اخباراخبار داخلیاسلایدرایرانیبررسیچینی

سايپا S300 ( آریو ) + مشخصات فنی، امکانات ، قیمت و گالري تصاوير

S300 محصول جديد ساپيا است که در کلاس سدان های جمع و جور در حد فاصل سگمنت های C یا D طبقه بندی می شود و از نظر طراحی ظاهری به برادران ژاپنی تویوتا نشان خود شباهت کامل دارد.جالب آنکه زایتو Z300 یا همان سایپا S300 از نظر فنی نیز به ژاپنی ها وابسته است و از قوای محرکه ساخت میتسوبیشی سود می برد، اين خودرو در چين با نام زوتاي Z300 شناخته مي شود. موتور 1600 اين خودرو مي تواند حدود 120 اسب بخار توليد كند كه با يك گيربكس 4 سرعته اتوماتيك اين نيرو به چرخ ها منتقل خواهد شد

موتور 4A92 میتسوبیشی است. این پیشرانه در لیست گزینه‌های انتخابی برای نسل جدید لنسر که در راه ایران است نیز به چشم می‌خورد.موتور 1.6 لیتری Z300 دارای حجم دقیق 1590 سی‌سی است و توان تولید نیروی 120 اسب بخاربر 6000 دور در دقیقه را داراست. هرچند این پیشرانه در چین تنها با یک جعبه دنده 4 سرعته تیپ ترونیک جفت و جور می شود، اما بنا به گفته برخی منابع داخلی برای بازار ایران یک گزینه 5 سرعته دستی نیز قابل انتخاب خواهد بود.Z300 با این پیشرانه در صد کیلومتر سیکل ترکیبی مصرفی حدود 6.7 لیتر را ارائه می‌دهد و آلایندگی یورو4 را دریافت می‌کند.

با این حساب می توان تصور کرد که سایپا S300 در بهترین حالت و با گیربکس دستی می تواند شتابی در حدود 11.5 ثانیه برای شتاب گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت داشته باشد و با گیربکس قدیمی چهار سرعته نیز این رقم باید حدود 1 ثانیه بیشتر شود.

تجهیزات و امکانات
این خودرو در تیپ تجهیزاتی پرمیوم که مجهزترین تیپ آن است وارد بازار خواهد شد. در این سطح شاهد تجهیزاتی نظیر چراغ‌های همراه تا منزل، چراغ‌های LED عقب، آینه‌های جانبی برقی، سیستمروشنایی روز، سانروف، پاور ویندوز، صندلی‌های چرمی، سیستم صوتی رادیو با پخش CD، DVD به همراه ورودی USB و شش اسپیکر با قابلیت کنترل از روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور دنده عقب، دوربین عقب و سیستم ضد سرقت خواهیم بود.

ایمنی
این کپی بی نقص از تویوتا الیون در رینگ‌های 15 اینچی خود به ترمزهای دیسکی مجهز شده است که در چرخ‌های جلویی از نوع تهویه شونده هستند. تجهیز این ترمزها به سیستم های ABS، EBD و BOS و همینطور استفاده از دو کیسه ایمنی هوا برای سرنشینان جلویی و دو کیسه هوای جانبی و پرده‌ای موجب شد تا Z300 بتواند 5 ستاره ایمنی را از موسسه تست تصادف چین دریافت کند.که می توان تصور کرد معادل 3 یا نهایتا 4 ستاره از موسسات ایمنی یورو ان کپ باشد.

Z300 در ایران
این خودرو در بازار ایران قیمتی بین 55 تا 60 میلیون تومان خواهد داشت، البته این احتمال نیز وجود دارد که نمونه فول آپشن این محصول تا 67 میلیون تومان نیز قیمت گذاری شود. در بازاری که چینی‌ها هر روز سهم گسترده‌تری را نصیب خود می‌کنند ارائه قیمتی اقتصادی در موفقیت محصول نقش بسزایی دارد و در صورتی Z300 موفق خواهد بود که بتواند با قیمتی رقابتی روانه بازار شود. از رقبای این محصول در بازار ایران می‌توان به امگرند7، JAC J5 ورنو مگان اشاره کرد.

منبع : ماهنامه نسل برتر با تصرف و تلخیص

به تازگی نام زایتو زد 300 یا همان سایپا اس 300 به آریو تغییر یافته است.جزییات این خبر را می توانید از اینجا مطالعه فرمایید.

 

 

 

zotye-z300-026

 

 

اولین تجربه رانندگی با سایپا آریو (S300) در پیست آزادی

تجربه رانندگی با سایپا آریو (S300)

همه چیز درباره چری آریزو در آستانه ورود به ایران

چری آریزو در آستانه ورود به ایران

تست و بررسی میتسوبیشی لنسر 2014

تست و بررسی میتسوبیشی لنسر 2014

همه چیز درباره چانگان ایدو (EADO) + گالری

همه چیز درباره چانگان ایدو (EADO) + گالری

اولین تجربه رانندگی با لندمارک ZXAUTO محصول تازه بهمن خودرو را از اینجا مطالعه فرمایید.

 

لند مارک

تست مقایسه ای جک j5،پارس elx،جیلی ec7،لیفان 620 و ام وی ام 530 را از اینجا مطالعه فرمایید.

 

 

جک جی 5،جیلیفام وی ام،لیفان در برابر پارس ئی ال ایکس

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 

 

258 دیدگاه

  1. اصولا ماشینهای چینی قطعا و یقینا از تولیدات و مونتاژهای داخلی بهترن.کل قطعات تولیدات ایرتن خودرو و سایپا را چین می زنه.شرکتهای قطعه ساز نقش دلال را دارن.پس چه فرقی داره.ماشین چینیه.فقط اینها طراحی روز هستن و مدرن و اپشنال.ایرانیها قدیمی و از رده خارج

  2. سلام،
    پشت شیشه یک نمایندگی سایپا در اصفهان دیدم نوشته “گارانتی پنج سال یا صدو پنجاه کیلومتر” !!!
    به نظر شما محصولی که اونقدر شما ازش بد گفتید را میشه اینقدر گارانتی کرد؟
    من وقتی جمله فوق را دیدم تصمیم گرفتم ثبت نام کنم اما با خوندن نظرات فوق دوباره شل شدم ،
    خواهش میکنم اگه کسی نظر کارشناسی داره درمورد این حد از گارانتی توضیح بده، حرف الکی نزنید بذارید درست تصمیم بگیرم، به نظر من خود این میزان گارانتی به آدم اطمینان خاطر میده که محصول بادوامه، پنج سال و صدو پنجاه خیلی زیاد وعالیه!

    1. این گارانتی نوعی تبلیغاته. اولا که اکثر خودروهائی که برای گارانتی مراجعه میکنند صاحبانشون ناراضی هستند و این نارضایتی دلایل گوناگونی داره اعم از : برخورد بد، گرفتن هزینه، گذاشتن جنس چینی و بی کیفیت، مفقود شدن اشیاء درون ماشین، تعویض شدن قطعاتی که هیچ ایرادی نداشته بجای قطعه معیوب، درست شدن یک ایراد و شروع خرابی قطعه ای دیگر پس از تحویل خودرو و ….

  3. نه مدیر عاملشون نیسان تینا سوار میشه و خودش هم به این ماشین اعتماد نداره ولی بازهم سوال من سرجاشه که ایا قبول این میزان از گارانتی توسط سایپا دال بر کیفیت هست یا نه؟
    در ضمن سایپا ده درصد گرونش کرده که نشان دهنده کمال بی حیایی تصمیم گیدندگان در سایپاست.

    1. ارائه گارانتی 5 سال و 150 هزار کیلومتر برای تمامی خودروهای وارداتی قانون محسوب می شود،سوال این است که آیا اس 300 بر اساس این قانون مشمول این مقدار گارانتی شده یا انتخاب خود مدیران سایپا بوده است؟!

  4. خودروی داخلی نخرین 70 م پول زبان بسته رو میخواهید بدین به این ماشین؟؟؟ از سمند و پراید چه خیری دیده اید که حالا از این بخواهید ببینید؟؟؟

  5. من در مورد Z300 نمیتونم نظر درستی بدم.
    ماشینی را که ندیدم و سوار نشدم چه طور میتونم درست نقدش کنم. این ماشین برای کمپانی Zotaye چین هست. اگه به نمای ظاهری باشه من هم با دوستان موافقم و زیاد چشمگیر نیست . در مورد سواریش هم به این بسنده میکنم که یکی از دوستانم باهاش رانندگی کرده بود و خیلی ازش راضی بود. اتفاقا اونم مثل خودم سانتافه بازه . ولی از Z300 بدش نیومده بود.

    فقط یه توضیح بدم که اکثر خودوسازان چینی راه کره ای ها را رفتند.
    یعنی با یک شریک تجاری قدرتمند و شناخته شده.
    مثلا کمپانی چانگان شریک تجاری فورد آمریکا و مزدای ژاپن هست.طراحی ماشینهاشم توی ایتالیا انجام میشه.

    خودم در مورد دو مدل جدید سایپا که از کمپانی چانگان وارد ایران خواهد شد تحقیقات گسترده ای کردم.توی خارج هم سوار یکیشون شدم . یعنی شاسی بلند CS 35 کمپانی چانگان که جزو 50 شاسی بلند پروفروش 2014 بوده.
    CS 35 که یک کراس اور شیک و با امکانات بالا هست.نمای خارجی چشم فریب و نمای داخلی خیلی زیبایی داره.
    نمای داخلیش خیلی به ماشینهای با کیفیت ژاپنی نزدیکه و شاید بشه گفت از نمای داخلی ماشینهای خوش ساختی مثل توسان و اسپرتیج هم چشم فریبتره . نمای خاریجیش هم واقعا زیبا و البته جوان پسند هست. موتورش 1600 هست که از جدیدترین تکنولوژی روز ژاپن و شرکت میتسوبیشی استفاده میکنه.یعنی سیستم Blue Core همراه با سیستم DVVT که با توجه به وزن کم ماشین کاملا جوابگو هست و کم نمیاره. گیریبکسش هم از جدیدترین تکنولوژی روز استفاده کرده و در نوع اتوماتیکش که قراره ایران بیاد مشکلات خیلی از ماشینها را نداره.سیستم ایمنی و ترمزش هم خیلی خوب جواب میده.

    Eado هم جزو پرفروشترین سدانهای چین محسوب میشه. مشخصات تقریبا مشابه با CS 35 داره. خیلی هم به ماشینهای لوکس شبیه هست. (اگر دقت کنید آرم شرکت چانگان به شکل V هست که خیلی با لوکس ترین ماشین هیوندای که مدل سنتینال باشه مشابهت داره)

    دو مدل CS 35 و Eado به کشورهای کلمبیا-پرو-بولیوی (کلا آمریکای جنوبی) ، روسیه – قزاقستان ( کشورهای شوروی سابق واروپای شرقی) و همچنین عربستان و … صادر میشه.
    اگر توجه کنید به اسم کشورها ، به منطقه آب و هوایی سخت و ارتفاع بلند و برفی اکثرشون و منطقه خشک و بیابانی عربستان میرسیم.این ماشین ها توی اینجور آب و هواها خوب جواب دادند.

    دوستان ، من اگر در مورد Cs 35 نوشتم برای تبلیغ نیست . اولش گفتم که سانتافه بازم و از ماشینم هم رضایت دارم .نظر دادم چونکه خودم سوارش شدم و روی حدس و گمان حرف نزدم.

    به کسانی که قصد خرید هم دارند توصیه می کنم همین سری اولی ها را ثبت نام کنند.چون CBU وارد میشه و مونتاژ داخل نیست.
    توی ایران هم معمولا ماشینهای سری اول خیلی خوب جواب میدند.خودم فکر کنم CS 35 جا داره تا 90-95 میلیون هم بفروشه.چون بازار ایران قاعده خاص خودشو داره.و پشتش هم گارنتی سایپا هست که هرچی هم که باشه جزو دو شرکت اصلی و انحصاری ایرانه و کارش را هم خوب بلده . میگی نه برو ببین چندتا پراید فروخته و الان هم قیمت همین پرایدو از مرز 20 میلیون هم گذرونده.مردم هم ، هم میگن بده و خطرناکه و هم براش صف هم میکشند!!!

    اما برای دوستانی که میگند چینی بده یه توضیح بدم :
    این چه جور چینی هست که طراحیش ایتالیایی هست و روی یک پلتفرم جدید آمریکایی با تکنولوژی آمریکا و ژاپن ساخته میشه.

    دوستان یه جور نظر میدند که انگار سایر ماشینها قطعاتشون چینی نیست.BMW-بنز-فولکس-فورد-GM و خیلی های دیگه کمپانی هاشون توی چین کارخانه داره.چین همه جور کیفیت داره.خدا کنه طرف ایرانی جنس خوبش را بیاره.فکر کنم چانگان 2014 جنس خوبش باشه.البته باید توی ایران بیاد و سوار شد تا بشه گفت که همون نسخه اصلی هست و یا دوستان تغییرش دادند.

    اما خودم یه کم اطلاعات در مورد واردات ماشین دارم . بخشیشو اینجا مینویسم تا دوستان بدونند که قیمتهای غیر منطقی از کجا میاد:
    تعرفه واردات از 40 درصد تا 75 درصد هست.
    ارزش افزوده + بیمه + هلال احمر+پلاک گذاری+خودروی فرسوده+سایراینقدر بالاست که مثلا یه ماشین 40 تومانی را 80 تومان میکنه.
    مثلا خودروی فرسوده 1.5 میلیونی شده 10-13-14 میلیون ! تازه توی آگهی نمایندگیهای ماشین کره ای دوباره ارزش افزوده اومده.

    هرچی باشه الان تکنولوژی 2014 و 2015 اومده . هم مدرنتره و هم مشکلات مدلهای قبلی برطرف شده.
    به صرف چینی بودن نظر ندید . الان برای قضاوت خیلی زوده . یه موقع میبینید خوب جواب میده همین شاسی بلند تازه وارد شد 100 تومان. اون موقع شاید از نظرات تندی که دادید پشیمون بشید.اینجا ایرانه.

  6. نخرین آقا نخرین !!! اگه بخرین، یعنی به ایران خودرو با صدای بلند گفته اید که ما هیچی از ماشین حالیمون نیست هرچی خواستید بچپونید به ما سه برابر قیمت هم بچپونید چون ما قدر پولهائی رو که با زحمت به دست آورده ایم رو نمی دانیم !!! 70 میلیون پول زبان بسته را می خواهید به این ماشین بدید؟!!! همین کارها رو میکنید که ایران خودرو برای شما تصمیم میگیره از چین ماشین وارد کنه و سه برابر هم بفروشه چون پیش خودش میگه لیاقت این مردم، همینه !!! یه سر به سایت فروش خودرو در کشورهای عربی بزنید خواهید دید جیلی چینی شاسی بلند تنها 40 میلیون تومنه اما در کشور ما 120 میلیون میدن وقتی هم که نظرات مردم ایران نگاه میکنی با کمال تعجب می بینی که با چه لذتی دارند تعریف می کنند !!!
    خب این طبیعی هست کسی که سوار پراید و سمند شده، جیلی براش شوکولاته !!! چینی ها ماشین هاشون درسته کیفیت نداره اما فریب آپشن های به روز دنیا رو به مردم میدهند. امکانات خوب هندلینگ و اوردرایو و توربو شارژ میذارن ولی باکمی دقت متوجه میشی اکثرا وزن خودرو با حجم و قدرت موتور تناسب معقولی نداره. کیفیت بدنه هم خوب نیست و ماشین کم کم به صدا میافته . جلو بندی ماشین های چینی ضعیفه مخصوصا با دست اندازهای ایران همخوانی نداره.
    بهترین مشتری خودروسازان چینی ، غیر از قشر فقیر و بدبخت خودشون ، ایرانی ها هستند که با ولع به سمت این خودرو ها میروند . کرمان خودرو هم از همین سیاست استفاده میکنه و با بدترین خدمات و حتی با بی احترامی به مشتری ها ، بدقولی، ماشین ها رو واگذار میکنه روی سر مشتری ها منّت هم میگذاره !!!
    ما بدبخت بیچاره ها حقمونه چون ماشین های آمریکائی و ژاپنی و آلمانی کمتر سوار شدیم و حالا وقتی چینی سوار میشیم انگار داریم بال بال میزنیم . یکمی باید ترقی کنیم باید از دید بالاتری به خودرو نگاه کنیم . ما ایرانی ها فرهنگ و دیرینه مون از بسیاری کشورهای دیگه عظیم تره. یادمون نره روزگاری ایران در کل جهان حرف اول میزد. وقتی نام آریائی برده میشد، همه احساس میکردند که از یک نژآد برتر صحبت میکنند. کوروش کبیر کسی بود که سراسر دنیا نامش بر سر زبانها افتاده بود آنهم در آن زمانها که وسایل ارتباطی نبود، اینترنت نبود، فقط با کشتی و اسب مسافرت میکردند. شما توجه داشته باشید و ببینید روزگار ما آریائی ها طوری شده که داریم با افتخار چینی سوار میشیم و بعد در نظرات خودمون تعریف میکنیم که آره جیلی خیلی عالیه ، چری و لیفان رو با میتسوبیشی لنسر دیدم مقاسه کرده اند !!!
    و یا لیفان 620 رو با مزدا 3 مقایسه شده. جیلی رو با النترا و کیا سراتو مقایسه کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که جیلی شاسی بلند از همشون به صرفه تره. واقعا نمی دونم اینها تبلیغات چینی هاست و یا اینکه خود مردم ما دارند این تبلیغات رو دامن میزنند. همین تبلیغات باعث میشه ، وارد کنندگان خودرو از خداشون باشه که بجای خودروهای بروز اروپائی و یا ژاپنی، به همین خودروهای چینی بسنده کنند !!!
    مافیای خودرو در ایران خیلی قوی هست . حتی رئیس جمهورمون جناب روحانی چندین بار با وزارت صنایع و خودروسازی و … بحث کردند تا خودرو را ارزان کنند، در کمال پر روئی ایشان را جواب کرده بودند !!!

  7. ای برادر کجایی مامحکومیم به گذشته فقط افتخارکنیم جلو نریم.آقاجان این رمز عقب نگه داشتن ماهاس.کوروش وداریوش وغیره غیره مال گذشته س.برای حال چه کردی.که آینده ات ساخته شه.الان بساز بساز.بعدچینی فردا عراق پس فردا افغانی نخری.حالا هی بشین به گذشته افتخارکن

  8. واقعاً جالبه، خودرو (FAW (B50 و S300 تقریباً از نظر امکانات مثل هم هستن، تازه B50 یه مقدار خوشگلتر هم هست. اما اختلاف قیمت رو ببینین.
    قیمت خودرو چینی B50 شرکت بهمن خودرو در بازار چین : 100،800 یوان / در بازار ایران:69 میلیون!
    قیمت خودرو چینی s300 شرکت سایپا در بازار چین: 87،000 یوان / در بازار ایران: 76 میلیون !
    سایپا علناً دستش توو جیب مردمه.
    من ثبت نام کرده بودم. اما بعد از اینکه این مطلب رو تو سایت دیدم میخوام برم پولمو پس بگیرم ازین دزدا.
    منبع: http://www.chinaautoweb.com

    1. ماشین B50 که همون بسترون هست از کمپانی FAW چین هست که اتفاقا شریک فولکس-تویوتا-جنرال موتورز هست . در مقابل Z300 برای کمپانی Zotaye هست که تا الان شریک تجاری هیچ کمپانی بزرگی نیست . سایپا با Z300 یک اشتباه بزرگ کرد . اتفاقا وارداتی های اول که CBU بودند ارزانتر از تولید CKD هستند . چون با اینکه واردات قطعه ارزانتر تمام میشه ولی هزینه مونتاژ و کارگر و برق و غیره در ایران گرانتر درمیاد . برای همین ماشین 69 تومانی وارداتی شده 76 تومان ! اما سایپا شرکت بسیار زرنگی هست . بلافاصله به سراغ برلیانس رفت و دراستراتژی بعدیش به سمت معروفترین خودروساز چین ، یعنی شرکت چانگان مسیرش را عوض کرد . چانگان شریک تجاری فورد آمریکا و مزدا و سوزوکی ژاپن هست . که اتفاقا دو تا از بهترین محصولاتش یعنی سدان Eado و شاسی بلند اسپرت CS 35 بزودی وارد بازار ایران میشه . این دو محصول جدید در بازار اروپای شرقی ، آمریکای جنوبی ، آسیای جنوب شرقی جوابشون را خوب پس دادند. Z300 ماشین خوبیه ولی نه با این قیمت ! به نظر من اگر قصد هزینه برای شاسی بلند ندارید برید Eado بخرید . سدان لوکس ، باامکانات و خوش پسندی هست و جزو پرفروشترین سدانهای چین و آسیای چنوب شرقی هست . کلیپ تبلیغاتی چانگان http://www.aparat.com/v/GIxtK

  9. اقا/خانم mangar قصد دا م با توجه به تشابه بسیار زیاد ایدو چانگان و کیفیت بسیار راضی کنند ه اون اینخودرو بخرم لطفا راهنمایی کنید البته خودم یکسری اطلاعات دارم راجع به موتور بلو کور و سایر امکاناتش..البته 6 ایربگ دلره که سایپا اعلام کرده 2 ایربگ خیلی عجیبه

  10. manager عزیز، من تصمیم گرفتم 10 تومن بذارم رو پولم هیوندای اکسنت بخرم. حداقل از شرکت هیوندای و کیفیتش مطمئن هستم و هیچ موقع نگران تأمین قطعات یدکی هم نیستم! موندم دوستان واسه چی منفی دادن! خوبه لینک منبع موضوع رو هم گذاشتم که هرکی خواست ببینه!
    امیدوارم که دوستان کورکورانه از این محصول جدید سایپا طرفداری نکنن و توجه کنن چه پولی بابته چه محصولی میدن.

  11. sunmartin عزیز و علی عزیز ، قبلش یه توضیح بدم که من مبلغ ماشین چینی نیستم . همانطور هم مبلغ ماشین کره ای یا فرانسوی هم نیستم . از نظر من ماشین فقط آمریکایی و آلمانی . این از توضیح اول . ما قبلا کادیلاک – بیوک -شورولت مونتاژ می کردیم . پدرم همشونو داشته . با اینکه الان انواع و اقسام ماشینهای موجود را سوار میشم ولی هیچ ماشینی به کیفیت و اصالت ماشین آمریکایی نمیبینم .
    خودم هم سانتافه 2014 دارم . اگر نظری میدم هم به خاطر اینه که بسیاری از دوستان اصلا تحقیق جامعی نکرده ، فقط نظر منفی میدن . یک کلیپ دریفت از CS 35 توی آپارات گذاشتم . کافی هست ببینید تا متوجه بشید که CS 35 یک کراس اور اسپرت و جوان پسنده .
    http://www.aparat.com/v/bxSGa
    عمرا با سانتافه و سایر شاسی بلندها بشه همچین دریفتی را زد !!! یعنی تو شعاع کمتر از 5 متر و شاسی بلند ، واقعا جای تعریف داره . اون هم نه یکبار بلکه با بیشترین فشار روی ماشین و چندین و چند مرتبه !
    نماینده سایپا و حامی منافع مالیش هم نیستم . ولی وقتی میبینم دو تا از بهترین محصولاتش داره میاد ایران و تمام امکانات رفاهی و ایمنی را هم داره ، چرا درباره اش صحبت نکنم . اصلا مشارکت در بحث من به خاطر خامی نظرات بعضی از دوستان هست . من تست Crash ماشین CS 35 را هم دارم . توی اولین فرصت توی آپارات آپلودش میکنم . اگه با کلیپ دریفت ببینید کاملا کیفیت ماشین دستتون میاد . خودم هم در خارج از کشور سوارش شدم . میدونم از چی صحبت می کنم . اما علی جان ، کارما به جایی رسیده که هیوندایی را مطمئن میدونیم . حالا شما اگه میگفتی تویوتا بحثی نبود . تازه قرار تویوتا هم با بخش اندونزیش یه سرمایه گذاری توی یکی از مناطق آزاد کنه . البته خیلی دنبال کاهش قیمت نباشید ! قیمت توی ایران بحث خودشو داره .
    در مورد اکسنت با اینکه خوب هم میشناسمش صحبت نمی کنم . چون اگه از هیوندای بد بگم به خودم که سانتافه سوارم ضربه زدم . فقط میتونم بگم که ماشین خوبی هست و نه بیشتر. اما sunmartin عزیز برای شما لینک مرجع زیر را معرفی می کنم .
    تمام خصوصیات واقعی ماشین eado توش اومده . رفرنس مرجع ماشینهای چینی هست . اتفاقا علی هم به صورت کلی معرفیش کرده . ولی من لینک مخصوص eado را معرفی میکنم.
    http://chinaautoweb.com/car-models/changan-eado-compact-sedan
    گرانترینش 94900 یوان هست که اگر وارد ایران بخواد بشه و با پلاک ملی ترخیص بشه ، فقط چیزی حدود 38 تومان ترخیصی داره .خود ماشین هم بستگی داره که کدوم آپشنش وارد بشه ولی چون اتوماتیک هست کمترینش 85900 یوان هست . که برای قیمت کل باید با ترخیص جمعش کرد . البته سایپا با ارز مرجع خرید میکنه که خیلی خیلی براش پایینتر میافته . فقط باید دید که اشتهای سود سایپایی ها چقدره ؟ شما مشخصات فنی اصلی ماشین را از خود نمایندگی سایپا بگیرید . همشون دارند .

  12. Manager جان، ممنون از توضیحاتی که دادی.
    اما من نگفتم هیوندایی مطمئن ترین هست. هدف من فقط مقایسه s300 با هیوندای اکسنت بود بر اساس پولی که توو ایران بابتش میدیم؛ اکسنت 85 میلیونی 100% خیلی مطمئن تر و ایمن تر از s300 هست که 76 میلیون قیمتشه. حداقل میدونیم اکسنت ماشینیه که 4 ستاره ایمنی اروپا رو داره و میشه توو کشورهای اروپایی هم دیدش وگرنه خیلی واضح هست که ماشین کره ای هیچوقت مثل ماشین ژاپنی نمیشه. اما با 85 میلیون کدوم ماشین صفر ژاپنی رو میشه خرید؟! پس منکه بودجم محدوده مجبورم برم سراغ ماشین کره ای تا ماشین چینی.

  13. علی عزیز، خوشحالم که حداقل شما تحقیق کرده نظر میدید.منم با نظر شما موافقم. اما 85 تومان قیمت وارداتی اکسنت هست نه شرکتی . که برای وارداتیش هم گرونه . اگه همین الان به سایت آسان موتور سربزنید قیمتش را 92 زده با ارزش افزوده نزدیک 99 تومان میشه.گارانتی هر چقدر هم توی ایران جالب نباشه ، اما فاکتور موهمی در استفاده ماشین هست . اومدو از شانس شما گیریبکش معیوب درآمد ، میدونید چقدر هزینش میشه ؟ اگه تا این حد میخوای خرج کنی النترا را پیشنهاد می کنم.سابقه تاریخی اکسنت برای 10-15 سال پیش هست که همه به تاکسی میشناسندش . ماشینی که خیلی بد افت بود و زود هم از گردونه تاکسیرانی خارج شد.بهرحال چه اکسنت-چه النترا و چه سوناتا ، هرکدوم را که خواستید به فکر ترمزهاشون باشید! اما منم ایدو را پیشنهاد می کنم نه Z300 . ایدو خیلی شیک و باکلاس و البته با امکانات هست . شما سینه داشبورد ایدو را نگاه کنید . واقعا دلفریبه . خصوصا سری اولی که بخواد وارد بشه CBU میاد و معمولا برای اینکه جاشو تو بازار باز کنه با کیفیت بالاش خواهد اومد.(البته بازهم به سایپایی ها بستگی داره ولی تو بازار خیلی ازش صحبت میشه).مثلا JAC مدل 5 را هم توی فکرتون باشه . ماشین خیلی خوبی دراومده .

  14. manager جان، همونجوری که گفتی گارانتی توو ایران اصلاً جالب نیست. من بعید میدونم سایپا به این زودیا برای خدمات ماشینای چینی جدیدش حتی در حد متوسط جوابگو باشه. اما ماشینای کره ای از نظر تأمین قطعات یدکی مشکل زیادی ندارن. در ضمن باید خیلی بد شانس بود که ماشینی که کنترل کیفیت شرکت هیوندا رو پاس کرده توو 5 سالی که دوره گارانتی هست ایراد اساسی پیدا کنه. اگرم این اتفاق بیوفته، هزینه تعمیر ماشین بعیده از اون پولی که شرکت بابته گارانتی 5 ساله میگیره بیشتر بشه!
    مطمئناً سایپا ماشین EADO رو بالای 85 میلیون قیمتگذاری میکنه. چون در غیر اینصورت کسی s300 رو نمیخره! من در مورد EADO از لحاظ جزئیات اطلاع دقیقی ندارم اما فکر نمیکنم از نظر ایمنی استاندارد Euro-Ncap رو داشته باشه و فقط جیلی امرگند تونسته 4 ستاره ایمنی اروپا رو دریافت کنه. موتور EADO هم فکر میکنم طراحی چین باشه. قیمت فولترین مدلش هم که حدود 95000 یوآن چین هست که از بسترون B50 کمتره اما سایپا توو ایران خیلی گرونتر از این حرفا خواهد فروخت و مثل بهمن خودرو نیست که به سود کم قانع باشه! دلیلشم اینه که میخواد ضرر کرد میلیاردیشو از جیب مردم جبران کنه.
    j5 ماشین خوبیه، و به نسبت قیمتش ارزششو داره اما مشکل اصلی j5 تأمین قطعات یدکیشه. در ضمن کرمان موتور در طول سالهای گذشته نشون داده که بعد از 5-4 سال خیلی راحت یه خودرو رو از خط تولیدش خارج میکنه و مشکل تأمین قطعات بیشترم میشه! نمونش دوو سیلو، ماتیز، هیوندا ورنا، آوانته، گل ….

  15. علی جان نمیشه eado و CS 35 را با بقیه چینی ها توی یه کاسه ریخت . شما مطمئن باش بازار را تکان میدند . کم و بیش توی بازار خودرو هستم و از فعالان بزرگ و معروفی نظر پرسیدم . همشون میگند که محصولات چانگان خیلی موفق خواهند بود . اتفاقا مشکل ماشینهای چینی همانطوری که گفتید به خاطر کیفیتشون نیست و بیشتر به خاطر قطعات یدکی اونها هست . سایپا وقتی روی یه چیزی دست میذاره اتوماتیک محصولش گران میشه . شرکت قدرتمندی هست و بازار را به نفع خودش میچرخونه . اینکه سود بالا میگیره شکی نیست . این ربطی به محصول تازه وارد نداره . همه میگند پراید بده و براش جک میسازند ، همونها هم میرند صف میکشند تا بخرند ! اما جیلی امرگراند را نام بردید . راستش به نظر من فقط یه بادکنک باد شده است . تست تصادفاتش هم از جلو تست شده . تا اونجایی که میدونم برای تست تصادف از بغل ماشین ندادند که تست کنند ! حالا شاید جدیدا داده باشند را نمیدونم . کلاس eado کجا و امرگراند کجا ! من JAC j5 و X60 را بهتر و بیشتر میپسندم. X60 سری اولاش مشکلاتی داشت که توی سری جدیدش کمی بهبود پیدا کرده البته شرکت تولیدیش کمی بد قول هست ولی اون کجا و غولی با امکانات و پرثروتی مثل سایپا کجا ! J5 هم واقعا ماشین خوبی هست . در ضمن علی جان کرمان خودرو با کرمان موتور و بم خودرو فرق دارند.الان گروه مرتب شاسی بلند GX5 بیرون داده که واقعا با کیفیت و میشه گفت آفرود هست . یه چیز تو مایه های پرادو و پاجرو . فقط یه کم بالاست وگرنه ماشین محشری هست . ولی من هم مثل شما معتقدم سایپا خیلی گرون فروشه ولی چون ابزار کنترل بازار دستش هست خوب و گرون هم میفروشه .به نظر من Z300 تا 60 میلیون و eado تا 70 الی 75 میلیون و شاسی بلند CS 35 تا 80 میلیون قیمت منطقی تری دارند . 76 میلیون برای Z300 خیلی داغه و عملا با ورود محصولات چانگان از دور خارج میشه . در ضمن یک نکته هم بگم که موتور eado از جدیدترین تکنولوژی میتسوبیشی ژاپن برخورداره . شما که میخواهی اکسنت بگیری چرا روی لنسر-یاریس-مزدا3-سراتو فکر نمیکنی ؟ روی اونها هم تحقیق کنید . منکه نسبت به اکسنت بیشتر ترجیحشون میدم.البته برای راهنمایی گفتم وگرنه نظر و سلیقه شما مد نظر هست.

  16. دوست عزیز، لنسر – یاریس – مزدا3 و سراتو همگی بالای 90 و حتی بالای 100 میلیون هستن.
    نمیدونم بر اساس چه منبعی میگین موتور eado از جدیدترین تکنولوژی میتسوبیشی برخوردار هست؟! چون هیچ جایی ندیدم اسمی از میتسوبیشی برده شده باشه. در صورتیکه اگه اینجوری بود حتماً سایپا مثل s300 توو تبلیغاتش از میتسوبیشی اسم میبرد و روش مانور میداد. اگه منبعی در این مورد دارین ممنون میشم بذارین.
    در مورد ایمنی eado هم هیچ جایی اسمی از تست ایمنی اروپایی نیومده اما در مورد تست ایمنی جیلی اگرم حرف شما صحیح باشه باز حداقل تست تصادف از جلو رو داره اما eado چطور؟!
    به نظر من eado فقط ظاهر جذابی داره. وگرنه eado از نظر کیفیت قابل مقایسه با ماشین های کره ای هم رده نیست.

  17. علی عزیز، توی همین عکسهای بالا کجای موتور Z300 نوشته میتسوبیشی ؟ تبلیغات Z300 با محصولات چانگان متفاوت هست . شما هنوز هم که هنوزه هیچ مشخصه معلومی از چانگان توی سایپا نمیبینید . این استراتژی جدید تبلیغاتیشون هست که اتفاقا بهش اعتراض هم شده . اما تست Crash محصولاتی که بخوان توی اروپای مرکزی و غربی وارد بشند را توی موسسات اروپایی انجام میدند . تست eado برای موسسه تست خود چین هست که از اروپا هم سختگیریش بیشتره . اگر خبرها را دنبال کرده باشید چین سخت گیری خیلی زیادی داره و اکثر کمپانی های مطرح دنیا را جریمه کرده . خبرهاشو میتونید توی نت پیگیری کنید . تست eado پنج ستاره ایمنی را آورده . به زور نمیشه چیزی را نفی کرد . مثلا بعضی ها اعتقاد داشتند که CS 35 طراحیش چینی هست . در صورتی که طراحش یک استاد ایتالیایی به نام Luciano D’Ambrosio هست که بسیاری از ماشینهای درجه یک دنیا را طراحی کرده . در لینک معتبر زیر به صراحت به این موضوع اشاره شده . http://www.cardesignnews.com/site/home/new_cars/display-item/store4/item258293
    چند بار نوشتم که کمپانی زوتای که Z300 را تولید کرده شریک خارجی نداره ولی چانگان شریک فورد-مزدا-سوزوکی هست .یعنی شما اعتقاد دارید که چینی ها که از هر فرصتی جهت مهندسی معکوس استفاده می کنند ، با کسی شریک بشند و معلوماتشون را به نفع خودشون استفاده نکنند !؟! شما ماشین کره ای دوست داری جای خودش ، حالا چرا اکسنت که همه را یاد تاکسیهاش میندازه ؟ . ولی خود همین Z300 هم ماشین خوبیه فقط کمی ظاهر د مده شده ای داره. در مورد قیمتها هم برای شما که به گارانتی اعتقادی ندارید ، میشه وارداتیشونو خرید . بگردید پیدا میشه . اصلا چرا مزدا 3 موتور 1600 نمیگیرید ؟ ارزانتر هم در میاد . هرچی باشه برند مزدا و کیفیت ماشین ژاپنی داره . کره ای ها خوبند ولی نسبت به چینی های درجه 1 تفاوت انچنانی ندارند . بیشتر بحث بازار و شایعات هست . توی ماشینهای خودمون هم همینطوره . مثلا همین پرشیای معروف که شکلش دل همه را برده ، یکی پرشیا میخره فقط پول روغن میده نفر بعدیش هم پرشیا میخره و به آزادی نرسیده گیربکس تعطیل میشه . شانس هم هست . شما به تعمیرگاه هیوندا سربزن ببین چندتا بوستر ترمز داغون – چندتا گیربکس داغون میبینی . اونوقت به کنترل کیفیت هیوندا اعتماد کامل نمیکردی. قبول کنید کمی شانسی هم هست . مثلا یکی چینی خریده خراب شده و قطعش نبوده و صداش دراومده.خب حقم داره. مشکل در اعطای نمایندگی رسمی هست . الان شرکتی هست که یکی از بهترین برندهای ژاپنی را وارد کرده با یک خدمات پس از فروش. خب مسلما این برند هم اسمش بد در خواد رفت چون خدماتی مناسبی نداره . ولی سایپا که دیگه همه جا نمایندگیش ریخته . اگه خراب بشه ، بالاخره مجبورند درستش کنند. آینده نزدیک سرنوشت ماشینها را عوض میکنه . یادتون باشه : سایپا استاد عوض کردنه سلیقه مردمه !!!!!

  18. manager عزیز، اگه توی سایت chinaautoweb.com دقت کنید میبینید که توی جدول مشخصات خودروهایی مثل jac5 و s300 عیناً کلمه میتسوبیشی آورده شده است و شرکت های داخلی هم توی تبلیغاتشون ازاون استفاده کردن.
    من چیزی رو به زور انکار نمیکنم اما باید با مدرک صحبت کرد . اولین باره میشنوم که ارزش تست ایمنی چین از تست ایمنی اروپا بالاتره!!! تا جایی اطلاع دارم یک ستاره اروپا معادل 5 ستاره چین هست و اگه موسسه چینی اینقدر که شما میگین معتبر بود شرکت جیلران موتورز اینهمه روی 4 ستاره گرفتن از موسسه ایمنی اروپا Euro-Ncap مانور نمیداد.
    در مورد تاکسی بودن اکسنت به نظر شخصیه من اصلاً چیز بدی نیست. تویوتا کمری هم تاکسیه. اما دلیل نمیشه هرکی تویوتا کمری دید یاد تاکسی بیوفته! یا مثلاً مگان هم ماشین پلیسه، دلیل نمیشه هرکی مگان دید یاد پلیس بیوفته. من فکر میکنم این نظر شخصیه شماست.
    تنها برند MG چینه که با توجه به نظارت انگلیس قابل رقابت با محصولات دیگه هست. همین اکسنت و النترا و دیگر محصولات کره ای که به نظر شما با محصولات چینی قابل مقایسه هستن چجوری مجوز ورود به امریکا رو گرفتن؟ 100% کیفیت لازم رو داشتن که مجوز گرفتن.
    اگه شما میتونین با 85 میلیون مزدا3 ، 1600 صفر برام گیر بیارید من ممنون میشم ازتون. مزدا 3 قیمتش بالاتر از این حرفاست.
    در مورد سایپا هم عرض کنم خدمتتون که شرکت محترم سایپا دلش واسه کسی نسوخته، اگه قطعه نداشته باشه خیلی راحت میگه یا ماشینتو بذار همینجا تا هرموقع که قطعه رسید درستش میکنیم یا اینکه برو خبرت میکنیم. احتمالاً شما چون سانتافه سوار میشین گذرتون به نمایندگی های سایپا نیوفتاده!
    به نظر شخصی من سایپا با این قیمتایی که داده شانسی برای جذب مشتری نخواهد داشت مگه اینکه قیمتاشو کاهش بده یا اینکه از لابی که داره استفاده کنه و تعرفه واردات خودرو رو از اینی که هست بیشتر کنه تا مردم انتخاب دیگه ای نداشته باشن جز خرید محصولات سایپا؛ که دور از ذهن هم نیست!
    البته خودروهای SUV سایپا مشمول این قضیه نیستن و با توجه به اختلاف قیمت زیادی که با رقبای خارجی توی ایران دارن میتونن خوش فروش باشن.
    ضمناً شرکت سایپا نه باهوشه و نه استاد عوض کردن سلیقه مردم. فقط با زور و لابی که داره هرچی دلش میخاد با هر قیمتی که میخاد به مردمی میندازه که حق انتخاب دیگه ای ندارن. این اسمش باهوشیو و استادی نیس، اسمش کلاهبرداریه.

  19. علی جان بحث بیفایده ای داره دنبال میشه . کد غلط نده . کی و کدام مرجع گفته که یک ستاره اروپا معادل 5 ستاره چینه ؟؟؟ آخه کشوری که دنیا رو تو دستش گرفته با وصف شما همخونی نداره . ماشینی که قرار دست ایرانی ها برسه همونی هست که توی بالا اومده . اون که آرم و نشانی از میتسوبیشی نداره !
    شما گفتید جیلیران ، خب معلومه توی ایران با بحث شایعه نمیگه مثلا 4 ستاره چین میگه اروپا . اینها که تبلیغاتی هست و بس . الان همون جیلی با اکسنت شما ، تقریبا برابری قیمت داره .
    دوست عزیز منکه برای سانتافه سوار شدنم فخر فروشی نکردم . گفتم الان سانتافه دارم تا دوستان فکر نکنند که کاسه داغتر از آش ماشین چینی هستم . در مورد ایدو نمیتونم کامل با شما بحث کنم . چون خودم نروندمش . ولی کراس اور CS 35 را توی خارج روندم و به نظر من عالی و جوان پسنده . اصلا طراح ایتالیایش هم گفته که بازار جوانان را هدف گرفته . برای همین اطلاعاتم بیشتر هست.
    ولی واقعا هم نمیدونم اونی که توی ایران میاد با اونی که توی خارج سوار شدم یکی هست یا نه ؟
    من نمیدونم شما تو چه صنفی هستی ؟ ولی تمام صنفها میگند که جنس چینی از کیفیت پایین داره تا کیفیت عالی . اینو که همه توی بازار بهش اتفاق نظر دارند . باید دید که سایپا سفارش درجه یک میده یا چیز دیگه ؟ فعلا که همه را توی خماری گذاشته !
    ولی مشخصات CS 35 را از نمایندگیش گرفتم . میتونم بگم که قرار لوکسترین شاسی بلند چانگان وارد ایران بشه . حالا چقدر واقعیت داره را نمیدونم . مشخصاتش را کپی گرفتم و دارم . از روی نوشته خود سایپا اینو گفتم .
    علی عزیزمن از صنایع ادبی ایهام ، مجاز ، کنایه استفاده کردم و گفتم که استاد عوض کردن سلیقه مردم . شما تندترشو گفتی و کلاهبردار خوندیشون . زور و لابی و هر چیزی که گفتید همون منظور منه . یعنی با هر ترفندی شده بازار رو می پیچونه . حالا من یه کم لایت تر منظورم را میرسونم ولی شما کمی تندتر نظر میدید.
    الان من و شما در مورد ماشینی که هنوز دست مردم نرسیده داریم بحث می کنیم.
    این خودش زرنگی سایپا رو میرسونه . معتقدم سایپایی ها دارند از روش کمپانی اپل استفاده می کنند.
    شما توی اینترنت نگاه کنید هرچی در مورد ایفون 6 اومده حدس و گمان هست . این مردم را تشنه تر میکنه .
    سایپا هم با مشخصات ندادن ، و از همه مهمتر قیمت نهایی را اعلام نکردن داره همین کارو میکنه.
    دوست گلم بابا اینجوری هم نیست که منم محصولات سایپا را استفاده نکرده باشم . ولی تا این حدی که شما میگید هم بد نبودند . نظارت بازرسی داره ، شکایت می کردید . نمیتونند اینطوری بگند .
    والا الان آسان موتور هم جالب نیست . ما که نفهمیدیم گارانتی چی هست ؟ بیشتر بدرد تعمیرات بزرگ میخوره تا کوچک . فقط بعش زنگ میزنند و می پرسنر رفتار پرسنل چطور بود و از این حرفها . اتفاقا صدای ضبط کرده شون را تا چند وقت پیش داشتم . هر موقع میخواستیم بخندیم ، گوش میدادیم .
    در نهایت فکر کنم بحث بیفایده باشه . منم فکر می کنم شاسی بلند CS 35 برنده این محصولات باشه . برای ایدو نمیتونم درست پیش بینی کنم ، ولی اگه تا آذر صبر کنید بالاخره قیمتش هم در میاد و اون موقع بهتر میشه نظر داد.
    مثلا همین ایدو اگه مدل XT بیاد شک نکنید که بازار را میگیره. که البته فکر می کنم فقط سدانش ایران بیاد .
    یه چیز هم بگم : تفکرات ایران کمی متفاوت هست . توی اروپا استقبال از ماشینهای سی سی پایین زیاده . ب_ن_ز_ی_ن گرونه ، برای همین بیشتر دنبال حجم پایین ولی با امکاناتی نظیر توربو و یا تکنولوژی جدید هستند.
    نمونه ایرانی با حجم پایین خوب را برای پرشیا بگم . پرشیا که جزو زیباترین ماشینهای ایرانه و خیلی هم طرفدار داره . الان پرشیای 1600 با موتور TU5 بهتره یا 1800 ؟ والا سواری 1600 خیلی بهتره . من خودم جفتشو روندم . موتور 1600 خیلی بهتر سواری میده .
    توی ایران برعکس خارج هست . سی سی بالا کلاس محسوب میشه . همین الان اسپرتیج 2000 با 2400 واقعا چقدر با هم فرق دارند ؟ تفکرات ما به شایعه وابسته هست .
    قصد من از مشارکت در بحث فقط این بود که با این نظر دگم و احساسی که همه ماشینهای چینی بدند ، مخالفت کرده باشم . ماشیم چینی خوب هم داریم و انشالله که بزودی وارد ایران هم میشه .
    حالا که نمیشه با فورد و تویوتا و جنرال موتورز شراکت کنیم ، حتی کره ای های هم طاقچه بالا میذارند و فرانسوی ها هم روی باد سوارند و تکلیفشون با خودشون معلوم نیست ، حداقل با شرکاشون لینک بشیم تا یه کم صنعت خودروسازیم به روز بشه.
    بعدا دو تا کلیپ Crash که قول دادم را میذارم و ترجیح میدم در بحث مشارکت نکنم .
    چون فعلا داریم آب در هاونگ می کوبیم و بیفایده است.موفق باشید.

    1. چند مورد به نظرم اومد که کمی روشنتر بشه.1-در اختلاف سطح یوروان کاپ با سی ان کاپ هیچ شک و تردیدی نیست شاید نشه قاطعانه همه موارد رو 5 به 1 گفت و این مورد در ماشینهای مختلف متفاوت باشه کما اینکه 5 به 0 هم وجود داره و 5به 4 هم وجود داره.مورد 5به 0 مربوط به تست برلیانس هست و مورد 5ستاره سی ان کاپ به 4ستاره یوروان کاپ در مورد جیلی سدان(تاکید دارم روی جیلی سدان و مورد اختصاصی که برای صدور به انگلیس ساخته بودند که به نظر میرسه بدلیل قطعات بکار رفته متفاوت با نوع وارداتی به ایران و اختلاف وزن 80کیلوگرمی با وارداتی ایران شاید نتایج تستشون هم متفاوت باشه و نوع هاچبک امگراند موفق به تکرار نتایج سدان نشد و شاسی بلند جیلی نیز که اصلا در یورو ان کاپ تست نشده) دلایل اختلاف سطح این 2سازمان هم روشنه 1-1 cncap وابسه به خودروسازان چینی است و مستقل نیست در حالی که encapیک سازمان کاملا مستقل و تحت نظارت اتحادیه اروپا کار میکنه و تصمیماتش هم لازم الاجراست.1-2 سرعت برخورد از روبرو در سی ان کاپ تا سال 2010 50 کیلومتر و پس از آن 56 کیلومتر هست در حالی که سرعت برخورد از روبرو در encap از همون روز اول فعالیتش 64 کیلومتر بوده و هست که تاثیر بسزائی در اندازه ضربه دارد و ضمنا تست از روبرو در cncap بصورتی است که تمامی سطح جلو ماشین به مانع برخورد میکند که میزان بسیار زیادی از ضربه توسط شاسی ماشین جذب میشود هرچند در ویدیوهای جدید برخورد 40درصد جلو ماشین هم وجود داره ولی مبنای امتیازدهی همون برخورد تمام سطح است در حالی که در encap از همون روز اول 40درصد پیشانی ماشین رو به مانع میزنند که بیشتر ضربه به اتاق و سرنشینان وارد میشود و برنامه کم کردن 40درصد به 25درصد را هم دارند هر چند سازمان iihsآمریکا از سال 2013 برخورد 25درصد جلو ماشین را اجرائی کرده.1-3 روش امتیازدهی در یورو ان کاپ بازهم سخت گیرانه تر از cncapهست برای نمونه پنجه و مچ پاها که بیشتر در معرض آسیب دیدن هستند در encap امتیاز بالاتری دارد و در صورت آسیب دیدن امتیاز بیشتری از دست میدهند و همچنین در encap حتی اگر یک ماشین در تست امتیاز 5ستاره را کسب کند ولی در تست ایمنی عابر پیاده کمتر از 60درصد امتیاز لازمه را بگیرد 5ستاره به اون نمیدهند و 4ستاره میگیره و اختلافات دیگری نیز وجود داره که در حوصله این بحث نیست.
      2-گفته شده در بازار این باور وجود داره که اجناس چینی از کیفیت پائین دارند تا عالی که شخصا تاکنون از زبان کسی کیفیت عالی رو نشنیدم ولی فراوان گفته میشه اجناس چینی درجه بندی دارند.در تستی که در آمریکا روی 8نوع لاستیک خودروهای سواری انجام گرفته بود یکی از لاستیکها بنام long life چینی بود و ظاهرا در سطحی بوده که وارد بازار آمریکا شده .ولی همین لاستیک در برابر لاستیکهای دیگه که عموما کره ای و ژاپنی بودند رتبه 8ام رو بدست آورده بود که اختلاف امتیازات بدست اومدش با لاستیک هفتم بسیار زیاد بود.
      شکی نیست که چین در مسیر درستی برای توسعه و پیشرفت قرار گرفته و در آینده نیز بسیار متفاوت با اکنون خواهد شد ولی اونچیزی که من نوعی میتونم الان بخرم باید مورد بررسی قرار گیرد و ضعفهاش مشخص بشه و متناسب با کیفیت خودرو قیمت گذاری بشه و پیشرفت در آینده نمیتونه دلیل موجهی برای خرید خودروهای با کیفیت پائین اکنون چین باشد و متاسفانه تاکنون چین خودروئی به بازار ایران نداده که با قیمت و کیفیت مناسب دیدگاه ایرانیها را به سمت مثبت تغییر بدهد امیدوارم همانگونه که جناب منیجر بیان کردن خودروهای جدید چانگان بتوانند این بدبینی را از بین ببرند.هیچکسی از جنس باکیفیت و قیمت مناسب بدش نمیاد.

  20. manager عزیز، منظور من از 5 ستاره اروپا و 1 ستاره چین نشون دادن تفاوت این 2تا موسسه هست. شما هم نظر خودتو داری و محترمه. اما من بازم میگم ستاره های موسسه Euro-Ncap با C-Ncap اصلاً قابل مقایسه نیست.
    چین توو همه ی صنایع رتبه اول نیست، مثلاً صنعت هواپیماسازیش نتونسته جایی توو دنیا باز کنه. چون به اون تکنولوژی مورد نظر در این زمینه نرسیده هنوز. در صنعت خودروسازی هم عقب تر از کشورهایی مثل کره و ژاپن هست.
    من بحثی در مورد CS35 ندارم چون کلاسش با s300 و eado و اکسنت فرق داره.
    اینکه ماشین s300 هنوز دست مردم نرسیده از زرنگی سایپا نیست. بلکه واسه اینه که میخواسته پول مردم رو جمع کنه تا با سرمایه گذاری جدید ضرر کرد سرمایه گذاری های بیهودش رو توو کشورهایی مثل ونزوئلا و سوریه از جیب مردم جبران کنه. وگرنه وارد کردن ماشین از چین برای شرکتی مثل سایپا نباید کار سختی باشه. قیمتی هم که برای s300 مشخص کرده گویای همین موضوعه.
    اگه یه سری به سایت bama.ir بزنین متوجه میشین که طرف ماشین s300اش تحویل اردیبهشت بوده اما تا الان هنوز دعوتنامه ماشینشم نیومده و حوالشو گذاشته واسه فروش! برای همین مقایسه کردن روش سایپا با کمپانی اپل اشتباهه. کمپانی اپل هیچوقت اینجوری تا این حد بدقولی نمیکنه.
    به هر حال خوشحال شدم از بحثی که داشتیم. قصد جسارت به شخص شمارو نداشتم. انشاا… موفق باشین.

  21. گفته بودم که کلیپ تست محصولات چانگان را قرار میدم . آماده شده . از لینک زیر میتونید ببینید.

    معرفی شاسی بلند چانگان CS 35 :
    http://www.aparat.com/v/GIxtK

    تست دریفت شاسی بلند چانگان CS 35 :
    http://www.aparat.com/v/bxSGa

    تست Crash شاسی بلند چانگان CS 35 :
    http://www.aparat.com/v/MujXx

    معرفی سدان چانگان EADO:
    http://www.aparat.com/v/ZyaID

    تست Crash سدان چانگان EADO:
    http://www.aparat.com/v/NwDEc

    در نهایت تمام کلیپها را در هینجا لینک کردم.
    بهتره که خودتون ببینید و قضاوت کنید.

  22. جناب منیجر **(مدیر ) بنده خودرو دوست هیتم و خیلی نظرات جنابعالی را هم راستای نظرات خودم میبینم اما در یک مورد با شما هم عقیده نیستم از منظر من خودروی کیا با استفاده از نبوغ شریر و کارگروه طراحیش و کسب مدال ها و عناوین جهانی با استفاده از سیستم گیربکس های فورد و انجین مشترک با هیوندا یک سرو گردن بالاتر از هیوندا قرار میگسره در حالیکه هردو یک شرکت هستند و دو خط تولید دارن اما استقبال از کیا در اروپا و آمریکای شمالی بیشتر هست و کیفیت ماتریال در تریم داخلی هم طی تستی که بین 3 سدان متوسط خانوادگی مقرون بصرفه در اروپا و دیترویت انجام شد از بین کرولا 2014 ، النترای زیبا، و کیا سراتو با طراحی اروپایی پسند این کیا بود که امتیاز بیشتری کسب کرد عمده امتیاز کیا در استفاده از مواد مرغوبتر ، جایگزاری بهتر دریچه ها و آپشن های کاربردی تر و ارزش در برابر پول پرداختی و حرکت به سمت جلوی این شرکت بود.
    در مورد چتنگان eadoبنده نظر کاملا مثبتی دارم تست های دریفت و دراگ ، حرکات اسلالوم اندازه طول محورها بیشتر از جک جی 5 طراخی بسیار زیبا بدست توانای “Carminati stefano” و طراحی بی نظیر تریم داخلی ابعاد به مراتب بزرگتر از جک سودجویی از موتور bluecore طراحی مزدا و ظاهر دلفریب بعلاوه کیفیت بالای تریم داخلی برتر از جک و جیلی اینخودرو اولین انتخاب من برای خرید قرار داده با اوجه به بودجه کارمندی قصد خرید اینخودرو دارم اگر از لحاظ مبلغ پرداختی مسکلی نداشتم بلادرنگ کیا سراتو 2014 انتخاب میکردم و هیچگاه بسمت اکسنت نمیرفتم گزینه بعدی النترا هست که خ درویی زیبا با قابلیت های فراوان اما قیمت 112 ملیونی است امیدوارم سایپا با اتخاذ تصمیم درست و بجا و قیمت گذاری معقول جایگاه ویژه ای ب ای خرید و انتخاب چانگان cs 35 و ایدو ب ای مشتریان باز کند و نه با قیمت های نجومی مانند شرکت جیلیران و مدیا موتورز که خودروهای چینی را تا 115 ملیون قیمت گزاری کرده اند ایدو نهتیتا در مرز 70 ملیون خودروی مناسب و ، وسوسه کننده ای است

  23. sunmartin عزیز، بنا نداشتم که دیگه توی این بحث شرکت کنم . اما چونکه منو خطاب قرار دادید ، به رسم احترام پاسخ میدم.
    خوشحالم که توی این چند وقته بیکار ننشسته بودید و حسابی تحقیق کردید. با تمام مطالبی که در پست آخرتون زدید موافقم.
    معلومه که مطالب را به هیچ وجه احساسی بیان نکردید و کاملا تحقیق شده.و بازار خودرو را هم تقریبا درست رصد کردید!
    من هم در کیفیت و ارزش مصرفی محصولات چانگان بحثی ندارم و از این نظر به کیفیت ساختشون اعتقاد دارم. کلیپهایی که گذاشتم کاملا گویا هست و نیازی به توضیح نداره.
    به نظر من چالش اصلی فقط و فقط قیمت و رفتار مجهول و چالش برانگیز سایپا در قبال معرفی این محصولات هست.
    سایپا باید به مردم و آینده تصمیم گیری مردم احترام بذاره و اینجوری همه را در چالش قیمت غرق نکنه.
    شاید یکی حداکثر بودجه اش 70 تومان باشه . ثبت نام کرده و مثلا از 30 تا 40 تومان هم پول داده . و بسیار احتمال داره که با اون 25 تومان تسهیلات منتظر باشه که نهایتا آخرش در هنگام دعوت نامه 5 تومان باید پرداخت کنه. حالا به یکباره بهش بگن که بجز پرداخت اول و وام بره 30 تومان دیگه بیاره. خب توی توان مردم نیست.
    ولی خود من فکر می کنم که ایدو روی 70 تا 75 و شاسی بلند CS 35 هم روی نهایتا 75 تا 80 قیمت بدند.
    باور کنید توی همین رقمهایی که گفتم خیلی خیلی سود می کنند!
    اصلا هم نباید با Z300 بررسی قیمتی بشند . چون Z300 برای یه کارخانه هست و چانگان کارخانه دیگری که با توجه به بزرگیش قابلیت فروش بسیاربا تخفیف تری هم داره!
    اصلا Z300 وارداتی در اوج قیمت دلار ارزانتر از مونتاژ داخل با وجود کم شدن ارزش دلار دراومده.
    فکر کنم سری اول چانگان که CBU میاد ، هم کیفیتش بالاتره و هم قیمتش پایینتر.یعنی باید اینجوری باشه.
    بازم میگم بحث فقط و فقط در مورد عدم شفافیت قیمت و همچنین عدم صداقت سایپایی ها در قبال مردم هست.
    اگه قیمت و یا حتی حاشیه قیمت معلوم بود ، اینهمه بحث پیش نمیومد.موید باشد.

  24. دوست عزیز، سراتو 2014 رو نمیشه با اکسنت مقایسه کرد. مسلماً سراتو 115 میلیونی خیلی بهتر از اکسنت 85 میلیونی هست.
    ضمناً با توجه به قیمت 76 میلیونی S300 ، غیر ممکن هست که سایپا EADO رو 70-75 قیمت بده!

  25. دقیقا با نظر جناب منیجر موافقم و یک حس جالب نسبت به نظرات این بزرگوار دارم ، تحلیل ایشان بسیار دقیق و بجاست منم عقیده دارم eado در مدل سدان اتومات قیمتی حول و حوش 70 تا 75 داشته باشه و چانگان cs35 هم قیمتی برابر 80 تا 85 که بسیار رقابتی و عالیه طی رویو سایت ترکیه مدل اس یو وی همطراز خودروهای کره ای قرار تلقی شد که خیلی قابل توجه بود با کشیدن دست بروی ماتریال داخلی اون کارشناس میگفت جهش بزرگی نسبت به سایر چینی هاست در مورد موتور بسیار جدید و چالاک چانگان و مصرف عالی اون جای بحثی نیست امیدوارم سایپا برای بدست آوردن مزنه بازار بیشتر ازین مانور نده چون از پدرم شنیدم که معاونین و مسولان فروش و بازاریابی در یک دوره 2 تا 3 ماه میخوان قیمت خودرو کاملا بدست بیارن خبر های تایید شده ای از تست چانگان ایدو و cs35 در کرج دارم؛ با توجه به استقبال خریداران و واکنش مردم ، به آینده چانگان بسیار امیدوارم و افرادی نظیر من که با وام و قرض و فروش خودروی قبلی میخوان این خودروی به روز و زیبا صاحب بشن نباید در یک شیش و بش قیمتی ایحاد شده از طرف سایپا معلق بشن باید بیشتر در اینمورد شفاف سازی بشه بخصوص در حوزه قیمت نهایی این خودرو واقعا طراحی خوبی داره و در اون المان های زیبا شناختی بصورت ظریفی رعایت شده با تشکر از جناب منیجر که د این بحث شرکت کردن امیدوارم با اطلاعات کافی و موثق خودشون بیشتر کاربران مورد حمایت و ازاطلاع رسانی قرار بدن

  26. گذر زمان نشون خواهد داد که EADO قیمتی بالای 80 میلیون خواهد داشت.
    نمیدونم چرا فکر میکنید سایپا ، EADO رو کمتر از S300 قیمتگذاری میکنه. در صورتیکه EADO توی کشور چین هم حدود 8000 یوآن گرونتر از S300 هست!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا