیگه رنو هم تازه اومده و داره مدلهای خوبی به بازار میده مثل تالیسمان و مگان جدید ولی اینکه با قیمت مناسب بده و تو خدمات و تحویل ماشینهاش کم نذاره مهمه اگه یادت باشه کره ای ها وقتی اومدن تو بازار ایران برگ برندشون فاکتور قیمت بود کم کم که جا افتادن قیمتشون بیشتر از اینکه بیارزن رفت بالا وگرنه تو خودت اکسنت 105 تومنی میخری!? ولوستر 125 تومنی میخری!? I20 90 تومنی میخری!?
    رنو هم باید همینکارو بکنه چون دیرتر از کره ای ها اومده به بازار ولی نگین خودرو بدترین واردکننده این برند بود مگان نسل قدیم همین الانم پول نقده بازار خیلی خوبیم داره چون جا افتاد امیدوارم با محصولات جدید یه تکونی به خودش بده ولی بعیده چون انگار اینجوری سود بیشتری میکنه!

  16. دقیقا منم دوست داشتم به جای 1.2 توربو یه 2 لیتر تنفس طبیعی روش بود حالا 170 اسبم نه همون 140 تا 150 اسب هم برای سدان تو این کلاس با شتاب 10-10.5 ایده عال بود ولی یه مطلبیم هست اونم این که درسته توربو دردسرش بیشتره ولی افت شتاب بابت ارتفاع از سطح دریا نداره همه ماشینهای غیر توربو بین 1 تا 1.5 ثانیه بیشتر از شتاب اعلامی کارخونه تو تهران میزنن به خاطر همون ارتفاع ولی توربو این افت رو نداره و از این نظر یه پوینت مثبته براش از اونورم مصرف سوخت بمراتب کمتر ولی قبول دارم نگهداری بیشتر میخواد و تنفس طبیعی کم دردسر تره
    درباره قیمت هم منم مثل همه دوس دارم تا جای ممکن ارزونتر بدن ولی وقتی قیمت بقیرو میبینی حرفی نمیمونه خدایی خودت بین این و النترا کدومو انتخاب میکنی الان النترا غیر شرکتی فول رو دارن 135 میدن شرکتیش انگار جدید وارد نکرده ولی مطمئنا بیاد زیر 140 نمیدن یا سراتو رو 135 قیمت خورده و تو بازار 145 میدن شرکتیاشو یا وقتی اکسنت و ریو میدن 105 یا ولوستر 125 انتظار داری مگان جدید با این طراحی و اپشن رو چند بدن میدونیم که اینا به فکر سود تو تعداد بالای فروش نیستن کم بفروشن ولی بیشترین سود رو ببرن!!! همین باعث میشه فروش کم بشه و ماشین تو بازار جا نیوفته و شکست بخوره و برای همین مشتری انتخابش نکنه!
    حیف واقعا حیف یاد کیزاشی افتادم که باقیمت گذاری احماقنه ایران خودرو شکست خورد ماشین به اون خوبی…

  17. من نظرات همه دوستان رو خوندم حالا نظر خودم رو هم می نویسم. به نظر من این روزها دیگه نمیشه گفت فلان برند خوبه و فلان برند ضعیفه! از نظر من باید بر اساس یک مدل خودرو از یک سازنده نظر داد. مثلا خودرو ریو از شرکت کیا جزو 20 خودرو کم استهلاک هست اما ممکنه خودروی دیگه ای از این سازنده باشه که توی رتبه بندی، استهلاک بسیار بالایی داشته باشه. پس به نظرم بهتره پیش پیش نظر ندیم و بزاریم این خودرو بیاد توی بازار و دست مشتری بعد در موردش این همه نظرات رنگارنگ بدیم!

  18. اون اقای تعمیرکار توربو عقایدش خیلی جدید نیست تعمیرکاران ما دوست دارن تا ابد پیکان وپراید تولید بشه چون تعمیرش اسونه
    همین تعمیرکاران توربو وقتی میخان پره توربین رو باز کنن بهشون میگی علامت بزن اینا با هم توی دورهای بالا بالانس شدن یک ساعت میخان دم از تجربشون بزنن که من اینکارو کردم اونکارو کردم
    برای کسب استاندارد یورو6تنها راه حل مناسب وارزان فرستادن بوست درون موتورهای کم حجم است بعد نکته جالب تر توی تست های معتبر تالیسمان داره با بنز مقایسه میشه ملت ما هنوز کره کره میکنن
    حالا همون اقای تعمیرکار توربو رو بهش بگی محاسبه کن چه توربویی برای فلان موتور مناسبه توش میمونه ها بعد میخاد منو به باد مسخره بگیره همین جا اعلام میکنم عددی نیستی پسر جان حالا مدرکم رو چه از دانشگاه ازاد روستا گرفته باشم چه شهر مطمئن هستم از تویی که کار رو فقط با دست به اچاری یاد گرفتی بیشتر چیز حالیم میشه

  19. ونکته خنده دار تر اینکه ایشون یکدفعه اعلام کردن کلی مشتری 206داریم از طرفی اعلاک کردن توربو تعمیر میکنن اخه این دوتا چ ربطی به هم داشتن از قدیم میگن دروغگو کم حافظس

  20. اول اینکه خود کمپانی رنو اعلام کرده این ماشین با بنزین ایران اداپته شده….دوم اینکه مگه یادتون رفته گارانتی ۱۵۰ هزار تا داره پس ناراحت خرابی توربو نباش…..یعنی به اندازه جک هم توربوش کار نمیکنه که این همه کشته مرده داره ؟ بابا بزارین بیاد….یه مدت هم کار کنه بعد معلوماتتون رو به رخ بکشید…..فعلا که به نظر همه چیش خوبه

  21. با سلام خدمت دوستان عزیز. بنده این ماشین رو در منطقه آزاد خریدم و باید بگم که از هر لحاظ با توجه به شرایط آب و هوایی اینجا که خیلی گرم و در کل بدآب و هوا هست خیلی عالیه.موتور نرم و پر شتاب.کاملا بی صدا البته با توجه به موتور توربو باید در دورهای بالا صدا وارد کابین شود که کاملا طبیعی است.امکانات بسیار زیاد و فراتر از انتظار شما.البته قیمتش یکم بالاست و خب ماشینای فرانسوی کلا گرون قیمت هستن.اما با توجه به پولی که میدید از خودروهای کره ای و چینی کیفیت بالا خیلی سرتره و حتی از پژو بالاتر هست.موتور 190 اسبی واقعا سواری پرهیجانی به شما میده مخصوصا در حالت اسپورت که هم رده هاشو به معنی واقعی قورت میده.استایلش خیلی بروز هست و جای ایراد نداره.هندلیک فوق العاده و از تکنولوژی مسابقات اتومبیل رانی درش استفاده شده.اینجا دیدم دوستان کم لطفی کردن و بعضا نظرات غیر کارشناسی دادن و ذهن دوستان رو آشفته می کنن.عزیزان این خودرو حاصل ساعتها کار مهندسی دقیق مهندسان بنام دنیاست.شما زمانی میتونی صاحب نظر باشی که خودت این کاره شدی.در غیر اینصورت نباید ذهن بقیه رو آلوده کنی.در ضمن زیاد به این مسایل گیر ندید.اگه پولشو دارید با خیال راحت بخرید و لذت سواریشو ببرید.با تشکر از مدیریت سایت

  22. قابلیت رقابت با کره ایی را ندارد : اولا” قیمتش خیلی بالاست یا اینکه در ایران بالا رفته دوما” هیجان سواریش خیلی کمتر از یک سوناتا و مخصوصا” آزراست سوما” یک خودروی خانواده پسند است نه یک خودروی جوان پسند سوما” خودروهای کره ایی به خاطر نرمی – هیجان رانندگی – شتاب و سرعت قابل ملاحظه – استحکام وامنیت – قیمت مناسبتر – و از همه مهمتر راحتی در تعمیر و خدمات پس از فروش سر تره . ونکته از همه مهمتر اینه که یک ایرانی اصلا” به مصرف کمتر و اقتصادی تر فکر نمیکنه بلکه بیشتر دنبال مردم نمایی و هیجان در دل مانده است!!!!!

  23. آخه آدم واسه این ماشین که اندازه سوناتا yfبزرگیش بعد موتورش 1600 هست پول بده واقعا داره عقلشو میخوره درسته خداییش طراحیش قشنگه ک اونم کپی برداشته است ولی خداییش نمی ارزه

    1. حرف شما راجع به موتور 1.6 کاملا اشتباه می باشد چرا که آمریکایی که همیشه طرفدار موتورهای پر حجم بودند در حال حاضر به موتور های کم حجم و پر قدرت روی آورنده اند برای مثال شورولت مالیبو مدل 2016 که خودرو بسیار بزرگی است مجهز به موتور 1.5 لیتری توربو می باشد که از نظر قدرت و شتاب از موتور 2.5 لیتری معمولی عملکرد بهتری دارد.

  24. من از محصولات رنو تالیسمان و سفران و فلوئنس و کپچر و ساندرو و ال 90 رو نشستم پشت فرمونش و تست کردم. داستر رو هم بقل راننده نشستم. به نظرم داستر و ال 90 و ساندرو همه یه آشغال هستند و همه هم در موردشون میدونیم و بهتره هیچی نگیم.
    فلوئنس به نظرم فقط یه کم بهتره. شبیه یه اسباب بازیه که فقط سعی شده زیبا باشه ولی کیفیت نداره. حتی کیفیت متریال داخلش هم خوب نیست. چرم مصنوعی نرم در داشبورد و رو دریها کار شده ولی بسیار بی کیفیت هست و جنس چرمش مانند جنس جلد تقویمها و سررسیدهاست. بسیار بی کیفیت بود ولی موتور خوبی داشت. سیستم تعلیق نسبتا خوبی داست. در کل به نظرم اصلا در محدوده 100 میلیون نمیرزه.
    رنو کپچر از بیرون خیلی بهتر از داخلش هست. داخلش خیلی کوچک ولی مدرن هست. رنو حتی از استفاده از چرم مصنوعی هم اجتناب کرده. تماما پلاستیک هست ولی کیفیت پلاستیک ها نسبتا مرغوبه. بیشتر تلاش کردند تا خیلی اسپرت و خاص باشه تا لوکس. نکته جالب توجه داشبورد پلاستیکی و کشویی خودرو هست. همچنین پایین بودن زیاد کنسول میانی و ارتفاع بسیار پایین دنده و ترمز دستی و نداشتن جا دستی برای کنسول وسط میانی بسیار عجیب بود. کلا از این نظر ناراحت بود. نکته مثبت کپچر کشش فوق العاده موتور 1200 سی سی حتی با روشن بودن دکمه اکو بود! و ایراد دیگر ایرادات سیستم ترمز و عدم تعادل خودرو سر پیچها هست.
    سفران بر عکس تمامی مدل های رنو باطن بسیار خوبی داره و وقتی طراحی بیرونیش رو میبینید اصلا انتظار طراحی داخلی به این خوبی رو ندارید ولی در حقیقت رنو سفراب بسیار با کیفیت و لوکس هست. کیفیت متریال داخلش به نظر من با ب ام و و آئودی برابری میکنه. چرم بسیار با کیفیتی روی رو دریها و داشبورد هست. اسپسکرهای BOSE آلمان… موتور فوق العاده قوی… دوربین و سنسور پارک فوق العاده دقیق. راحتی و لوکس بودن و کیفیت خودرو مثال زدنی بود.
    رنو تالیسمان به نظرم بسیار زیباتر از رنو سفران هست ولی باطن ضعیف تری داره. کشش موتور ضعیف تره. باور کنید با اعداد اصلا کاری ندارم و اصلا اطلاع ندارم موتور هر کدوم چقدره من چیزی رو از رانندگی باهاش حس کردم رو میگم. کیفیت متریال داخلش خیلی خوبه و طراحی جدیدتری به نسبت سفران داره ولی به نظرم کیفیت سفران بهتر بود. به طور وضوح کیفیت چرم داشبورد و رو دریها و صندلیهای سفران بهتر از تالیسمان هست. به نظر من سفران باطن لوکس تری نسبت به تالیسمان داره ولی تالیسمان طراحی بسیار بهتر و جدید تری داره.

  25. ضمنا باید بگم دوستانی که میگن تالیسمان و سفران از هیوندای آزرا و کیا اپتیما بدتره احتمالا دوستانی بودند که مانند اکثریت جامعه رنو رو با خودروهای بیکیفیتی مانند ساندرو و ال 90 شناختند. رنو تالیسمان و سفران به کل با تمامی محصولات دیگه رنو فرق داره.به جرات میتونم بگم با اینکه اختلاف قیمت تالیسمان و فلوئنس 70 میلیون تومان هست ولی هنگامی که توی هر دو میشینید به نظرتون میاد از یک خودروی 50 میلیونی وارد یک خودروی 400 میلیونی شدید.

    1. لازم به ذکر است سندرو و ال 90 هم بی کیفیت نیستند و در کلاس و قیمت خودشون جزو بهترین ها هستند همچنین خودرو های مذکور در اروپا به اسم داچیا عرضه می شوند به این دلیل که چون خودرو ارزان قیمتی هستند برند رنو را در اروپا تضعیف نکند.
      بایستی اضافه گردد که رنو کمپانی معظم و قدرتمندی است و بسیاری از قطعات فنی با نیسان ژاپن مشترک است برای مثال موتور 1.6 توربو تلیسمان در خودرو های نیسان نیز استفاده می شود و دارای کیفیت و شتاب بسیار بالایی است.

      1. با توجه به اینکه خودروسازی مثل تویوتا حتی خودروهای ارزان قیمتش رو مانند IQ و AIGO رو هم بسیار باکیفیت میزنه به نظرم ال 90 و ساندرو بسیار خودروهای بیکیفیتی هستند. من خودم هم ساندرو استپ وی و هم برلیانس 320 دارم و کیفیت اطاق و داشبورد برلیانس بسیار بهتر از ساندرو هست. البته از نظر موتوری هر دو خوب هستند برلیانس با 30 هزار کارکرد از نظر فنی دقیقا مثل روز اوله و استپ وی هم که موتور و گیربکسش روی ال 90 همه میگن خوبه ولی انصافا ساندرو از نظر راحتی و امکانات و کیفیت داشبورد و اطاق و صندلیها و همچنین کیفیت ترمز اصلا خوب نیست. خیلی خودروی بی کیفیتیه. فکر میکنم دلیل 4 ستاره کیفیت تولید گرفتنش هم اینه که معمولا مشکلات مونتاژی در آپشنها اتفاق میفته و ساندرو هیچ آپشنی نداره پس بالطبع مشکلی هم نداره.

        1. مقايسه شما در مورد ال ٩٠ و ساندرو با برليانس
          و كيفيت مواد بكار رفته نادرست است.
          زيرا ال ٩٠ موجود در ايران متعلق به سال٢٠٠٤ ميلادي است و ساندرو٢٠٠٧ميلادي
          مدل روز اين خودرو ها در ايران مونتاژ نمي شود لذا اگر براي مثال شما يك هيونداي يا تويوتا سايون ارزان قيمت مدل ٢٠٠٣ را سوار شويد كيفيت داشبورد ان نيز پايين است
          همچنين در آن سال رنو مي خواسته ال ٩٠ يكي از ارزانترين خودرو هاي جهان باشد تا براي قشر كثيري قابل خريد باشد اما داراي ويژگي ها فني مناسب و هزينه نگهداري پايين

          1. تمام این مواردی که فرمودید درسته به طور کلی طراحی داشبورد و اطاق ال 90 و ساندرو خیلی ضعیفه. نکته اینجاست که مشتری ایرانی با قیمت تصمیم میگیره یعنی با 50 میلیون تومان کاری نداره به اینکه طراحی ساندرو مال 2007 هست و طراحی جک و برلیانس 2015! به هر حال هر دو در سال 2016 تو ایران دارند با قیمت حدود 50 میلیون عرضه میشن… کلا رنو خودروهای زیر 130 میلیونش خیلی از نظر طراحی ایراد دارند. همسر من تو شرکت رنو کار میکنه و واقعا بنده دو تا از بهترین خودروهایی که تا به حال سوار شدم رنو تالیسمان و رنو سفران هستند. تو خودروهای جدید ساندرو که هیچی همه میشناسیم که همون ال 90 هست! ولی رنو فلوئنس و رنو کپچر هم به نسبت قیمتشون خیلی بی کیفیت هستند. ما تو خونه هم یه برلیانس 320 و یه ساندرو استپ وی داریم که ساندرو تقریبا تو تمامی موارد جز قدرت موتور و کیفیت سپر های عقب و جلو از برلیانس ضعیف تره. برلیانس اطاق و داشبورد با کیفیت تری داره. گیربکس و فرمان نرمتری داره. اطاق بسیار راحت تری داره. امکانات بیشتری داره و بسیار زیباتر از ساندرو استپ وی هست و ارگونومی بسیار بهتری داره. در عوض استپ وی شاسی بلند تری داره. فنر بندی و سیستم تعلیق بهتری داره. کیفیت سپر ها بسیار بهتره. تست تصادف قابل اطمینانی داره و موتور اندک قوی تری داره. در مجموع هنگام رانندگی با برلیانس احساس بهتری دارید. هنگام رانندگی با ساندرو اگر کسی بهتون نگه فکر میکنید سوار ال 90 هستنید!!! گرچه سیستم تعلیق و گیربکسش یک مقدار نرم تر از ال 90 هست…

  26. سلام دوستان .من سالها کره ای و ژاپتی و فرانسوی کنار هم داشتم . مگان.ماکسیما.سانتافه.برای لذت رانندگی باید سوار مگان می شدم و برای شتاب سوار ماکسیما و برای اینکه یادم نره دیگه کره ای نخرم سوار سانتافه . کره ای ها ماشین هاشون کاملا غیر مهندسیه مخصوصا در قسمت های فنی.ژاپتی ها بسیار بی ازار و پر دوام هستند .فرانسوی که من داشتم حدودا دویست هزار کیلومتر باهاش راه رفتم و فقط هزینه قطعات مصرفیو داشتم . ماکسیما هم همینطور . حدودا سیصد هزار کیلومتر با ماکسیما رفتم واقعا بی ازار بود . اما سانتافه که باهاش صدو پنجاه هزار تا رفته بودم دو بار پمپ بنزین عوض کردم و پولوس و سه بار جلوبندی سرویس کردم . لذتی که نداشت . اتاقشم در هر اب و هوایی یک صدای خاصی میداد. اخر اینکه مفت گرون بود . بعد از اون طی یک سال همه کره ای ها رو تجربه کردم .همه اشغال هستند و کسانی که طرفدار کره ای ها هستند یا سن کمی دارند یا ماشین اول یا دومشونه یا چیزی زیادی از ماشین نمی دونند.مگانو فروختم . سانتافه رو هم فروختم و ماکسیما رو هم فروختم . الان دنبال یک لکسس جی اس چهارصدو شصت میگردم . اما باید درباره تلیسمان بگم که از چند کارشناس مجله ماشین پرسیدم همه تعریف کردند باید سوارش بشم تا سوار نشم نمیتونم نظر بدم ولی میتونم اینو بگم که درسته که رنو روی طرح داخلی و خارجی یا کیفیت کار نمیکرد اما اونقدر شاسی و موتور ماشین رو درست مهندسی کرده که شما لذت روندن یک ماشین با اصالتو حس می کنی.من فکر میکنم حالا که چاشنی زیبایی و کیفیت به اون مهندسی اضافه شده باید چیز خوبی از اب در اومده باشه.دلیل انتخاب من برای لکسس اینه که صرفا چون علاقه زیادی به ماشین و رانندگی در پیچ و خم دارم و اهل تیونینگ هم هستم جی اس با موتور هشت سیلندر و دیفرانسیل عقب و کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب یک گزینه بسیار عالی بازاره که هم کمیابه و هم خاص و بدون مرگ.هر کسی هم سراغش نمیره.

  27. سلام
    این ماشین فوق العادست من باش روندم همه چیزش اوکیه اولین کسیم که این ماشینو وارد کرد شرکت ما بود و من ترخیصکار شرکتم این ماشین حرف زیادی واسه گفتن داره و به جرات میگم خیلی از اپتیما و سوناتا سر تره مخصوصا شتابش که واقعا منو متعجب کرد فکرشم نمیکردم اینقدر شتاب داشته باشه وخیلیم روون و خوش رکابه

  28. سلام اقایون من ب ام و ۳۲۰ مدل ۲۰۱۴ دارم
    تازگی یه i20خریدم و یه ساندرو
    البته وقتی از ب ام و پیاده میشی سوار این دو تا میشی حالگیریه
    ولی ساندرو ماشین مردیه
    و i20 دوزار
    اگه ساندرو گیربکس و رفاهی داخل i20 رو داشت که دیگه حرف نداشت
    حالا میخام بگم المانی دارم و فرانسوی و کره ای
    مطمین باشید اگه پول ندارید المانی بخرید مسلما فرانسوی رنو عالیه البته پژو هم اشغاله ولی رنو ماشین های مردی میسازه
    من میخام ب ام و رو بفروشم تلیسمان بخرم امیدوارم تصمیم درستی باشه!

  29. من نمیدونم طرف کلی ادعا داره و میگه ماشین ژاپنی چندین سال کار میکنه و … من نمیگم بده ماشین ژاپن اتفاقا عالیه ولی ماشینای فرانسوی مخصوصا رنو فرق دارن با بقیه رنو برند شاخیه شما تاریخچه رنو تو فرمول یک و چیزای دیگه رو بخون متوجه میشی بعدشم الان قرن ۲۱ دیگه ماشینای فرانسوی مثل قدیم نیستن که پر استهلاک باشن ما یه ال۹۰ ۸۷ داریم الان ۸ ساله فقط بنزین و روغن ریختیم توش تازه مونتاژ داخله و هیچ خرجی هم نداشته ‌‌ یکم بدونه تعصب نظر بدید البته ایرانیا معروفن به این طرز فکر مردمی که از قدیم تا الان ماشینای مثل جگوار و فیات و … رو اصلا دوس نداشتن مشخصه که به ماشینی به زیبایی و عالییه تالیسمان انتقاد کنن…

    1. باید بگم تفاوتی که خودروهای ژاپنی با فرانسوی دارند اینه که خودروهای ژاپنی مدلهای ارزان قیمتشون هم با کیفیت هستند ولی خودروهای فرانسوی زیر 130 میلیون بی کیفیت هستند. برای مثال کیفیت ساخت تویوتا یاریس و مزدا 3 که هر دو قیمت حدود 100 میلیون دارند خیلی خیلی بهتر از رنو فلوئنس هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا