اخباراخبار داخلیاسلایدربررسیفرانسوی

بررسی رنو تلیسمان ( تالیسمان )

یکشنبه ۴ مهر ماه 1395 ، در مراسمی از رنو تلیسمان ( تالیسمان )، پرچمدار این برند فرانسوی، در ایران رونمایی شد. تلیسمان یک سدان متوسط نیمه لوکس به حساب می‌آید که بر پایه پلتفرم ماژولار مشترک رنو و نیسان به نام CMF-CD ساخته شده است. در بازار ایران این خودرو در مقابل هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، تویوتا کمری و هوندا آکورد قرار میگیرد و در دو تیپ پایه با قیمت ۱۶۵ میلیون تومان و تیپ فول آپشن با قیمت ۱۸۵ میلیون تومان، توسط نگین خودرو به فروش میرسد که در حال حاضر فقط مدل فول آپشن عرضه میشود.

 

تماشا کنید: تست هندلینگ رنو تلیسمان

تماشا کنید: تست تصادف رنو تلیسمان مدل 2015

 

 

رنو تالیسمان

 

همچنین طبق صحبت های مدیر عامل شرکت نگین خودرو، نماینده رسمی رنو در ایران، جای نگرانی از بابت استفاده از توربو شارژر و ناسازگاری آن با بنزین ایران در تلیسمان نیست و خودرو های وارداتی بطور اختصاصی برای ایران تنظیم شده اند. از طرفی نگین خودرو سرمایه گذاری زیادی در زمینه ارائه خدمات پس از فروش در سطح استاندارد های رنو انجام داده است و به زودی مرکز آموزش و آکادمی رنو در شرق تهران شروع به کار میکند.

تلیسمان به معنای سحر و جادو است و در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا این اروپایی تازه وارد واقعاً میتواند در ایران جادو کرده و بازار را از انحصار کره ای ها و ژاپنی ها خارج کند؟

 

طراحی ظاهری

پیدا کردن ایراد در طراحی این خودرو تقریبا غیر ممکن است. سبک طراحی تلیسمان این موضوع را فریاد می‌زند که :”من یک رنو هستم!”. سبک طراحی لارنس وان دن آکر، طراح سرشناس هلندی، کاملا در این خودرو مشهود است که به عنوان مثال میتوان به جلو پنجره عریض، آرم بزرگ رنو و چراغ هایی اخمو که در کنار LED های مخصوص روز با طرحی شبیه به حرف C، جلوی تلیسمان را کاملا متمایز کرده اند.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-17

 

چراغ های جلو تا جای ممکن دور از هم قرار گرفته اند تا عرض زیاد این سدان فرانسوی را به نمایش بگذارند. در نمای جانبی اولین چیزی که جلب توجه میکند، هماهنگی سایز چرخ ها با ابعاد بدنه است که گلگیر ها را به خوبی پر میکنند. مورد بعدی درب های بزرگ تلیسمان است که سوار و پیاده شدن از آن را آسان کرده است. خط سقف از ستون وسط به بعد با شیب ملایمی به سمت پایین متمایل شده که به درب صندوق کوچک و پس از آن به اسپویلر ادغام شده در درب صندوق منتهی میشود که شبیه به خودرو های فستبک است و نوار های کروم رنگ دور پنجره های جانبی، لوکس بودن خودرو را نشان میدهند. در نمای عقب، شاهد چراغ هایی هستیم که به نظر می آید به هم متصل بوده اند، اما آرم رنو آنها را جدا کرده است و طرح چراغ ها، کاملا متمایز از هر خودروی دیگری است. اینجا هم رنو بودن تلیسمان واضح و آشکار است.

 

 

رنو تالیسمان

رنو تلیسمان ( تالیسمان ) با ۴۸۵۰ میلی متر طول، با هیوندای سوناتا LF برابری میکند و ۴۴ سانتی متر از پژو ۴۰۵ کشیده تر است. عرض این خودرو به ۱۸۷۰ میلی متر میرسد که با هیوندای سوناتا LF برابر بوده و حدود ۱۸ سانتی متر از پژو ۴۰۵ عریض تر است. ارتفاع تلیسمان نیز ۱۴۶۰ میلی متر است که ۱.۵ سانتی متر از هیوندای سوناتا LF کوتاه تر و ۵ سانتی متر از پژو ۴۰۵ مرتفع تر است. همچنین فاصله بین دو محور این سدان فرانسوی، رقم ۲۸۱۰ میلی متر است که با هیوندای سوناتا LF یکسان بوده و حدود ۱۴ سانتی متر از پژو ۴۰۵ بیشتر است. فاصله کف خودرو از سطح زمین نیز 14.5 سانتی متر است.

همانطور که مشاهده می‌کنید تلیسمان ابعادی معادل با رقیبش، هیوندای سوناتا LF دارد.

 

فضای داخلی

پس از وارد شدن به کابین تلیسمان و بستن درب خودرو که با صدایی بم همراه بوده و حس خودرویی لوکس را القا می‌کند، کیفیت بالای مواد بکار رفته در فضای داخلی که میتوان آن را در حد خودرو های آلمانی ارزیابی کرد، توجه شما را به خود جلب میکند. اکثر قسمت های کابین از مواد درجه یک ساخته شده و خبری از درز های نا برابر و یا سر و صدای اضافه از داشبورد نیست، که از این حیث تلیسمان یک پله از خودرو های سگمنت خودش بالاتر است. استفاده از مواد نرم در کابین حس و حال خودرویی گران قیمت را ایجاد کرده است، اما پلاستیک خشک بکار رفته اطراف اهرم تعویض دنده کمی توی ذوق میزند.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-7

 

تلیسمان تا دلتان بخواهد فضای جا دادن خرده ریز دارد و در مدل های وارداتی، محفظه ای خنک شونده برای نگه داری یک بطری نیم لیتری نیز در کنسول زیر دستی وسط تعبیه شده است. از نظر فضای کابین برای سرنشینان جلو و عقب، رنو سنگ تمام گذاشته و از این حیث تلیسمان به خوبی می درخشد.

در مدل فول آپشن شاهد تجهیزاتی مانند سنسور پارک جلو، سیستم هشدار نقطه کور، کارت هندزفری، صفحه نمایش روی شیشه جلو (HUD)، روکش چرمی صندلی ها، سانروف برقی پانوراما، آیینه های جانبی جمع شونده اتوماتیک، نور پردازی محیط داخل، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو به همراه ماساژور، گرمکن صندلی راننده و سرنشین جلو، مانیتور ۸.۷ اینچی کنسول وسط و سیستم صوتی BOSE با ۱۳ بلندگو (که دو عدد از آنها ساب ووفر است) هستیم. شیشه های کناری چند لایه نیز به سکوت هر چه بیشتر کابین کمک میکنند.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-11

 

عملکرد کارت هندزفری بدین صورت است که میتوانید از طریق آن چراغ های خودرو را روشن کنید و البته قابلیت ورود بدون کلید را هم فراهم می‌کند. با همراه داشتن این کارت نیز برای روشن کردن خودرو فقط کافیست پایتان را روی پدال ترمز قرار داده و دکمه استارت را بفشارید. با دور شدن از تلیسمان، درب ها بطور خودکار قفل میشوند و امکان باز کردن درب صندوق عقب نیز از روی کلید روی کارت وجود دارد.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-8

 

سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی (Infotainment)  رنو موسوم به R-Link 2 رابط کاربری بسیار ساده و سر راستی دارد که عملکرد سریعی داشته و حتی میتوانید دو برنامه را در کنار هم اجرا کنید، مشابه گوشی های اندروید. رنو مدت هاست که کار بر روی سیستم Infotainment را شروع کرده، خیلی زودتر از پژو و حالا شاهد سیستمی جا افتاده و بی نقص در تلیسمان هستیم.

پشت آمپر دیجیتالی خودرو، امکان انتخاب کیلومتر شمار و دور شمار های مختلف و تغییر رنگ پس زمینه را میدهد. به علاوه در این پشت آمپر دیجیتالی، اطلاعاتی از سیستم مسیر یابی ماهواره ای و همچنین قدرت و گشتاور تولیدی موتور در هر لحظه نمایش داده میشود که وسیله سرگرمی جالبی است.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-10

صندوق تلیسمان با 608 لیتر فضا، بسیار جادار است که با خواباندن صندلی های عقب به 1022 لیتر میرسد.

 

پشت فرمان تلیسمان چه حس و حالی دارد؟

قرار گرفتن پشت فرمان تلیسمان با مراسم خوش آمدگویی خاصی همراه است: با نزدیک شدن به خودرو، تلیسمان صاحبش را شناسایی میکند و هیجان زده میشود! چراغ های LED مخصوص روز، چراغ های داخل کابین و سیستم نور پردازی داخل خودرو روشن شده و آیینه های جانبی باز میشوند. وقتی وارد میشوید، صندلی راننده به طور خودکار به آخرین تنظیمات اعمال شده بر می گردد و انیمیشنی برای خوش آمدگویی روی صفحه لمسی پخش میشود. همچنین وقتی به مقصد میرسید، صندلی ها بطور خودکار عقب میروند تا راحت تر از تلیسمان پیاده شوید و با دور شدن از خودرو نیز درب ها قفل میشوند.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-120

 

 

میتوانید مشخصات فنی تلیسمان وارد شده توسط نگین خودرو را در جدول زیر مشاهده کنید :

 

مشخصات فنی رنو تلیسمان / رنو تالیسمان با موتور Energy TCe 190
حجم دقیق موتور (سی سی) 1618
استاندارد آلایندگی یورو 5
نوع موتور توربوی تزریق مستقیم
آرایش سیلندر ها خطی
تعداد سیلندر / تعداد سوپاپ 4 / 16
حداکثر قدرت / دور در دقیقه 190 / 5750
حداکثر گشتاور / دور در دقیقه 260 / 2500
نوع گیربکس 7 دنده خودکار دو کلاچه EDC
سیستم انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) 225
شتاب صفر تا صد (ثانیه) 7.7
شتاب 80 تا 120 (ثانیه) 6.6
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) 5.88
مصرف سوخت داخل شهر (لیتر در هر صد کیلومتر) 7.5
مصرف سوخت خارج شهر (لیتر در هر صد کیلومتر) 4.6
ظرفیت مخزن سوخت (لیتر) 51
نوع فرمان برقی کمکی
سیستم تعلیق جلو مک فرسون با طبق جناغی تحتانی
سیستم تعلیق عقب اکسل نیمه صلب
ترمز جلو دیسکی خنک شونده
ترمز عقب دیسکی خنک شونده
وزن خالص (کیلوگرم) 1444
مشخصات لاستیک  225/55R17یا  245/45R18

 

همانطور که مشاهده میکنید، موتور 1.6 لیتری توربوی تلیسمان، توانایی تولید 190 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور را دارد.

اما با بررسی منحنی گشتاور این موتور، میتوان به گشتاور بسیار خوب آن پی برد که در دور 1500 بیش از 200 نیوتن متر گشتاور داشته و حداکثر گشتاور 260 نیوتن متر از دور 2500 تا 4500 در دسترس بوده و پس از آن هم افت کمی داشته و در دور 6500 به 200 نیوتن متر میرسد. به زبان ساده تر میتوان گفت که این رنو کشش دور پایین و دور بالای فوق العاده ای دارد. (توضیح اینکه منحنی مربوط به موتور Energy TCe 200 است که 10 اسب بخار از مدل وارداتی قدرتمند تر است، اما گشتاور اعلامی برای هر دو موتور یکسان است.)

 

%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86

 

نکته بعدی گیربکس تلیسمان است که عملکردی بسیار سریع، دقیق و کاملا روان داشته که حتی با تخت گاز کردن هم، معکوس کردن دنده بدون ضربه انجام میشود و وجود 7 دنده بدین معنی است که مصرف سوخت، آلایندگی، استهلاک و صدای موتور در بزرگراه ها و سرعت های بالا بطور چشمگیری کاهش می یابد. بطور مثال سرعت تلیسمان با دنده 7 و دور موتور 2500، برابر 113.5 کیلومتر بر ساعت است.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-15

 

مطلب بعدی شتاب بسیار خوب تلیسمان است که برابر 7.7 ثانیه بوده  و از آن مهمتر این که در عین حال مصرف سوخت پایینی نیز دارد. از نظر شتاب رنو تلیسمان چیزی در حد بی ام و 320i با موتور 2 لیتری توربو و گیربکس 8 دنده اتوماتیک است.

 

 

فرمان تلیسمان که از نوع کمکی برقی است کمی بیش از حد نرم بوده و برگشت پذیری چندان خوبی هم ندارد. اما کیفیت سواری تلیسمان عالی بوده و در کنار عایق بندی خوب کابین، این سدان فرانسوی محیطی بسیار آرام و ساکت را برای سرنشینان فراهم میکند.

سیستم تحسین برانگیز رنو به نام 4Control که امکان فرمان پذیری چرخ های عقب را هم فراهم میکند، باعث شده تا شعاع چرخش این سدان در حد و اندازه یک خودروی هاچبک شود. در این سیستم در سرعت های پایین چرخ های عقب خلاف جهت پیچیدن چرخ های جلو می پیچند و مانور پذیری خودرو را افزایش میدهند و در سرعت های بالا چرخ های عقب در جهت یکسان با چرخ های جلو می پیچند تا هندلینگ خودرو بهبود یابد.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-4

 

اما ظاهرا در مدل های وارداتی خبری از این سیستم نیست که البته جای نگرانی نیست و هندلینگ تلیسمان بدون سیستم 4Control هم بسیار خوب است. از طرفی عدم وجود این سیستم در بازار ایران چندان هم بد نیست، چرا که تلیسمان های وارداتی از نظر فنی ساده تر هستند و پیچیدگی کمتری دارند.

در تلیسمان های وارداتی سیستمی به نام Multi-Sense وجود دارد که امکان انتخاب حالت های اسپرت، معمولی، راحت برای رانندگی آرام و نرم، اقتصادی و یک حالت اضافه که بسته به دلخواه راننده امکان شخصی سازی دارد را به شما می دهد. بر اساس حالت انتخاب شده، ضربه گیر های الکترونیکی، حساسیت فرمان، عملکرد موتور و گیربکس، صدای موتور و نور پردازی داخل کابین تغییر میکنند.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-2

 

ایمنی

در آخر مسئله ایمنی مطرح است که خوشبختانه در این زمینه هم تلیسمان عملکرد خوبی دارد و با کسب 5 ستاره و 86 در صد در بخش صدمات وارده به سرنشینان از موسسه Euro NCAP، بهتر از کیا اپتیما عمل کرده است:

 

لیست امکانات و تجهیزات دو تیپ تلیسمان:

 

%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa_%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-21

%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa_%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%861

%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa_%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-2

%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa_%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-3

 

213 دیدگاه

  1. در ضمن رنو در حال حاضر با کنار زدن فورد ، شده دومین برند پرفروش اروپا و فک کنم جزء پنج خودرو ساز پرفروش جهان باشه … ولی همونطور که گفتم مردمه ایران از برندهای معروفی مثل جگوار و فیات و رنو ولو و… خوششون نمیاد و همش ایراد میگیرن. ملت ایران عاشق کلاس هستن برا همین دنبال زیباییای سطحی میرن و ماشینای چینی و کره ای انتخاب میکنن.

    1. باسلام. خدمت دوستانی که ایراد زیبایی به ایین ماشین گرفتن،نمیدونم چی بگم واقعا…
      دوم اینکه شما ریشه و اصالت شرکت رنو رو بخون،بعدش با هیوندای یا کیا مقایسه کن
      دوستانی که یادشون میاد اون وقتا که این تحریم و این مسایل نبود رنو 18 بعدشم رنو21 توی دنیا حرف برا گفتن داشتن. الانم تالیسما با ۴ سیلندر 190 اسب نیرو تولید میکنه ضمن این همه آپشن متنوع و مدرن
      شما ماشین میخوای یا تریلی؟

      1. سلام
        نظرات دوستان رو خواندم،يك مطلبي كه بايد عرض كنم اين هستش كه كمپاني Renault با قدمتي بيش از يكصدسال يكي ازكهن ترين كمپاني هاي اتومبيل سازي اروپا(فرانسه) هستش….
        در حالي كه فكر نمي كنم كمپاني اتومبيل سازيHyundai قدمتش به بيست سال هم برسد….
        مطلب ديگر اينكه اكثر كشورهاي شرق اسيا و جنوب شرق اسيا بجز ژاپن،اكثرا كپي برداري مي كنن
        طراحان كره اي از روي اتومبيل هاي ژاپني و اروپايي
        و طراحان چيني از روي اتومبيل هاي كره اي،ژاپني و اروپايي
        و متاسفانه طرح و برند نويي از خود ندارند…
        يك نيم نگاهي هم به تاريخ بياندازيم به واقع در مي يابيم كه دويست سيصد سال پيش،اين اروپايي ها و ملت اروپا بودند كه امريكا رو كشف كردند و به انجا مهاجرت كردند و امريكاي متمدن را بوجود اوردند(پس امريكا مديونِ اروپاست)
        سپس بعد از حنگ جهاني دوم،امريكا بود كه مهد اكنولوژي و تمدن را به ژاپن اورد،پس زژاپن پيشرفته ،مديون امريكاست….
        و همين طور ژاپن و امريكا بودند كه باز تكنولوژي را به كره ي جنوبي اوردند…
        پس همه ي اينها در كل مديون قاره متمدن و پيشرفته اروپا هستند….
        از سويي ديگر من حدود شش سال است كه xantia سوار هستم و حدودِ يك سالي است كه kia optima ولي بخدا از زانتيا خيلي راضي م تا اپتيما(هم نرمتر است هم شتاب بالايي دارد و هم هندلينگ خوب و هم موتور قدرتمند دارد زانتيا) ولي از زماني كه Renault Talisman رو در كمپاني رنو ديدم مجذوب طراحي ش شدم و رفتم خصوصيات ش رو خواندم و بررسي كردم
        ديدم كه طراحي به روز دارد اخراي سال ٢٠١٥ و اوايل سال ٢٠١٦ طراحي شده (تمام اجزا اعم از بدنه كابين موتور سيستم تعليق ووو…)
        و حدود سه ماه تمام جزئيات ش رو بررسي كردم تا بالاخره ثبت نام كردم و در ديدم اتومبيل هاي كره اي و حتي ژاپني هم رده قيمت و كلاس، ديگر به چشمم نيامدند….
        ولي هر باري كه از نزديك مي بينم تاليسمان را واقعا احسنت ميگم به خالق ش….
        از طرفي تاليسمان با حجم موتور پايين 1600cc و Twin turbo توان موتورِ بالايي دارد و قدرت 200 اسب بخار با يك باك 50 ليتري و اين خيلي خيلي خيلي عاليه (كم مصرف با تولن بالا)
        ضمنا يك Gearbox هفت سرعته دابل كلاچ دارد(كه واقعا بالاترين تكنولوژي گيربكس است) و در اين ماشين به شدت با موتور link هستش و شتاب بالايي به تاليسمن داده و مصرف سوخت رو خيلي پايين اورده است….
        از نظر طراحي بدنه و فيس جلو و عقب كه واقعا دستمريزاد خيلي خيلي زيباست و به روز….
        از نظر طراحي كابين كه پنج mode نورپردازي دارد با پنج mode رانندگي كه واقعا بي نظيره ….
        ارگونومي داخل،راحتي صندلي ها ،ظرفيت بار صندوق عقب و كابين و بي سر وصدا بودن كابين حين رانندگي(نسبت به اپتيما كه دارم كه خيلي خشك و پر سر و صداست) واقعا بي نظيرش كرده
        همچنين سيستم مولتي مدياي R-Link با يك تبلت 8.7 اينچي و سيستم صوتي BOSS امريكا كه يكي از بهترين برندهاي صوتيِ جهان است با سينزده بلندگو خيلي زيباترش كرده
        ضمنا ابعاد چرخ هاش و لاستيك هاش از اپتيما و هم رده هاي خودش برار هستش 245/45R18 و رينگ هاي زيباش
        واقعا من هيچ عيبي در اين زيباي فرانسوي نديدم …
        فقط در مدل E4 فرانسوي ش كه INITIALE PARIS نام داره سيستم تعليق Segment 4D control دارد كه در مدل وارداتي E3 به ايران وجود ندارد…
        در كل از scoring كه بخواهم بدهم در مقام مقايسه نسبت به همتراز كره اي ش(از ده) به تايسمان نه يا ده مي دهم و به كره اي ها شش يا هفت…
        از روي غرض ورزي نگفتم،چون خودم الان اپتيما 2016 دارم ولي بزودي مي فروشمش و زانتيا و تاليزمن رو نگه ميدارم…
        سپاسگزارم?????

        1. مطالبتون واقعاصادقانه،و بی طرف و کامل بود…ممنون از شما،که مثله این کره ای دارا تعصبانه نظر ندادین

        2. به خدا اصلا قابل قیاس نیست اپتیما و سوناتا با تلیسمان!!!!!تلیسمان ماشیه اروپاییه!!!!شما چقد تعصبانه قضاوت میکنین!!!رنویی که بیش از یک قرن از ماشین سازیش میگذره رو دارین با هیوندایی که فکرنکنم ۲۰سال از صنعت خودروسازیش میگذره مقایسه میکنین؟؟؟؟؟!!!!!
          بابا واقعا شما بی انصافین،هر چی نظر دادن،همین دلالایه کره این!!!!خیلی نامردین که حقُ پنهون میکنین!
          تلیسمان فــــــــــــوق العاده فرق داره باهمههه چیز

          1. تالیسمان از همه لحاظ از اپتیپا و سوناتا جدید ع4ب تر است بلحاظ طراحی بلحاظ ارزش در مقابل کالای دریافتس و از همه بدتر توربو بودن اینخودرو که باید از دارندگان بپرسید چه هزینه های سرباری دارد باید به عرضت برسانم همین اپتیمایی که چشم حسودان را کور کرده زیباترین خودروی سران جهان در سه سال میاپی شناخته شد امسال هم مدل استیشن این خودرو در آلمان توسط موسسه معتبر رد دات همراه با فراری لقب زیباترین خودزوی سال 2017 را گرفت پس طراحی یکنواخت و غیر اصولی تالیسمان بهیچ جهت زیبایی بصری ندارد شاید به مذاق شما خوش باشد که توفیقی حاصل نمیشود
            مورد بعدی اگر بخواهیم درست مقایسه کنیم تابیسمان که نهایت الاش بقول شما کارخانه ای 109 ساله است را باید با جنسیس جی 90 مقایسه کنیم که از هر لحاظ چه شتاب چه هندلینگ چه زیبایی طراحی قدرت نوع گیرباکس سواری قدرت ملنور دهی امکانات آپشن ها وووو از جنسیس بسیار فاصله دارد رنو تلاش بسیاری کرد که در آمزیکا حضور میدا کند اما هیچگاه نتوانست حتی یک خودرو به بازار این کشور بفروشد اما همواره محصولات کره ای در آمریکا حضوری پررنگ داشتند شما که ادعای اصالت دارید و بواسطه قدمت چانه میزنید مشخص است که افکار قدیمی و منسوخ شده ای دارد چرا که شرکت تسلا موتورز با 10 سال سابقه برارین خودروساز جهان شناخته شد پس قدمت یک خودرو نمیتواند مایه مباهات آن سرکت باشد نمونه بارز آن سیتروئن زانتیا که نا ایمن ترین خودروی سدان شناخته شد و یا امجی چین با بیش از 100 سال سابقه که الان در دستان سایک موتور چین است ادعای شما محلی از اعراب ندارد و از موققیت کره ای ها که روبه فزونی است نمیکاهد هرچه دلتان میخواهد سم پاشی کنید و اب را گل آلود به جایی نمیرسید کسی 200 ملیون پول پای تابیسمان نمیدهد

          2. حرف زدن از پر هزینه بودن خودروهای توربو امروزی و پر استهلاک بودن آنها همانقدر ناشیانه و بی منطق و پوسیده است که مثلا بیایم و بگیم خودروهای دیزل هوا را آلوده و سیاه می کنند و زیاد دود می کنند
            این افکار پوسیده مال 50 سال پیشه و اگر کسی با سواد امروزی این حرف ها را بزنه یا هیچی از مهندسی خودروهای امروزی نمیدونه و یا خیلی…

          3. مهندس امروزی حرف تو کاملا بی منطقه من حداقل از مباحث فنی خودرو اطلاع دارم ایران که هیچی تو ترکیه هم که بودم ملت از خرید خودروب توربو سرباز میزدند تازه اونجا بهترین بنزین دارن بخاطر هزینه های سرسام آور خرابی زود به زود تعویض هر 6 ماه قطعات مگه اینکه از دور بالا استفاده نشه و همیشه با 50 تا 60 کیلومتر طی طریق کنی یعنی تورلو بخری و ازش استفاده نکنی حیف اینجا نمیشه تصویری گذاشت یه سرچ بزن ببین چند تا تالیس مان خراب شدن و ملت فیلم گرفتن بخاطر این مسکل حالا جک اس 5 که جای خودش که سرتاسر مشکله بخاطر توربو این مسئله هم بحث قدیم و جدید نیس توربو پر استهلاکه و پر هزینه و هر کسی زیربارش نمیره حالا چ الان چه 20 سال دیگه چ فرقی میکنه در اصل مطلب

        3. شما یک نگاهی به هیوندای اکسل که در ایران هم هست بنداز یا سوناتای مدل 1985 بعد بگو سابقه هیوندای به 20 سال هم نمیرسه.

      1. اینقدر الکی و روی هوا حرف نزن.. کل سایت رو خراب کردی تو یکی!!
        رنو نهم است و نه یازدهم :
        http://focus2move.com/world-cars-brand-ranking-2016/
        ولی اگر رتبه بندی را با هلدینگ های خودروسازی مانند رنو-نیسان و هیوندای-کیا در نظر بگیریم ، در سال 2016 رنو در جایگاه پنجم و سایک در رده ششم و هیوندای در رده هفتم است..
        یازدهم را از کجا آوردی من موندم!!!!

          1. سلام
            شما وقتی در جاده یا خیابون در حال رانندگی هستین وقتی یه سوناتا یا اپتیما می بینین میگین که……
            آره هیونداست
            ولی اگر تالیسمان رو ببینین نظرتون رو جلب خواهد کرد و چندین بار نگاهتون رو به خودش جلب میکنه و فکر میکنین این برندش چیه؟؟؟؟؟؟؟
            ماشین کجاست؟؟؟؟
            و میبینین رو صندوق عقبش نوشته تالیسمان با برند رنو…
            یک ماشین متغاوت……

          2. سلام بچه ها راستش من هم اولش طرفدار پر وپا قرص تالیسمان بودم طوریکه شش ماه قبل ثبت نام کردم و بلاخره یه هفته پیش تحویل گرفتم همانجا دم نمایندگی که سوار شدم پس از صدمتر رانندگی برگشتم و به نماینده گفتم در را نبند و ماشین را بینداز تو تا برام بفروشیش به دلایل زیر:اولا ماشین من مدل ای سه فول بود ولی برخی آپشنهای مهم را نداشت ازجمله رادار جلو و رادار بین خطوط بعبارتی ترمز اضطراری پیش فعال هم نداشت که تو جاده مثلا نزاره از پشت بری زیر تریلی شیشه هاش کاملا معمولی بود و اصلا دودی نبود نویگیشنش تو ایران اصلا فعال نمیشه سیستم تنظیم نور صفحه داشبورد جایش خالی هست و نیز جای کلید خاموش کردن ای اس پی و رادار بین خطوط و رادار جلو نیز خالی هست همچنین کمکهای جلو و عقب خیلی خیلی خشک هستند و انعطاف پذیری فرمان هم صفر هست هندلینگ اصلا نداره صدای موتور حتی حالت عادی هم کلا توی اتاق هست و…. خلاصه تا الان متاسفانه هیچ مشتری پیدا نشده تو تبریز ازم بخره حتی بنده حاضرم پنج میلیون زیر قیمت بفروشم اگر کسی مشتری هست بسم الله. 09365896631 درخدمتم البته اگه سند صادر بشه سه تومن قیمت افزایش خواهد داشت پس زود تصمیم بگیرید

    1. در مورد ماشین صفر حرف می زنیم اگه اونجوریه که IX55 با همین قیمت میشه تهیه کرد شاسی هم‌هست بهترین کیفیت رو بین کره ای ها داره

  2. قابل توجه سان مارتین (پونی کار و کیان و اسامی دیگر این کاربر) :
    “فروش رنو تالیسمان در کره جنوبی از نظر آمار فروش رسمی ، جایگاه برتر و بهتری از کیا اپتیما JF و هیوندای سوناتا LF دارد.
    این جواب اون حرف های گزافی که میگفتی “یک سدان فرانسوی هم پیدا نمیشه که در آمار فروش جهانی جایگاه برتر داشته باشد..” !!!
    دیدی توی خود کره هم کره ای ها را شکست داده .. دیگه آمار جهانی بماند..

  3. فققط خودرو شش سیلندر.چهار سیلندر فایده ای نداره.
    تو دنیا خیلی وقته خودروهای شش سیلندر و کم مصرف جای این چهار سیلندرا را گرفتن.

  4. سلام
    اول به دوستانی که فقط یاد گرفتن قضاوت کنن عرض کنم
    شما اول لطف کن برو سوار یه آکورد یا کمری یا کادنزا و جنسیس بشین بعد نظر کارشناسی تو برای ما بازنویسی کن بلکه ما از اشتباه دربیایم! لامصب تویوتا رو هم باید ببری زیر سؤال! پرفروش ترین ماشین دنیا کرولا هستا! من دوساله آکورد دارم کاملا از هرجهتی ازش راضیم و هرکی تاحالا پیشم نشسته حال کرده با سواریش! ولی اصلا دلیلی نمی بینم حالا بیام برند رنو و نیسان و… فقط از روی تعصبی که روی خودروی خودم دارم ببرم زیر سؤال! اینا سلیقه ای هستن یاد بگیریم احترام گذاشتن رو…
    تلیسمان مطمئنا ماشین خیلی خوبی هست دوستانی که قصد خریدش رو دارن توی این کامنتا چیزی پیدا نمیکنن بهتره برن فیلم و تست هاشو توی یوتیوب و سایتای تخصصی خارجی نگا کنن؛ ممنونم!

  5. ماشين سواري فقط المان ژاپن فرانسوي ها هيچ وقت نتونستند يه سواري خوب توليد كنند كه جزو ده خودروي پر فروش جهاني باشه هركي يه بار سواري از ژاپني بگيره ديگه پول به اين اسباب بازي نمي ده

    1. مگان چی؟ همین ۲۰۶ و ۲۰۷و زانتیا که سال ها ملت عاشق دل خسته شون بودن چی؟ پژو ۴۰۷ که تو همون تعداد محدود عرضه شد مدل ۲۰۰۹ الان دارن ۷۰تومن می فروشن

  6. سلام من بین کمری۲۰۱۶وسوناتا مونده بودم،اما وقتی باتالیسمان آشناشدم،فهمیدم واقعا یه چیزه دیگست و در جا ثبت نامش کردم.اونایی که ثبت نام کردن،شک نکنن که بسیار ماشین خوبیه من خودم انواع ماشینارو داشتم اما تالیسمان به نظرم خیلی متفاوته .تکنولوژی گیربکس موتور  و هندلینگش واقعا از اپتیما سر تره اونم یه سر و گردن. طراحیش که فک نکنم نیاز به گفتن داشته باشه چون تاحالا هیچ سایت و کارشناسی از ظاهرش ایراد نگرفته واقعا وقتی دیدمش اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که خلاقانه ست جدیده زیبا و جسورانه. داخلش از متریال با کیفیت استفاده شده . اینکه هداپ داره جالبه واقعا. در ضمن بهتون قول میدم تالیسمان روز به روز به قیمتش افزوده میشه.اونایی که میخوان ثبت نام کنن معطل نکنن،بهتون قول میدم ،قیمتش چندماه دیگه بسیار افزایش پیدا میکنه.

    1. طراحی عقب این خودرو یک فاجعه اس لطفا به نظرات کا بران سایت اتو کار و عربیا و حتی پاور نگاهی کنید این خودرو اصلا نسبت به این قیمت نمیصرفه اپتیما و سوناتا یه ابهت 7اصی دارن که رنو جماعت نداره

      1. طراحي عقب تاليسمان فاجعه است؟؟؟!!!
        شما يا نميدوني تاليسمان چيه يا نميدوني فاجعه يعني چي؟؟؟؟!!!
        اتفاقا طراحي اين خودرو فورق العاده است

      2. من سایت Autocar.co.uk رو چک‌کردم اصلا تلیسمان رو بررسی نکردن.‌اونوقت چطور شما نظرات کاربرانش رو دیدید؟ در ضمن اگه حتی همچین نظری هم یه نفر اونجا داده باشه به صرف اینکه خارجیه شما قبول می کنی؟ ینی خود آدم نباید هیچ قضاوت مستقلی داشته باشه؟

        1. تلیسمان در بازارهایی که فرمان راست هستند فروخته نمی شود.برای همین در سایتهای انگلیسی و یا استرالیایی نقدوبررسی تلیسمان نیست

      3. در حال حاضر اطلس خودرو اپتیماGT LINE 2016 با موتور MPIبا قدرت فقط 170اسب تحویل ۳۹ روزه میده ۱۸۷میلیون. با موتور GDIتو بازار میدن ۲۰۷میلیون. خدایی قیافشم حداقل مثل اپتیما و سوناتا خز نشده دیگه. بازم میگی ماشین ۲۰۱۷ که فنی و ظاهریش از اپتیما سره بازم نمی ارزه؟ با کمری نمیشه مقایسه کرد و قتی قیمتش ۲۲۰ میلیونه. ولی از اپتیما و سوناتا قطعا سرتره

  7. بنظر من و خیلی از افرادیکه نظر سنجی کردم تالیسمان بهیچ وجه زیبا نیس بلکه یه جورایی ناهماهنگه نمیگم زشته اما طراحی هد لایت هایت ها و هنگ آور بلند جلوش با نمای عقب اصلا سنخیتی نداره مثل یک وصله پینه ناجوره
    وقتی پای قیمت پیش میاد و کابین داخلی تالیسمان و حس طراحی عجیب و چیدمان بسیار ساده و بدور از هیجان کابین داخلی میبینی و یه نگاه به نمای جلو و عقب و نمای بغل خودرو که هیچ حالت آیردینامیکی ندارن میندازی واقعا از خودت میپرسی این خودروی 1600 cc واقعا 220ملیون می ارزه؟؟!!
    اما دلالان و نان بنرخ روز خوران لم پهن اینبتر حسابی زدن تو هیچ و هجوم بردن و سری اول خریدن به امید اینکه بندازن به ملت تو بازار غافل ازینکه این خودرو طالب نداره کوچه و خیابان نگاه کنید ببینید چند نفر اینو خریدن من دیگه صحبتی ندارم رنو دیگه ?

      1. بله حتما شما تا الان چند تا تالیسمان دیدی..؟؟ توی نمایشگاه تهران با چند نفر از جوانان دارای پتانسیل خرید ( افرادیکه هم مول داشتند و هم برای خرید اومده بودند نه سایر افراد که از آرزو و امیدهاشون صحبت میکنند) درباره تالیسمان بصورت راندوم در طول 3 روز پرس و جو کردم کسی حاضر به خریدش نبود بزرگترین مسئله هم در اینخصوص که آنها را از خرید باز میداشت 3 عامل بود اولین طراحی و ظاهر خودرو و سیستم توربو که اصلا مناسب بنزین ایران نیست دوم: قیمت
        سوم: برند رنو و فرانسوی بودن آن ؛ یک احساس سرخوررگی و حالت کلاه برداری شدگی در مردم در مورد محصولات فرانسوی بوجود اومده که اصلا نمیشه انکارش کرد باور میکنید یا نه اصلا برام مهم نیست چون واقعیت اینه کسی پول بابت چنین خودرویی نمیده در مورد فروش بالای ساندرو و ال نوت دیگه بحث اجبار و بازار انحصاریه وگرنه درصورت وجود الترناتیو غیر چینی مطمئنا خریداران حتی به سمت و سوی این محصولات اکسپیر شده نمیرفتند

    1. آقای محترم ، برای بار چندم به شما توجه میدهم ..
      لمپن ( نه لم پهن ) رفتاری همراه با شلوغ کردن ، اغتشاش و تخریب و غرض ورزی در گفتار و رفتار است که نمونه بارز این رفتار را در شما و در نظراتتان در سایت های گوناگون می بینیم و با وجود استقبال نشدن از این گونه رفتارها ، همچنان به چنین شیوه ای ادامه می دهید و حتی آن چنان اصرار بر این رفتار دارید که یک نام کاربری را هم کافی نمی دانید .
      رفتار لمپنی را در دیدگاه های شما و در همین مطلب می توان دید .
      این گونه رفتارها نتیجه ای بجز خلوت شدن سایت ها و بری شدن افراد صاحب نظر و فنی ندارد و نمونه بارز آنرا در همین سایت که شما بخش نظرات آنرا به بیراهه کشاندید می توان دید .
      رفتارتان را اصلاح کنید تا همه از هم صحبتی با هم در یک پایگاه علمی و فنی لذت ببرند .

      1. دقیقا همینطوره
        از وقتی که این ترول نظرات بی محتوا و به دور از عقل خودش رو پشت سر هم تکرار میکنه اکثرا رقبت نمیکنن نظر بزارن چون سطح فروم رو بشدت پایین آورده با اون غلطهای املایی فراوانش
        چه خوب بود سایتهای خودرویی رو با عدم حضورش مزین مینمود امیدوارم در سال جدید اینطور بشه

    2. در آمار فروش سال 2016 کره جنوبی در همین سایت به آدرس زیر :
      http://dande6.com/54438
      می بینیم که خودرو رنو تلیسمان با نام Samsung SM6 ، با وجود عرضه در سال اول و فقط در شش ماهه سال 2016 ، دهمین خودرو پرفروش کره است و تمامی سدان های کره ای را در کشور خودشان ، شکست داده است و حتی با عرضه و فروش نصف سال خود ، از کیا اپتیما هم پرفروش تر بوده است!!!!
      چی میگی؟؟؟ رنو چهارمین رده فروش خود کره را کسب کرده!! شما کره پرست ها چی میگید؟؟؟

      1. دمت گرم علی جون که با مدرک دستشو رو کردی. تو دنیای امروز با وجود اینترنت خیلی راحت میشه دروغ گو بودن ادمایی که دنبال منفعت شخصیشون هستن رو نشون داد و دستشون رو رو کرد. به هر حال دلالای کره ای نگران منافع خودشونن و از هیچ کاری روی گردان نیستن
        امان از دست این کره ای پرست مزحک

      2. لطفا اطلاعات غلط ندهيد تاليسمان در جدول همچنان در پس سدان هاي كره اي همچون سوناتا و اوانته كه در رده دوم و سوم هستند قرار دارد

        1. با توجه به مدت زمان حضور در بازار و تقسیم میزان فروش بر ماه های عرضه ، تلیسمان در کره هم اولین است و این اطلاعات غلط نیست..

    3. واقعا بعد از اینکه پدال و خودروبانک رو به گند کشیدی خسته نشدی؟!!!!
      اصلا اپتیما بهترین ماشین تاریخ و کیا بهترین خودروساز تاریخ از ازل تا ابد…چی به تو میرسه؟!!!!
      دو حالت داره.یا عقده ی اپتیما داری یا کارمندشی.(قطعا اپتیما نداری چون کسی که از یه ماشین تا این حد راضی باشه وقتشو واسه نوشتن این اراجیف هدر نمیده و میره با ماشینش عشق کنه)
      رنو تلیسمان یا همون سامسونگ اس ام6 با این که یه ماشین کاملا جدیده جزو 10 ماشین پر فروش خود کره جنوبیه و تو اینو نمیخوای ببینی.باشه نبین.
      اتحاد رنو نیسان پر فروش ترین خودرو ساز سال 2017 دنیاست که قطعا عامل کیفیت و قابلیت اطمینان توی فروش خیلی تاثیر گذاره.اینم دوست نداری نبین.
      200 تومن پول یه ماشین 1600؟!
      اینم جزو حرفای کوچه بازاریه که یه دور فنر ماشین میبرن و دو جفت 6975 با یه ساب جی بی ال 1000 میبندن فکر میکنن تیون کردن.مردم ما عقلشون تو چشمشونه.ایشالا یه چند تا تلیسمان بیاد توی چشم باشه و توی همون چشم از لجاظ شتاب از رو اپتیما رد شه مردم میفهمن موتور 1600 توربو چیه.
      پیتر شرایر هم یادش بخیر یه زمانی طراح آئودی بود.به خاطر دمده شدن طراحی هاش و پول خوب دادن رفت هیوندای موتورز.شاید واستون جالب باشه جلو پنجره نسل جدید سانتافه و الانترا و … دقیقا کپی آئودیه.
      مورد بعدی هم در مورد زیبایی این ماشین من از هرکسی راجع به زیباییش پرسیدم گفتن خیلی خوشگله.شاید اطرافیان شما از فضا اومده باشن یا مثل شما کارمند اطلس خودرو باشن.
      ارادتمند اعضای منطقی و فهمیده سایت.

  8. ماشین خیلی خوبیه طراحییشم واقعا زیباست در حدی که از هرکی بپرسی میگه فوق العاده زیباست حالا یه سری دلال کره ای میگن روز شبه و خود زنی میکنن دیگه نباید محلشون گذاشت خلاصه از نون خوردن افتادن دیگه قابل درکه مهم نظر اکثریت سایتهای ماشینی و مردمه که این ماشین رو تحسین کردن بزارین دلالا بزنن تو سر و کله خودشون و حرصشون رو سایتا خالی کنن فقط بهشون یه لبخند بزنین
    مخصوصا اونجا که کره ای ها تو آیینه عقب تالیسمان دور و دور تر میشن در عین زور زدنشون یه لبخند دوست داشتنی روی لبهاتون نقش میبنده و میگین چه 1600 دوست داشتنی ای???

  9. در بین ده خودروی سدان مید سایز نه تنها تالیسمن وجود خارجی ندارد و هیچ عنوانی ندارد بلکه اپتیما برترین سدان مید سایز شناخته شد
    goo.gl/XPwtG2
    من فکر میکنم که پیشرفت های سالانه کیا هیوندا به مذاق خیلی از افراد در ایران ?که پشت مانیتور یا تبلت نشستن اصلا خوش نمیاد بهمین دلیل با ایرادهای واهی از من که حقایق منتشر میکنم و جر زنی میخوان خودی نشان دهند کاربر سایت اینرا بدانید مردم ایران هیچ دلخوشی از فرانسه واجناس فرانیوی از پژوهای آتشزا تا رنوهای بدقواره و مکعبی شکل و سایر محصولات ندارند فرانسه بارها از صنعت ایران سو استفاده کرده

    1. پسر جان چشماتو باز کن ، Samsung SM6 ، همان تلیسمان است!!! بالاتر از خود کره ای ها در کره!!! در سایت های خودرویی داخلی و خارجی هم به شکست خودروهای کره در خاک خودشان به دست فرانسوی ها اشاره شده بود!

      1. چرا اینهمه پافشاری نمیخوای قبول کنی که تالیسمان هیچ رنکینگی نداره در عوض امسال بهترین خودروی سایز متوسط کیا اپتیما جدید شد با یک موتور تنفس طبیعی (اتمسفریک) 185 اسب بخار و طراحی زیبا بدستان هنرمند پیتر شرایر تالیسمان کپی ناقصی از نسل قبلی سوناتا در نمای عقب است و هیچ سنخیتی بلحاظ کیفیت و طراحی و قابلیت اعتماد با اپتیما ندارد شما داری انتخاب بزرگترین سایت ها و سازمانهای نظر سنجی جهان تکذیب میکنی واقعا نمیدونم چرا دلیل این پافشاری چیه اما من دیگه با شما و امثالهم کاری ندارم فقط اینو میدونم که خودروی فرانسوی اصلا قابل اعتماد نیس

  10. ممنون از دوست خوبمون علی بابت لینکشون که بدجور حال کره ای پرست سایت رو گرفت!
    http://dande6.com/54438
    وقتی تالیسمان تو خود کره دهمین خودرو پرفروش است و تمامی سدان های کره ای را در کشور خودشان ، شکست داده است و حتی با عرضه و فروش نصف سال خود ، از کیا اپتیما هم پرفروش تر بوده است دیگه حرفی برای گفتن نمیمونه همه چیز مشخصه خیلی بده ماشینهای فرانسوی تو خود کره پر فروش میشن اصلا اشک ادم رو در میاره در صورتی که ماشینهای کره ای تو فرانسه اصلا به حساب نمیان?
    به هر حال کره خیلی مونده به فرانسه برسه کره = کیا پراید قاتل

  11. سلام برو بچ من ال 90 دارم حقیقتش این سانمارتین بی راه ننبگه اگه میشد وجود داشت من یکی به سمت و طرفش هم نمیرفتم ال 90 در واقع حس پیکان برگشتی بهم میده من خودروهای زیادی داشتم البته نه شاخ همشون در حد پبکان و پراید و 206 و ال 90 پسر دایییم تو بنگاه وردستی میکنه بالای شهر نمایشگاه اتو امین میگه این رنو جدیده 5 ااش صاحب نمایشگاه خریده تا الان از قبل عید فقط یکیش اونم اقساط فروخته ببینید قصد طرفداری از کسی ندارم به جون خودم من یه آدم کوچه بازاری و معمولیم اما نظرها رو که میخوندم دیدم بد جور حمله ور شدید به کسی که داره حقیقت میگه میگفتش که مشتری میاد پولشم داره یا میره اپتیما میخره یا سوناتا هرچی هم صاحب نمایشگاه میگه اینم خوبه و اله و فلانه مشتری میگه والا نمی ارزه این قیمت اونم رنو کلا دید مردم بجز اقشاری مثل من که بناچار رفتن به سمت ال 90 در مورد پژو و رنو اصلا خوب نیست چون ته تهش کیفیت آنچنانی ندارن من خودم یه بار نشستم پشت این تالیسمان تو خود نمایشگاه نسخه فول فولش اصلا نمیگره و حس نمیکنی مثلا شاخه خیلی معمولیه کیفیت داشبورد و صندلی هاش هم فرق چندانی با بقیه فرانسوی ها با یک چهارم قیمت نداره البته اینها همه سلیقه ای اما سلیقه اکثر مردم به رنو نیست اونم تو این قیمت ال 90 هم از سر ناچاری میخرن نمونه اش خودم که اگه پول ببشتری داشتم اصلا سمت ال 90 نمیرفتم پس یکم بهتره همدیگه رو تحمل کنیم و فورا کسی که سلیقه اش مث ما نبود بهش فحاشی و تهمت نزنیم اینها همشون آهن هستن و پلاستیک ما انسانیت باید داشته باشیم

    1. قابل توجه کسانی که میگن ماشین های فرانسوی خوب نیستن. ماشین سال ۲۰۱۶ اروپا پژو ۳۰۰۸ شد. با اختلاف نسبت به آلفا رمئو

  12. سلام بچه ها من ریو دارم قبلشم پراید داشتم راستشو بخواین ماشینهای کره ای همه کار راه اندازن حالا چه پراید و ریو باشه چه اپتیما و سوناتا همشون از ته یه کرباسن. من پشت اپتیمام نشستم مال صاب کارم بود که کارشم دلالیه کلا اکثرا دلال جماعت عشق کره ای دارن ماشینهای بی کیفیتین نمیگم مثل ریومه ولی خداوکیلی فقط قیافه داره از نظر فنی تعطیله و اصلا به پای رنو نمیرسه خلاصه وقتی کره دوچرخه میساخت رنو ماشینهای مشتی درست میکرد در کل خواستم بگم که به حرف این دلال ملالای کره ای گوش ندیدن اینا از این راه نون میخورن و دنبال منفعت خودشونن اگه دنبال ماشین درست حسابی هستین که به پولش بیارزه این ماشین حرف نداره خودتون بشینین پشتش فرقشو با اسباب بازیهای کره ای میفهمین هر مقاله ای هم دربارش بخونین تالیسمانو یه سر و گردن بالاتر از اپتیما دونسته. منم از سر ناچاری ریو سوارم اگه پول داشتم اصلا سمت ریو نمیرفتم چون تقریبا همون پرایده و من و امثال من راهی جز ماشینهای کیا نداریم هرچند بی کیفیتن ولی چاره چیه امیدوارم همه بتونن اون ماشینیو که دوس دارن بخرن و مثل من از سر ناچاری ریو سوار نشن سال نوی همگی هم مبارک ایشالا سال خوبی داشته باشین

    1. قابل توجه کسانی که میگن ماشین های فرانسوی خوب نیستن. ماشین سال ۲۰۱۶ اروپا پژو ۳۰۰۸ شد. با اختلاف نسبت به آلفا رمئو

    2. مشخصه ریو داری جناب خالی بند و کاربر معلوم الحال …بری بالا بیای پایین کسی تالیسمان و سیمبول 78 ملیونی و داستر 110 ملیونی و کپچر 120 نمیخره چون نمی ارزه ملت هوشیار ار ازین حرفهان
      ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست…

      1. به جان شما خیلی پشیمونم که ریو خریدم هیچ فرقی با پراید نداره فقط شتابش بیشتره ولی همون حس پراید رو داری توش کلا ماشینهای کیا خیلی بی کیفیتن ای کاش به جاش ماشینهای با کیفیت و به روز رنو رو با قیمت مناسب مونتاژ کنن
        راستی شعر زیبایی بود قسمت اول استعاره از شما داشت و قسمت دوم استعاره از من بود ممنون

        1. اامید ریو به عرض جناب عالی میرسانم که اولین خودروی که وارد بازار امریکا گردید کیا موتورز بود. حالا تو کل ایران ریو رو سرشون میزارن بر حسب چه سندی فرمودین ریو بد هستش. استاندارد و راحتی صندلیهاش. کم مصرف. بدون استهلاک. شتاب.هندلینگ مخصوصا پیچها. دید باز. 8 سال دارمش. رو چشام میزارمش. 206از سرم هشت سال پیش باز کردم. ریووو جون رو اوردم خونم

          1. والا امیر جان منم با امید موافقم ریو همون پرایده که موتور قوی تری داره وگرنه حس همون پراید سواریو بهت میده! هندلینگم که تعطیل کلا سواری خوبی نداره ولی اگه پراید داشتی اره خوبه از پراید بهتره بزار رو چشات 206 تیپ 5 که ریو رو لوله میکنهچه از نظر شتاب چه اپشن

          2. عجب!!!!
            اولين خودرويي كه وارد بازار آمريكا شد كيا موتور بود؟؟؟؟!!!!
            ببين چقدر ما در جهل بوديم تا الان!!!!

      2. من بین کمری۲۰۱۶وسوناتا مونده بودم،اما وقتی باتالیسمان آشناشدم،فهمیدم واقعا یه چیزه دیگست و در جا ثبت نامش کردم.اونایی که ثبت نام کردن،شک نکنن که بسیار ماشین خوبیه من خودم انواع ماشینارو داشتم اما تالیسمان به نظرم خیلی متفاوته .تکنولوژی گیربکس موتور  و هندلینگش واقعا از اپتیما سر تره اونم یه سر و گردن. طراحیش که فک نکنم نیاز به گفتن داشته باشه چون تاحالا هیچ سایت و کارشناسی از ظاهرش ایراد نگرفته واقعا وقتی دیدمش اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که خلاقانه ست جدیده زیبا و جسورانه. داخلش از متریال با کیفیت استفاده شده . اینکه هداپ داره جالبه واقعا. در ضمن بهتون قول میدم تالیسمان روز به روز به قیمتش افزوده میشه.اونایی که میخوان ثبت نام کنن معطل نکنن،بهتون قول میدم ،قیمتش چندماه دیگه بسیار افزایش پیدا میکنه. یه بحثی هم‌در مورد ژاپنی بودنش.‌حتما می دونید که رنو و نیسان سالهاست ادغام‌شدن. این ماشین حاصل کار مشترک رنو و نیسان هستش . فک می کنم کیفیت نیسان دیگه جای بحثی نداشته باشه.

        1. بین کمری و اپتیما؟ بعد تالیسمان خریدی ! از اون حرفهای ناباورانه بود خودت خندت نگرفت؟?
          آخه بقول دوستمون سانی تا الان چند تا تالیسمان دیدی تو خیابون ها یه بابایی بود که تو نگین کار میکرد میگفت تمام حواله هاش چند تا دلال خریدن الانم که آماده شده اومدن سپردن بما برای فروش اما مشتری یوخده داداش میدونی یعنی چی فکر کنم شوما فقط خریدی ? اونم تو خواب مگه مجبوری دروغ و دبنگ سرهم کنی

      3. ???اگه امید ریو معلوم‌ الحاله جناب سان مارتین واقعا شما مجهول الحال هستین. منافع شخصی خودتون رو با دلایل غیر واقعی به شکل حقایق علمیتو هر قسمت از سایت دارین نسر می دین. شما اگه یه کاربر ساده بودین با یه نظر شخصی که اینجوری صدتا نظر و جواب و کل کل سر اپتیما و تلیسمان نمی زاشتین. برادر بازارت به خطر افتاده؟ اپتیما مونده رو دستت؟ چته خدایی؟ مردم اصلا شما رو نمی بینن ماشین اگه خوب باشه جواب می گیره نباشه ول میشه. مثل همین ساندرو که تو کلاس خودش چون خوبه بازار رو دست گرفته. حالا شما هی داد بزن گلو پاره کن اینترنت حروم کن تاثیری داره مگه. جاش کره ایی ها رو رد کن چنتا تلیسمان و کولئوس هم بزا دم نمایشگات دیگه?

        1. از این منطقی تر نمیشد گفت?
          سانمارتین ایشونم منم خب? هر کی میگه این ماشین خوبه یا تورو تایید نمیکنه پس منم!
          علی رضا کیوان امید فرهاد کامران عارف امبن و … همه منن??

    3. خودرو های پر استهلاک فرانسوی از نظر شما عالی هستند؟ بفرمایید یکی ازین 405 ها آتش زا و یا ال نوت های سریع الچپی را بخرید و با کمال آسایش رانندگی کنید تا بحال چند بار در جراید اخبار و سایر کانال های خبررسانی از آتش سوزی خودروهای فرانسوی صحبت شده بارها و بارها عایا تا بحال شنیده ابد بگویند کیه ریو خود بخود آتش گرفت و یا اپتیما و سوناتا ؟؟ از چپ کردن ناگهانی ال نوت ها بخازر طراحی مکعب گونه و امکانات صفر آنها تا سوختن مدام سنیور اگسیژن 206 و اقمار و خراب سدن دسته موتور و کم کردن روغن انواع رنو و پژو دیگر بس است اینهمه چاپلوسی هر شخصی که اندکی مطالعه داشته باشد هیچگاه به سمت و سوی فرانسوی جماعت نمیرود بارها و بارها در برنامه تاپ گیر جرمی کلارکسون و جیمز می و ریچارد همون در مورد قرانسوی ها یگبا کنایه و استعاره صحبت کردند و اصلا این دست خودروها را وارد برنامه خود نمیکردند اما نمیداتم چه شده که این خودروهای بی کیفیت و دارای بیشترین استهلاک در ایران چنین طرفداراان دو آتشه ای پیدا کرده طوربکه برای بهینه جلوه دادن رنو و پژو و سیتروئن از هیچ حیله و طرفند و دروغ و دبنگی فروگذار نیستند واقعا مردم را چه فرض کردید که اینهمه دروغ سرایی مبکنید کاش کشور فرانسه بابت این چاپلوسی به شما عدد آرم رنو با آن 2 لوزی برهم را به رسم خوش خدمتی تقدیم میکرد اما افسوس که این سینه چاکی شما بی دستمزد مانده

  13. رنو تالیسمن قادر خواهد بود که کیا اپیتما رادر بازار ایران به چالش بکشد. چرا که در همه زمینه نسبت به اپتیما یک سرو گردن بالاتر ایستاده است. طراحی ظاهری دلنشین ،ابعاد بزرگتر بدنه و فضا بیشتر سرنشنینان و صندوق باربزرگتر،موتور با حجم کم و قدرت بیشتر،مصرف سوخت کمتر ،برخورداری از آخرین تکنولوژی های روز و بسیار دیگر ،فضا را برای محصولات کره ای تنگ کرده بطوریکه با قرار دادن مشخصات این دو خودرو در کنار هم شکی باقی نمی ماند که باید یک تالیسمن بخرید.

  14. کافیه یه سرچ ساده تو گوگل بکنین با عنوان مقایسه تالیسمان و اپتیما تمامی بررسی ها تالیسمان رو یه سر و گردن از اپتیما بالاتر دونستن پس بهتره به جای کل کل با دلال کره ای سایت برین مقایسه های بی طرفانه سایتهارو بخونین

    1. آخه طول بیشتر اپتیما وقتی حجم اتاق و صندوقش از تلیسمان کمتره ، شد برتری!!!!؟؟؟ خخخخ
      این یعنی اپتیما دماغه و کاپوت کشیده تری داره که اونم چون توربو هم نداره یعنی طراحی ضعیف و غیر کاربردی که ناشی از ضعف چینش موتوره..!!!

  15. من تا چشمم به تالیسمان افتاد درجا یعنی در عرض جند صدم ثانیه ثبت نامش کردم دروغ که نمیگم به جون شوما اصلا دروغی در کار نیست والله! بعد در جا دادنش بهم یعنی هنوز پولو واریز نکرده بودم گفتن جناب کیوان نه ببخشید امین ،احمد اصلا چه فرقی داره گیر ندید بابا ? بیا تالیسمانت آماده اس نشستم توس وای هدآپ داشت تازه پلی سیشن فور پرو هم روش گذاشته بودن ماتریال توشش چی بگم پارچه طبیعی بود 100 درصد کاتان آره کی الان دیگه چرم استفاده میکنه خز شدهدتازه عقبش هم کپی سوناتای 2014 البته تالیسمان قبلا این طرح زده بود بعد هیوندا از رنو دزدیدش اما یکم فاصله افتاد تو ساخت تالیسمان ? حالا بگو چی؟! قیمتش عالیه اما میخواد گرون بشه نزدیک 280 تا 360 ملیون ناقابل چیه ارزونه معلومه ارزونه چون فرانسوی نیس ژاپنیه مگه خبر ندارین نیسان رنو خریده الان بجوون شما پس بشتابید تا تموم نشده لااقل یکی دوتا بخرید که حداقل من رسوا نشم با این خبال پردازی ها قربون آدم چیز فهم ضمنا چرخش و کلیدش می ارزه به اپتیما و سوناتا کره ای ها همشون اسباب بازین و فرانسوی ها اسباب شادین ?

  16. تاليسمان ماشين خوب و بروزيه
    بعضى ايرادايى داره كه ادم خندش ميگيره در اون موارد سهل انگارى شده
    در كل رنو ديگه رنوى سابق نيست و تو چندسال اخير ضعيف كاركرده ولى با معرفى محصولاى جديد مثل تاليسمان و كوليوس جديد داره كم كم بهتر ميشه

  17. اقا داشتم از خیابون رد میشدم از بغل نمایشگاه ماشین که رد شدم چشمم افتاد به اپتیما رفتم داخل و 2-3 تا خریدم اخه عمو نمایشگاهیه گفت تا میتونی بخر ممکنه تموم شه منم گفتم چشم و خریدم یکی به اسم خودم پونی کار یکی به اسم دیگم سانمارتین یکی دیگم به اسم دیگم ریل من اخه واسه بقیه اسمام پولم نرسید بخرم ولی عمو بهم قول داد برام نگه داره پولای عیدیمو که جمع کردم بازم بخرم!? خلاصه اومدم بیرون همه میگفتن اقا میدی یه بوقم ما بزنیم منم دادم بوق بزنن تو راهم هرچی ب ام و و بنز بود رو زدم البته همشون پارک بودن ولی این چیزی از قابلیتهای سوپر ماشین کره ای من کم نمیکنه لامصب توش عین پیکان جوانان لوکسه سیستم تعلیقم که نگو کاملا نوستالژیکه انگار از رو گاری کپی کردن هرچی دست اندازه حتی سنگریزه های جاده رو هم بهم منتقل میکنه اصلا همین حسش منو گرفت? حالا یه عده هی تالیسمان تالیسمان میکنن حالا شتابش بیشتره که باشه طراحیش زیباتره که باشه اصلا همه سایتها میگن تالیسمان بهتره باشه مهم اینه که من عشق کره ای دارم پس هرچی من میگم اپتیما جونم از همتون بهتره ایشالا قسمت شه برم سنگ فرشهای سئول رو ماچ کنم برگردم دتس مای دریم!?

    1. با نمک هرکسی میدونه تالیسمان گرونه الکی و کسی سمتش نمیره اینقدر بخودتون فشار وارد نکنید چون برادران فرانسوی قدر شما رو نمیدونن که چه سینه ها واسشون چاک دادی حالا بری بالا بیایی پایین مردم از اجناسی که اسم فرانسه روشه بدشون میاد رنو و پژو و سیتروئن اگه خوب بودن یکی تو آمریکا راهشون میداد در رنکینگ ها هم کیا رده چهارم و رنو 11 است اینو که دیگه کتمان نمیکنی البته از شما بعید نیست

      1. عوض کره ای ها قدر شما رو می دونن اونم هزار تا. معلومه دیگه خودتم راضی هستی ازشون. راستی چن سال سابقه کار داری تو کیا ؟کی استخدام شدی؟ سمتت چیه؟ سینه دران اپتیما؟?

      2. دادا کمتر حرص بخور ایشالا تو هم تالیسمان میخری!
        دادا کره ای ها خوب هواتو دارن مزنه سینه چات دادن برای کره ای ها چند البته 96 رو بگو?

  18. شب دراز است قلندر بيدار حالا هي برين بالا بياين پايين كسي پول به تالييسمان نمي ده يادمه سال ٨٩ سفران اومده بود و به نسبت زمان خودش طراحي بدي هم نداشت ولي بازم مردم سوناتا و ازرا خريدن اينم مرخص يه چند ماه ديگه كاملا معلوم ميشه سانمارتين جواب اين بچه مدرسه اي ها رو نده اينا همشون يا ماشين پژو ايراني دارند يا چيني در پيت به دور برت نگاه كن كسي كه توان مالي بالاي ١٠٠ ميليون داره اصلا از فرانسوي ها حرف نمي زنه اينا پولشو ندارن يه روزي هم كه دستشون برسه همينا كره اي مي خرند چون پول كه علف خرس نيست

    1. بارک اله زدی تو خال اینها اگه پولش داشتن دم از فرانسوی نمیزدن کافیه یه سر به نمایشگاه ها بزنید و با جند نفر اهل فن صحبت کنید طرف میگه چقدر پول داری میگه مثلا 100 تا 150 میگه سانتافه آزرا اپتیما هیچوقت کسی رنو پیشنهاد نمیکنه مشخصا این افراد یا واقعا بخاطر بازار یابی این حرکت میکنند یا در حسرت رنو تالیسمان و غیره شب و روز طی میکنند

      1. اخه، آقا کجای دنیا سانتافه 100، 150 شرط می بندم حسرت داشتن یه سانتافه مونده تو دلت، می دونی چرا همه میگن سانتافه، چون تو ایران فروش داره که همه دنبال مارک اند

    2. من که ثبت نام کردم.بسیار هم راضی هستم. ماشین رو برا استفاده می خوام‌ نه برای راضی کردن اطرافیان. وقتی تحقیق کردم دیدم بهتره چرا نباید بخرم. در ضمن که وقتی رفتم ثبت نام تو شهر نه چتدان پول داری مثل شهر ما ولی بازم استقبال خوب بود.

  19. من واقعا دوست دارم پونی کار یا همون سانمارتین هم یه روزی بتونه از رو پرایدش شیفت کنه رو تالیسمان! من قبول دارم وقتی انسان توانایی خریدش پایین باشه باعث یه سری سر خورده گی ها و کمبودها میشه ولی دوست من بهتر نیست بجای دروغ گویی و عقده گشایی تو سایتهای خودرویی کمی بیشتر تلاش کنی و پراید کره ایت رو عوض کنی شما دوس داشتی 206 بخری پولت نرسیده پراید خریدی از اون روز شدی دشمن ماشین فرانسوی درسته!?
    حالا از صبح تا شب بگو اپتیما بهتره ولی وقتی من خریدار میخوام ببینم واقعا کدوم بهتره نمیام به حرفهای دلال کره ای سایت گوش کنم و وقت خودمو تلف کنم که! چیکار میکنم? میرم تو گوگل میزنم مقایسه تالیسمان و اپتیما بعد چنتا مقایسه رو میخونم میبینم ای دل غافل! بر خلاف این تبلیغچی های کره ای همه مقایسه ها میگن تالیسمان یه سر و گردن از اپتیما بالاتره اینجاست که چیکار میکنم دلال گل پسر!? میرم یه تالیسمان میخرم و به ریش امثال شما دلال های دل انگیز میخندم???

  20. دوستان شنيديد امروز در پاركينگ يك منزل در شهرك رشديه تبريز يك كيا اپتيما آتش گرفته و سوخته؟؟؟؟؟!
    مال يكي از بازيكنان خارجي تراكتورسازي بوده!!!

  21. اقای هژیر که کوردیه اسمت من خودم با کوردها بودم اونها دروغ نمیگن تا سن 26 سالگی تو شهر کرد نشین سکونت داشتم و اصالتا هم همه شما را قبول دارم من طرف صحبتم احمد و یا همان امین است نه شما که ثبت نام کردی بهر حال سلیقه شما محترم و مبارکتون باشه طرف صحبتم افرادیه که مدام برای فرانسوی ها تبلیغات پوچی میکنند که از درون تهی است و با این عقده گشایی های بی سروته نتنها مشخص میکنند که چه افراد مغرضی هستند و یکی از صحبت های آنها کارشناسی نیست بلکه هروز بیشتر از روز قبل براین کلام صحه گذاری میکنند که هیچ دانش فنی از خودرو نداشته صرفا به جدل های لفظی و الفاظی گری تبحر خاصی دارند رده بندی مجله فوربس و سایر نشریات مشخص میکند که کیا هیوندای در جایگاه بسیار بالاتری نسبت به رنو قرار گرفتند پس بحث در این مورد را اصلا جایز نمیبینم چون همه چیز مشخص است از افرادی بانام های جعلی که مدام با مزه پراکنی سعی در تشویش اذهان عمومی و انتشار اکاذیب دارند هم هیچ درخواستی ندارم در عالم خویش سرگشته و شوریده خاطر بمانید امیدوارم روزی به تالیسمان برسید البته به پوستر تالیسمان تا شاید اجرت اینهمه سینه چاکی و کیسه کشی فرانسوی ها نصیبتان شود

  22. صبح تا شب تو هر ایامی پا می‌زاری تو این سایت باید دیوان اشعار سانمارتین رو ببینی ول بکنم نیست خداوندا ما را از شز چنین انسان هابی راحت بگردان

  23. ما که از این پولا نداریم بخوایم تلیسمان بخریم. اما جر و بحث نمی دونم سر چیه؟ به نظر می رسه این خودرو کمی بهتر از سوناتا و یا اپتیما باشه اما قطعا از آزارا و کادنزا و جنسیس بهتر از این هستن. به قول معروف همون قدر که پول بدی آش می خوری

  24. سلام.توی دنیا همه میدونن که تو رده قیمتی متوسط تویوتا حرف اول و آخر و میزنه.سال ۲۰۱۶ هم بعنوان قابل اعتماد ترین خودرو دنیا معرفی شده.رنو کلا ماشینهاش ۲ماه قشنگی دارن و مثل زن ایرانی یه عمر دوام فنی داره
    اون سمت ماشینهای کره ای هر روز فیس ماشینشونو عوض میکنن و بدبخت اون آدمی که اولد فیس و داره باید بخاطر یه سال کارکرد و دو تا آپشن مثلا ۳۰تومن روی یه سانتافه ضرر بده.
    اینجا ما بگیم این خوبه یا اون خوبه چیزی عوض نمیشه.هر کسی بنا به سلیقه و اعتقاد خودش یه ماشینی رو سوار میشه.البته با چند برابر قیمت جهانی
    ولی اگه به نمایندگیها سر بزنید میبینید که خرابی ماشینهای کره ای چقد زیاده.
    من نظر شخصی خودم اینه که در حد ۱۰۰تومن مزدا تری از همه بهتره. ولی اگه من بخوام ۱۸۰تومن برای رنو پول بدم تویوتا کمری رو ترجیح میدم.البته اینم بگم خودم الان یه سانتافه ۲۰۱۵ فول با اتوپارک و البته بدون صندوق برقی دارم
    ما مجبور به خرید در بازاری هستیم که دیگه حق خرید خودرو با حجم ۲۵۰۰cc به بالارو نداریم.بنظر شما این حقه که $۵۰۰ توی منطقه آزاد ۵۰۰تومن باشه ولی توی تهران با پلاک ملی ۲ میلیارد بهت قیمت بدن؟؟؟توی آمریکا در ازای خرید ماشینهای لوکس با حجم بالا به خریدار یه ماشین سبک داخل شهری جایزه میدن.ولی اینجا باید سالانه هزاران کشته بخاطر قاتلی بنام پراید بدیم.
    پس بحث کره و فرانسه و ژاپن نیست ما راهی غیر این نداریم

    1. من جريان اين قانون 2500 سي سي به بالارو نميدونم چيه.پس اين سانتافه ها كه 3300 هستن يا ازرا گرنجورا كه 3000 هستن و خيلي مدلاي ديگه كه بالاي 2500 سي سي هستن و هرسال به تعدادشون اضافه ميشه جريانشون چيه؟
      جريان اون 500$ هم نفهميدم منظورت چيه.من خودم ساكن انزلي هستم.ماشيناي منطقه ازاد اينجا زمين تا اسمون فرق مي كنه با مدلاي وارداتي پلاك ملي.كسي كه ميگه فرقي نداره يكيشونو سوار نشده فقط از دور ديده.شايد يك درصد مشابه باشن.اكثرا مدلاي سفارش خاص هستن حالا نميدونم سفارش كي.تقريبا همه با كيفيت پايين تر و اپشن هاي كمتر و با قيمت نامناسب عرضه ميشن.كسايي هم كه مخالفت مي كنن متاسفانه سر در نميارن!بعضي مدلارو با اين كه خودشون ميگن بيسيك اما شما اگه سايت خود كمپاني رو هم زيرو رو كني پيدا نمي كني.براي مثال اكثر نيسان جوك ها كه با قيمت 62-63 عرضه ميشن حتي سانروف هم ندارن!اين يه نمونه تو آپشن.خيلي از اپتيماها موتور 2000 هستن سقف فلز حتي سانروف ندارن.سانتافه تك ديفرانسيل هست با موتور 2400! توسان و اسپورتيج 2000 تك دف هست.هيچ كدوم هم فك نكنين توربو هستن.همه فك مي كنن دارن نصف قيمت ميخرن در صورتي كه اصلا اينطور نيست

  25. لطفا نظرات افرادی که به هم میپرند را حذف کنید.
    هر کی یه نظری داره و یه جوری عنوان میکنه،به بنده چه؟

    هر جا میریم چیزی سرچ کنیم،این بی فرهنگیها انرژی آدمو میگیره.
    لطفا اگه اطلاع دارید بفرمایید آیا مگان 2017 هم به ایران می آید

  26. سلام
    من ديروز ١١/٣/٩٦ تاليزمن م رو تحويل گرفتم
    واقعا فوق العاده است
    شتابِ بسيار بالايي داره
    و تاچِ R-Link مانيتورش هم بسيار عاليِ
    از لحظ زيبايي و ظرفيت كابين هم در حد اعلاي اعلاست
    ي جوريايي همه كف كردن ديدنش
    خيلي راضي م??????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا