اخباراخبار داخلیاسلایدر

سود مرکب وام 25 میلیونی خرید خودرو با سود بیش از 16% و بازپرداخت چهار سال + جزییات پرداخت و مبلغ اقساط به تفکیک خودرو (آپدیت17)

وام ۲۵۰ میلیون ریالی خرید خودرو پرداخت می شود

 در نشست رونمایی بسته دوم خروج از رکود که دقایقی پیش با حضور وزیر اقتصاد، رئیس سازمان مدیریت و رئیس کل بانک مرکزی در ریاست جمهوری آغاز شد، وام جدید خودرو رونمایی شد.

     

    ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در ادامه رونمایی از بسته خروج از رکود دولت از اعطای وام خرید خودرو تا سقف 25 میلیون تومان خبر داد.

    بنابر گفته رییس کل بانک مرکزی این وام  7 ساله و با نرخ 16 درصد می باشد.

    وی همچنین از شرایط ویژه خرید اقساطی خودرو خبر داد و گفت: با این روشی که بانک مرکزی در پیش خواهد گرفت در نهایت مصرف‌کنندگان‌ این امکان را خواهند داشت که تا 80 درصد قیمت خودرو و حداکثر تا 25 میلیون تومان را در یک دوره هفت ساله پرداخت کنند.

    رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: نرخ مورد نظر برای فروش اقساطی خودرو 16 درصد از طریق نمایندگان مجاز شرکت‌های خودروسازی خواهد بود که براساس آن اسناد توسط شرکت خودروساز به بانک مربوطه آمده و این بانک با 16 درصد آن را دریافت می‌کند نرخی که بانک مرکزی آن را با 14 درصد در اختیار بانک مربوطه قرار خواهد داد.

    آغاز پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو از ۱۵ آبان

     معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه سیاست اقتصادی جدید دولت تقاضا را افزایش می‌دهد، گفت: جزئیات وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو به زودی اعلام می‌شود.

       

      به نقل از  مهر، عبدالناصر همتی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: دولت باید نرخ تسهیلات و سپرده های بانکی را کاهش دهد و مردم را برای خرید و بهبود تولید تشویق کند. دولت اکنون فقط می تواند روی مصرف خصوصی دست بگذارد.

      وی با بیان اینکه کاهش سپرده قانونی بانک‌ها موجب افزایش ضریب فزاینده پولی و در نتیجه افزایش نقدینگی می شود، افزود: اگر یک درصد سپرده قانونی کاهش یابد حدود پنج هزار میلیارد تومان به حجم نقدینگی کشور افزوده می شود.

      همتی با اشاره به اینکه ممکن است در سیاست جدید اقتصادی دولتی بین یک تا یک و نیم درصد سپرده قانونی بانکها کاهش یابد، افزود: حجم کارت های اعتباری و نقدینگی آن نیز محدود است.

      رئیس شورای عالی هماهنگی بانک های دولتی گفت: اکنون 9 هزار میلیارد تومان کالا در انبارها انباشته شده و میزان نقدینگی ای که در جامعه وارد می شود برای به حرکت درآوردن این میزان انباشت کالاست.

      همتی در پاسخ به اینکه این سیاست انبساطی دولت موجب تورم می شود یا خیر؟ افزود: زمانی که ظرفیت اضافی کالا وجود دارد سیاست انبساطی موجب تورم نمی شود و این سیاست در شرایط کنونی کنترل شده است.

      وی با اشاره به اینکه در نظریه پردازی ها پایین آمدن سود بانکی موجب افزایش سرمایه گذاری می شود اما در تجربه ثابت شده است این اتفاق نمی افتد، افزود: با اجرای برجام سرمایه های خارجی وارد کشور می شود و ورود این سرمایه ها تورم این سیاست‌ها انبساطی کوتاه مدت دولت را کنترل می کند. شرایط اقتصادی کشور خطیر است و در این شرایط باید به مردم امید داد.

      همتی درخصوص زمان اجرای این سیاست در شبکه بانکی گفت: براساس همانگی‌های انجام شده سیاست‌های اعتباری جدید که شامل تسهیلات خرید کالا و خودرو می‌شود از 15 آبان در شبکه بانکی عملیاتی خواهد شد.

      اعلام جزئیات وام 25 میلیونی خودرو؛ به زودی

      معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه سیاست اقتصادی جدید دولت تقاضا را افزایش می‌دهد، گفت: جزئیات وام 25 میلیون تومانی خودرو به زودی اعلام می‌شود.

      پیمان قربانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره سیاست اقتصادی جدید دولت گفت: این سیاست تورم را مهار و بخش تقاضا را تحریک و یا تشویق می کند.

      معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه اکنون در حوزه تولید با انباشت کالاها در انبار روبرو هستیم اما با تسهیل مدیریت شده نقدینگی و تحریک تقاضا رشد اقتصادی ایجاد می شود، افزود: رکود اقتصادی امسال به دلیل شوک سه ماهه آخر سال گذشته است. در سال 93 در سه ماهه آخر رشد اقتصادی شش درصد ثابت ماند.

      وی گفت: سیاست جدید اقتصادی دولت در حوزه تعامل بانک ها با مردم، خرید دین، خرید خودرو، ارائه کارت اعتباری، صرفه جویی انرژی و تأمین بافت های فرسوده است.

      قربانی درباره وام خرید خودرو افزود: شرکت های خودروساز داخلی 80 درصد قیمت خودرو را در این طرح از مشتریان در قالب تسهیلات 7 ساله دریافت می کنند و مشتریان با بانک ها روبرو نمی شوند.

      این مقام مسئول در بانک مرکزی با اشاره به اینکه در این طرح تعامل میان خودروسازان و بانک ها است، تصریح کرد: زمان و چگونگی اجرای این طرح در روزهای آینده و در حوزه مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی بررسی و اعلام می شود.

      قربانی درباره ارائه کارت های اعتباری نیز گفت: این کارتها تا سقف 10 میلیون تومان برای خرید کالاهای با دوام ساخت داخل بر اساس شرایط متقاضیان به آنها واگذار می شود.

      وی درباره کاهش سپرده قانونی بانک ها در بانک مرکزی و آزاد شدن نقدینگی بانک ها گفت: قرار است به میزان رضایت بانک مرکزی از عملکرد هر بانک مقداری از سپرده های قانونی آن آزاد شود.

      معاون اقتصادی بانک مرکزی افزود: رفع تنگنای مالی و کاهش نرخ سود رویکرد بانک مرکزی است و انضباط در کاهش سپرده قانونی بانکها برای بانک مرکزی اولویت دارد.

      قربانی گفت: بانک مرکزی در سیاست اقتصادی جدید نمی خواهد پول را در جامعه پخش کند بلکه بانک ها پول ها را برای هدف های ویژه ای پرداخت می کنند.

      معاون اقتصادی بانک مرکزی افزود: دولت به هیچ عنوان سیاست ضدتورمی بلندمدت خود را زیر پا نمی گذارد و برنامه جدید برای دوره کوتاه شش ماهه انجام می شود.

      وی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز را آفت سیاست های مالی و اعتباری بانک مرکزی خواند و گفت: این موسسات یکروزه بوجود نیامده اند که یک روزه از بین بروند؛ اما بانک مرکزی با همکاری نیروی انتظامی با این مؤسسات برخورد می کند.

       2 سناریو متفاوت برای بازپرداخت وام

      اگر در نهایت وام 25 میلیون تومانی با سود 16 درصد در اختیار خریدار قرار گیرد ، وی باید در یک دوره هفت ساله هر ماه با پرداخت حدود 495 هزار تومان قسط، تسهیلات دریافتی را برگرداند. در عین حال که وام 25 میلیون تومانی در پایان دوره با مجموع 41.7 میلیون تومان تسویه می شود. بر این اساس برای تسهیلات 25 میلیون تومانی باید حدود 17 میلیون تومان سود پرداخت شود.

      ولی در سوی دیگر سود تسهیلات 25 میلیون تومانی این احتمال هر چند ضعیف نیز مطرح است که اگر سود ارائه شده به خودرو ساز 16درصد بود و قرار باشد که در نهایت تسهیلات با نرخ 21 درصد یعنی سود عقود مبادله ای به مشتری پرداخت شود آنگاه در یک دوره هفت ساله ، خریدار باید ماهانه 570 هزار تومان قسط پرداخت کند.این در حالی است که با سود 21 درصد، وام 25 میلیون تومانی با مجموع حدود 48 میلیون تومان بازپرداخت خواهد شد. از این رو خریدار باید در ازای 25 میلیون تومان وام 18 میلیون تومان سود برگرداند.

      به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در عین حال که طبق مصوبه اردیبهشت ماه امسال باید وام 15 میلیون تومانی فعلی خودرو با سود 21 درصد و مدت بازپرداخت سه ساله در بانک‌ها ارائه شود که البته بررسی‌ها نشان می‌دهد این تسهیلات در تعداد کمی از بانکها و اغلب با سود 27 درصد قابل پرداخت است.

      کاریکاتور-1

       

       

      سه گروه متقاضی وام ۲۵ میلیونی خودرو

       

      یک کارشناس صنعت خودرو درباره وام ۲۵ میلیونی خودرو گفت: «در حال حاضر موضوعی که مطرح است، این که بانک مرکزی تاکنون اعلام نکرده که چه تعداد وام می‌خواهد پرداخت کند، بنابراین اگر وام محدود باشد، تحریک تقاضا اتفاق نمی‌افتد.»

       

      به نقل از خبرانلاین، فربد زاوه درباره تاثیر وام 50 میلیونی خودرو روی بازار اظهار داشت: «ما در حال حاضر در بازار خودرو با دو دسته از خریداران روبه‌رو هستیم؛ یک گروه کسانی هستند که به کیفیت خودروهای تولید داخل اعتراض و انتقاد دارند و توانایی مالی هم دارند که خودرو بخرند.»

       

      وی افزود: «این گروه ترجیح می‌دهند به جای خودرو تولید داخل، خودروهای خارجی دسته دوم بخرند، بنابراین وام 25 میلیونی هیچ‌گونه جذابیتی برای آنها ندارد.»

       

      این کارشناس خودرو تصریح کرد: «دسته دوم، گروهی هستند که خودروهای فرسوده سوار می‌شوند و مسایلی همچون کیفیت خودرو برایشان اهمیت ندارد و فقط داشتن یک وسیله نقلیه برایشان اهمیت دارد. بنابراین وام 25 میلیون تومانی برای این گروه جذابیت دارد.»

       

      زاوه عنوان کرد: «با توجه به این‌که بهره وام 25 میلیونی خودرو بالا نیست و 2 تا 3 درصد بالاتر از نرخ تورم است، در مجموع نسبت به تسهیلاتی که در اختیار شبکه مصرف قرار می‌گیرد، وام ارزانی است.»

       

      وی متذکر شد: «با توجه به این مسایل، وام 25 میلیونی خودرو فقط می‌تواند یک بخشی از خریداران را جذب کند؛ آن هم کسانی که خودروی قدیمی و فرسوده دارند و توانایی پرداخت نقدی برای خرید خودرو جدید ندارند.»

       

      این کارشناس خودرو ادامه داد: «البته دسته سومی هم در این میان وجود دارد و آن هم کسانی هستند که نیاز به وام معقول دارند و می‌توانند خودرو دسته دوم خود را بفروشند و با دریافت وام خودرو بخرند.»

       

      زاوه با بیان این‌که شاید استقبال از وام 25 میلیونی خودرو زیاد نباشد، اما به‌هر صورت استقبال از آن خواهد شد، گفت: «در حال حاضر موضوعی که مطرح است، این است که بانک مرکزی تاکنون اعلام نکرده که چه تعداد وام می‌خواهد پرداخت کند، بنابراین اگر وام محدود باشد، تحریک تقاضا اتفاق نمی‌افتد.»

       

      وی متذکر شد: «بانک مرکزی تاکنون فقط مباحث کلی در رابطه با تسهیلات پرداختی و خروج از رکود را مطرح کرده است.»

       

      این کارشناس خودرو یادآور شد: «ما اگر به آمارها دقت کنیم و به عدد و رقم‌های اقتصادی مراجعه کنیم، می‌بینیم که بیشتر از 50 درصدی خریدارانی که در بازار وجود دارند، جزو دسته دوم هستند؛ یعنی بیشتر افراد مشکل مالی دارند.

       

      زاوه خاطرنشان کرد: «دسته اول هم که توانایی مالی دارند، تعدادشان به 15 درصد مشتریان هم نمی‌رسد. 30 تا 35 درصد افراد هم جزو کسانی هستند که از کیفیت محصولات داخلی خسته شده‌اند.»

       

      **مقدار وام هر خودرو

      اما با توجه به رسمیت پیدا کردن وام 25 میلیونی خودرو با تصویب شورای پول و اعتبار و همچنین قیمت های فروش خودرو در نمایندگی ها و البته بازار مردم چه خودرویی را با چه آورده ای می توانند بخرند؟

      مدل قیمت نمایندگی

      حداکثر وام

      قیمت  بازار

      پژو 206 تیپ

      2

      32.517.000

      25.000.000

      32500000

      پژو 206 تیپ 5

      36.693.000

      25.000.000

      35650000

      پژوGLX
      405

      28.882.000

      23.040.000

      28700000

      پژو پارس

      35.496.900

      25.000.000

      35500000

      سمند

      31.538.000

      25.000.000

      31500000

      رانا

      33.233.000

      25.000.000

      32200000

      پراید 132

      19.800.000

      15.840.000

      19800000

      وانت پراید

      17.920.000

      14.320.000

      17900000

      تیبا

      23.950.000

      19.160.000

      23900000

      تیبا 2

      28.070.000

      22.400.000

      28070000

      بر پایه این گزارش اگر چه طرح پرداخت وام 25 میلیونی خودرو به منظور رونق بخشیدن به بازار و تولید این کالای مصرفی در کشور صورت گرفته است ولی از هم‌اکنون به دلیل آنکه این طرح از شفافیت لازم در جزئیات و نحوه پرداخت برخوردار نیست از این رو این نگرانی وجود دارد که حتی پرداخت چنین وامی عاملی برای کشمکش میان خودروساز، مردم و بانک‎ها تبدیل شود چرا که هیچ کدام از آنها بر اساس شواهد موجود حاضر نیستند حاشیه سود خود را کم کرده و به نفع دیگری ضرر دهند.

      وامی برای خودروهای ساخت داخل جزئیات تازه از وام ۲۵ میلیونی خودرو

      اقساط ۴۵۰‌هزار تومانی و امکان فروش پس از ۳ سال

      عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو با بیان اینکه وام ۲۵ میلیون تومانی به خودروهای با میزان ساخت داخل بالای ۴۰ درصد اختصاص می‌یابد، گفت: در این طرح، صاحب خودرو می‌تواند پس از سه سال خودرو را به شخص دیگری بفروشد.

         

        به نقل از فارس، ساسان قربانی  با تشریح جزئیات جدیدی از وام 25 میلیون تومانی خودرو، اظهار داشت: قرار است پرداخت وام 25 میلیون تومانی خودرو با سود 16 درصد از 15 آبان‌ماه یعنی سه روز دیگر آغاز شود که در این طرح، امکان اعطای وام به خودروهایی با ساخت داخل بالای 40 درصد وجود دارد و این خودروها بعد از سه سال امکان خرید و فروش دارند.

        وی ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است این وام جهت حمایت از تولیدات داخلی پرداخت شود، در نتیجه پرداخت آن به خودروهای مونتاژی صورت نخواهد گرفت.

        * مذاکره بر سر مکانیزم پرداخت سود تسهیلات

        وی در پاسخ به این سؤال که در مورد مکانیزم پرداخت یارانه سود تسهیلات وام خودرو چه توافقی بین بانک مرکزی و خودروسازان شده است؟ گفت: یکی، دو مکانیزم در حال بحث است، ممکن است مکانیزم‌هایی بین بانک مرکزی و خودروسازان برای اعطای این تسهیلات با روش‌های مختلف در نظر گرفته شود.

        قربانی تأکید کرد: مهم این است که سود وام خودرو برای مصرف‌کنندگان بیشتر از 16 درصد نباشد.

        * پیش‌بینی استقبال شدید مردم از وام خودرو

        وی در ادامه با بیان اینکه وام پرداختی بابت خرید خودرو دارای شرایط مناسبی است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم این وام شدیداً مورد استقبال خریداران قرار گیرد.

        وی ادامه داد: وام 25 میلیون تومانی خودرو اقساط حدود 450 هزار تومانی برای خریداران خواهد داشت که اگر این رقم امروز یک پنجم حقوق خریداران را شامل می‌شود، قطعاً در سال‌های آینده این سهم بسیار کمتر خواهد شد.

        عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو ادامه داد: در ایران که همواره با تورم زندگی می‌کنیم، پرداخت وام با سود بانکی 16 درصد یک مزیت برای خریداران خودرو خواهد بود.

        وی با انتقاد از اعلام زودهنگام پرداخت وام خودرو، گفت: اعلام این خبر قبل از آنکه منابع مالی در اختیار صنعت قرار گیرد، صورت گرفت که ضربه سنگینی را به صنعت خودرو وارد کرد، زیرا برخی افراد که قصد خرید خودرو را داشتند فعلا‌ً دست نگه داشته‌اند.

         

        دنده 6 : مشخص نیست طبق کدام آمار، اعضای شورای سیاست گذاری خودرو به این نتیجه رسیده اند که حقوق متوسط خریداران خودروهای داخلی 2.5 میلیون تومان در ماه است، پرداخت این وام به خودروهای مونتاژی چینی هنوز در هاله ای از ابهام است و همچنان تعداد وام ها و حجم بودجه کنار گذاشته شده برای این پروسه نیز مشخص نیست.به هرحال آنچه قطعیست ، اینکه عدم پرداخت نقدینگی به خودروسازان پس از ابلاغ این وام می تواند خودروسازان و شرکت های قطعه سازی را به ورشکستگی قطعی بکشاند.

         

        مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه اقساط تسهیلات خرید خودرو با نرخ سود ۱۶ درصد حداکثر ۷۰۸ هزار و نرخ سود کارت اعتباری خرید کالا ۱۲ درصد و ۶۵۸ هزار تومان خواهد بود،گفت: دوره بازپرداخت وام خودرو ۴ سال و کارت اعتباری ۱۰ میلیون تومانی ۱۸ ماه است.

           

           به نقل از فارس، سیدعلی‌اصغر میرمحمدصادقی در خصوص تسهیلات خرید خودرو و کارت اعتباری اظهار داشت: برای خرید خودرو و کارت اعتباری نیازی به مراجعه مردم به بانک‌ها نیست بلکه متقاضیان باید به نمایندگی‌های مجاز که در سایت بانک مرکزی و وزارت صنعت اعلام می‌شود مراجعه کنند.

          وی افزود: فهرست نمایندگی‌های مجاز و مشمول این طرح در جلسه نهایی امروز با خودروسازان مشخص خواهد شد و از روز 18 آبان مردم می‌توانند به نمایندگی‌ها مراجعه کنند.

          مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی در خصوص اقساط وام خودرو گفت: با نرخ سود 16 درصد قسط ماهیانه 708 هزار تومان و نرخ سود 12 درصد 658 هزار تومان خواهد بود؛ البته هنوز نرخ سود این تسهیلات به صورت دقیق تعیین نشده است.

          به گفته وی، داشتن اقساط تسهیلات دیگر، محدودیتی برای متقاضیان ایجاد نخواهد کرد.

          میرمحمدصادقی در خصوص تسهیلات کارت اعتباری گفت: در فاز اول افراد توسط سازمان‌ها و دستگاه‌ها به بانک‌ها معرفی می‌شوند و افراد با ارائه کسر از حقوق کارت اعتباری دریافت می‌کنند بنابراین در فاز اول کسانی که حقوق ثابت دارند بر اساس حقوق دریافتی کارت اعتباری می‌گیرند.

          وی تصریح کرد: اقساط کارت اعتباری 10 میلیون تومانی در دوره بازپرداخت 18 ماهه 609 هزار تومان خواهد بود.

          به گزارش فارس،‌ تعیین دوره بازپرداخت 18 ماهه برای کارت اعتباری 10 میلیون تومانی در حالی است که شورای پول و اعتبار در مصوبه خود دوره بازپرداخت را 2 سال در نظر گرفته بود.

           

          مبلغ اقساط وام 25 میلیونی به تفکیک خودروها

           

          بازپرداخت تسهیلات خرید خودرو ۴ تا ۷ سال

          علی‌اصغر میرمحمد صادقی با اشاره به جلسه امروز بانک مرکزی با خودروسازان، نمایندگان بانک‌ها و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: لیست خودروهای مشمول این طرح که شامل سواری و وانت است نهایی شد و فردا به بانک‌ها ابلاغ می‌شود.

          وی افزود: این تسهیلات با نرخ سود 16 درصد پرداخت می‌شود که اقساط آن در دوره 48 ماهه، ماهانه 708 هزار تومان خواهد بود.

          مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: اگر تسهیلات 5 ساله (60ماهه) باشد اقساط ماهانه 608 هزار تومان، 6 ساله (72 ماهه) 542 هزار تومان و 7 ساله (84 ماهه) 496 هزار و 500 تومان خواهد بود.

          به گزارش فارس، براساس برنامه بانک مرکزی و دولت، تسهیلات خرید خودرو معادل 80 درصد قیمت خودرو تا سقف 25 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

          متقاضیان می‌‌توانند از روز 18 آبان‌ماه به نمایندگی‌های مجازی که توسط بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌شود، مراجعه کنند.

           

          جدول اقساط وام 25 میلیونی خودرو 4 تا 7 ساله
          مدت زمان بازپرداخت 25 میلیون تومان وام خودرو
          4 ساله (48 ماهه) 708 هزار تومان
          5 ساله (60 ماهه) 608 هزار تومان
          6 ساله (72 ماهه) 542 هزار تومان
          7 ساله (84 ماهه) 496 هزار تومان

           

          مشکل دسته چک برای استفاده از وام 25 میلیونی

          بر اساس اعلام بانک مرکزی، خریداران خودرو باید چک و سفته به عنوان تضمین دریافت وام به خودروسازان ارائه کنند.

             

            به نقل از ایسنا ، آن‌طور که بانک مرکزی اعلام کرده است، فروش اقساطی خودرو می‌تواند تا سقف بازپرداخت 7 سال عملیاتی شود. در واقع یک خریدار می‌تواند برای بازپرداخت وام خودرو 84 ماه اقساط پرداخت کند.

            بر اساس اعلام بانک مرکزی، خریداران خودرو باید چک و سفته به عنوان تضمین دریافت وام به خودروسازان ارائه کنند. در اطلاعیه بانک مرکزی آمده است که اقساط در قبال ارائه اسناد تجاری به صورت چک و سفته ارائه خواهد شد. اکنون هزینه خرید هر یک میلیون تومان سفته، 3000 تومان است و در واقع هر متقاضی خرید خودرو باید 75 هزار تومان برای خرید سفته هزینه کند.

            اما مشکل اصلی این نیست، بلکه مشکل زمانی بروز می‌کند که خریدار بخواهد به ازای هر قسط خود یک برگ چک به خودروساز تحویل دهد. گرچه بر اساس اعلام مدیران بانک مرکزی، این امکان وجود دارد که خریداران به صورت چندماهه چک تحویل دهند اما حتی اگر این روند را به طور معمول سه‌ماهه در نظر بگیریم، دریافت‌کننده وام 25 میلیون تومانی برای بازپرداخت هفت‌ساله آن باید 28 فقره چک به خودروساز تحویل دهد.

            این در حالی است که هم‌اکنون دسته‌چک 10 برگی در بانک‌ها صادر می‌شود و صدور دسته‌چک‌های 25 برگی و 50 برگی در بانک‌ها با محدودیت‌های جدی مواجه است. از سوی دیگر بانک‌ها رسیدن هر برگ چک به شعبه را ملاکی برای صدور دسته‌چک جدید قرار می‌دهند و به این ترتیب کسی که چک‌های ضمانت خرید خودرو به روش جدید را ارائه می‌دهد، تا مدت زیادی باید قید دریافت دسته‌چک جدید را بزند.

             

            کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

              کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

             لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

            ‏«Telegram» را در بازار:
            http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

            برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
            https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

            تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
            https://tdesktop.com/win

            محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

            از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

             

            خودروهای مشمول وام-1

            وانت های مشمول وام-2

            تراکتور ها و ماشین آلات کشاورزی مشمول وام 25 میلیونی

            وام خودرو تنها برای 60 هزار نفر؟!

            به نقل از اقتصادنیوز، آنگونه که منابع آگاه در صنعت خودرو کشور کسب اطلاع  داده اند بانک مرکزی قرار است 900 میلیارد تومان به ایران خودرو و 600 میلیارد تومان به سایپا تسهیلات ارائه دهد که 34 هزار دستگاه خودرو از سوی ایران‌خودرو و26 هزار دستگاه از سوی سایپا ارائه خواهد شد.

            بر این اساس با ثبت‌نام 60 هزار نفر در این طرح، به طور موقت از نام نویسی جدید جلوگیری به عمل خواهد آمد تا اینکه با تامین اعتبار ثبت‌نام های جدید آغاز شود.

            این گزارش حاکی از آن است که دو شرکت خودروساز برای یکصد تا دویست هزار دستگاه خودرو که نیاز به 5 هزار میلیارد تومان نقدینگی دارد، برنامه ریزی کرده‌اند.

            شرایط نهایی وام خودرو ////
            *به هیچ عنوان خودرو به نام خریدار نمی‌شود و تا پرداخت نشدن آخرین چک، خودرو برای خودروساز محسوب می‌شود.


            *بازپرداخت تسهیلات جدید خودرو برخلاف اعلام قبلی 7 ساله نیست و یک تا 4 ساله است.


            *حداکثر قسط ماهانه 807 هزار تومان است.


            *قابل توجه کسانی که قصد دارند با خرید خودرو، آن را واگذار و از پول آن بهره‌مند شوند: تا سه سال خودروهایی که از این طرح استفاده می‌کنند قابل انتقال نیست.


            *سود اسمی این طرح 16 درصد است اما چون چک‌های 3ماهه تا 6 ماهه اخذ می‌شود سود مرکب از خریداران ریافت می‌شود؛ یعنی سود 3 ماهه شدن چک را هم دریافت می‌کنند که تقریبا معادل سود 19 درصدی می‌شود.


            *طبق فرم‌های خودروسازان درصورت برگشت هریک از چکهای اقساط ، کل بدهی مؤجل مشتری ، به بدهی حال تبدیل شده و فروشنده مجاز است نسبت به وصول مطالبات مذکور هرگونه اقدام لازم را معمول نمایند. با توجه به اینکه خودرو در رهن خودروساز می‌ماند .


            *چنانچه متقاضی چک شخصی جهت پرداخت اقساط نداشته باشد، می تواند از چک شخص ثالث جهت پرداخت استفاده کند که در این صورت متقاضی می بایست پشت چک را دو امضاء کند و به همراه گواهی امضاء صادرکننده چک و گواهی امضاء صاحب قرارداد (که توسط دفاتر اسناد رسمی صادر میشود) و به همراه امضای تعهدنامه ها به نمایندگی تحویل دهد.


            *چک‌ها باید حتما از حسابهای آنلاین مانند : سپهر، سیبا، همراه، جام، جاری طلایی، مهر و مهرگستر، فراگیر یا سحر، حسابهای بانک مسکن جاری متمرکز که با شماره 1300 شروع میشود و یا کلیه بانکهای خصوصی کشور، صادر گردند.


            *به دلیل محدودیت در وصول در شبکه چکاوک، چک بانک های سرمایه و تات(آینده) مورد قبول شرکت ایران خودرو نمی باشد.


            *شخص ثالث کافی است یکی از شرایط زیر را داشته باشد : بستگان درجه یک (پدر، مادر، ھمسر، فرزند، خواهر و برادر) بستگان درجه دو (عمو، عمه، خاله، دایی) کارمندان دولت و بازنشستگان (کپی کارت پرسنلی معتبر.


            *صادرکننده چک بایستی پرینت حساب جاری خود را که ممهور به مهر بانک است، هنگام ثبت نام به نمایندگی تحویل دهد و تطابق امضا صادرکننده چک و مشتری و تطابق آن با گواهی امضاء محضری توسط نمایندگی بایستی انجام شود.


            *در صورت عدم وصول چکھا در زمان سررسید، شرکت ایران خودرو ضمن اقدام حقوقی، وفق تعهدنامه و اخذ خسارت دیرکرد و هزینه وصول عمل خواهد کرد و گارانتی و کارت طلایی کلیه خودروهای مذکور را از درجه اعتبار ساقط خواهد کرد.


            *درصورت عدم برداشت وجه چک ھای موضوع قرارداد مشتری تعهد می نماید به منظور اجتناب از تعلق جرایم و بروز مشکلات احتمالی مراتب عدم برداشت را پس از گذشت حداکثر10روز کاری از زمان سر رسید چک، ازشرکت ایران خودرو پیگیری نماید و نسبت به پرداخت مبلغ چک پرداخت نشده اقدام نماید.

            *مدارک مورد نیاز: 1- فرم قرارداد فروش رهنی (تکمیل و امضاء شده) 2- وکالتنامه فک پلاک (پیوست بخشنامه می باشد) 3- فرم تعهدنامه (در دو نسخه تکمیل و امضاء شده) 4- پرینت حساب جاری صادر کننده چک (30 گردش آخر) 5- گواهی امضاء محضری متقاضی و صادر کننده چک و صادر کننده چک ضمانت 6- یک فقره چک ضمانت به اندازه کل مبلغ اصل و فرع وام از شخص ثالث یا از شخص صاحب چک با امضاء شخص ثالث در ظهر چک 7- کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی و صادرکننده چک و صادر کننده چک ضمانت


            *در صورت عدم ارائه مدارک در مهلت مقرر، خودروساز مختار به اختصاص ظرفیت اعلام شده ارائه خودرو با تسهیلات به فرد دیگری خواهد بود و وجه پرداختی مشتری متعاقبا مسترد می گردد و معلوم نیست چه موقع بازگردانده می‌شود.


            *در صورت تاخیر در تحویل خودرو، سود تاخیری معادل 19%  (حدودی) سالیانه به ازای مبالغ پرداختی مشتری، از سوی شرکت ایران خودرو محاسبه و پرداخت می شود.

             

            دریافت مالیات ارزش افزوده برای وام 25 میلیونی

            دریافت مالیات ارزش افزوده برای وام 25 میلیونی

            بهره مرکب؛ زاویه تاریک وام 25 میلیونی خرید خودرو!

            بهره مرکب؛ زاویه تاریک وام 25 میلیونی خرید خودرو!

            مدارک لازم برای دریافت وام 25 میلیونی خرید خودرو / سفته به جای چک

            مدارک لازم برای دریافت وام 25 میلیونی خرید خودرو / سفته به جای چک

            خودروسازان زیر بار وام 7 ساله نمی روند؟! + شرایط مبهم آزاد سازی سند

            خودروسازان زیر بار وام 7 ساله نمی روند؟! + شرایط مبهم آزاد سازی سند

             

            فهرست تمام خودروهای سواری وانت و تراکتورهای مشمول وام 25 میلیونی

            فهرست تمام خودروهای سواری وانت و تراکتورهای مشمول وام 25 میلیونی

             

            جزییات پرداخت وام 25 میلونی مشخص شد + تاریخ آغاز ثبت نام

            جزییات پرداخت وام 25 میلونی مشخص شد + تاریخ آغاز ثبت نام

            کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

              کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

             لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

            ‏«Telegram» را در بازار:
            http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

            برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
            https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

            تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
            https://tdesktop.com/win

            محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

            از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

             

             

            182 دیدگاه

            1. مردم شریف ایران اسلامی حق این مردم مثل مردم همیه کشورهای دیگر از زندگی شون لذت ببرند چرا اینها فکر میکنند ما مردم ایران اسلامی لیاقت درست زندگی کردن را نداریم چرا باید همش زیر سختی و ناخوشی گرانی باشیم نخرید توروخدا نخرید این خودرو یا قارقارکها رو نخرید هم جونتونو به مفت از دست میدید با این کیفیت و ایمنی …هم پولتونو توروخدا با هم متحد بشید تاقیمتا به اصل قیمت برگرده پراید7م سمند12ت14ام بشوداتحادتون نشکنید اینا همش فریب وکلک برای شکستن اتحادمون به امید پیروزی کمپین مبارزه با گرانفروشی و کم فروشی این خودرو سازیهای …

            2. براساس اعلام رئيس كل بانك مركزي در رونمايي از بسته سياست هاي جديد دولت براي خروج از ركود، قرار است كه 25 ميليون تومان وام براي خريد خودرو با نرخ 16 درصد و براي مدت 7 سال قسط بندي شود.

              براين اساس، براي 25 ميليون تومان با نرخ 16 درصد، حدود 17 ميليون تومان سود و كارمزد تعلق مي گيرد كه در مجموع اصل و فرع آن حدود 42 ميليون تومان خواهد شد.
              در نتيجه مبلغ 42 ميليون تومان اصل و فرع براي 84 ماه قسط بندي شده و ماهانه حدود 480 تا 500 هزار تومان بسته به فرمول استفاده شده و كارمزد دريافتي بانك، وام گيرنده به بانك قسط خواهد داد.

            3. دوستای گلم
              حتی خودروهای تولید داخل رو هم رایگان بهتون دادن نخرید
              بخدا ارزش نداره
              بزارید تحولی صورت بگیره
              مرسی از بابت تایید این نظر ♥

            4. بابا تیم اقتصادی منی که برجی 1 میلیون میگیرم که باید ازش خرج زن وبچه.کرایه خونه.اب .برق.گاز گوفت وغیره…..رابدم از کجا ماهی 480 بیارم قسط خودرو بدم

              1. من به اون یکی دوست گلم هم گفتم به شما میگن با این درامد پایین شما اصلا نباید به فکر خودرو باشید. از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید که برای اقتصاد خانواده اتون هم بهتره.
                اصلا ظلم به خانواده است شما با این درامد اندک بخواین خودرو بخرید.
                سالی یک میلیون هزینه بیمه است تعمیرات داره خرج بنزین داره تصادف داره تعمیرات داره مالیات داره استهلاگ داره و ….
                چرا همه فکر میکنن حتما باید ماشین داشته باشند؟
                کسی باید ماشین بخره که بتونه ماهی 500 تومن قسط بده بدون مشکل.

            5. اگه مردم با این وام خام بشن یعنی لیاقتشون همین ماشینهاست خواهشن نخرید دیگه سالها همچین اتحادی بین ما پیش نمیاد پس زود خام نشین و اتحادتون رو حفظ کنید

              1. نحوه سود حساب کردن شما خیلی ساده انگارانست!
                حدودا 480 تا 500 قسط اش میشه و حدود 16 تومن سودش
                شما احتمالا سود رو بجای سالیانه بصورت ماهیانه حساب کردید!!

              2. نه دوست خوب. محاسباتت بشدت اشتباهه. دقیقا 490 هزار تومن قسطش در میاد برای بازپرداخت 7 ساله.

            6. کسایی که پول ندارن یا احتایج به ماشین ندارن خیلی حرفا میتونن بزنن…تا حالا به تولید کننده قطعات فکر کردید؟؟؟تا به حال به راننده های تاکسی و مسافرکش ها فکر کردید؟؟؟لوازم یدکی ها فکر کردید؟؟؟
              کوته فکری اصلا حرف جالبی نیست…اقتصاد خرید صیفی جات نیست که…دقت کنید رو حرفاتون

              1. شما فكر ميكنى از بقيه بيشتر ميفهمى كه به بقيه ميگى كوته فكر،،،شما به اين فكر كردى كه اين دور باطلى كه تو صنعت خودرو وجود داره باعث عقب موندن اين صنعت و فشار به حداقل ٣٠ ٤٠ ميليون ادم اين مملكت شده،،، به اين فكر كردى تو اين صنعت داره ميلياردها تومان بخاطر سو مديريت در هر ماه از بيت المال به هدر ميره،،، به بهانه اين كه با فساد و چرخه معيوب بخوايم شغل تقلبى داشته باشيم به هيج جا نرسيديم و هيچوقتم نميرسيم

              2. خودروی ایران در کشورهای دیگه داره با قیمت 3 میلیون تومان ارزش گذاری میشه با قیمت بالای 20 میلیون تحویل اونایی میدن تو ایران که فکر میکنن قیمتش خیلی خوبه که لگن سوار میشن

              3. اقتصاد این نیست که من هر آشغالی تولید کردم به زور بندازم به مردم پس بقیه دنیا که اقتصادشون قویه و جنس خوب و ارزون تولید میکنن احتمالا از نظر شما خیلی الکیه

            7. دوستان دقت کنید پراید 20 میلیون هست شما اگه 20 میلیون وام 16%بگیرید تقریبا 30 باید پس بدید.در واقع پراید 5 میلیونی را 30 میخرید.پرایدی که باسرعت 30 کیلومتر در تصادف ساده شاسیش آسیب میبینه!!!!!!

            8. كوته فكري اينكه كه همين ، چرخه باطل (خريد خودروي بي كيفيت و گران. ) را با وام ادامه بديم ، بعد از چند ماه ، قسط دادن و تعميرات و خرج بالا و عدم ايمني ، پي به رويه غلط مو ن ميبيريم ،، و خريد با وام هم به بن بست ميخوره ، شايد براي عده قليلي هم خوب باشه ولي نه براي اكثريت

              راه اصولي و درست مونتاژ خودروهاي خارجي با كيفيت و قيمت مناسبب در كوتاه مدته ،،كه كارخونه و كارگرش مشغول به كاره و هم مصرف كننده راضيه ،،،،،،،،،،،

              و اين وام ايكاش صرف ايجاد خطوط توليد و قرار داد با شركتهاي خارجي براي مونتاژ ميشد

            9. سلام بر سالار شهیدان
              خودروهای ایرانی و چینی از نظر امنیت و کیفیت و دوام و کم خرجی نسبت به پولی که هزینه میکنید بهترین خودروهای جهان هستند من خودم امگرند ایکس هفت شاسی بلند دارم با هزارتا تویوتا راو و شورلت عوضش نمیکنم چون هزینه نگهداریش خیلی کمتره و در عین حال قابل رقابت با خودروهایی مثل تویوتا راو و میتسوبیشی هم هست. این کمپین نخریدن خودروی صفر از طرف دشمنان اسلام حمایت میشود و هدفش تنها بیکار کردن زحمتکشان عرصه واردات و تولید و فروش است . اینها وقتی اقتدار ایران اسلامی را دیدند و فهمیدند که حریف آن نمیشوند دست به چنین توطئه های کثیفی زدند .

              1. زحمتکشان عرصه واردات اااااا یکی بیاد سره منو بکوبه به دیوار.واقعا زحمت میکشن ۵برابره شرکت سازنده تلکه میکنن ملتو..

              2. کجای اسلام وام 16 درصدی توش نوشتن برای خریدن خودروی بی کیفیت
                اسلام با نخریدن پراید زیر سوال میره ؟
                تمام کشورهای خارجی ودشمنان اسلام وکافرین وکفار هیچ وقت وامهاشون بالای 4درصد(نهایتا)سود نداره مملکت اسلامی ما 16درصد حداقل سودیه که برای وام میگیرن

              3. طرف بی ام و و گلف و بنز و آئودی داره اندازه شما چینی سوارها روی ماشین آلمانی تعصب نداره ! یعنی تا حالا ندیدم و نخوندم که یک چینی سوار بیاداینجا دوتا از اشکالات ماشینشو بنویسه و این واقعا باعث تعجبه!

              4. به نظر من باید امر به معروف و نهی از منکر کرد مثلا به خریداران خودروی صفر با سرزنش نگاه کرد ویا محترمانه از خریدشان که باعث کمک به این ضالمان که باعث ریخته شدن خون مردم و از بین رفتن سرمایه های ملی و آلودگی هوا که بیت المال و حق الناس است نهی کرد و به تحریم خودروی صفر که باعث اصلاح آنها و جلوگیری از فساد است امر کرد این حرکت بسیار میتواند به مردم کمک کند

              5. دوست عزیز 16 درصد سود گرفتن خودش با دین اسلام در مغایرت کامل هست و مصداق بارز ربا!!!
                چه بسا در راستای حمایت از دو خودروساز بی کیفیت باشه دیگه فکر میکنم حکم جهاد در برابر این خیانت رو باید صادر کنند!

              6. تا حالا به یکی از قطعه سازای خودرو صحبت کردید؟
                چیزی به اسم کنترل کیفیت معنی نداره. هر قطعه ای با هر کیفیتی وارد چرخه مونتاژ خودرو های ایران خودرو و سایپا میشه! اون دنیا باید جواب این مغزی که به امانت خدا بهت داده و استفاده نکردی رو بدیا!

              7. ببخشید ولی شما مگه همه ماشینهای جهانو تست کردید که با این جدیدت در مورد کیفیت و هزینشون صحبت میکنید!!!؟؟؟
                همه کسایی که دستی بر صنعت دارن یا حد اقل اخبار صنعت و اقتصادو در عرصه جهانی مطالعه میکنن میدونن که خودرو سازی چه صنعت استرانژیک و پول ساز و مهمیه و نشون دهنده قدرت یه کشور در تکنولوژیه همچنین میدونن که معروف و پر طرفدار شدن خودرو های ژاپنی خصوصا تویوتا و میتسوبیشی و هندا بخاطر هم استهلاک بودن و هزینه نگهداری بسیار کمتر نسبت به سایر رقباشون خصوصا اروپایی هاست!!

                تو یه سایت که متاسفانه الان در خاطرم نیست خودرو ها رو بر اساس هزینه نگهداریشون امتیاز بندی کرده بود که در صدرشون تویوتا کرولا و میتسوبیشی لنسر بود و بعد برندهای دیگه البته بی ام دبلیو هم امتیازات بالایی داشت!!

                بنظرم تنها چیزی که تو ایران باعث عقب ماندگی کشور میشه و شده خرافاتی هست که متاسفانه به اسم اسلام تموم میشه که نمونه اش طرز تفکر شما هست که متاسفانه تعداشون هم کم نیست!!

                تو این سی چهل سال ساز با این سطح حمایت از صنعت جعلی و خیالی خودرو سازی در ایران شده میشه بفرمائید چه دست آوردی برای خلق الله داشتند که باز هم میفرمائید باید حمایت کنید؟!!!

              8. ای اسرائیل و آمریکای نابکار ببین حتی تا خودرو سازی ما هم وارد شدن خخخخخخ
                اگه آمریکا نبود ما این تقیرا رو گردن کی مینداختیم خدایا شکرت که آمریکا رو آفریدی

            10. دوستان حواستون باشه.دوباره یه ترفند دیگه میخوان بزنن که ماشینهای بی کیفیتشون رو با قیمت بالا به خورد ملت بدن.تورو خوا دیگه گول حرفاشونو نخورید

            11. واقعا برادر ارجمند جند الله درست فرمایش کردن بهترین و با کیفیت ترین خودرو ها همین خودروهای چینی و همان خودروهای چینی بظاهر ایرانی هستن که در هیچ کجای جهان رقیب ندارن تویوتا و میتسو و نیسان و شورولت و بنز و بی ام دبليو دیگه چه صیغه ای هستن؟عددی نیستن در برابر اقتدار خودروی ملی چینی سمنو
              نه ببخشید سمند!با علامت کره الاغ تیز پا و یا خودروی اسپرت و مدار گریز جیلی که به همت دلاور مردان عرصه بیار و بنداز و قیمت نجومی به خورد هموطنان عزیز میرود پس این فتنه نخریدن خودرو شبه ای بیش نیست که باید با تدبیر و اکرام به ناجیان جان ایران و ایرانی و ونزوئلایی یعنی دو شرکت معتبر ایران خودرو و سایپا شکسته شود پس بشتابید تا جیلی و جک و چانگان و برلیانس و گریت وال و چری لیفان و فاو و ب ا ی د تموم نشده خرید کنید و مشت محکمی بر دهن یاوه گویان غربی بزنید

              1. شما از کجا میدانید که کیفیت و بنز و بی ام و نسبت به قیمتش بالاتر از جک و لیفان است؟ آیا قیمت بنز و بی ام و با جک و لیفان قابل مقایسه است؟ درضمن من هیچ چیز بی کیفیتی در جیلی ندیدم.
                الان چانگان و برلیانس یکی از پرفروش ترین خودروها در آمریکا و آلمان هستند چون نسبت به قیمتشان کیفیت و ایمنی بالایی دارند.
                سعی کن هیچوقت مارک پرست نباشی.

                1. سلام ، دنده 6 وب سایت تخصصی خودرو و صنعت حمل و نقل هست،از کلیه کاربران خواستاریم که از بیان مباحث مذهبی، سیاسی ، قومی،نژادی و توهین به یکدیگر خودداری نمایند و صرفا به خودرو و مسائل مربوط به آن بپردازند.

                2. میشه ادرس سایت نمایندگی فروش خودروهایی که فرمودیدو تو کشورهای آلمان و آمریکا بفرمائید!؟؟

            12. بابا دولت عزیز پول مسکن و اتومبیل کم کنید وام میدید توقع دارید چیزا هم
              گیرون شه وام خودرو مسکن بخدااا ادمی که نداره به چه دردش میخوره

            13. سلام .از مردم شریف ایران تشکر میکنم که برای یک بارم شده جلوی این شرکتهای بی کیفیت به پا خواستید.لطف کنید این اتحاد نشکنید با وام 25میلیونی باید 32میلیون به شرکتهای بنجول بدیم. یعنی بایدپول مزدا 3پرداخت کنیم.

            14. سلام جای شما بودم 4تومن میدادم یه پراید میخریدم دو سه سال میروندم قسطشم پرداخت نمیکردم دو سه سال دیگه ماشینو گرفتن نمیرفتم دنبالش

            15. كمپين خودروى صفر ممنوع به راه خود ادامه بده چون آثار مثبتى در زمينه هاى ديگر هم داشته ايم پاسخهاى دولت هم بيانگر آن است هر چند دولت كه وارث مشكلات قبل است كند عمل مى كند ليكن با ادامه كمپين قدرت چانه زنى مصرف كننده افزايش مى يابد و در بخشهاى ديگر هم توسعه مى يابد باور كنيد در اين حركت آموزش اخلاق نيز توسعه مى يابد به شرط آنكه در مقابل هر توهينى واكنش اخلاقى نشان بدهيم. موفق باشيد

            16. با این وام دولت وبا یک حساب کتاب ساده یه پراید 20 میلیونی میوفته 42 میلیون تومان…عجب ترفند زیبایی

            17. این مردمی که من دیدم پراید بشه یک تومن هم میگن گرونه.یک مثلی هست که میگن شهر شلوغ بشه قورباغه هم هفت تیر کش میشه. عزیز من فکر کردی با پول موتور مدل 80 که داری قراره ارزونی بشه بنز سوار بشی. جمع کنید زجه زدن و گدایی کردن. پول نداری موتور تو سوار شو تو رو چه به ماشین

              1. بعضیا خونه ندارن توش زندگی کنن اما یه لگن عین پراید 20 میلیونی سوار میشن انوقت به بقیه میگن موتور سوار . بابا طرف موتور سوار شه بهتره تا آشغالی مث پراید سوار شه . موتور ابهتش بیشتر از پرایده …

              2. ادب یادت ندادن آخه تو اگه خودت پول داشتی سنگ آشغال ایرانی به سینه نمیزدی خارجی سوار میشدی اینایی هم که اینجان میگن اگه قراره من پول بدم قراره ماشین سوار شم نه موتور مدل 80 رو روش اتاق بذارن قیمت سفینه بفروشن البته از تو انتظار نمیره اینارو بفهمی طفلکی خانوادت چی میکشن

            18. الان بعضی بانکا هستن 10 میدن 20 باید تحویل بدی :/ 16درصد 7 سال زیاده کیفتشونم ک ماشاالله داره ماشین بدون دنده عقب میزنن 😀

            19. باسلام بنده یک کار آفرین هستم نظرات دوستان را خواندم وبیشتر آنهارا تایید میکنم ولی نظر من متفاوت است من موافق وام هستم ولی این وام وبوجه اگر صرف تولید شود عالی است ولی نه تولیدات کارخانه های که فکر منافع مردم نیستند کار خانه های خودروساز تا بحال فکر جیب خود بودن نه بفکر تولید خودروی منا سب برای مردم حا ل بانک مرکزی و وزیر صنعت وتجارت ومجلس بیایند از نظر مردم هم استفاده کنند واین بوجه را اختصاص دهند به تولید یک خودرو ی مناسب امروز نه تولید خودروهای از رده خارج کشورهای مثل فرانسه وچین وغیره خودرو سازها بیایند بهترین ومناسبترین خودرویهای روز جهان را قرارداد ببندن در ایران تولید کنند وباشرایط اقساط به مردم بفروشند ومردم هم خوشحال میشوند در تولید بهترین خودروی جهان سرمایه گذاری کنند
              الان خودروهای هیبریدی با مصرف سوخت 2% وخودروهای توربو وبرقی ایدال در جهان تولید میشه سرمایه گذاری روی تولید این خودروها ارزش داره دولت عجله نکنه اساسی فکر کنه ما ملت مقاوم هستیم سختی هارو تحمل کردیم مشکلات را ریشه ای حل کنید از نظر کار آفرینان استفاده کنید با تشکر

            20. آقای کار آفرین عزیز یه کاری هم واسه ما جور کن ثواب داره تا ما هم بتونیم از فقر و فلاکت رهایی پیدا کنیم و بتونیم نون بخور و نمیری بدست بیارم والله..

            21. ما خودروهایی با کیفیت و قیمت جهانی میخواییم چرا مردم باید تاوان سود مافیای خودرو تو ایران بده

            22. بابا شما مسلمون هستین این سود ک خود ربا میشه بعد دم از اسلام میزنید مگر پیامبر ربا رو حرام ندانست و گفت خانمان سوز..

            23. فقط خل و چل فرض کردن با تسهیلات م ز خ ر ف ش و ن هه منه کارگر از کدوم قبرم 500 تومان بدمممم

            24. 9 ماه پیش یه دونه خودروی داخلی خریدم از همون هفته اولش چراغ چکش روشن شد . بعدشم چند تا ایراد دیگه پیدا کرد . چند تا نمایندگی بردم همشون جواب سر بالا دادن اصلا ماشینو نگا نکردن . مثلا ماشین گارانتی داره . همونایی که به خاطر بیکار شدنشون نگرانین چه قدر به شما بها میدن . ماشین گرون میدن قبول ماشین بی کیفیت میدن قبول حداقل ماشینی رو که گارانتی داره نگا کنن . برین ببینین اونایی که نمایندگی دارن (تو رده های پایین مدیریتی هستن ) کدومشون ماشین داخلی سوار میشن . ایناانقدر مار خوردن اژدها شدن . اگه کمپین اونموقع بود من یکی که اشغال اینا رو نمیخریدم .پولشم داشتم نقدم بود (قابل توجه اغا حمید) .

              1. عمو حرفت بی ربطه. ربطی به نمایندگی نداره. کلا ایرانی جماعت اهل کار کردن نیست.
                من از روزی که هیوندا خریدم با نمایندگی هاش درگیر بودم چه نمایندگی هروی چه نمایندگی لشکرک( خدا بیامرز شده الان ).
                کلا نمایندگی در ایران یعنی پول رو تپل از شما میگیرن بعد نه تنها بهتون بی احترامی میکنن بلکه دو قورت و نیمشون هم باقیه!
                از من میشنوی یه مکانیک درست و درمون پیدا کن نمایندگی و گارانتی رو هم بی خیال شو. پول بیشتر بهش بده ولی خیالت راحت باشه.
                خدمات پس از فروش در ایران یعنی کشک.

            25. دوستا ن توجه داشته باشین که این یه حقه جدیده برای شکستن اتحاد مردم و اگه ما اتحادمون شکسته بشه تا اخر عمر از دست این مافیا خلاصی نداریمو همانطور که نصف عمرمون به فنا رفت بقیشم به فنا خواهد رفت . پس همانطور که دولت با تمام قوا در برابر مردم ایستاده ما هم با تمام قوا اتحادمون رو حفظ میکنیم و به امید خدا پیروز میدان مردمند. تا کی بایدظلم و زور و فساد رو تحمل کنیم . مردمی که 8 سال از زندگی و جان و مال و همه چیز خود گذشتن و حال شاهد جبهه گرفتن دولت و مجلس و مس….. در برابر مردم مظلوم هستیم و این امر باعث اتحاد مردم در برابر مافیای زمان است . به امید روزی که شاهد از بین رفتن ظلم در جامعه باشیم انشا ا…

            26. بذار هر نیرنگی که مخوان بزنند دیگه حناشون رنگی نداره دیگه مردم بیدار شدن حالا نوبت مردمه که انتقام بگیرن در ضمن مردم عزیز ببینیم دولت دولت و مجلس چقدر به فکر ما هستند . چند وقت دیگه باز مردمو میشناسن

            27. خودروی بی کیفیت با وامش ارزونی خودتون
              خودرویی که علیرضا خمسه در برنامه خندوانه معرفی کرد به خودروهای شما سر داره

            دیدگاهتان را بنویسید

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            دکمه بازگشت به بالا