اخباراخبار داخلیاسلایدرایرانیبررسیچینی

سايپا S300 ( آریو ) + مشخصات فنی، امکانات ، قیمت و گالري تصاوير

S300 محصول جديد ساپيا است که در کلاس سدان های جمع و جور در حد فاصل سگمنت های C یا D طبقه بندی می شود و از نظر طراحی ظاهری به برادران ژاپنی تویوتا نشان خود شباهت کامل دارد.جالب آنکه زایتو Z300 یا همان سایپا S300 از نظر فنی نیز به ژاپنی ها وابسته است و از قوای محرکه ساخت میتسوبیشی سود می برد، اين خودرو در چين با نام زوتاي Z300 شناخته مي شود. موتور 1600 اين خودرو مي تواند حدود 120 اسب بخار توليد كند كه با يك گيربكس 4 سرعته اتوماتيك اين نيرو به چرخ ها منتقل خواهد شد

موتور 4A92 میتسوبیشی است. این پیشرانه در لیست گزینه‌های انتخابی برای نسل جدید لنسر که در راه ایران است نیز به چشم می‌خورد.موتور 1.6 لیتری Z300 دارای حجم دقیق 1590 سی‌سی است و توان تولید نیروی 120 اسب بخاربر 6000 دور در دقیقه را داراست. هرچند این پیشرانه در چین تنها با یک جعبه دنده 4 سرعته تیپ ترونیک جفت و جور می شود، اما بنا به گفته برخی منابع داخلی برای بازار ایران یک گزینه 5 سرعته دستی نیز قابل انتخاب خواهد بود.Z300 با این پیشرانه در صد کیلومتر سیکل ترکیبی مصرفی حدود 6.7 لیتر را ارائه می‌دهد و آلایندگی یورو4 را دریافت می‌کند.

با این حساب می توان تصور کرد که سایپا S300 در بهترین حالت و با گیربکس دستی می تواند شتابی در حدود 11.5 ثانیه برای شتاب گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت داشته باشد و با گیربکس قدیمی چهار سرعته نیز این رقم باید حدود 1 ثانیه بیشتر شود.

تجهیزات و امکانات
این خودرو در تیپ تجهیزاتی پرمیوم که مجهزترین تیپ آن است وارد بازار خواهد شد. در این سطح شاهد تجهیزاتی نظیر چراغ‌های همراه تا منزل، چراغ‌های LED عقب، آینه‌های جانبی برقی، سیستمروشنایی روز، سانروف، پاور ویندوز، صندلی‌های چرمی، سیستم صوتی رادیو با پخش CD، DVD به همراه ورودی USB و شش اسپیکر با قابلیت کنترل از روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور دنده عقب، دوربین عقب و سیستم ضد سرقت خواهیم بود.

ایمنی
این کپی بی نقص از تویوتا الیون در رینگ‌های 15 اینچی خود به ترمزهای دیسکی مجهز شده است که در چرخ‌های جلویی از نوع تهویه شونده هستند. تجهیز این ترمزها به سیستم های ABS، EBD و BOS و همینطور استفاده از دو کیسه ایمنی هوا برای سرنشینان جلویی و دو کیسه هوای جانبی و پرده‌ای موجب شد تا Z300 بتواند 5 ستاره ایمنی را از موسسه تست تصادف چین دریافت کند.که می توان تصور کرد معادل 3 یا نهایتا 4 ستاره از موسسات ایمنی یورو ان کپ باشد.

Z300 در ایران
این خودرو در بازار ایران قیمتی بین 55 تا 60 میلیون تومان خواهد داشت، البته این احتمال نیز وجود دارد که نمونه فول آپشن این محصول تا 67 میلیون تومان نیز قیمت گذاری شود. در بازاری که چینی‌ها هر روز سهم گسترده‌تری را نصیب خود می‌کنند ارائه قیمتی اقتصادی در موفقیت محصول نقش بسزایی دارد و در صورتی Z300 موفق خواهد بود که بتواند با قیمتی رقابتی روانه بازار شود. از رقبای این محصول در بازار ایران می‌توان به امگرند7، JAC J5 ورنو مگان اشاره کرد.

منبع : ماهنامه نسل برتر با تصرف و تلخیص

به تازگی نام زایتو زد 300 یا همان سایپا اس 300 به آریو تغییر یافته است.جزییات این خبر را می توانید از اینجا مطالعه فرمایید.

 

 

 

zotye-z300-026

 

 

اولین تجربه رانندگی با سایپا آریو (S300) در پیست آزادی

تجربه رانندگی با سایپا آریو (S300)

همه چیز درباره چری آریزو در آستانه ورود به ایران

چری آریزو در آستانه ورود به ایران

تست و بررسی میتسوبیشی لنسر 2014

تست و بررسی میتسوبیشی لنسر 2014

همه چیز درباره چانگان ایدو (EADO) + گالری

همه چیز درباره چانگان ایدو (EADO) + گالری

اولین تجربه رانندگی با لندمارک ZXAUTO محصول تازه بهمن خودرو را از اینجا مطالعه فرمایید.

 

لند مارک

تست مقایسه ای جک j5،پارس elx،جیلی ec7،لیفان 620 و ام وی ام 530 را از اینجا مطالعه فرمایید.

 

 

جک جی 5،جیلیفام وی ام،لیفان در برابر پارس ئی ال ایکس

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 

 

258 دیدگاه

  1. آقای manager شما که اطلاعاتت راجبه چانگان بالاست میشه لطفا از فنیش هم بگید منظورم حجم موتور،اسب بخار و … هست.

  2. یکی دو نفر هستن فقط به همه منفی میدن حتی نظرات هم نمی خونن. خیلی جالبه. الان به من هم منفی میدن :))

  3. نوید عزیز اطلاعاتی که خواستید توی سایت مرجعش اومده.لینکش را (علی) معرفی کرده.
    اما یک نکته اینه که سفارش کشورها متفاوت هست . در مورد موتورش که قویتر از چیزی هست که در اون لینک آمده. اصلا تکنولوژی موتورش جدیده . اما در مورد گیربکس باید بگم که معمولا رسم بر این هست که کمپانی ها برای موتور 1600 ، جعبه دنده 6 سرعته نمیذارند. سیستم گیربکسش قدیمی که نیست هیچ ، خیلی هم جدیده. خاصیت تیپ ترونیک هم داره. من خودم کراس اور CS 35 را روندم . سواری خیلی مطلوبی داره و واقعا حس خوب و شادابی در کنار ایمنی بهتون میده . eado نروندم ، ولی با توجه به اینکه سدان هست ،انتظار میره که نرمتر هم باشه .

    علی عزیز: من نگفتم که قیمتش چیزی هست که من میگم.
    دقیقا منظور من این هست که ایدو روی 70 تا 75 و شاسی بلند CS 35 هم روی نهایتا 75 تا 80 قیمت منطقی دارند!!!
    اینکه سایپا چه قیمتی میده که به من مربوط نیست! با قیمتهایی که نوشتم این دو مدل ماشین ارزش خرید دارند .همین.
    حالا میخواد سایپا بده 70 تومان یا میخواد بده 100 تومان.منکه سخنگوی سایپا نیستم ، عزیز !

    کاوه عزیز : چون تکنیکال صحبت کردید ، اینو بگم که از جولای 2012 تستهای چین با اروپا هماهنگ شده . و دیگر تفاوت فاحشی که عنوان میشد ، در کار نیست . الانسختگیری و میزان جرایم کمپانی های خودرو سازی از اکثر کشورهای دنیا بیشتره .

    و دوست خوبم sunmartin : در مورد ماشینهای کره ای و قیاس کیا و هیوندای مطلبی نوشتید که لازم دیدم یه توضیح کوچک بدم.
    به نظر من باید مدلهای همرده را با هم سنجید . شاید توی یه رده کیا بهتر باشه و توی یه رده هیوندای.
    مثلا ix35 یا همان توسان با اسپرتیج ، ix45 یا همان سانتافه با سورنتو ، ix55 یا همان وراکروز با موهاوی.
    من سورنتو و موهاوی نداشتم ، بنابراین با معدلش نمیتونم مقایسه کنم و نظر دقیقی بدم . (از قیافه سورنتو خوشم نیومده و نخریدم . ولی نیو فیسش که مدل 2015 هست به ظاهر که باید ماشین آسی باشه ! ) نظرات هم بسیار متفاوت هست و از توی نت نمیشه به نتیجه رسید.بدتر گنگ میشید.
    اما هم توسان جدید داشتم و هم کیا اسپرتیج . در این مورد نظر میدم چون سوار شدم و خوب میشناسمشون .
    همین یک کلام را بگم که اگر قرار باشه یکی از دو تا را مجددا بخرم ، بدون شک کیا اسپرتیج را انتخاب میکنم . حالا هر کی هر چی خواست بگه . منکه جفتشون را روندم ، راحتی ، کیفیت ، حس ماشین آمریکایی ، کیا اسپرتیج را با توسان عوض نمیکنم.

    1. نخست دلیل مشارکت در این گفتگو را بیان میکنم که هدف فقط تبادل اطلاعات است که خوانندگان عزیز آگاهی بیشتری پیدا کنند و نه رد کردن گفته دیگران و یا مجادله با دوستان کما اینکه مطمئنم اونها هم همین دیدگاه رو دارند .در مورد cncap همانگونه که جناب منیجر گفتند نسبت به سالهای قبل تغییرات زیادی در روشهای آزمایشهاشون ایجاد کردن و سعی کردن اختلاف فاحش پیشین رو با سازمانهای معتبر مانند encap , وiihsو nhtsa و سازمانهای رده دوم مانندancapو latinncap کم کنند.ولی به هر حال هنوز هم در رده پائینتری قرار دارند.دستورالعملی که اکنون cncap بر اساس اون تستهای تصادف را انجام میده بنام پروتکل 2012 شناخته میشه.برای نمونه یکی از اختلافات روش چینیها با اروپائیها را خدمتتون بیان میکنم.در encapتست تصادف از روبرو با سرعت 64کیلومتر و برخورد 40درصد پیشانی ماشین انجام میگیره در حالی که در cncap هم علاوه بر این تست که ازسال 2012 اضافه کرده اند روش قبلی که تمام سطح جلو ماشین رو با سرعت 50کیلومتر سرعت بود نیز حفظ کرده اند و تقریبا میشه گفت میانگین این 2روش را محاسبه میکنند(در عمل هر کدام از این 2روش 16 امتیاز دارند که با هم جمع میشوند) حال برای تفاوت بین این 2روش نتایج یک ماشین چینی که از خود cncap 2ستاره گرفته را بررسی میکنیم.در روش تمام سطح با سرعت 50 کیلومتر از 5امتیاز سر 3.84 امتیاز و از 2امتیاز گردن 2امتیازو 2امتیاز لگن 2امتیاز گرفته در حالی که در روش 40درصد از 4امتیاز سر 0امتیاز و از 4امتیاز لگن 84صدم و از 4امتیاز قفسه سینه 61صدم امتیاز گرفته است. بنابراین اگر مانند یوروانکاپ تنها از روش 40درصد استفاده میکردند سطح امتیازات بسیار پائین میومد ولی چینیها در اینجا با زیرکی هم تست 40درصد رو در آزمایشاتشون اضافه کردن که کسی بصورت واضح نتونه ایراد بگیره و هم با محاسبه امتیازات تست 100درصد جلو مقدار زیادی امتیازات پائین روش اول رو بهبود دادن.البته همین ایجاد کردن این سازمان هرچند که مستقل هم نباشد یک گام به جلو است و از ما که در این زمینه هیچگونه تحرکی از خودمون نشون ندادیم بسیار جلوتر هستند.جنرال موتورز 2سال پیش 25دامی(آدمک تست تصادف )برای انجام تستهای تصادف در محل کارخونه خریداری کرد تا پیش از آزمایش توسط سازمانهای رسمی خودش ضعفهای ماشینهاشو در این زمینه رفع کند در پایان شاید برای دوستان جالب باشد که قیمت هر دامی از 200 تا 400میلیون تومان میباشد و حدود 80 سنسور در اونها برای بررسی میزان نیرو ,میزان تو رفتگی و له شدگی بافتهای نرم ,میزان خمیدگی استخوانها و احیانا شکستگیها و… نصب شده است.

  4. دقیقا با شما موافقم ، فرصتی رخ داد ه بود و با لمس تریم داخلی ایدو به کیفیت بالای اینخودرو پی بردم کلا قابل قیاس با جک نیست باینکه جک هم خودروی بدی نیست معمولا گیربکس های 4 سرعته طبق صحبت صحیح شما بروی موتورهای 1200 تا 1600 قرار میدن و در مدل 1.8 به بالا تا 2.4 و 2.7 و 3000 از گیربکس 6 سرعته استفاده میشه گیربکس ایدو طبق تحقیقی که شما و متعافبا بنده انجام دادم جزو جدیدترین گیربکس های ارایه شده هست ، تنها قبما ایدو هست که در رنج 70 تا 75 مناسبه و اگه بالاتر باشه بنظر گران فروشی هست ودر مورد cs35 تا 85 ملیون جا داره در مورد دو شاسی بلند اسپورتیج و توسان یا همون ix35بنده هم بی چون و چرا خودروی خوش استایل و پر ابهت اسپورتیج انتخاب میکنم

  5. حالا یک سوال در صورتییکه قیمت ایدو با جیلی اتومات یکی باشد با توجه به اینکه جیلی 1800 و 6 سرعته هست و 138 اسب بخار هم قدرت دارد،بنظر شما کدام انتحاب بهتری است ولو اینکه ایدو هنوز امتحان خودشو پس نداده؟؟

    1. شما درست میگید و ایدو هنوز امتحات پس نداده . ولی ایدو داره تو روسیه و آمریکای جنوبی و چند جا دیگه میفروشه که آب و هوای نسبتا سختی دارند . به احتمال زیاد در ایران هم مشکلی از لحاظ تطبیق آب و هوایی نخواهد داشت . البته تا وقتی که توسط عامه مردم تست نشه ، نمیشه کاملا مطمئن بود.
      اما نظر شخصی خودم اینه که زیبایی نمای خارجی و زیبایی نمای داخلی ایدو ، اصلا با امرگراند قابل مقایسه نیست. ایدو هیچی هم که نباشه ، یه ماشین شیک و با کلاس هست .هر چی باشه طراح ایدو یک ایتالیایی هنرمند و معروف به نام Stefano Carminati هست و طرح و شمایل اروپایی ایدو کاملا قابل حس هست .
      در مورد حجم موتور هم قبلا بحث شده و به عنوان نمونه پژو پارس را مثال زدم . زیاد به حجم موتور ، اونهم توی این رنج اختلاف توجه نکنید . در پستهای بالا هست. میتونید مطالعه کنید . مصرف ب_ن_ز_ی_ن_تون هم پایینتر میاد . در نهایت نظر شخصی من بین امرگراند و ایدو ، EADO هست.

  6. کامبیز با نظر منیجر موافقم بنده هم Eado بخاطر چند فاکتور مهم برتر از جیلی اتومات میدونم و suv اینخودرو برتر از s5 از شرکت j.a.c

    1-مصرف سیکل ترکیبی کمتر
    2-طراحی 100% بهتر و نزدیکتر به محصولات سال 2014 برخلاف جک و جیلی که طراحی هاشون بیشتر شبیه خودروهای 2010 هستن ( جک کپی بی چون و چرای اپل استرا 2011 هست )
    3-فروش بیشتر در کشور مبدا بیشترین تم
    4-خدمات پس از فروش بسیار بهتر بدلیل تعدد نمایندگی های مجاز سایپا و اطمینان از تامین قطعات
    5-دیس کانتینیو نشدن محصول مونتاژ شده بمانند سایر تولیدات شرکت و هولدینگ کرمان خودرو ( دوو celo دوو racer دوو 2000 ، لیفان 520، فولکس gol،خودروی کوچک lobo،خودروی موفق هیوندای آوانته.. )
    6-همکاری چانگان با مزدا و فورد و اعتبار بیشتر این شرکت
    7-سرمایه گذاری بیشتر در بخش RDA که در ایران معنایی نداره( تحقیق و توسعه )
    و چند مورد دیگه که در حوصله این پیج نیست
    جنای منیجر نظرتون اعلام بفرمایید

  7. آقای manager،خودرو جیلی در حال حاضر بعنوان پر فروشترین خودرو چینی در خود چین هست که اتفاقا همین سایت هم در جایی معرفی کرده، خب در حال حاضر هم در کشورهای روسیه،اکراین،مصر،عربستان،عراق،برزیل،آرژانتین،شیلی،آفریقای جنوبی،ترکیه و …فروش دارد از نظر زیبایی هم که سلیقه ایی هست که من از نظر ظاهر بیرونی جیلی را بخاطر پشتش که مثل بنز اس500 میمونه انتخاب میکنم ،ولی داخل را با ایدو موافقم،البته جنس متریال داخلی جیلی میدونم در حال حاضر با کیفیت ترین چینی هست ولی در رابطه با ایدو نمیدانم، و اما اینکه کجا طراحی کرده مهم نیست چون جک هم ایتالیاییها طراحی کردن که وقتی از پشت میبینش اصلا جالب نیست.
    همچنین آقای sunmartin حتما میدونید که جیلی کارخونه ولو را خریده و اینکه یک دانشگاه بزرگ در چین زده به نام جیلی تا متخصصین جیلی را آنجا تعلیم بده و فقط برای استفاده از گیربگس مناسب کارخونه DSI استرالیا که دومین تولید کننده گیربکس دنیا هست را خرید.

  8. آقای کامبیز ، اشتباه می کنید . در آخرین آمار فروش ماشینهای سدان -هاچبک – کوپه ، کشور چین که هم ماشینهای خارجی و هم چینی با هم توش اومده و تفکیک هم نکرده ، خودروی eado با فروش 13036 دستگاه در رتبه 17 کلی هست و ماشین مد نظر شما (امرگراند) با فروش 5496 دستگاه در رتبه 49 کلی هست . (اختلاف فاحش هست!)
    همچنین درنیمه اول سال 2014 هم خودروی چانگان eado با فروش 74553 دستگاه در بین کل ماشینهای تولید چین و خارجی در رتبه 21 و بازهم امرگراند با فروش 64543 دستگاه در رتبه 26 کلی هست .
    آمار را دقیق ، همراه با ارقام نوشتم که کاملا قابل استناد باشه . دوستان خودشون میتونند قضاوت کنند که eado پرفروشتره یا امرگراند؟

    اما جیلی با ولوو مچ شده ، درست . ولی توی مقالات و منابع خارجی به این نکته هم اشاره شده که هنوز حضور پررنگ ولوو در محصولات جیلی ملموس نیست.حالا شما چانگان را ببین که شرکایش کی ها هستند : فورد آمریکا – مزدای ژاپن – سوزوکی ژاپن.
    در مورد طراحی ، اگر اجازه بدید کمی با نظر شما مخالفت کنم . طراح خوب ایتالیایی مهم هست . ظاهر ماشین هم به اندازه باطنش مهم هست . فاکتور اصلی معاملات ماشین توی کشور ما بیشتر از اینکه روی باطن باشه روی ظاهر ماشین می چرخه.حداقل منکه مدام ماشین عوض میکنم و با چندین بنگاه دار حرفه ای برخورد نزدیک دارم ، به این نتیجه رسیدم.
    خودم در یکی از پستهای بالا نوشتم که سورنتو نخریدم ، چونکه به نظرم چهره جذابی نداشت. ولی الان که مدل 2015 اون نیو فیس شده و میشه گفت به جذابیت اسپرتیج نزدیک شده ، توی فکر خریدش افتادم.

    sunmartin عزیز ، نوشتنی ها را نوشتید ، واضح و روشن . من هم مثل شما ایدو را به امرگراند ترجیح میدم.
    فقط خدا کنه سایپا رفتار ناجوانمردانه ای (چه قیمتی و چه کیفیتی) در قبال مشتریانش نداشته باشه و بهترین کلاسش را وارد ایران کنه.
    مثلا در مورد شاسی بلند CS 35 و برای سفرش جدید روسیه ، موتور 1.5 لیتری توربو ، ساخت میتسوبیشی سفارش شده . قویتر و چالاکتر.حتی دکمه های روی فرمان سفارش روسیه و ترک بیشتر هم شده . باید دید که چه کلاسی وارد ایران میشه .

  9. آقای manager من فکر میکنم بیشتر هدف شما تبلیغ چانگان هست تا اطلاع رسانی!
    شما این آمار را از کجا آوردید!!میشه لینک مربوطه را ارائه دهید تا ما هم این اختلاف فاحش را ببینیم!!
    ببینید لینک فروش سالیانه مهم هست که من برای شما میگذارم:
    http://chinaautoweb.com/2014/01/best-selling-cars-in-china-the-top-100-sedans-of-2013/
    تو این لینک که مربوط به فروش سال 2013 هست جیلی امگرند با رتبه 14بعنوان پرفروشترین چینی در داخل چین است.
    و خودرویه تبلیغاتی شما رتبه 48,خودرو z300 رتبه 64 و جک جی 5 رتبه 91 را دارد.
    لطفا احساسی صحبت نکنید و با سند صحبت کنید،البته جیلی هم همچین ماشینه همه چی تمومی نیست ولی بنظرم از بقیه چینیها با کیفیتر باشه.

  10. آقای کامبیز ، برعکس من فکر می کنم که شما تبلیغاتچی جیلی هستید. یا شاید هم جیلی دارید و از خودروی خودتان دفاع می کنید..شما آمار 2013 را برای 2014 معتبر می دونید!!! 2013 گذشته آقای محترم.الان 2014 هستیم و باید جدیدترین آمار را داد نه برای یکسال پیش.

    اگر کمی دقت می کردید در همان منبع به اعداد کاملا واضح میرسید.
    ترجمه انگلیسیش خیلی واضح هست . اگرم نیتونید ترجمه کنید از مترجم گوگل کمک بگیرید.
    این هم منابع که کاربران بدونند شما دارید اشتباه آمار میدید یا من .

    لینک فروش نیمه اول سال 2014 ، تاکید می کنم نیمه اول سال 2014 نه 2013 :
    http://chinaautoweb.com/2014/07/best-selling-new-cars-in-the-first-half-of-2014
    آخرین آمار در جولای 2014 هم از لینک زیر قابل رویت هست :
    http://chinaautoweb.com/2014/08/best-selling-sedans-suv-mpvs-in-july-2014

    برای من جالبه که شما دقیقا از سایت chinaautoweb لینک میذارید ولی چون به صرفه نیست میرید آمار قدیمی را منبع میگیرید.
    بعید هم میدونم که ندیده باشید.

    شما خوب پستها را بخوان بعد چیزی بگو . یادم بگیر رندانه ، متلک نگی و توهین نکنی ! خودتون سوال کردید جیلی یا ایدو . ما هم جواب دادیم ایدو . شما که تحمل پاسخ نداشتید ، خب اصلا سوال هم نمیکردید.

    1. آقای محترم بنده نه جیلی دارم و نه ازش حمایت میکنم ولی بنظرم نظرات شما خیلی بویه دادن اطلاعات به مردم را نمیده و با بزرگنمایی دارید بیشتر تبلیغ میکنید،در ضمن معمولا معیار فروش سالانه هست نه فقط چند ماه اجازه بدید سال 2014 تمام شود نتیجه را ببینید،علت اینکه من 2013 را گذاشتم به این خاطر بود که ما نتیجه یک سال کامل رو میبینیم.
      در کل هیچکدوم اینها ارزش بحث کردن ندارند ولی شما یذره انگار رویه چانگان تعصب دارید !حالا چرا نمیدونم!خودرویی که هنوز تو ایران نیومده و امتحانه خودشو پس ندادهو انقدر تعصب!!
      بنده به شخصه اگه قرار باشه 80ملیون بدم یه ماشینه 4 سرعته 120 اسبی بنام ایدو سوار شم ترجیح میدم جک جی 5 اتومات را سوار شم که 20ملیون ارزانتره ولی موتورش 1800 هست و 140 اسب بخار قدرت دارد.

  11. کامبیز شما دچار سو تفاهم شدید جناب منیجر واقعا اطلاعات کامل و روشنی راجع به خودروها دارند این نوع برچسب زدن ها فقط مربوط به افرادیه که با تهمت و افترا میخوان واقعیت ها را پنهان کنند کاربر محترم ایشان خودروی سانتافه دارنو و اصلا نیازی به تبلیغ این خودرو “چانگان” نیست اگه مطالعه کنید حتی در سایت های ایرانی نظیر مدال و تیونینگ تالک هم به برتری کیفی چانگان و شریک تجاری دوغول خودرو و موتور جهان فورد و مزدا اشاره شده آمار را اگه دقیق ببینید متوجه بیشترین میزان فروش این خودرو در بین تولیدات خود چین میشوید حتی جیلی در رتبه بعدی قرار گرفته دقیقا اینطور بیان شده:اگر خودروهای خارجی و مشترک را ازین لیست حذف کنیم چانگان در رتبه پر فروشترین و انتخاب اول در چین قرار گرفته” احتمالا شما این آمار راهم قبول ندارید
    جیلی خودروی بدی نیست اما طراحی مبهم و غیر یکنواخت آن همراه با خدمات پس از فروش ناقص و پشتیبانی ضعیف باعث شده که شرکت حیلیران به انواع ترفنرهای فروش روی بیاره جالب اینجاست که حتی در اکزاین وقتی مقایسه بین جک و جیلی و چانگان میش میاد به طراخی سیال و کاملا اسپرت اینخودرو ، موتور جدید با گیربکس مچ شده ا ن اشاره میشه فیلم ها در یوتی وپ موجوده در مدل شاسی بلند cs35 طراحی دلهلی و خارجی به ا ج رسیده و ما شاهد یک خودروی کانلا جینی نیستیم.همین مدل eado دارای ESPz و تجهیزات رفاهی خوب بهمراه موتور bluecorw با تولید 123 اسب هست که سایپا د ب وشدهای تبلیغاتی از موتور 112 نام برده که اطلاعات بنظر من ناقص هست هرجارو شما سرچ کنید موتور 123 اسب بدون توربو شارژ هست

    1. سلام و درود
      اگر مقدور هست لینک مقایسه این سه چینی توسط نشریه اکراینی را ارسال بفرمایید.متشکرم.

  12. این شرکت چانگان عجب شرکتیه ..داره خیلی مهم میشه مخصوصا بخش توسعه طراحی و تحقیقش در تورین اتالیا واقعا چه پولی دارن خرج میکنن بنظرم برترین صرکت چینی 6ست که زود تر به اوج میرسه
    http://www.tehranalef.com/View/Viewreport/430/115/%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2%20%D9%87%D9%85%D9%83%D8%A7%D8%B1%D9%8A%20%D9%83%D8%B1%D9%8A%D8%B3%20%D8%A8%D9%86%DA%AF%D9%84%D8%8C%20%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%20%D8%B4%D9%87%D9%8A%D8%B1%20%D9%88%20%D9%85%D8%AF%D9%8A%D8%B1%20%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%20%D8%A8%20%D8%A7%D9%85%20%D9%88%20%20%D8%A8%D8%A7%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%8A%20%DA%86%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%86%20%DA%86%D9%8A%D9%86.aspx

    1. حالا جریان این همه تبلیغ روی ماشینی که هنوز نیومده و شرکتی که مثل بقیه چینیهاست چیه؟ .تمام خودروسازها ی چینی بخش تحقیق و توسعه دارند حتی خیلی مفصل تر از این شرکت چانگان.ضمنا ماشینی در کلاس شاسی بلند که موتور 1600 با 120اسب بخار قدرت بعید میدونم حرفی برای گفتن داشته باشه.به هر حال صبر کنید تا وارد بازار بشه اونوقت که خریدید شروع کنید به تبلیغ کردنش و الی اینجوری که هنوز نیومده خیلی مشکوکه این همه تبلیغ.

      1. اتفاقا شما هم اجازه بده ماشینش بیاد بیرون بعد بگو بده @!@ یه کم به خودت زحمت تحقیق بده و یه سر هم به نمایندگی ها بزن تا بفهمی که نیومده طرفداراشو پیدا کرده ! در مورد موتورش هم باز تحقیق کن تا همینجوری حرف نزنی . کاربرا خیلی بحث کردند. طرف آدرس داده بری مطالعه کنی بعد بهش میگی تبلیغات چی . شما خودتو ناراحت نکن و نخر . دیگران میخرند و لذتش را هم میبرند . @!@

        1. ظاهرا شما خیلی ناراحت هستید که بجای بیان ویژگیهای فنی و عملکردی این ماشین با کنایه صحبت میکنید.ضمنا طرف صحبت من شما نبودید که زحمت پاسخ دادن اونم اینجوری را به خودت تحمیل کردی .اینجا یک نفر (آقای منیجر)بصورت کلی یه مطالبی در مورد این ماشین نوشتن و ظاهرا خودشونم اطلاع دقیق ندارن در نهایت ماشین وارداتی به ایران چه ویژگیهائی دارد.لینک چند تا ویدیو را هم زحمت کشیدن گذاشتن که همه ماشینهای چینی حتی ام وی ام 110 هم از این ویدیوها دارن.هم تست تصادف و هم اون ویدیو که به اشتباه عنوان دریفت زدن شاسی بلند چانگان بهش دادن.این فیلم رو به چند نفر حرفه ای نشون بدید اگر یکیشون تائید کرد که دریفت هست مابقی صحبتها را هم ندیده قبول میکنیم.دریف نوعی تکنیک هست که ماشین پیچهای تند رابا سرعت بالا و لیز خوردن پشت ماشین بدون انحراف و خارج شدن از جاده رد میکنه و بعد از دریفت همچنان با سرعت بالا به مسیر خودش ادامه میده نه اینکه در یک فاصله 50 متری که حداکثر سرعت ماشین 50کیلومتر هم شاید نباشد با کشیدن ترمز دستی عقب ماشین رو بچرخونه و توقف کامل کنه! در مورد فیلمهای تست تصادف هم در همون آپارات فیلم مربوط به ماشینهای چینی دیگری هم هست مانند mvm530 و لیفان620 و ام وی ام 110 و…حتما دیدید و اگر ندیدید یه نگاه به فیلمها بندازید اگر میزان تخریب ماشینها کمتر از چانگان نباشد بیشتر هم نیست.خدمت آقای sunmartin شما هم اگر اطلاعات کاملتری داری در اختیار دیگران بگذار,دقیقا در مورد مدلی که به ایران خواهد آمد مثل نوع و حجم موتور ,شتاب و اطلاعات فنیتری مانند ضریب جی و حداکثر سرعت اسلالوم.در مورد آقای کریس بنگل یا کریستوفر ادوارد بنگل که یکی از طراحان برجسته بودند و ابتدا در اپل و بعد فیات و در اواخر تا سال 2009 در ب ام و بودند و در سال 2009 از کار طراحی ماشین کناره گیری کردند و در استودیوی شخصی خودش به طراحی گوشی و تبلت مشغول بود که اینجور که شما میگوئید دوران بازنشستگیشو در چانگان میگذراند

          1. چندتا اصطلاح را الکی پیچوندی ، که بگی مثلا حرفه ای هستی. هنوز نسبت وزن و توان موتور را در نظر نمیگیری و نقدی میکنی . اصلا میدونی شعاع گردش توی شاسی بلند یعنی چه؟ طراح ارشد BMW بالاتر از اینه که راحت بشه نقدش کرد . علم طراحی و مهندسی بازنشستگی نداره ، از کارافتادگی داره ، چون وابسته به تجربه هست . تجربه بیشتر ، راندمان بالاتر . آقای کریس بنگل که خدارو شکر از کارافتاده نیست که هیچ خیلی هم سرحال هست .^!^ ظاهرا شما فقط اومدی انتقاد کنی و هیچ ^!^ معلوم هم نیست که چرا توی این بحث شرکت کردی. میخوای بگی طرفداری شادمهر هستی و به همه چیز مشکوک $!$ اتفاقا به چندتا حرفه ای کلیپ CS35 را نشون دادم. همشون معتقد بودند که با شاسی بلند این کارها کمتر قابلیت انجام داره.توی همون آپارات دریفت سانتافه گذاشتند با شعاع گردش n متر! بازم میگم شما نخر و اجازه بده دیگران که خریدند استفاده کنند و لذتش را ببرند. (خواستی بحث را خیلی فنی کنم هم پایه ام . که البته هیچ دردی را دوا نمیکنه . بدتر همه را گنگ میکنه) . اگر شما 10 نفر سراغ داری از ماشین چینی ناراضی هستند ، من هم 20 نفر سراغ دارم که راضی اند. مشکل این هست که CS35 میخریم و انتظار داریم که مثل BMW X6 باشه . انتظارات هم باید معقول باشه.

          2. آقای سجاد اگر در باره این ماشین اطلاعاتی داری بفرما تا ما هم استفاده کنیم.نیازی به رجز خوانی نیست هم اون چند تا سئوال خیلی معمولی و پایه ای که من پرسیدم و هم اون مواردی که میگی شما نمیدونید مثل شعاع گردش و نسبت وزن به قدرت و هر آنچه که از این ماشین میدونید.این خیلی طبیعیه که وقتی کسی میگه یه ماشینی خیلی خوبه طرف مقابلش این سئوالات رو ازش بپرسه.نه بحث پیچوندنه و نه رد کردن و نه ژست گرفتن.از اون جائی که علی آقا هم تذکر بجائی دادن و اینجا تایپیک اس 300 هست خلاصه و مفید این اطلاعات را ارائه کنید که هم کمتر مزاحم شما بشیم و هم سایر خوانندگان.

  13. لطفا کسانی که رویارویی نزدیک با این خودرو شوند نظر داده و تجربیاتشان را با ما درمیان بگذارید
    چون من ثبت نام کردم
    و می خواهم بدانم که انصراف بدم یا ماشین و بگیرم
    ازراهنمایی دوستان ممنون

  14. چانگان ایدو و چانگان cs35 و مدل xt چانگان که 94 میاد عالین ، این شرکت کسی رو استخدام کرده که bmw متحول کرد لطفا قبل از بد گویی و منفی بافی کمس مطالعه کنید بنده طراحی موتور و استایل خاص و اروپایی چانگان واقعا میپذیرم مخصوصا با وجود 300 مرکز جذب و نمایندگی که در ایران به مروب دایر میشه این سر طراح مشهور “کریستین بل” در مورد شرکت چانگان گفته :بعد از دیدن وسعت محیط و سرمایه گزاری و توجه این شرکت به حرکت به سمت جلو و اپیشرفت و توسعه محصولات بسیار تعجب کردم به عمین هاطر این مسولیت همکاری بر نظارت دزاین این صرکت پذیرفتم

    1. کلا رسم هست که اولش میگند بده و بعد براش صف میکشند. اون هم چه صفی !؟! برای X60 هم خیلی ها بد نوشتند و گفتند ، ولی فروشش روز به روز بیشتر هم شد ! دوستان انگار انتظار دارند که ماشین چینی بشه بنز و BMW و یا فورد. الان ماشین کره ای ها و ژاپنی ها مگه توی سطح بنز و BMW شدند که از ماشین چینی انتظار چنین چیزی دارید! ماشینهای کره ای و ژاپنی هر کاری هم کنند باز خیلی با بنز و BMW فاصله دارند . حالا میخواد توی آمریکا بفروشه یا اروپا . هیچوقت بنز و BMW و یا فورد نمیشند . 20 -25 سال پیش ماشین ژاپنی توی ایران جزو ماشینهای سطح متوسط بود . کارینا-کورولا-داتسون و از این مارکها . حالا که خودروی درجه یک آمریکایی و آلمانی دستش از بازار ایران کوتاه شده ، دارند میتازند . اگه یه گشت توی بازار (واقعی) خودرو بزنید ، ماشین ژاپنی طلبه خریدش به نسبت کره ای ها کمتر هست . کره ای ها رفتند از آمریکایی ها یاد گرفتند و ماشیناشون را اولا خوشکل و ثانیا با آپشن بالا به روز کردند و بازار را دست گرفتند . عزیزان هم اگر میخواهید بنز و BMW سوار بشید ، برید 500 میلیون یا 1 میلیارد از جیب مبارکتون خرج کنید. یک ماشین فول آپشن و با کیفیت قابل قبول که تولید 2014 هست و یقینا خیلی از معایبش نسبت به مدل 2012 برطرف شده با چهره خیلی زیبا ، دیگه های و هوی نداره. حتی همین Z300 هم ماشین خوب و جونداری نشون میده . اتفاقا هرچی بدتر و غیر منصفانه تر نظر بدید ، ماشینش گرانتر خواهد شد . میگید نه ، منتظر باشید تا اختلاف قیمت کارخانه با بازار را ببینید.خیلی نمونده تا دو سه ماه دیگه تب چانگان همه جا را میگیره !!! همه جا حرف CS35 , Eado میشه . حالا هی بگید فلانی تبلیغات چی هست و تهمت بزنید. بازار به این حرفها کاری نداره !!!!!

  15. بله همینطور هم میشه الان در این شرایط حرف اول خودروهای کره ای میزنن نمونه اش کیا-هیوندا که پر فروشترین محصولشون همین سراتو بوده در سراسر اروپا ، قیمت خودروهای آلمانی بالاست و از توان مردم عادی خارج هست بنده هم منت دارم یک بی ام دبلیو مدل 2006 یا 2008 سوار بشم هیچوقت به 2013 یا 2014 حتی فکر نمیتونم بکنم اما از کجا؟ از کدام خزانه؟؟ همین ایدو و چانگان cs35 و cs75 و در سال 1394 مدل xt ببینید چه کار میکنه تو بازار کلا بازار از دست سایر چیمنی ها و برخی گره ای ها پس میگیره درسته هیچگاه کیفیت کیا و هیوندا را نداره چون این دو برند که در اصل یک برند هستند تحت شرایط و قوانین سخت گیرانه اتحادیه اروپا و بخش آمریکایی KMC کنترل و توزیع میشن اما با قیمت های سرسام آور در ایران عرضه میشن بعنوان کثال بنده قضد داشتم یکدستگاه ریو 2014 و یا النترا و یا سراتو 2014 بگیرم هر طور حساب میکنم نمیشه حتی با دریافت وام .و قرض و .. پس میرم سمت چینی . اونم چانگان : طراحی داخلیش بی نظیره دقیقا کپی از النترا، طراحی خارجی عالیه نرکیبی از چراغ های عقب جنسیس و النترا ، در هد لایت جلو هم ترکیب مزدا 6 و تویوتا کمری اتاق بزرگتر نسبت به جک ؛،فاصله محورجرخ ها بیشتر نسبت به جک و جیلی و ماتریال مرغوب تر بشرطی که سایپا قیمت گذاری عادلانه داشته باشه با همون موتور 123

  16. دوستان عزیز ، تایپیک اینجا در مورد خودرو S300 هست. من نمیدونم چرا بعضیا بحث eado و cs35 رو وسط کشیدن!
    S300 ماشین بدی نیست، اما همونجور که قبلاً گفتم و توضیح دادم به قیمت 76 میلیون اصلاً نمیارزه.
    اون دوست عزیزی که در مورد پس گرفتن پولش تردید داره اگه S300 ثبت نام کرده بهتره پولشو پس بگیره. چون به این زودیا از تحویل ماشین خبری نیست. ضمناً میتونه با 67 تومن بسترون B50 بگیره که هم خوشگلتره و هم ارزونتر. چیز خاصی هم به جز 4 تا ایربگ کمتر از S300 نداره.
    منم اردیبهشت ثبت نام کرده بودم، اما با توجه به افزایش قیمتی که داشت شهریور انصراف دادم. چون همین الان قیمت بازار آزادش از قیمت کارخونه 4 تومن کمتره.

  17. این ماشینای ات اشغال میارن بتونن به اون قیمتی که میخان بفروشن بعد تلویزیون جاهای اجتماعی میان میگن فرهنگ داشته باشید .فرهنگ چی هست وقتی خودشون نمیدونن چیه.اینکارا که میکنن فرهنگ از بین میره بعد میخان ما فرهنگ درست کنیم .تمام کاراشون چه ماشین چه هر چیز دیگه ای تاثیر بدی تا اخر عمر روی هر انسانی میزاره تو ایران .که فرهنگ از بین میبره

    1. انسان با فرهنگ از لفظ آشغال استفاده نمیکنه . یقینا خیلی ها ثبت نام کردند و شما نمیتونید سلیقه و علاقه کسی را به سخره بگیرید . شما هم بحث فنی بکن و دلایل منطقی بیار . متن های اخیر دوستان خیلی چالشی شده به سبب اینکه توی مباحث فنی بیشتر بحث شده . لطفا دوستان بهم توهین نکنند و کنایه نزنند . فقط دلایل فنی بیان کنند . در یک محیط دوستانه .
      اما نظر خودم را با توجه به مطالب بالا و بازدیدی که از نمایشگاه مشهد داشتم مینویسم . [قابل ذکر هست که فرصت چندانی برای بازدید کامل نداشتم و یک نگاه سطحی و گذرا داشتم]
      بجز چند مدل نام برده شده در بالا ، ماشینهای دیگری هم بودند که نظرتون را به خودشون جلب می کرد.
      اما در مورد سه مدل اشاره شده در مباحث بالا یعنی S300 – eado – cs 35 ، به نظرم ماشینهای خوبی نشان میدادند . حداقل نمای خارج و داخل زیبایی داشتند . مسئول غرفه قیمت نهایی دو مدل changan را اعلام نمیکرد . اذعان داشت که هنوز قیمتشون در نیومده . [حالا اگر کسی قیمت را شنیده اینجا اعلام کنه] . در مورد s300 هم میگفت که احتمال تقلیل قیمت هست ولی نه در حد زیاد ! خود بازدید کننده ها هم بیشتر درباره محصولات changan صحبت میکردند.
      در نهایت فکر می کنم محصولات خوبی باشند ، اگر و اگر قیمت مناسبی داشته باشند.

  18. فکر میکنی من حرف زدن بلد نیستم من میگم کلا فرهنگ نیست تو ایران منم بی فرهنگی حرف میزنم که جملم بتونم بنویسم.از طرفی من نباید فرهنگ درست کنم که منو داری نگاه میکنی..میگی فرهنگ باشه نمیگن کلمه اشغاله .بهرحال من منظورم اینه وقتی ماشین مثل مدلهای پژو انواع مختلف داره تو فرانسه یا خیلی مارک های دیگه چرا باید چینی بخریم .بعدم پول چند برابر بدیم که اقتصاد با پول ما بچرخونن.و پول ماشین اون پولی نباشه که میگیرن.مثلا یه پنکه پولش 34 هزار تومن. بیان بگیرن 87 هزار تومن .بعد این بقیش چرا من باید بی دلیل پرداخت کنم .ماشین شده یه سرش علم یه سرش رانندگی .ولی کسی نمیگه این کلا از کارخونه میاد پولش سه برابر تا دو برابر کمتره .چون مردم. راضین با سیاست همینجور قیمت بالا بالا میبرن هیچیم نمیشه گفت. قیمت ماشین بگیرن. بقیش مگه از کشور دیگه ای اومدیم ایرانی نیستیم گرون میگیرن.همه رفتاراشون فرهنگ از بین میبره ماشین تا خود یک نفر انسان احترامی برای زندگی کردنش تا اخر عمر نزارن حتی بعد مرگشم میگن گل روی قبرم مردم ور میدارن میبرن .فرهنگ یعنی هیچی وجود نداره

    1. عباسنوید عزیز ، مشکل چین – کره – ژاپن هست ؟ یعنی اونها گران فروشی کردند ؟ یا مشکل از حرص و طمع خود ماست .
      شما پنکه را مثال زدید و درست هم گفتید ، من ماشین را مثال میزنم . تاریخ 18 شهریور 93

      کیا اسپرتیج فول 2015 : قیمتش 82 میلیون و 900 هزار تومان هست .
      وارد کننده لیست هزینه ها را گذاشته و در نهایت من مصرف کننده باید 156 میلیون و 900 هزار تومان بپردازم.
      شرکت اطلس خودرو هم به قیمت 159 میلیون و 900 هزار تومان میفروشه.
      اختلاف چقدر شد ؟ بین 74 تا 77 میلیون شد.
      http://www.piico.ir/portal/default-666.aspx

      هیوندای توسان 2015 نیو فیس قیمتش 84 میلیون 300 هزار تومان هست .
      وارد کننده لیست هزینه ها را گذاشته و در نهایت من مصرف کننده باید 154 میلیون و 300 هزار تومان بپردازم.
      شرکت آسان خودرو هم به قیمت 158 میلیون تومان میفروشه. {تازه مدل 2014 نه 2015}
      اختلاف چقدر شد ؟ بین 70 تا 74 میلیون شد.
      http://www.piico.ir/portal/default-610.aspx

      حالا کره ای ها گران فروشی کردند یا خودمون خرج متفرقه مافوق تصوری داریم؟
      توی لینکها آنالیز قیمت هست . مشاهده کنید تا متوجه بشید که چرا اینقدر ماشین خارجی گران هست.

      من از لینکهایی که دوستان گذاشته بودن ، رفتم و قیمت CS35 را درآوردم.
      چینی ها مقصر نیستند . یه ماشین با امکانات بالا و زیبا را میفروشند 45 میلیون تومان . حالا اگر توی ایران گفتند که مصرف کننده باید 85 میلیون تومان پرداخت کنه به چین چه ربطی داره؟
      الان عربها با نصف قیمت بهترین ماشینها را سوار میشند . اصلا راه دور نریم . همین منطقه آزاد ارس چه ماشینهایی داره . بهترین ماشینهای آمریکایی و آلمانی را با نصف قیمت میشه سوار شد.{البته فقط در همان محدوده}

      به نظر من بازار ایران در حال پوست عوض کردن هست . ماشینهای چینی امکان موفقیت بیشری خواهند داشت . مردم هم از سوار شدن بر ماشینهای تکراری خسته شدند. تنوع و تجربه ماشین جدید حق همه هست . ماشینهای آنچنانی که برای قشر خاصی هست . قشر متوسط مجبوره تکنولوژی روز را در ماشین چینی تجربه کنه.

      الان همه در مورد قیمت ماشینهای داخلی مثلا پژو و پراید حرف میزنند. اصلا چه تاثیری داره که مثلا 500 تومان گران بشه یا 500 تومان ارزان؟قشر ضعیفی که قسطی میخره و مثلا پراید 20 تومانی در نهایت براش 35 تومان درمیاد ، حالا 500 بالا یا پایین زیاد تفاوت نداره. بنده خدا اگه داشت که نقد میخرید و بازهم اگه داشت که اصلا پراید نمیخرید.
      به نظر من باید قیمت ماشینهای خارجی بیاد پایین ، پیروش اتوماتیک وار قیمت ماشین داخلی هم میاد پایین.

      اما نظرات را که خوندم با نظر خانم فاطمه موافقم . ظاهرا یکی دو نفر ، هرروز میان منفی میدن و میرند. به هر دونفری هم که دارن بحث مخالف هم میکنند هم منفی میدند . فکر کنم اصلا با تاپیک مخالفند نه ماشین چینی ! این تاپیک هم در صفحه اصلی دنده6 پربازدید کننده ترین تاپیک هست.به نظر من بحث های مطرح شده بیشتر در مورد ماشین چینی هست نه فقط S300 . از این نظر با علی مخالفم که فقط برای S300 هست . چون از اولش که میخوانید بیشتر نقد و یا تایید ماشین چینی هست و نه فقط S300 . فقط باید کمی خودمون هم رعایت کنیم و احترام همدیگر را حفظ کنیم.

  19. ماشین باید با قیمت ازاد خرید مثل منطقه ازاد با قیمت اصلی.تمام ماشینها رو .حالا چینی کره المان فرق نمیکنه از شانس ما منطقه ازادم دلار رفت بالا قیمت ماشین ازادم رفته بالاتر .ایران میگرده میگرده یکی جدید پیدا میکنه میاره روی همون پول مردمو بالا میکشه .این ماشین s300 میتونه جای audi بگیره .چرا ما نباید هم اقتصادمون خوب باشه هم ماشینامون که انتخاب میکنیم بگیریم .خودشون میگن خودرو که مردم پول پرداخت میکنن اقتصاد ما ماست و پول اضافی که میگیریم برای کمبود بودجه کشوره .که از عوارض اینا اسمش میگن.یعنی پرایدم رحم نکردن که ادمای ضعیف بخرن اونا هم تو لیست بدبختی هستن .ماشین دو میلیونی 7 میلیون 800 میفروشن الانم بیست میلیون .پول نفت دنیا خبر کرده باز از جیب مردم نمیگذرن میگن مردم باید متوسط و ضعیف زندگی کنن وگرنه حرام میکنن تو کشور درصد بالای مردم .این چه قانونیه. این پول اضافی ماشینها وردارن مردم نفس بکشن خیابون ها درست کنن همه جا میری فقط مردم خرج کردن ساختمون ساختن.اونها فقط بانک بزرگ ساختن که پول فقط به دید بیاد مردم خرج کنن

  20. s300 در اولین وارداتش 30 درصد مونتاژ داخل هست چونکه آپشن هاش برداشتن و جدا جدا توی بازار سیاه میفروشن. به گفته مسئول سایپا، قراره تا پایان امسال صد درصد این خودرو در داخل مونتاژ بشه. یعنی باور کنید هفتاد و پنچ میلیون پول زبان بسته ای که می پردازید ، این خودرو فقط نصف این قیمت ارزش خرید دارد. چون شرکت های خصوصی ایرانی بسیاری آماده کپی کاری و مونتاژ قطعات آن هستند. اسم این کار را گذاشته اند اشتغال زائی ولی من اسمش رو میذارم آشغال سازی و دزدی !

    1. کسانی که منفی میدن احتمالا از طرف خود سایپا هستند حواستون باشه. به امتیاز نگاه نکنید. مطلب رو بچسبید. با تشکر 🙂

      1. کلا لایک و دیسلایکها در اینجا با هم هماهنگی ندارن مثلا نوشته ای که 80تا لایک خورده یعنی 80 نفر مطلبو خوندن و رای دادن چطوری هیچ حساسیتی نسبت به متنهای دیگه چه قبلی و چه بعدی نشون ندادن و مجموع منفی و مثبتهای متنهای دیگه به 10 تا هم نمیرسه.یعنی این 80 نفر مستقیم فقط اومدن همین یه متنو خوندن لایک زدن و از اینترنت خارج شدن.احتمال زدن این لایکها توسط یک نفر خیلی بیشتره تا اینکه 80 نفر در یک بازه زمانی کم اینقدر با هم هم عقیده باشند و نسبت به متنهای دیگه هم بی تفاوت

        1. چندین بار که سر زدم دقیقا تاپیک از وسط یعنی از متنی که توسط manager نوشته شده نمایش داده شد. اتفاقا درست هم هست.چون عملا بحث تحقیقی و فنی از همان پست شروع شده. مثلا خودم همه را میخونم ولی به همه رای نمیدم ! یه جورایی پستی که اشاره کردید حرف آخر را در اول زده ! طبیعتا بیشتر هم رای میاره . خیلی ها نظر نمیدند و یا حداکثر به یکی دو تا پست شاخص نظر میدند . خودم هم همینطور عمل میکنم . و از همان پست به پایین را مطالعه میکنم . الان پست خانم {فاطمه}اصلا چیزی برای مخالفت نداره و یا پستی که منیجردر آن کلیپها را معرفی کردند که اصلا چیزی برای مخالفت نداره که این دو تا پست دیسلایک دارند . سلیقه ای هست . ولی فکر کنم رفتار بعضی کاربران که کمی هدایت شده هم به نظر میرسه باعث شده که کاربرانی مثل manager و یا کاوه کمتر فعالیت کنند . به نظر من این دوستان منطقی و فنی تر نظر داده بودند . قصد جسارت به کسی ندارم . ولی نظرات این دو عزیز حکایت از تحقیق داشته و بیشتر منطقی هست تا احساسی .

  21. jac j5 دارم ازش راضیم ، شتابش خوبه البته اگه قلق سواری با اتومات بلد باشی کلا عالیه نرم بی صدا شیک و با امکانات متوسط اما در مورد چانگان فکر کنم کیفیتش بهتر از jac باشه طراحی بهتری داره چه در تریم داخلی و چه در تریم خارجی ، تنها ایرادش برمیگرده به قیمت که نباید فراتر از 70 ملیون باشه اگه سایپا کمی عاقلانه تر قیمت گذاری کنه بازار از دست سایر شرکت ها مونتاژ کاری در میاره چون با دیدن changan Eado در نمایشگاه به طراحی خوب و بی نقص اون اطمینان پیدا کردم سایپا نباید در صدد حذف آپشن ها باشه کاری که کرمان خودرو کرد :سینی زیر موتور 170 T ، سیستم صوتی تصویری 1350 T ، دیلایت 95 T ، این آپشنها برداشته شدن و سپس به خود مشتریب فروخته میشن

  22. باسلام من اریو اس 300 تحویل خرداد با وام 25 تومانی ثبت نام کردم که درتاریخ 93/6/25تکمیل وجه کردم اما هنوز هیچ خبری از تحویل نیست که علتش را نمی دونم تا حالا 4ماه تاخیر داشته است وهنوز هم روی سایت که میرم فاکتور نشده است.

  23. سایپاست دوست عزیز.تاخیر نداشته باشه عجیبه!
    نگران نباش سود تاخیرش جبران میکنه.
    44906841-5 را زنگ بزن . مدیریت بازاریابی و فروش هست .
    اونا بهتر میدونند.

  24. دوستی از قیمت گذاری گله کردند اشکالی نداره راهکار این بخش رو هم بلد شدند الان دیگه قیمت ماشین های چینی را یه کلاس بالاتر می برند بعد شما می رید با به به و چه چه همین ماشین بی هویت رو با هزار التماس و پیش خرید و غیره و ذالک می خری که یه وقت نری ماشین چینی کمی بی هویت رو با قیمت بالاتر بخری
    آخه چرا باید یه ماشین در این حد که داره در ایران تولید می شه و هزینه حمل و گمرکات هم بهش نمی خوره در مرحله اول باقیمت ماشین های حمل و گمرک خورده چینی در کشور قیمت داشته باشه آخه این انصاف است که دارید به جان مصرف کننده جفا می کنید …. خوب اگه بالاسری هاتون روی صنعت خودرو زیاده برید تو کار واردات خودرو ….هرچی می خواستید این چند ساله یاد بگیرید گرفتید دیگه بی خیال تولید و سر ملت کلاه گذاشتن بشید….. کار بجایی رسیده باید دعا کنیم ماشین در ایران تولید نکنند بابا تو را بخدا تولید نکنید برید با شرکت های تولید کننده صحبت کنید همین پولی که دارید از ملت می گیرید از اونها بگیرید بزارید خودرو با قیمت عادلانه ای وارد کشور بشه …. الان مناطق آزاد رو ببینید مردم به چه راحتی سوار ماشین هایی که دوست دارند می شوند ….بقیه ملت هم حق دارند ……تا این رو هم مثل مسکن نگنید ولکن نیستید……حتما باید این هم به رکود کشیده بشه تا ول کنید

  25. سلام منهم ثبت نام کردم ولی هنوز خبری نیست
    میگن پس از جمع بندی اجلاس ژنو واگذار خواهد شد
    چه ربطی داره نمیدانم
    به هر حال امیدوارم. ارزش این همه صبر کردن و داشته باشه
    حالا نميدونم دارن اسمبل میکنند یا تولید
    اگه میدانید شما بفرماييد

  26. سلام
    یک سوال از دوستان فنی در خصوص خودروی اس سیصد دارم
    آیا این خودرو رو شارژ دارد
    و به نظر شما این خودرو با چنین وزن و. حجم موتور وقدرت در مواجهه با سربالایی ها چگونه می باشذ
    ممنون

  27. دوستان یک خبر به گوشم رسیده که در اینجا مینویسم .
    شنیدم قراره که تولید و واگذاری S300 متوقف بشه و خریداران یا پولشون را با سودش بگیریند و یا بجای S300 از چانگان Eado ویا کیا سراتوی تولیدی سایپا به مشتری تحویل بشه .
    حالا چقدر خبرش درسته را نمیدونم؟
    منکه این کار را به نفع مشتری میدونم . چون تاخیرش زیاده پس سود تاخیرش هم قابل ملاحظه هست و اینجوری میصرفه که ایدو و یا سراتو بگیریم . ترجیحا ایدو که خیلی به روزتر هم هست .
    کسی در این مورد چیزی شنیده؟ ما را هم در جریان بذاره !

    1. آقا سراتو بگیر که به روز بودن ایدو بدرد نمی خوره چانگان اصلا در سطح کیا موتورز نیست . چانگان هیچ جوابی پس نداده معلوم نیست چیه اصلا. بازم سراتو یه محصول جهانی بوده تست تصادف داره آمریکا فروش داشته . آحه ایدو چیه که می گید به روزه؟

      1. ولی من بر خلاف دوستان ایدو را پیشنهاد میکنم.ظاهرو داخلش که قابل مقایسه با سراتو نیست . در ضمن سراتوی تولیدی سایپا برای نسل قبل و با کمترین آپشن عرضه میشه . نکته منفی ایدو فقط قیمتش هست که نمیدونم چرا 80 میلیون براش قیمت گذاشتند . 70 تا نهایت 75 قیمت خوبی بود . بهر حال چه ایدو بگیرید و چه سراتو بهتر از اس 300 هست. تو نظرات دوستمون سانمارتین طرفدار ایدو بود حالا چی شده که نظرشون برگشته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا