اخباراخبار داخلیاسلایدربررسیچینی

تجربه رانندگی با سایپا آریو (S300)

شايد كمتر فعال صنعت خودرويي در ايران يا حتي جهان نام زاتوي ZOTYE را در صنعت خودروسازي شنيده باشد. زاتوي در سال 2005 خودروسازي را آغاز كرد و اولين محصول خود يعني Nomad كه يك شاسي بلند است را در سال 2006 روانه بازار كرد. اين خودرو در واقع يك كپي از دايهاتسو تريوس بود. در سال 2008 زاتوي صادرات خودرو را با همين تك محصول شروع كرد. سال 2009 Nomad را در هند با موتور ديزلي TUD5 پژو بر روي خط توليد برد. زاتوي از سال 2009 تاكنون 8 محصول جديد در سگمنت هاي مختلف معرفي كرده كه تقريبا همه آنها با استفاده از خريد امتياز يا كپي برداري از  محصولاتي چون سوزوكي، تويوتاو فيات بوده اند. زاتوي براي آينده 4 محصول جديد ديگر را نيز در نظر دارد كه آنها نيز خريد تكنولوژي از فيات و لانچيا هستند.

 

سایپا s300

سايپا براي تكميل سبد محصولات خود يكي از محصولات اين خودروساز به نام Z300 را براي توليد انتخاب كرده و نام آن را بهS300 ‌ وسپس به آريو تغيير داد. آنچه كه محتمل است خريد كل امتياز اين خودرو است چرا كه برند خودرو نيز به سايپا تغيير پيدا كرده  و اكنون ما فقط سايپا آريو را مي شناسيم. با توجه به اينكه شاسي خودرو از تويوتا به اشتراك گرفته شده و موتور خودرو نيز همان موتور ميتسوبيشي لنسر است( توليدي در چين) مي توان گفت حداقل از لحاظ تكنولوژي استفاده شده خودروي بدي به نظر نمي رسد و در صورتيكه امتياز خودرو كاملا در دست سايپا باشد،‌تيم تحقيق و توسعه سايپا مي تواند براي افزودن محصولات جديد با برند سايپا از اين محصول استفاده كند.

سایپا s300 (آریو)

طراحي بيروني خودرو  تقريبا همان نسل دوم  تويوتا آليون است كه از سال 2007 بر روي خط توليد تويوتا قرار گرفته است.  اگر چه بررسي طراحي يك امر سليقه اي است اما در كل مي توان نمره قبولي را به ظاهر اين خودرو داد،‌مخصوصا بخش جلويي خودرو از طراحي جذاب و گيرايي برخوردار است اما بخش عقب طراحي ساده تري را دارد. اما در هر صورت بخش هاي مختلف خودرو با هم هماهنگي خوبي را دارند.

 

سایپا s300 در نزدیکی چانگان ایدو

فضاي داخلي خودرو در قسمتهایی پلاستیکی و بسیار خشک و در برخی نواحی نرم و با کیفیت است. كيلومتر شمار با يك شيب ملایم به سمت عقب و پايين قرار گرفته ، كنترل كردن سرعت را در حين رانندگي گاها راحت نيست. نحوه قرار گرفتن پشت فرمان متناسب و ارگونوميك است.

سایپا s300

 

طراحی داشبورد در نهایت سادگی است ویک صفحه نمایش بزرگ در وسط و سیستم تهویه مطبوع خودکار در زیر آن خودنمایی می کنند. صندلی ها تقریبا خشک و آنچنان راحت نیستند. فضای سرنشینان داخلی خودرو به خوبی طراحی شده و با توجه به سایز خودرو مناسب یک خانواده 4 نفره برای سفر است. از این جهت بالاتر از برخی رقبای هم رده چینی خود قرار می گیرد.

 

سایپا s300

پس از روشن کردن موتور خودرو، صدای پیشرانه به شدت و به  راحتی وارد کابین می شود آنچه که مشخص است عایق بندی ضعیف بدنه در برابر صدا های مزاحم است. در حین شتابگیری این وضعیت بدتر از قبل می شود. موتور 1.6 لیتری میتسوبیشی با توان  117 اسب بخار در دور 6000 و 151 نیوتن متر در دور 4000  با همراه یک گیربکس 4 سرعته تیپ ترونیک وظیفه به حرکت در آوردن آریو 1325 کیلوگرمی را دارد.

 

سایپا s300

موتور میتسوبیشی این خودرو در یک کمپانی تحت نظارت خود میتسوبیشی در چین تولید می شود در نتیجه انتظار کیفیت بالای عملکردی را از این خودرو داشتیم اما آنچه که پس از اولین تلاش برای شتابگیری دیده شد ضعف عملکرد گیربکس بود. گیربکس در دادن معکوس و حتی سبک کردن دنده بسیارناهماهنگ با موتور عمل می کند، در شتاب اولیه و مخصوصا استارت اولیه کند و سنگین شروع به شنابگیری می کند،اگرچه کیفیت تعویض دنده نرم ، بی صدا و بدون ضربه است.

 

سایپا s300

سیستم تعلیق خودرو نرم تیون شده است و به نظر می رسد کاملا مورد علاقه مصرف کننده ایرانی خواهد بود البته نرم بودن بیش از اندازه سبب شده که مانور پذیری خودرو با مشکل مواجه شود. باید تاکید کرد قطعا برای یک خودروی خانوادگی در درجه اول راحتی و آسایش مهم است.

سایپا s300

سیستم ترمز خودرو عملکرد خوب و مطمئنی  از خود نشان می دهد. دید خودرو به بیرون با توجه به شیشه های جانبی خوب و راضی کننده است. با توجه به آپشن  دوربین عقب  و آینه های جانبی مناسب دنده عقب گرفتن به سادگی انجام می پذیرد.

سایپا s300

سازنده مصرف سوخت این خودرو را 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام کرده که باید دید در سیکل شهری تا چه میزان افزایش خواهد یافت.

 

سایپا s300

قیمت رسمی این خودرو توسط سایپا 76 میلیون تومان اعلام شده که این خودرو را از نظر قیمنی در کنار جیلی امگراند 7 اتوماتیک قرار خواهد گرفت و همینطور در حدود 15 میلیون تومان گرانتر از جک جی 5 اتومات خواهد بود.

 

برای مقایسه تصاویر تویوتا آلیون 2007 را مشاهده فرمایید.

تویوتا آلیون 2007
تویوتا آلیون 2007
تویوتا آلیون 2007

تست و بررسی میتسوبیشی لنسر 2014

میتسوبیشی لنسر اتوماتیک

 

آزمایش و بررسی چانگان CS35 در تهران

آزمایش و بررسی چانگان CS35 در تهران

54 دیدگاه

  1. به نظر بد نیست. هر چند که همه خودروهای چینی با مشکل موتور ضعیف نسبت به وزن اتاق و گیربکس نامتناسب رنج میبرند. البته قیمتش یه کم بالاست (نسبت به جیلی و ام جی و جک و…) اما اگر سایپا زود ازش خسته نشه و بتونه قطعاتش رو تا مدتها تامین کنه میشه گفت که قیمت بالاش با توجه به خدمات سایپا توجیه میشه. هر چند که کیفیت این محصولات چینی ایرانیزه شده خودش جای سواله!
    یا حق

  2. به نظر من دست از سر چین و تولیدات چین بردارید، اونا خودشون کپی کار و درجه 2ساز هستند و به جای شرکت های چینی با شرکت های مطرح دنیا وارد مذاکره و تولید خودرو بشوند به نفع تولید و مصرف کننده در دراز مدت خواهد بود.متاسفانه مدیرا ن خودرو سازی ایران، سطحی نگر و دنبال منافع شخصی در طول مدیریت خود می باشند وگرنه با برنامه ریزی بلند مدت خودرو سازی مطرح را برای همکاری بر میگویند.

  3. قيمتش بالاست
    قيافه هم نداره نسبت به جيلي و جك و ايدو
    قيمتش نزديك به 80
    سراتو دنده اي 1600 شرف دارد به اين!

    1. سراتو 1600 دنده اي كه 2 ايربگ و فاقد هرگونه اپشن هست.(حتي رينگ قالپاق دار بايد فردا بيوفتي دنبال قالپاق دزد!!!)
      در مورد كيفيت هم كه كره ايها زياد تو دنيا كيفيت بالايي ندارن و با مونتاژ تف كن جفت كنيه سايپا اوضاع كيفيت بدتر هم ميشه.
      در مقابل اريو (س300) 6 ايربگ و رنگ الومينيومي ومهمتر از اون خيالمون راحته كه لاقل تو بخش طراحي چينيها توش هيچكاره بودن. چون طراحيه موتورش مال تويوتا اوالون(كپي نيست خودشه دقيقا) و طراحيه موتورش هم ماله ميتسوبيشي لنسر اروپايي با موتور 4A92S هست كه طراحيش ماله 2010 هست.
      به اين ترتيب اگر مردم عاقل باشند چانگان و جك(با موتوري كه 10 ساله پيش از رده خارج شد)و سراتو دنده اي رو از اريو بهتر نميدونن.
      به هر حال تو اين وضع بازار اگه قيمتش كمي كمتر بود لاقل زير 70 ميليون خريدش كاملا منطقي بود.

      1. برند زاتوي حتي اسمش رو كسي نشنيده اون وقت داريد مي گيد كيفيتش از كيا موتورز بالاتره؟؟؟ به خاطر اينكه رنگ آلومينيومي داره

      2. آقا کیا با توجه به استفاده چندین ساله از خودروهای کره ای مخصوصا تا کلاس و اندازه سراتو ,از کیفیت ماشین و قطعاتشون واقعا راضی بودم.اگر سراتو 1600 فقط 20درصد بهتر از ریو باشه که با توجه به اندازه اتاق و موتور قویتر و داشتن ایربگ و ترمز abs حتما بهتر است و همچنین هندلینگش گزینه مناسبی هست.اگر قیمتش پائینتر بود که چه بهتر ولی اگر قرار باشه ماشینهای دیگری مثل همین آریو بالای 75میلیون باشند 70 میلیون خیلی هم ناعادلانه نیست.

      3. زاتو كه مثل بقيه چينيها مثل جك و ليفان و چانگان و دانگ فنگ و … در مقابل كيا عددي نيست.
        من هم منكر برتر بودن برند كره اي به برندهاي چيني نيستم. حرف من اينه كه بدنه و شاسي كه خود تويوتا هست و موتور هم طراحيه خود ميتسو (البته بدنه و موتور همه ساخت چين هستن)
        قطعا اگر زوتي S300 با امكانات سراتو دنده اي ميومداگه سراتو 70 تومنه اونوقت اس300 به اندازه 50 تومن هم ارزش نداشت!! ولي دليل اينكه تو اين مملكت يكي ميره 70 تومن پول ماشين ميده چيه؟
        دلايل مختلفه كه اكثرا براي كلاس گذاشتن و ظاهر هست ولي اين دلايل درست نيستن.
        يك دليلش همينه كه كشور ما بالاترين امار مرگ و مير و نقص عضو در تصادفات جاده اي رو داره. وقتي 100 ميليون پول ماشين ميدي و يكبار تو جاده ايربگهاي كناري جون تو و خانوادت رو نجات ميده اين چقدر ارزش داره؟
        اينكه فرزندت زنده بمونه يا خودت نجات پيدا كني اصلا با اون 10 تومني كه پوله ايربگ دادي (البته اينقدرم نيست)قابل قياس هست؟
        ايربگ هم به نوعي مثل پول بيمه ميمونه… زوتي اس 300 هم 6 ايربگه ولي سراتو 2 ايربگ همين مسائل رو نميشه از كنارش گذشت.
        سراتو برتره من قبول دارم ولي اين سراتو رو سايپا داره به پشتوانه اسمش ميفروشه.وقتي همه چي رو ازش گرفتن ترمز عقبش كاسه ايه يعني فاجعه!!
        ديگه esp و بقيه كه پيشكش…

        1. اجازه بدید تست تصادف این اس 300 بیاد بعد در مورد زنده موندن خانواده در تصادف صحبت کنیم! بهتر نیست؟

          چون من بیم این رو رودارم که سراتو 2 ایربگ بهتر از زاتوی 6 ایربگ باشه. قبل از اینکه ایربگ در تصادف مهم باشه این ساختار خودرو است که مهمه مثلا روی پراید 30 تا ایربگ هم بذارن به اندازه تندر 90 بدون ایربگ ایمنی نداره

  4. اگر فنربندی و تایرهای بهتر + گیربکس هماهنگ تر + طراحی بهتر + عایق کاری صوتی خیلی بهتری + ایمنی آزمایش شده ای داشت، از نمونه پایه لنسر (1.6 لیتری) چیز زیادی کم نداشت ولی با اوضاع فعلی رقابتش با جیلی EC7 و جک J5 که هر دو موتور 1.8 لیتری دارند، دیدنی خواهد بود.شاید تنها مزیت چشمگیری که نسبت به جیلی EC7 ارائه می دهد، فنربندی نرم تر باشد.

  5. ببخشید من نمی خوام یه طرفه قضاوت کنم

    اما میشه بگین نکته مثبت این ماشین نسبت به رقیب های چینیش مثل جیلی ایدو جک جی 5 چیه ؟
    قیافه اش ؟
    امکانات ؟
    پیشرانه ؟
    برندش ؟!!!!!!!!!!!!
    یعنی چرا باید یه آدم 80 میلیون پول ماشینی رو بدی که آرم پراید داره ؟
    البته ایران سرزمین عجایب من که نمی تونم پیش بینی کنم که مردم چه واکنشی نشون می دن

  6. تا صد سال دیگه هم بخ خکدروهای بی کیفیت و شبه خودرو چین اعتماد ندارم کی4یا و ب ند سازی ب ید از کره جنوبی یاد بگیرید که ظرف مدت کوتاهی در سطح تویوتا و نیسان داره با کیا و هیوندای مانور میده،خرید سراتو دست دوم با قیمت 75 تا 80 در حد صفر فول آپشن با 12 ایربگ و فرمان کاملا هیدرولیک و سیستم فول صوتی و ارگونومی خوب صندلی ها و کنترارها زیبایی بصری طراح آلمانی بسیار ارزنده تر از اکثر خودروهای نامتقارن چیمی و بخصوص زوتای و سایر اقمار چینه

  7. با این موتور و گیربکس 4 سرعته قدیمی و وضعیت ظاهری عقب ماشین با طراحی ضعیف بیشتر از چهل میلیون نمیارزه.

  8. تنها مزیتش نسبت به دیگر خودروهای چینی رنگ آن می باشد. کیفیت رنگ آمیزی سایپا بهتر از سایرین هست وگرنه از لحاظ مو توری از لیفان 620 و ام وی ام 530 هم ضعیف تره

  9. دوستان این نظرات دوستان را که دربالا میخوندم به یاد صحبتحهای بین مردم در حدود دو دهه یا بیشتر قبل افتادم که دوستانی که سنشان 45-50باشه هم یاد میارند که آنوقت هم همین مقایسه بین جنس کره ای وژاپنی بود واکثر جنس کره ای را اشغال میدونستن اما درحالی که اکثر کسانی که استفاده میکردند راضی بودند الان هم همین وضع درمورد چین است اما واقعیت این است که این چین دیگه آن چین نیست ودارد میرود که جای خودش را در برندهای معروف باز کند ان که هنوز ازقافله مانده کسانی وکشورهای چون ماهستیم که دچار شعارزدگی وخودبزرگ بینی کاذب شده ایم .

    1. کاملا درست میگید.قدیم که ماشین آمریکایی سوار میشدیم ماشین ژاپنی را اشغال میدونستند.بعد که کره اومد کره را اشغال گفتند . ملت ایرادگیر هستیم.تجربه نشون داده که از هر چی بیشتر بد بگند بیشتر مشتری پیدا میکنه.
      خودم از چین تیشرت اوردم تکش دراومد 17 تومان.دادم پاساژ پایتخت قیمت زدند 135 تومان! دوستم از همون مغازه خرید 135 تومان.به من گفت چه جنسی داره و چقدر تعریف کرد و برند هست.بعد عین تیشرتش را بهش نشون دادم و گفت که چند خریدم.گفتم از فلان جا خریدی.گفت اره.گفتم من اگه بهت میدادم 20 تومان میگفتی چینی هست و نمیارزه.حالا که جنس خود منو 135 پول دادی میگی عالیه و برنده. دوستان مشکل از خود ماست.تفکراتمون غلط هست. اول از خودمون شروع کنیم.هنوز دیر نشده!

      1. آقایون توجه کنید که داستان تی شرت و خودکار و گوشی و تبلت، با محصولات صنعتی و مکانیکی مثل هواپیما ، قطار یا خودرو متفاوت هست.چین هرچقدر هم در تولید ارزان و با کیفیت اجناس ساده تبحر داشته باشد، دلیل نمی شود که بدون دانش فنی و تجربه کافی قادر به ساخت موتورهای توربو یا بدنه های مستحکم شود.همه شاهد بودیم که جیلی فقط و فقط به کمک ولوو توانست در تست ایمنی اروپایی euro ncap موفق ظاهر شود و قریب به اتفاق خودروسازان مستقل چینی کوچکترین موفقیتی در بازار های رقابتی آمریکا و اروپا نداشته اند.

    2. اکبر عزیز چین می رود که جهان رو بگیره ولی هنوزنگرفته که، هر وقت گرفت منم خودم می گیرم

    3. جناب اکبر بین کره و چین تفاوت از این جا تا ثریاست.زمانی که کره وارد بازار ایران شد با همون پراید معروف.پراید یک ماشین با کیفیت و کم استهلاک و با هماهنگی کامل بین اجزا معروف شد و کمتر از 2سال که از ورورد پراید به ایران گذشت تبدیل به یک ماشین پر طرفدار شد.در حالی که چین که سابقه خودروسازیش بیشتر از کره هست بعد از 15 سال که کره وارد بازار ایران شد چین با ماشینهای بسیار بی کیفیت مثل ام وی ام 110 وارد بازار شد. بنابراین سیاست کره با چین در زمینه ساخت خودرو کاملا متفاوت است و حتی اینکه یه زمانی چین به کره امروز برسه هیچ چیزی رو حل نمیکنه و نمیتونه توجیهی بر خرید خودروهای بی کیفیت و معمولا گرانقیمت چینی (به نسبت بیکیفیتیشون خیلی قیمت بالائی دارند)باشند.چینیها به بی کیفیت سازی عادت کرده اند.

      1. با تشکر از کاوه ی عزیز
        چین را نه تنها با کره بلکه با هیچ کجای دنیا نمیتوان مقایسه کرد.
        بعضی خودروهای چینی شاید از برخی تولیدات داخلی بهتر باشند ولی قیمت هایی دو برابر دارند ! تمام خودروهای چینی به جز ام جی باید قیمتی کمتر از 50- 40 میلیون داشته باشند ! و بیشتر از این قیمت ارزش خریداری ندارند.

  10. من بعید میبینم که خودروهای چینی و کلا صنعت خودرو چین از تولید خودروهای یکبار مصرف جهش پیدا کرده و خودروهایی با عمر متوسط تولید کند چون سیاست خودرو ساران و کلا صنعت چین در تولید و تیراژ بالاست نه کیفیت و نوآوری و خدمات پس از فروش میبینیم که خودروهای چینی یکی پس از دیگری وارد بازار و دیری نمی پیماید که خارج و خودروی دیگری جایگزین میشورد این نداشتن کیفیت و اصالت در تولیدات و یکبار مصرف بودن قطعات ریشه های فراوانی دارد البته استثنا هم وجود دارد مانند خودروی MG که کیفیت آن با سایر چینی ها قابل قیاس نیست با نگاهی که به طراحی خودروهای چینی مختلف در این آشفته بازار میتوان کرد دریابیم که طراحی آن ها بسیار دستپاچه بوده است مثلا در مورد خودروی بسترن فاو بی 50 نیو فیس یا فیس لیفت جلوی خودرو یک ساز میزند و عقب آن یک ساز دیگر نمای روبرو اسپرت و شبیه محصولاتی مانند مازاراتی طراحی شده عقب خودرو کلاسیک و بی روح است کیفیت قطعات بخصوص کاور موتور دقیقا مثل جک جی 5 است نکته جالب اینجاست که تمام خودروسازان چین از چند کد موتور مشابه با گیربکس های یکنواخت استفاده میکنند و فقط در نام کارخانه با هم تمایز دارند د حالیکه خودروهای کره ای زبان طراحی و الگوی خاص بهمراه موتورهای ساخت خود با بالاترین سطح اطمینان و زیباشناسی د طراحی را دارند

    1. داداش اين بسترن قيافش خيلي خوبه بيخودي جو نده .حالا شايد فني اشغال باشه ولي طراحيش از كره ايها واقعا سره

  11. یعنی وضعیت خوردوهای داخلی مثل پارس و سمند و پراید و ….از نظر کیفیت و مونتاژ و خدمات بهتر از خودروهای چینی هست؟

  12. 6 ایربگ عجب عجب …..هنوزم تو کفم.داداش گلم سایپا و اون یکی فرغون ساز شب میخوابی صبح پا میشی میبینی نصف ماشینو زدن تا هزینه کمتر شه.ترجیح میدم سراتو 2 ایربگو داشته باشم حداقل مطمئنم اون دوتا خدای نکرده تو تصادف شد باز میشه ولی ماشینای داخلی 12 تا بزارن یهو میبینی هیچکدوم باز نشد

  13. لطفا خودروهای اصیل با کیفیتی مانند کیا سراتو کیا ریو کیا اپتیما را حتی با حداقل آپشنال با بنجل های چینی مقایسه نکنید آپشن های چینی دکوری هستند این فقط یک لاف نیست بااستفاده کوتاه مدت از یک چینی بظاهر بهتر از سایرین چنان دل زده و بی اطمینان شدم نسبت به هرچه چینی و چینی شده و تحت لایسنس و ازین کلاه برداری ها و لفاظی ها

  14. در اينكه خودروهايه جيني !!مزخرفن كه شكي نيست ولي اينم كه دوستان ذوب در خودروهايه كره اي هستن هم جالبه!!!طراحيه با اصالت؟؟؟؟؟!!!سوناتا دو نسله قبل كه كبي ائودى بود نسله بعديش هم از سي ال اس تقليد كرده بود راجع به كيا ابيروس هم كه حرف زده نشه بهتره يا حتي سنتينيال كه مثلا بهترينشه كاملا تقليده . اصالت؟؟؟؟فكر نكنم قيافه توسان نسله قبل كه تا ٢٠١٠ توليد ميشد رو كسي يادش رفته باشه از زيبايي!!در رابطه با كيفيت هم اكر از جند تا ابشن و ظاهره بزك كرده عبور كنين به اين واقعيت ميرسين كه ريو نسله قبل كيفيت و سواريش فرقي با سراتو نداره.

  15. آخه کجای ظاهر بستورن از کره ای ها بهتره. ..ظاهر بستورن یه چیز آواره ای هستش نه طراحی به روز و نه طراحی قدیمی و نه طراحی ساده …در ضمن کیفیت همه چینی ها مزخرفه. ..چینی ها هنوز برای رسیدن به کره ای ها راه زیادی داره..
    سراتو تو بازار خودروی آمریکا به فروش میره ولی جک و بستورن و لیفان و ام وی ام نهایت بازار شون همین ایرانه و بعد افغانستان …حتی تو خود چین هم خریدار ندارن.

    1. دوست عزیز لطفا مستند صحبت کنید

      اولا محصولات خارجی که در چین فروش میره همه در چین و با مشارکت خودروساز های چینی تولید میشه ,. مثه فولکس واگن که با فاو همکاری داره یا دانگ فنگ با نیسان ، چانگان با فورد و … .
      ثانیا اینطور نیست که تولیدات چین تو چین فروش نمیرن! این حرف درستی نیست.

      آمار ذیل مربوط به فروش محصولات چینی در ماه می 2015 هست

      در رده سدان ها:
      چانگان ایدو 16106 عدد
      جیلی امگرند 7 13929 عدد
      جیلی GC7 8778
      Besturn B50 FAW 4887
      Geely MK Geely 4585
      Roewe 350 SAIC 3531
      BYD Qin BYD 3518
      Changan CX20 Changan 3383
      JAC Heyue Sedan (J5) JAC 3192
      Baojun 630 SGMW 2935
      Chery E3 Chery 2394
      Changan Alsvin V3 Changan 2210
      Geely CK Geely 2111

      در رده SUV
      Haval H6 Great Wall 30032
      Changan CS75 Changan 15113
      Changan CS35 Changan 13482
      JAC Refine S3 JAC 12400
      Haval H2 Great Wall 11074
      Dongfeng Joyear SUV Dongfeng Liuzhou 9243
      Zotye T600 Zotye 8174
      Haval H1 Great Wall 6072
      Geely GX7 Geely 5615
      Dongfeng Fengshen AX7 Dongfeng 5593
      Lifan X60 Lifan 5161
      Chery Tiggo 5 Chery 4971
      Besturn X80 FAW 4836
      JAC Refine S5 JAC 3841
      Great Wall M series Great Wall 3317
      Lifan X50 Lifan 3247

      در رده ون ها

      1 Wuling Hongguang SGMW 34508
      2 Baojun 730 SGMW 26006
      3 Chana Honor Changan 11269
      4 Weiwang M20 BAIC 10462
      5 Dongfeng Lingzhi Dongfeng Liuzhou 9285
      6 Buick GL8 Shanghai GM 7549
      7 Dongfeng Fengguang 330 Dongfeng Sokon 6026
      8 JAC Refine JAC 5373
      9 Karry K50 Chery 4316
      10 Wuling Zhengcheng SGMW 3509
      11 Honda Odyssey GAC Honda 3283
      12 Huansu H2 BAIC Yinxiang 2871
      13 Chana Eulove Changan 2418
      14 Gonow Starry GAC Gonow 2400

      16 Maxus G10 SAIC 1252
      17 Changhe Freedom M50 Changhe 976
      18 Jinbei Grace Brilliance 924
      20 Lifa Letu Lifan 8

  16. دوستان عزیز من یه z300ثبت نام کردم تازه تحویل گرفتم حدود3هفته هست سوار شدم و560کیلومتر من با این ماشین رفتم.
    قبل از سوار شدن از تعاریف دوستان سایتها کلا پشیمون شدم اما بعد سوار شدن این ماشین دیدم اون جوری که میگن نیس لطفا اول برین سواریشو تجربه کنین بعد نظر بدین
    من جیلی هم سوار شدم اما به هیچ عنوان نرمی اینو نداره تازشم این ماشینی که من گرفتم یه دونه آرم سایپا نداره چون وارداتی هست

    1. من خیلی دنبال کسی میگشتم که این ماشین را سوار شده.با اینکه تبلیغات منفی اینترنتی شده ولی به نظر من بد نیومد.فقط بحث قیمت مطرح هست.خوشحال میشم نظرات بیشتری در رابطه با این ماشین منتشر کنید.حداقل شما مصرف کننده هستید و نظرتون وجاهت بیشتری نسبت به امثال من که حتی از نزدیک هم ندیدیم , داره.در صورت امکان کلیپ هم بذارید.ممنون.

  17. سوارش شدم و روندم. ولی هرچی فکر کردم دیدم خرید جک j5 خیلی منطقی تر از اینه. فکر نکنم استقبال بشه و به احتمال زیاد به زودی تولیدش قطع بشه و روی دست خریدارانش بمونه.

    1. ما که نبدیک یک سال خریدیم خیلیم عالی توش خیلی جاداره بی صدا و نرمه تعویض دنده اشم نرمه

  18. اگر قرار باشد اسم مونتاژکاری خود روهای چینی رو بذاریم صنعت چرا آلمان وژ اپن و ….رو…توبازار ایران نیاریم.آخه ما چقدر بدبختیم که باید عمرمون رو با آشغال های دیگر کشورهای در پیت سر کنیم.

  19. خدا از مسئولین این دو کمپانی خائن به ملت نگذرد که جان هزاران ایرانی رو گرفته اند امیدوارم روزی در نزد ملت محاکمه بشوند. فقط دنبال سود کلان هستند.:(

  20. با سلام خدمت دوستان.ما نمونه وارداتی این خودرو رو یه یه هفته ای میشه گرفتیم از نظر جادار بودن که عالیه حرف توش نیس در مورد کیفیت و امکانات و آپشن ها هم به نظرم نسبت به هم قیمتاش خیلی خوبه و طراحی داخلی خوبی داره به نظر من تنها مشکلش موتور خودرو هستش که واقعا واسه این خودرو ضعیفه در حدی که واسه یه سبقت گرفتن هم به مشکل میخورین تو سربالایی هم بیشتر از 30 40 تا نمیشه باهاش رفت که واقعا دلمونو زد ولی شاید بگید مشکلی نیس کنار میایم ولی وقتی اینو متوجه میشید که یه پراید ازتون سبقت بگیره اگه میشد موتورشو تقویت کرد چی میشد :)))

  21. سلام .میخوام از کسی که این ماشینو داره سئوال کنم که در وضعیت اتومات بین دنده 2 و 3 وحتی بین 3 و4 خیلی باید دور موتور را بالا برد تا دنده اتومات عوض بشه ماشین شما هم همینطوره ؟ تا حدی که من ترجیح میدم تو حالت تیپ ترونیک دنده عوض کنم .

  22. دوستان چینی سوار تسلیت بنده وسن مارتین را پذیرا باشید از چند ماهه دیگه باید توی صف اسقاط باشند برجام اجراشد، ودیگه کسی چینی رو محل نمیذاره

    1. خخخخ زهی خیال باطل
      چینی ها تو بازارهای جهانی و جاهایی که تحریمی وجود نداره هم موفقیت های خوبی کسب کردن …

  23. هیچوقت یادم نمیرود حدود دو سال پیش که چند هزار دستگاه زوتی در سایت فروش اینترنتی سایپا در عرض دو ساعت به طور کامل پیش فروش شد و مردم و اکثرا دلالان با حرص و ولع هرکدام چند دستگاه آریو یا همان زوتی را به قیمت 72 میلیون تومان پیش خرید کردند چون فکر میکردند قیمتش در آینده بالاتر خواهد رفت و سود کلانی خواهند برد. راستی الان قیمت زوتی یا همان آریو در بازار آزاد چند است؟

  24. دوستاني كه علاقمند به اين خودرو هستند ، قبل از خريد قيمت قطعاتش رو هم استعلام كنيد. براي نمونه جهت آگاهي شما قبل از خريد:
    چراغ جلو كامل سمت راست 600 هزار تومان / چراغ جلو سمت چپ 600 هزار تومان
    چراغ عقب راست 230 هزار تومان / چراغ عقب چپ 230 هزار تومان
    گلگير جلو راست 510 هزار تومان / گلگير چپ 510 هزار تومان
    قيمت دينام 1 ميليون و سيصد هزار تومان
    آينه بغل هر عدد 319 هزار تومان
    هزينه يك جفت چراغ جلو و عقب و يك جفت آينه =بيش از 2 ميليون و 300 هزار تومان
    قيمتها كاملا واقعي و از سايت سايپا يدك قابل مشاهده است.

    1. آقا شهرام قیمت‌ها رو نمیدونی ،خودم چراغ عقب ۱ عدد انداختم با نصبش ۱۷۰ هزار شد آینه بغل با رنگ و نصبش ۲۰۰ هزار شد مردم رو گمراه نکن خواهشاً ،اینا رو توی تعمیرگاه مرکزی شماره ۱ انجام دادم

  25. اقا سپهر گیربکس این ماشین از نوع تیپ ترونیک هست … ایا در تعویض دستی دنده ها توسط راننده دخالت میکنه ؟؟ بعضی از این گیربکس ها دیدین که مثلا دنده کم یکنی یهو هوشمند بازیش گل میکنه تشخیص دنده اشتباه میده و دنده رو سبک میکنه خخخ

  26. اقا سپهر یه تجدید نظری روی این ازمایش فنی با توجه به کاهش قیمت نمونه مونتاژی سایپا بکنید …
    حالا که قیمت این ماشین ۵۴۶۱۰ شده به نظر به صرفه میاد . میشه کنار گزینه هایی مثل جک جی ۵ گیربکس دستی ، تندر اتوماتیک، برلیانس h330 و سابرینا قرارش داد و مقایسش کرد. اما منابع بررسی با شرایط جدید مطلقا تو اینترنت وجود نداره و خریدار سردرگمه و با یه محصول ناشناخته طرفه
    من حس میکنم سایپا با اون قیمت گذاری اولیش روی این محصول، در حقش جفا کرد. این ماشین پتانسیلهای خوبی داره
    ممنون

  27. سلام دوستان راننده تاکسی هستم تقریبا ۴۰ روزه که آریو ۳۰۰ تحویل گرفتم دیروز باتری خراب شد با جرثقیل بردم تعمیرگاه مرکزی شماره۲ تهران که موجود نداشتن باتری از جای دیگه تهیه کردن که ۶ ساعت علّاف شدم اونجا.بیرون که اومدم ۲ ساعت بعدش چراغ چک روشن شد به امداد زنگ زدم اومدن بردن تعمیرگاه مرکزی۲ .گویا دینام خرابه‌ و سیمکشی جعبه فیوز سوخته.این اولشه خدا به خیر کنه از این به بد . اینم شماره تلفنم کسی باور نمی‌کنه زنگ بزنه تا بگم .۰۹۱۹۹۰۷۵۴۸۷.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا