اخباراخبار داخلیاسلایدر

سود مرکب وام 25 میلیونی خرید خودرو با سود بیش از 16% و بازپرداخت چهار سال + جزییات پرداخت و مبلغ اقساط به تفکیک خودرو (آپدیت17)

وام ۲۵۰ میلیون ریالی خرید خودرو پرداخت می شود

 در نشست رونمایی بسته دوم خروج از رکود که دقایقی پیش با حضور وزیر اقتصاد، رئیس سازمان مدیریت و رئیس کل بانک مرکزی در ریاست جمهوری آغاز شد، وام جدید خودرو رونمایی شد.

     

    ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در ادامه رونمایی از بسته خروج از رکود دولت از اعطای وام خرید خودرو تا سقف 25 میلیون تومان خبر داد.

    بنابر گفته رییس کل بانک مرکزی این وام  7 ساله و با نرخ 16 درصد می باشد.

    وی همچنین از شرایط ویژه خرید اقساطی خودرو خبر داد و گفت: با این روشی که بانک مرکزی در پیش خواهد گرفت در نهایت مصرف‌کنندگان‌ این امکان را خواهند داشت که تا 80 درصد قیمت خودرو و حداکثر تا 25 میلیون تومان را در یک دوره هفت ساله پرداخت کنند.

    رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: نرخ مورد نظر برای فروش اقساطی خودرو 16 درصد از طریق نمایندگان مجاز شرکت‌های خودروسازی خواهد بود که براساس آن اسناد توسط شرکت خودروساز به بانک مربوطه آمده و این بانک با 16 درصد آن را دریافت می‌کند نرخی که بانک مرکزی آن را با 14 درصد در اختیار بانک مربوطه قرار خواهد داد.

    آغاز پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو از ۱۵ آبان

     معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه سیاست اقتصادی جدید دولت تقاضا را افزایش می‌دهد، گفت: جزئیات وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو به زودی اعلام می‌شود.

       

      به نقل از  مهر، عبدالناصر همتی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: دولت باید نرخ تسهیلات و سپرده های بانکی را کاهش دهد و مردم را برای خرید و بهبود تولید تشویق کند. دولت اکنون فقط می تواند روی مصرف خصوصی دست بگذارد.

      وی با بیان اینکه کاهش سپرده قانونی بانک‌ها موجب افزایش ضریب فزاینده پولی و در نتیجه افزایش نقدینگی می شود، افزود: اگر یک درصد سپرده قانونی کاهش یابد حدود پنج هزار میلیارد تومان به حجم نقدینگی کشور افزوده می شود.

      همتی با اشاره به اینکه ممکن است در سیاست جدید اقتصادی دولتی بین یک تا یک و نیم درصد سپرده قانونی بانکها کاهش یابد، افزود: حجم کارت های اعتباری و نقدینگی آن نیز محدود است.

      رئیس شورای عالی هماهنگی بانک های دولتی گفت: اکنون 9 هزار میلیارد تومان کالا در انبارها انباشته شده و میزان نقدینگی ای که در جامعه وارد می شود برای به حرکت درآوردن این میزان انباشت کالاست.

      همتی در پاسخ به اینکه این سیاست انبساطی دولت موجب تورم می شود یا خیر؟ افزود: زمانی که ظرفیت اضافی کالا وجود دارد سیاست انبساطی موجب تورم نمی شود و این سیاست در شرایط کنونی کنترل شده است.

      وی با اشاره به اینکه در نظریه پردازی ها پایین آمدن سود بانکی موجب افزایش سرمایه گذاری می شود اما در تجربه ثابت شده است این اتفاق نمی افتد، افزود: با اجرای برجام سرمایه های خارجی وارد کشور می شود و ورود این سرمایه ها تورم این سیاست‌ها انبساطی کوتاه مدت دولت را کنترل می کند. شرایط اقتصادی کشور خطیر است و در این شرایط باید به مردم امید داد.

      همتی درخصوص زمان اجرای این سیاست در شبکه بانکی گفت: براساس همانگی‌های انجام شده سیاست‌های اعتباری جدید که شامل تسهیلات خرید کالا و خودرو می‌شود از 15 آبان در شبکه بانکی عملیاتی خواهد شد.

      اعلام جزئیات وام 25 میلیونی خودرو؛ به زودی

      معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه سیاست اقتصادی جدید دولت تقاضا را افزایش می‌دهد، گفت: جزئیات وام 25 میلیون تومانی خودرو به زودی اعلام می‌شود.

      پیمان قربانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره سیاست اقتصادی جدید دولت گفت: این سیاست تورم را مهار و بخش تقاضا را تحریک و یا تشویق می کند.

      معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه اکنون در حوزه تولید با انباشت کالاها در انبار روبرو هستیم اما با تسهیل مدیریت شده نقدینگی و تحریک تقاضا رشد اقتصادی ایجاد می شود، افزود: رکود اقتصادی امسال به دلیل شوک سه ماهه آخر سال گذشته است. در سال 93 در سه ماهه آخر رشد اقتصادی شش درصد ثابت ماند.

      وی گفت: سیاست جدید اقتصادی دولت در حوزه تعامل بانک ها با مردم، خرید دین، خرید خودرو، ارائه کارت اعتباری، صرفه جویی انرژی و تأمین بافت های فرسوده است.

      قربانی درباره وام خرید خودرو افزود: شرکت های خودروساز داخلی 80 درصد قیمت خودرو را در این طرح از مشتریان در قالب تسهیلات 7 ساله دریافت می کنند و مشتریان با بانک ها روبرو نمی شوند.

      این مقام مسئول در بانک مرکزی با اشاره به اینکه در این طرح تعامل میان خودروسازان و بانک ها است، تصریح کرد: زمان و چگونگی اجرای این طرح در روزهای آینده و در حوزه مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی بررسی و اعلام می شود.

      قربانی درباره ارائه کارت های اعتباری نیز گفت: این کارتها تا سقف 10 میلیون تومان برای خرید کالاهای با دوام ساخت داخل بر اساس شرایط متقاضیان به آنها واگذار می شود.

      وی درباره کاهش سپرده قانونی بانک ها در بانک مرکزی و آزاد شدن نقدینگی بانک ها گفت: قرار است به میزان رضایت بانک مرکزی از عملکرد هر بانک مقداری از سپرده های قانونی آن آزاد شود.

      معاون اقتصادی بانک مرکزی افزود: رفع تنگنای مالی و کاهش نرخ سود رویکرد بانک مرکزی است و انضباط در کاهش سپرده قانونی بانکها برای بانک مرکزی اولویت دارد.

      قربانی گفت: بانک مرکزی در سیاست اقتصادی جدید نمی خواهد پول را در جامعه پخش کند بلکه بانک ها پول ها را برای هدف های ویژه ای پرداخت می کنند.

      معاون اقتصادی بانک مرکزی افزود: دولت به هیچ عنوان سیاست ضدتورمی بلندمدت خود را زیر پا نمی گذارد و برنامه جدید برای دوره کوتاه شش ماهه انجام می شود.

      وی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز را آفت سیاست های مالی و اعتباری بانک مرکزی خواند و گفت: این موسسات یکروزه بوجود نیامده اند که یک روزه از بین بروند؛ اما بانک مرکزی با همکاری نیروی انتظامی با این مؤسسات برخورد می کند.

       2 سناریو متفاوت برای بازپرداخت وام

      اگر در نهایت وام 25 میلیون تومانی با سود 16 درصد در اختیار خریدار قرار گیرد ، وی باید در یک دوره هفت ساله هر ماه با پرداخت حدود 495 هزار تومان قسط، تسهیلات دریافتی را برگرداند. در عین حال که وام 25 میلیون تومانی در پایان دوره با مجموع 41.7 میلیون تومان تسویه می شود. بر این اساس برای تسهیلات 25 میلیون تومانی باید حدود 17 میلیون تومان سود پرداخت شود.

      ولی در سوی دیگر سود تسهیلات 25 میلیون تومانی این احتمال هر چند ضعیف نیز مطرح است که اگر سود ارائه شده به خودرو ساز 16درصد بود و قرار باشد که در نهایت تسهیلات با نرخ 21 درصد یعنی سود عقود مبادله ای به مشتری پرداخت شود آنگاه در یک دوره هفت ساله ، خریدار باید ماهانه 570 هزار تومان قسط پرداخت کند.این در حالی است که با سود 21 درصد، وام 25 میلیون تومانی با مجموع حدود 48 میلیون تومان بازپرداخت خواهد شد. از این رو خریدار باید در ازای 25 میلیون تومان وام 18 میلیون تومان سود برگرداند.

      به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در عین حال که طبق مصوبه اردیبهشت ماه امسال باید وام 15 میلیون تومانی فعلی خودرو با سود 21 درصد و مدت بازپرداخت سه ساله در بانک‌ها ارائه شود که البته بررسی‌ها نشان می‌دهد این تسهیلات در تعداد کمی از بانکها و اغلب با سود 27 درصد قابل پرداخت است.

      کاریکاتور-1

       

       

      سه گروه متقاضی وام ۲۵ میلیونی خودرو

       

      یک کارشناس صنعت خودرو درباره وام ۲۵ میلیونی خودرو گفت: «در حال حاضر موضوعی که مطرح است، این که بانک مرکزی تاکنون اعلام نکرده که چه تعداد وام می‌خواهد پرداخت کند، بنابراین اگر وام محدود باشد، تحریک تقاضا اتفاق نمی‌افتد.»

       

      به نقل از خبرانلاین، فربد زاوه درباره تاثیر وام 50 میلیونی خودرو روی بازار اظهار داشت: «ما در حال حاضر در بازار خودرو با دو دسته از خریداران روبه‌رو هستیم؛ یک گروه کسانی هستند که به کیفیت خودروهای تولید داخل اعتراض و انتقاد دارند و توانایی مالی هم دارند که خودرو بخرند.»

       

      وی افزود: «این گروه ترجیح می‌دهند به جای خودرو تولید داخل، خودروهای خارجی دسته دوم بخرند، بنابراین وام 25 میلیونی هیچ‌گونه جذابیتی برای آنها ندارد.»

       

      این کارشناس خودرو تصریح کرد: «دسته دوم، گروهی هستند که خودروهای فرسوده سوار می‌شوند و مسایلی همچون کیفیت خودرو برایشان اهمیت ندارد و فقط داشتن یک وسیله نقلیه برایشان اهمیت دارد. بنابراین وام 25 میلیون تومانی برای این گروه جذابیت دارد.»

       

      زاوه عنوان کرد: «با توجه به این‌که بهره وام 25 میلیونی خودرو بالا نیست و 2 تا 3 درصد بالاتر از نرخ تورم است، در مجموع نسبت به تسهیلاتی که در اختیار شبکه مصرف قرار می‌گیرد، وام ارزانی است.»

       

      وی متذکر شد: «با توجه به این مسایل، وام 25 میلیونی خودرو فقط می‌تواند یک بخشی از خریداران را جذب کند؛ آن هم کسانی که خودروی قدیمی و فرسوده دارند و توانایی پرداخت نقدی برای خرید خودرو جدید ندارند.»

       

      این کارشناس خودرو ادامه داد: «البته دسته سومی هم در این میان وجود دارد و آن هم کسانی هستند که نیاز به وام معقول دارند و می‌توانند خودرو دسته دوم خود را بفروشند و با دریافت وام خودرو بخرند.»

       

      زاوه با بیان این‌که شاید استقبال از وام 25 میلیونی خودرو زیاد نباشد، اما به‌هر صورت استقبال از آن خواهد شد، گفت: «در حال حاضر موضوعی که مطرح است، این است که بانک مرکزی تاکنون اعلام نکرده که چه تعداد وام می‌خواهد پرداخت کند، بنابراین اگر وام محدود باشد، تحریک تقاضا اتفاق نمی‌افتد.»

       

      وی متذکر شد: «بانک مرکزی تاکنون فقط مباحث کلی در رابطه با تسهیلات پرداختی و خروج از رکود را مطرح کرده است.»

       

      این کارشناس خودرو یادآور شد: «ما اگر به آمارها دقت کنیم و به عدد و رقم‌های اقتصادی مراجعه کنیم، می‌بینیم که بیشتر از 50 درصدی خریدارانی که در بازار وجود دارند، جزو دسته دوم هستند؛ یعنی بیشتر افراد مشکل مالی دارند.

       

      زاوه خاطرنشان کرد: «دسته اول هم که توانایی مالی دارند، تعدادشان به 15 درصد مشتریان هم نمی‌رسد. 30 تا 35 درصد افراد هم جزو کسانی هستند که از کیفیت محصولات داخلی خسته شده‌اند.»

       

      **مقدار وام هر خودرو

      اما با توجه به رسمیت پیدا کردن وام 25 میلیونی خودرو با تصویب شورای پول و اعتبار و همچنین قیمت های فروش خودرو در نمایندگی ها و البته بازار مردم چه خودرویی را با چه آورده ای می توانند بخرند؟

      مدل قیمت نمایندگی

      حداکثر وام

      قیمت  بازار

      پژو 206 تیپ

      2

      32.517.000

      25.000.000

      32500000

      پژو 206 تیپ 5

      36.693.000

      25.000.000

      35650000

      پژوGLX
      405

      28.882.000

      23.040.000

      28700000

      پژو پارس

      35.496.900

      25.000.000

      35500000

      سمند

      31.538.000

      25.000.000

      31500000

      رانا

      33.233.000

      25.000.000

      32200000

      پراید 132

      19.800.000

      15.840.000

      19800000

      وانت پراید

      17.920.000

      14.320.000

      17900000

      تیبا

      23.950.000

      19.160.000

      23900000

      تیبا 2

      28.070.000

      22.400.000

      28070000

      بر پایه این گزارش اگر چه طرح پرداخت وام 25 میلیونی خودرو به منظور رونق بخشیدن به بازار و تولید این کالای مصرفی در کشور صورت گرفته است ولی از هم‌اکنون به دلیل آنکه این طرح از شفافیت لازم در جزئیات و نحوه پرداخت برخوردار نیست از این رو این نگرانی وجود دارد که حتی پرداخت چنین وامی عاملی برای کشمکش میان خودروساز، مردم و بانک‎ها تبدیل شود چرا که هیچ کدام از آنها بر اساس شواهد موجود حاضر نیستند حاشیه سود خود را کم کرده و به نفع دیگری ضرر دهند.

      وامی برای خودروهای ساخت داخل جزئیات تازه از وام ۲۵ میلیونی خودرو

      اقساط ۴۵۰‌هزار تومانی و امکان فروش پس از ۳ سال

      عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو با بیان اینکه وام ۲۵ میلیون تومانی به خودروهای با میزان ساخت داخل بالای ۴۰ درصد اختصاص می‌یابد، گفت: در این طرح، صاحب خودرو می‌تواند پس از سه سال خودرو را به شخص دیگری بفروشد.

         

        به نقل از فارس، ساسان قربانی  با تشریح جزئیات جدیدی از وام 25 میلیون تومانی خودرو، اظهار داشت: قرار است پرداخت وام 25 میلیون تومانی خودرو با سود 16 درصد از 15 آبان‌ماه یعنی سه روز دیگر آغاز شود که در این طرح، امکان اعطای وام به خودروهایی با ساخت داخل بالای 40 درصد وجود دارد و این خودروها بعد از سه سال امکان خرید و فروش دارند.

        وی ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است این وام جهت حمایت از تولیدات داخلی پرداخت شود، در نتیجه پرداخت آن به خودروهای مونتاژی صورت نخواهد گرفت.

        * مذاکره بر سر مکانیزم پرداخت سود تسهیلات

        وی در پاسخ به این سؤال که در مورد مکانیزم پرداخت یارانه سود تسهیلات وام خودرو چه توافقی بین بانک مرکزی و خودروسازان شده است؟ گفت: یکی، دو مکانیزم در حال بحث است، ممکن است مکانیزم‌هایی بین بانک مرکزی و خودروسازان برای اعطای این تسهیلات با روش‌های مختلف در نظر گرفته شود.

        قربانی تأکید کرد: مهم این است که سود وام خودرو برای مصرف‌کنندگان بیشتر از 16 درصد نباشد.

        * پیش‌بینی استقبال شدید مردم از وام خودرو

        وی در ادامه با بیان اینکه وام پرداختی بابت خرید خودرو دارای شرایط مناسبی است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم این وام شدیداً مورد استقبال خریداران قرار گیرد.

        وی ادامه داد: وام 25 میلیون تومانی خودرو اقساط حدود 450 هزار تومانی برای خریداران خواهد داشت که اگر این رقم امروز یک پنجم حقوق خریداران را شامل می‌شود، قطعاً در سال‌های آینده این سهم بسیار کمتر خواهد شد.

        عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو ادامه داد: در ایران که همواره با تورم زندگی می‌کنیم، پرداخت وام با سود بانکی 16 درصد یک مزیت برای خریداران خودرو خواهد بود.

        وی با انتقاد از اعلام زودهنگام پرداخت وام خودرو، گفت: اعلام این خبر قبل از آنکه منابع مالی در اختیار صنعت قرار گیرد، صورت گرفت که ضربه سنگینی را به صنعت خودرو وارد کرد، زیرا برخی افراد که قصد خرید خودرو را داشتند فعلا‌ً دست نگه داشته‌اند.

         

        دنده 6 : مشخص نیست طبق کدام آمار، اعضای شورای سیاست گذاری خودرو به این نتیجه رسیده اند که حقوق متوسط خریداران خودروهای داخلی 2.5 میلیون تومان در ماه است، پرداخت این وام به خودروهای مونتاژی چینی هنوز در هاله ای از ابهام است و همچنان تعداد وام ها و حجم بودجه کنار گذاشته شده برای این پروسه نیز مشخص نیست.به هرحال آنچه قطعیست ، اینکه عدم پرداخت نقدینگی به خودروسازان پس از ابلاغ این وام می تواند خودروسازان و شرکت های قطعه سازی را به ورشکستگی قطعی بکشاند.

         

        مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه اقساط تسهیلات خرید خودرو با نرخ سود ۱۶ درصد حداکثر ۷۰۸ هزار و نرخ سود کارت اعتباری خرید کالا ۱۲ درصد و ۶۵۸ هزار تومان خواهد بود،گفت: دوره بازپرداخت وام خودرو ۴ سال و کارت اعتباری ۱۰ میلیون تومانی ۱۸ ماه است.

           

           به نقل از فارس، سیدعلی‌اصغر میرمحمدصادقی در خصوص تسهیلات خرید خودرو و کارت اعتباری اظهار داشت: برای خرید خودرو و کارت اعتباری نیازی به مراجعه مردم به بانک‌ها نیست بلکه متقاضیان باید به نمایندگی‌های مجاز که در سایت بانک مرکزی و وزارت صنعت اعلام می‌شود مراجعه کنند.

          وی افزود: فهرست نمایندگی‌های مجاز و مشمول این طرح در جلسه نهایی امروز با خودروسازان مشخص خواهد شد و از روز 18 آبان مردم می‌توانند به نمایندگی‌ها مراجعه کنند.

          مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی در خصوص اقساط وام خودرو گفت: با نرخ سود 16 درصد قسط ماهیانه 708 هزار تومان و نرخ سود 12 درصد 658 هزار تومان خواهد بود؛ البته هنوز نرخ سود این تسهیلات به صورت دقیق تعیین نشده است.

          به گفته وی، داشتن اقساط تسهیلات دیگر، محدودیتی برای متقاضیان ایجاد نخواهد کرد.

          میرمحمدصادقی در خصوص تسهیلات کارت اعتباری گفت: در فاز اول افراد توسط سازمان‌ها و دستگاه‌ها به بانک‌ها معرفی می‌شوند و افراد با ارائه کسر از حقوق کارت اعتباری دریافت می‌کنند بنابراین در فاز اول کسانی که حقوق ثابت دارند بر اساس حقوق دریافتی کارت اعتباری می‌گیرند.

          وی تصریح کرد: اقساط کارت اعتباری 10 میلیون تومانی در دوره بازپرداخت 18 ماهه 609 هزار تومان خواهد بود.

          به گزارش فارس،‌ تعیین دوره بازپرداخت 18 ماهه برای کارت اعتباری 10 میلیون تومانی در حالی است که شورای پول و اعتبار در مصوبه خود دوره بازپرداخت را 2 سال در نظر گرفته بود.

           

          مبلغ اقساط وام 25 میلیونی به تفکیک خودروها

           

          بازپرداخت تسهیلات خرید خودرو ۴ تا ۷ سال

          علی‌اصغر میرمحمد صادقی با اشاره به جلسه امروز بانک مرکزی با خودروسازان، نمایندگان بانک‌ها و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: لیست خودروهای مشمول این طرح که شامل سواری و وانت است نهایی شد و فردا به بانک‌ها ابلاغ می‌شود.

          وی افزود: این تسهیلات با نرخ سود 16 درصد پرداخت می‌شود که اقساط آن در دوره 48 ماهه، ماهانه 708 هزار تومان خواهد بود.

          مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: اگر تسهیلات 5 ساله (60ماهه) باشد اقساط ماهانه 608 هزار تومان، 6 ساله (72 ماهه) 542 هزار تومان و 7 ساله (84 ماهه) 496 هزار و 500 تومان خواهد بود.

          به گزارش فارس، براساس برنامه بانک مرکزی و دولت، تسهیلات خرید خودرو معادل 80 درصد قیمت خودرو تا سقف 25 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

          متقاضیان می‌‌توانند از روز 18 آبان‌ماه به نمایندگی‌های مجازی که توسط بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌شود، مراجعه کنند.

           

          جدول اقساط وام 25 میلیونی خودرو 4 تا 7 ساله
          مدت زمان بازپرداخت 25 میلیون تومان وام خودرو
          4 ساله (48 ماهه) 708 هزار تومان
          5 ساله (60 ماهه) 608 هزار تومان
          6 ساله (72 ماهه) 542 هزار تومان
          7 ساله (84 ماهه) 496 هزار تومان

           

          مشکل دسته چک برای استفاده از وام 25 میلیونی

          بر اساس اعلام بانک مرکزی، خریداران خودرو باید چک و سفته به عنوان تضمین دریافت وام به خودروسازان ارائه کنند.

             

            به نقل از ایسنا ، آن‌طور که بانک مرکزی اعلام کرده است، فروش اقساطی خودرو می‌تواند تا سقف بازپرداخت 7 سال عملیاتی شود. در واقع یک خریدار می‌تواند برای بازپرداخت وام خودرو 84 ماه اقساط پرداخت کند.

            بر اساس اعلام بانک مرکزی، خریداران خودرو باید چک و سفته به عنوان تضمین دریافت وام به خودروسازان ارائه کنند. در اطلاعیه بانک مرکزی آمده است که اقساط در قبال ارائه اسناد تجاری به صورت چک و سفته ارائه خواهد شد. اکنون هزینه خرید هر یک میلیون تومان سفته، 3000 تومان است و در واقع هر متقاضی خرید خودرو باید 75 هزار تومان برای خرید سفته هزینه کند.

            اما مشکل اصلی این نیست، بلکه مشکل زمانی بروز می‌کند که خریدار بخواهد به ازای هر قسط خود یک برگ چک به خودروساز تحویل دهد. گرچه بر اساس اعلام مدیران بانک مرکزی، این امکان وجود دارد که خریداران به صورت چندماهه چک تحویل دهند اما حتی اگر این روند را به طور معمول سه‌ماهه در نظر بگیریم، دریافت‌کننده وام 25 میلیون تومانی برای بازپرداخت هفت‌ساله آن باید 28 فقره چک به خودروساز تحویل دهد.

            این در حالی است که هم‌اکنون دسته‌چک 10 برگی در بانک‌ها صادر می‌شود و صدور دسته‌چک‌های 25 برگی و 50 برگی در بانک‌ها با محدودیت‌های جدی مواجه است. از سوی دیگر بانک‌ها رسیدن هر برگ چک به شعبه را ملاکی برای صدور دسته‌چک جدید قرار می‌دهند و به این ترتیب کسی که چک‌های ضمانت خرید خودرو به روش جدید را ارائه می‌دهد، تا مدت زیادی باید قید دریافت دسته‌چک جدید را بزند.

             

            کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

              کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

             لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

            ‏«Telegram» را در بازار:
            http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

            برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
            https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

            تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
            https://tdesktop.com/win

            محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

            از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

             

            خودروهای مشمول وام-1

            وانت های مشمول وام-2

            تراکتور ها و ماشین آلات کشاورزی مشمول وام 25 میلیونی

            وام خودرو تنها برای 60 هزار نفر؟!

            به نقل از اقتصادنیوز، آنگونه که منابع آگاه در صنعت خودرو کشور کسب اطلاع  داده اند بانک مرکزی قرار است 900 میلیارد تومان به ایران خودرو و 600 میلیارد تومان به سایپا تسهیلات ارائه دهد که 34 هزار دستگاه خودرو از سوی ایران‌خودرو و26 هزار دستگاه از سوی سایپا ارائه خواهد شد.

            بر این اساس با ثبت‌نام 60 هزار نفر در این طرح، به طور موقت از نام نویسی جدید جلوگیری به عمل خواهد آمد تا اینکه با تامین اعتبار ثبت‌نام های جدید آغاز شود.

            این گزارش حاکی از آن است که دو شرکت خودروساز برای یکصد تا دویست هزار دستگاه خودرو که نیاز به 5 هزار میلیارد تومان نقدینگی دارد، برنامه ریزی کرده‌اند.

            شرایط نهایی وام خودرو ////
            *به هیچ عنوان خودرو به نام خریدار نمی‌شود و تا پرداخت نشدن آخرین چک، خودرو برای خودروساز محسوب می‌شود.


            *بازپرداخت تسهیلات جدید خودرو برخلاف اعلام قبلی 7 ساله نیست و یک تا 4 ساله است.


            *حداکثر قسط ماهانه 807 هزار تومان است.


            *قابل توجه کسانی که قصد دارند با خرید خودرو، آن را واگذار و از پول آن بهره‌مند شوند: تا سه سال خودروهایی که از این طرح استفاده می‌کنند قابل انتقال نیست.


            *سود اسمی این طرح 16 درصد است اما چون چک‌های 3ماهه تا 6 ماهه اخذ می‌شود سود مرکب از خریداران ریافت می‌شود؛ یعنی سود 3 ماهه شدن چک را هم دریافت می‌کنند که تقریبا معادل سود 19 درصدی می‌شود.


            *طبق فرم‌های خودروسازان درصورت برگشت هریک از چکهای اقساط ، کل بدهی مؤجل مشتری ، به بدهی حال تبدیل شده و فروشنده مجاز است نسبت به وصول مطالبات مذکور هرگونه اقدام لازم را معمول نمایند. با توجه به اینکه خودرو در رهن خودروساز می‌ماند .


            *چنانچه متقاضی چک شخصی جهت پرداخت اقساط نداشته باشد، می تواند از چک شخص ثالث جهت پرداخت استفاده کند که در این صورت متقاضی می بایست پشت چک را دو امضاء کند و به همراه گواهی امضاء صادرکننده چک و گواهی امضاء صاحب قرارداد (که توسط دفاتر اسناد رسمی صادر میشود) و به همراه امضای تعهدنامه ها به نمایندگی تحویل دهد.


            *چک‌ها باید حتما از حسابهای آنلاین مانند : سپهر، سیبا، همراه، جام، جاری طلایی، مهر و مهرگستر، فراگیر یا سحر، حسابهای بانک مسکن جاری متمرکز که با شماره 1300 شروع میشود و یا کلیه بانکهای خصوصی کشور، صادر گردند.


            *به دلیل محدودیت در وصول در شبکه چکاوک، چک بانک های سرمایه و تات(آینده) مورد قبول شرکت ایران خودرو نمی باشد.


            *شخص ثالث کافی است یکی از شرایط زیر را داشته باشد : بستگان درجه یک (پدر، مادر، ھمسر، فرزند، خواهر و برادر) بستگان درجه دو (عمو، عمه، خاله، دایی) کارمندان دولت و بازنشستگان (کپی کارت پرسنلی معتبر.


            *صادرکننده چک بایستی پرینت حساب جاری خود را که ممهور به مهر بانک است، هنگام ثبت نام به نمایندگی تحویل دهد و تطابق امضا صادرکننده چک و مشتری و تطابق آن با گواهی امضاء محضری توسط نمایندگی بایستی انجام شود.


            *در صورت عدم وصول چکھا در زمان سررسید، شرکت ایران خودرو ضمن اقدام حقوقی، وفق تعهدنامه و اخذ خسارت دیرکرد و هزینه وصول عمل خواهد کرد و گارانتی و کارت طلایی کلیه خودروهای مذکور را از درجه اعتبار ساقط خواهد کرد.


            *درصورت عدم برداشت وجه چک ھای موضوع قرارداد مشتری تعهد می نماید به منظور اجتناب از تعلق جرایم و بروز مشکلات احتمالی مراتب عدم برداشت را پس از گذشت حداکثر10روز کاری از زمان سر رسید چک، ازشرکت ایران خودرو پیگیری نماید و نسبت به پرداخت مبلغ چک پرداخت نشده اقدام نماید.

            *مدارک مورد نیاز: 1- فرم قرارداد فروش رهنی (تکمیل و امضاء شده) 2- وکالتنامه فک پلاک (پیوست بخشنامه می باشد) 3- فرم تعهدنامه (در دو نسخه تکمیل و امضاء شده) 4- پرینت حساب جاری صادر کننده چک (30 گردش آخر) 5- گواهی امضاء محضری متقاضی و صادر کننده چک و صادر کننده چک ضمانت 6- یک فقره چک ضمانت به اندازه کل مبلغ اصل و فرع وام از شخص ثالث یا از شخص صاحب چک با امضاء شخص ثالث در ظهر چک 7- کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی و صادرکننده چک و صادر کننده چک ضمانت


            *در صورت عدم ارائه مدارک در مهلت مقرر، خودروساز مختار به اختصاص ظرفیت اعلام شده ارائه خودرو با تسهیلات به فرد دیگری خواهد بود و وجه پرداختی مشتری متعاقبا مسترد می گردد و معلوم نیست چه موقع بازگردانده می‌شود.


            *در صورت تاخیر در تحویل خودرو، سود تاخیری معادل 19%  (حدودی) سالیانه به ازای مبالغ پرداختی مشتری، از سوی شرکت ایران خودرو محاسبه و پرداخت می شود.

             

            دریافت مالیات ارزش افزوده برای وام 25 میلیونی

            دریافت مالیات ارزش افزوده برای وام 25 میلیونی

            بهره مرکب؛ زاویه تاریک وام 25 میلیونی خرید خودرو!

            بهره مرکب؛ زاویه تاریک وام 25 میلیونی خرید خودرو!

            مدارک لازم برای دریافت وام 25 میلیونی خرید خودرو / سفته به جای چک

            مدارک لازم برای دریافت وام 25 میلیونی خرید خودرو / سفته به جای چک

            خودروسازان زیر بار وام 7 ساله نمی روند؟! + شرایط مبهم آزاد سازی سند

            خودروسازان زیر بار وام 7 ساله نمی روند؟! + شرایط مبهم آزاد سازی سند

             

            فهرست تمام خودروهای سواری وانت و تراکتورهای مشمول وام 25 میلیونی

            فهرست تمام خودروهای سواری وانت و تراکتورهای مشمول وام 25 میلیونی

             

            جزییات پرداخت وام 25 میلونی مشخص شد + تاریخ آغاز ثبت نام

            جزییات پرداخت وام 25 میلونی مشخص شد + تاریخ آغاز ثبت نام

            کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

              کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

             لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

            ‏«Telegram» را در بازار:
            http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

            برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
            https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

            تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
            https://tdesktop.com/win

            محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

            از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

             

             

            182 دیدگاه

            1. با سلام خدمت دوستان.ملت ایران جز باهوش ترین ملت هاست با این حرفا خام نمیشوند و نخواهند شد.زنده باد ایران وایزانی 🙂

              1. آره مشخصه چقد با سوادیم
                سایپا قیمت دو تا ماشین چینی شو 13 تومان آورده پایین اونوقت اونایی که خریده بودن دارن خودشونو پاره میکنن که قیمت کم نشه ،چقد ما با فرهنگ و با سوادیم چقد!!!!!!!!!!!!
                ببخشید ولی واقعیت اینه که ایرانی جماعت فقط تو فکر سود برای خودشه حالا اگه به ضرر دیگرانم باشه چه بهتر ،چون میتونه راحت پزشو بده که آره من فلانم و بهمان
                خداوکیلی اگه همین امروز هم مدیران این دوتا شرکت رو برکنار کنید و بهترین مدیر ایرانی رو هم بیارید اون هم شروع به دزدی با روش جدیدتر و به روزتری میکنه
                مشکل خیلی ریشه ای تر از این حرفاست ،مشکل ماییم ،مشکل تفکر و ذهنیت خود ماست که به هر شارلاتانی اجازه سواری میده ، مشکل ما از نوع دوستانیه که چانگان خریدن و حالا…

            2. 25 میلیون بگیریم 5 تومن بزاریم روش یه 405 بگیریم بعد هفت سال 17 میلیون سود هم بزاریم رو 25 تومن که در کل بشه 47 میلیون!
              47 میلیون واسه یه 405!!!
              اونم که سندش هفت سال بعد از رهن بیرون میاد!!!

            3. باسلام خدمت مردم ایران زمین ، به قول دوستمان مهدی هیچکس 45 میلیون برا یه پژو 405 نمیده حالا که توافق انجام گرفته خودروهاشان پیشکش خودشان اگه خودرو 405 جدیدشون رو میدن 12 میلیون خریداریم

            4. خيلي لطف كرديد ، دسستتون درد نكنه !
              خيلي قيمتها منصفانه و درست بود كه الان با اين طرح بسيار عالي بايد پرايد 20 ميليوني رو با 30 ميليون و 206 رو كه 32 ميليونه با 48 ميليون و تيبا رو 43 ميليون پول بديم .
              تازه پروسه گرفتن وام هم كه از هفت خان رستم بايد بگذريم بماند .
              با همه اين شرايط خودرويي تحويل بگيريم كه پس از يك هفته يك پامون نمايندگي باشه كه ميگه فعلا قطعه نداريم پاي ديگمون توي تعميرگاهها براي تعمير خودروي صفر بي كيفيتي كه خريديم. كه با اين وضعيت به قول مسولين محترم چرخ اقتصاد بچرخه و اين ملت با مبالغ هنگفت و با هزار بدبختي و سختي خودروهاي بي كيفيت خريداري كنند و جيب سرمايه داران رو پر تر كنند و دوستان عزيز خودروهاي روز دنيا رو سوار شوند و ملت اندر خم پرايد و پژو كه فقط هر 2 سال يكبار طرح چراغهاشون عوض ميشه…
              واقعا خجالت آوره….به جاي اينكه مردم رو هفت سال به گرفتاري بيندازيد قيمت خودروهاي بي كيفيت رو كاهش بديد. و قدري هم دلتون به حال اين مردم بسوزه و كيفيت خودروهارو افزايش بديد.

              1. واقعا آفرین هر کی با عرق جبین پول در بیاره میفهمه که هفت سال ماهی پانصد هازر تومن بخاطر این ماشین های بی کیفیت نده .

                1. طبق تورم چهار سال قبل پراید .پراید ده میلیون قیمت داشت در سال نود چهار ده میلیون افزایش یافت بنابراین در هفت سال اینده بیست میلیون به قیمت حال حاضر قیمت پراید افزوده میشودو قیمت کلی ان بعلاوه چهار میلیون پیش قسط .۴4000/0۰0 تومان حساب میشود .هیچ فرقی نداره الان بخری یا ۷سال بعد .فقط مبلغ اقساط بالایی دارد .که با درامد .۷۰ درصد مردم سازگار نیست. پس بخرین که هفت هشت سال دیگه پراید .۴۵۰۰۰/۰۰۰ تومنه با زبون بی زبونی گفتن.دادا موتور براوو سراغ دارین.

                  1. فرض محاسباتتون اشتباه هست چرا که قرار نیست تورم 40 درصدی سال های گذشته در سال های آینده ادامه داشته باشد.

            5. همونطور که همه گفتن هیچ ادم عاقلی با این کار خودشو بدبخت نمیکنه هفت سال ماهی 500تومن بخاطر چی ؟ نکنه بخاطر این قوطی حلب های بی کیفیت . 20میلیون خورو خوابیده تو انبارو یک راست به اسقاطی ها بدید و به جای این وام ها کیفیت خودرو رو بالا ببرید

            6. هفت شهر عشق را عطار گشت /ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم

              چی باید به سر مردم بیاد ، کی باید به فریادشون برسه ” خدا رحم کنه ”
              خدا به راه راست هدایتتون کنه

            7. با این وام بظاهر قرض الحسنه عقود اسلامی که بیشتر شبیه قمار و ربا خواری هست تا وام یه خودروی بسیار ابتدایی و بی کیفیت بنام من درآوردی تیبا (مینیاتور اسبق)در میاد 41 ملیون بعد از 7 سال و این خودرو نهایتا 6 ماه کار میکنه و بعد از 84 ماه دیگه لاشه اش هم نمونده کسی ازین طرح (اگه منطقی و قصد زیان نداشته باشه) استقبال نمیکنه البته افرادیکه پول یامفت و باد آورده و راحت درمیارن ازین طرح استقبال میکنن اما افراد عادی و مشتریان واقعی ازین طرح فرار میکنن

            8. منتظریم ببینیم مهندسای ایرونی چه تغییر دیگه ای در لامپ های پراید میدن و ماشین جدید تولید میکنن
              دمپایی جلو بسته که اومد اینسری نوبت کفش پاشنه بلنده …

            9. اگر فکر میکنید لیاقت شما مردم ایران چیزی بیشتر از خودروهای آشغال و گران چینی و لگنهای گران قیمت ایران خودرو و سایپا است پس باید دست بکار شوید و برای حصول آن بجنگید و هزینه آن را بپردازید زیرا هیچ چیز خوبی مفت و مجانی به دست نخواهد آمد. امروز جنگ ما نخریدن در هر شرایطی است و هزینه این جنگ برای ما تحمل سختی بی ماشینی است. متحد باشید و تحمل کنید و نخرید تا لیاقت خود را به مسئولین و آیندگان ثابت کنید.

            10. دارن دیوانه میشن خودشونو به هردری میزنن تا از این منجلابی که خودشون برای خودشون با گرون فروشی درست کردن نجات بدن اما این دفعه دیگه تیر خلاص باید زده بشه از طرف مردم فقط نخرید تاببینیم میخوان چکار کنند ماشیناشونو . مردم عزیز اینها خیلی به ما ظلم کردن حالا باید انتقام پس بدن پر رویی هم حدی داره والا

            11. هه هه هه
              اونایی که اینو تصویب کردن واقعا..!
              به جای اینکه به خودرو ساز ها وام بدن به مردم وام میدن که پول وامو خودرو ساز برداره سودشو مردم پرداخت کنن!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
              ی بار دیگه متنمو بخون
              با دقت بخون

              هرکی آدم خواب زده و بیسواد دید بیدارش کنه، توجیحش کنه نره تو فساد و گناه اینا..

              یا علی.

            12. برای نابودی خودرو ساز داخلی دوستان عزیز فقط باید کمی صبر کنیم و به نخریدن ادامه بدیم.
              هر وقت ماشین امریکایی تولید کردن و قیمتش به قیمت امریکا بود اون وقت از ایران خودرو خرید می کنیم
              مگر نه با سمند ال ایکس پارسال و اون سال و هفت سال و فلان سال همین اش و همین کاسه

            13. مطلبی که برای من مبهمه اینه که در قبال وام 25 میلیونی (که طرح بسیار مزخرف و شکست خورده ای هست) ، خودروسازان دقیقاً کیفیت چی رو قراره افزایش بدن؟؟!
              – پراید 6 ایربگ تولید کنن عایا؟
              – پژو 405 رو با اتاق بی ام و سری 6 تولید کنن؟؟
              – سمند EF7 با سقف پانوراما وارد بازار کنن؟
              وقتی محصول از پایه مشکل داره ، ایمنیش ضعیفه ، مصرفش بالاست و تکنولوژی سی سال پیش رو داره، کیفیت چی رو افزایش میدن، اصن مگه میشه افزایش داد؟؟؟
              خودروسازان بزرگ دنیا هم نمی تونن همچین ادعایی بکنن . خب میان محصول جدید تولید میکنن.
              نهایت هنری که از خودروسازان وطنی تا بحال دیدیم گذاشتن موتور اون رو این ، صندلی این رو اون ، شکل فرمون و چراغ عوض کردن ، وانت کردن خودروی سواری و دیگه ته تهش داشبورد عوض کردنه!
              این شد ارتقاء کیفیت.

            14. واقعا اميد هم گل گفت ……..
              بله چرا وامو خود خودروساز نميگيره … بيچاره مردم پولو خودروساز ميگيره سود شو ملت ميده يه خودرو بي كيفيت تو انباراشون بدن يه پا نمايندگي و يه پا تععميرگاه از كاروزندگي هم بيافتن والا ………….

            15. دوستان تا این مدیران بیسواد و بدون هیچگونه تخصص وصرفا سیاسی بر امور تکیه زده اند هیچ تغییری را نخواهید دید.پس تنها راه چاره من وتو نخریدن تا جمع شدن این بساط رانت خواری ودزدی میباشد.

            16. آیا خودرو سازان وطنی در آستانه ورشکستگی اند ؟!

              چند روزی از کمپین ” خرید خودرو ممنوع ” در فضای مجازی می گذرد و هرچند رکود فعلی در این صنعت و بازار خودرو بیش از هرچیز حاصل عملکرد خود خودروسازان است ، آغاز چنین حرکتها و ایجاد چنین کمپینهایی صاحبان این صنعت را بیش از پیش نگران کرده است .

              به گزارش پایتخت این درحالی است که طبق معمول آقایان خودروساز و کسانی که از قبل آنان به نان و نوا وموقعیتی رسیده اند ، به جای ریشه یابی موضوع و یافتن علت قهر مردم با این صنعت ، باز آسمان را به ریسمان بافته و عالم و آدم را مقصر می دانند غیر از خود و باز هم در حرکتی از پیش آشکار شده ، سعی در ایجاد رعب و وحشت دارند که اگر صنعت خودرو نباشد چنین می شود و چنان !
              جالب است که خودروسازان داخلی که طی 50 سال اخیر هیچ عملکرد مناسبی در قیمت و کیفیت و خدمات پس از فروش محصولاتشان نداشته اند ، فلان کمپین و سخنان فلان نماینده مجلس و چند ده کامت در ذیل فلان خبر خودرویی را عامل رکود صنعت قلمداد می کنند و حاضر نیستند به عملکرد غیرقابل دفاع خود در این صنعت که منجر به نارضایتی‌های بیش از پیش مصرف کنندگان شده و کار را به “تحریم خرید خودرو” کشیده است ، بیاندیشند و برای آن چاره ای کنند !
              و دقیقا اینجاست که گلادیاتورهای همیشه حاضر به یراق از راه می رسند و نقش ” تکراری ” و البته ” بی مزه ” خود را ایفا می کنند که اگر گلی از سر صنعت خودرو کم شود فلان مقدار ارز از کف می رود و این تعداد شغل از بین می رود و صنعت کشور راکد می شود و چه کسانی که به خاک سیاه نمی شینند و چنین و چنان !
              صنعت خودرویی که حمایتهای بی دریغ چندین دهه ای دولتها را امروز “دخالتهای دولت ” نام می نهد و فراموش کرده اگر لحظه ای دولت حمایتهای خود را از این “صنعت عزیز کرده ” بردارد و تعرفه های عادلانه واردات خودرو اعمال شود و آنی ایمنی و رضایت مردم در نظر گرفته شود ، رکود که هیچ ، بساط آقایان خودرو ساز خود به خود برچیده می شود و نیاز به کمپین و تحریم خرید خودرو و غیره و ذالک نیست !
              جالب است که آقایان مدام فضای اقتصادی و بویژه نرخ سود بانکی را یکی از عوامل ایجاد مشکل برای صنعت خودرو عنوان می کنند و باز مشخص نیست درک و شعور مردم ایران به چه انگاشته شده که صحبتی از این موضوع به میان نمی آورند که به خاطر همین سود بانکی ، پولهایی را که باید صرف ارتقای کیفیت تولید ، بروز رسانی محصولات ، کاهش هزینه ها و به تبع آن کاهش قیمت و افزایش خدمات پس از فروش می کردند ، دربانکها بلوکه کرده و تقریبا همه کاری از بانکداری و بنگاه داری تا ساختمان سازی و غیره می کنند ، جز ” خودرو خوب ” ساختن و حاضر نیستند باور کنند دیگر دوره ای که از ده ها ماه پیش محصولات آنچنانی خود را پیش فروش می کردند گذشته و فضا فضای رقابت است و تازه نه آن رقابت سالمی که در همه جای دنیا هست و باید باشد و باید ” باشند تا صبح دولتشان بدمد”!
              ارز بری هم از دیگر بهانه هایی است که گلدیاتورها در به اصطلاح دفاع از صنعت خودرو عنوان می کنند و مدام بر این طبل می کوبند که اگر خودرو سازی تعطیل شود باید نیاز سالانه یک و نیم میلیون دستگاهی بازار ایران به خودرو را از طریق واردات تامین کرد که باید رقمی معادل 15 میلیارد دلار ارز از کشور خارج شود ، بنابر این دو دستی باید به این صنعت عزیز چسبید و اجازه نداد آب در دلش تکان بخورد !
              آقایان خودرو ساز را نمی دانیم ! ولی مردم ایران اینقدر کم حافظه نیستند که فراموش کرده باشند سالها ادعای خودکفایی و ساخت داخل آقایان خودرو ساز گوش فلک را کر کرده بود ، اما به محض اینکه قیمت ارز در سال90 افزایش یافت قیمت محصولات آقایان یک شبه سه برابر شد و دلیل آن ارز بری خودرو بود . تا جایی که بعدها کاشف به عمل آمد ساخت داخل ادعایی بیش نبوده و حداقل از جنبه ارز بری اتفاق خاصی نیافتاده است و 90 درصد قیمت خودرو به قیمت ارز بستگی دارد . این چیزی است که آقایان خودرو ساز ادعا می کنند .
              در این شرایط چگونه است که صنعت خودرو سای جلوی خروج ارز از کشور را می گیرد ؟ مگر خودرو داخلی ارز بری ندارد ؟ مگر خودرو داخلی مجانی ساخته می شود ؟ بر چه اساسی آقایان مدعی هستند که 15 میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود ؟
              با همان معیاری که خودرو سازان حداقل در زمان افزایش قیمت ارز ارائه کردند و به بهانه آن محصولات رقت انگیز و بی کیفیت خود را به سه برابر قیمت به مردم فروختند ، خودرو داخلی هم حدود 90 درصد ارز بری دارد و تفاوت آن با واردات خودرو حداکثر 1.5 میلیارد دلار است . مبلغی که بی تردید ارزش آسایش و رفاه مردم ، ایمنی و حفظ جانشان و راحتی اعصابشان را دارد ! هرچند اینها واژه هایی است که خوردو سازان کشور کاملا با آن غریبه اند و سخت بتوان تصور کرد جز سود خود به چیز دیگری بیاندیشند .
              بهانه ” ایجاد اشتغال ” و “وابستگی صنایع کشور به صنعت خودرو” هم دیگر شعارهای نخ نمایی است که بارها به آنها از سوی کارشناسان پاسخ داده شده است . البته ما اصلا و به هچ عنوان موافق تعطیلی صنعت خودرو نیستیم و آن را به صلاح کشور و صنعت نمی دانیم ، اما موضوع اینجاست که تا زمانی که آقایان خودرو ساز فقط به منافع مقطعی خود فکر می کنند ، سعی در سوء استفاده از فضای بسته اقتصادی و تعرفه های واردات دارند ، تنها و تنها به سود خود می اندیشند و تا زمانی که کوچکترین ارزشی برای تامین رضایت مشتری قائل نیستند ، اوضاع بر همین مدار خواهد بود و نیازی نیست کسی برای تعطیلی صنعت خودرو کاری کند یا کمپین فضای مجازی تشکیل دهد ، و این صنعت به مرور ، خود به خود و در آینده ای نه چندان دور در سایه عملکرد خودروسازان تعطیل خواهد شد .
              آقایان خودروساز بهتر است به جای جو سازی های رسانه ای،زدن حرفهای تکراری و نخ نما ، مظلوم نمایی یا ایجاد ارعاب در دل مردم و مسئولان و نمایندگان مجلس از بیکاری و رکود صنعت و غیره … قدری به خود بیایند ، روشهای صحیح مدیریت را بیاموزند ، هزینه های آنچنانی تولید خود را پایین بیاورند و قدری هم به فکر آرامش و جان و مال مردم باشند .
              مردم ما مردم نجیبی هستند که انتظار آنچنانی هم ندارند ، کافی است یک محصول “قابل تحمل” با قیمتی ” معقول ” به آنان ارائه شود و این جلوی ورشکستگی و تعطیلی صنعت خودرو را خواهد گرفت . در غیر این صورت دیری نخواهد پایید که شاهد شکستن شاخ ” غولهای جاده قدیم ” و به زانو درآمدنشان در برابر “اژدهای زرد” و غیره … خواهیم بود . شکستنی که صدای ترکهای آن کم کم به گوش میرسد .
              مرجع : خانواده ایرانی

            17. این وام اینقدر واسه آدم سنگین میافته که باهاش خیلی هنر کنی بتونی خودروهای ارزون ایرانی رو بخری .
              یه پله بعدشم که آشغالای چین تو ایران از محصولات داخلی ما پیشی میگیرن، براحتی مدل به مدل وارد میشن ، مونتاژ میشن ، فروش میرن ، تازه کلی طرفدارم پیدا میکنن.
              لینک زیر رو ببینید تا بفهمید رتبه فروش خودروهای چینی تو کشور سازنده (چین) چطوریه!
              http://chinaautoweb.com/2015/10/best-selling-new-cars-in-september-2015

            18. دوستان تمام نظراتي كه داديد رو واقعا از صميم قلب اميدوارم كه اتفاق بيفته. ايراني نيست كسي كه خوبي مردمش رو نخواد. منى مثل همه شما خيلي دوست دارم ٢٠٦ و ٤٠٥ قيمتش بشه ١٤ ميليون. و با ٤٠ ميليون بشه يه ماشين جمع و جور خوب مثل پولو، ياريس، فيستا يا … خريد ولي واقعيت اينه كه طبق هر واقعيتي كه محاسبه كنيد نميشه! واقعيت اينه كه دولت نميخواد دست از عوارض گمركي سنگيني كه به خودرو ميبنده برداره. با اين حساب ارزونترين ماشينهاي خوب اروپايي يا ژاپني با كمترين آپشنها كه قيمتهاشون در حدود ١٠٠٠٠ يورو هست مثل فورد فيستا كه تو كلن آلمان توليد ميشه يا فولكس واگن پولو يا حتي تويوتا ياريس و يا آيگوي ژاپني، سيتروئن C1 ، پژو ٢٠٨، ميتسوبيشي كلت، رنو كليو، سئات لئون يا ايبيتزا، اپل كورسا يا حتي آسترا و خيلي از ماشينهاي خوب و ارزون ديگه كه همه آرزوشو داريم كه به ايران راه پيدا كنند رو واقعا تو ايران با احتساب ١١٠٪ عوارض كمركي يا حتي شما بگيد ٩٠٪ …. اينا رو نميشه زير ٨٠-٩٠ ميليون تومان خريد. همينطوري٥٠ -٤٠ ميليون تومان قيمتشون تو اروپا در مياد. درسته عوارض و مالياب بر مصرف تو مثلا آلمان ١٩ درصده ولي زمان خروج كالا فقط ٨-٩ درصدش عودت داده ميشه. به نظر من با اين رويه اي كه دولت در مورد عوارض سنگين خودروها در پيش گرفته و با احتساب قيمت يوروي ٤٠٠٠ توماني، براي اينكه مردم بتونند در ايران يه ماشين خوب اروپايي رو با قيمت خوب با قيمت مناسب سوار شن فقط ٢ راه وجود داره. يكي اينكه قيمت ارز بياد پايين كه اين خيلي بحث جامع و كلي هست و شايد دولت بگه دست من نيست و يكي اينكه تعرفه عوارض ورود خودرو كم بشه كه اين يكي اتفاقا كاملا دست دولت و مجلسه. فكر ميكنم يه كم تمركز مطالباتتون رو از روي سايپا و ايران خودرو بايد روي مجلس و دولت هم ببريد. اين قضيه مثل بحث مسكن شده. مردم ميگن قيمت مسكن بايد بياد پايين تر ولي واقعا اشخاصي كه تو كار ساخت و ساز هستند ميدونند كه در حال حاضر در اكثر موارد سازنده ها حتي با ضرر هم حاضر به فروش واحدشون هستند ولي باز هم كسي نميخره. تو مملكتي كه قيمت يه يخچال ال جي و سامسونگ با عوارض گمركي ٤٠ درصد ١٢ -١٠ ميليونه بايد ببينيد آيا واقعا ميشه يه پژوي ٢٠٦ يا ٤٠٥ رو هم با همين قيمت توليد كرد يا نه! ؟ تو اين كه مديران و اكثر كاركنان سايپا و ايران خودرو و كلا صنعت ما خيلي انسانهاي بي كفايت و نالايقي هستند هيچ شكي نيست ولي به نظرم اين همه مشكل نيست. چون اين بي كفايتي تو تمام نهادهاي دولتي موج ميزنه. قيمت ارز به نظرم خيلي دليل مهميه و دوم اينكه عوارض گمركي خودرو براي كشوري كه فقر توش موج ميزنه خيلي ناعادلانه است. اگر هدف شكستن انحصار سايپا و ايران خودرو و شكستن كمر مديران نالايق صنعت خودروي كشوره فكر ميكنم بهترين راه كم كردن عوارض ورود خودرو هست. اگر اين اتفاق بيفته ديگه لازم نيست كسي تبليغ و تشويق كنه مردم رو به تحريم خودروي داخلي. مردم خودشون خود به خود نميخرن. شاد و موفق باشيد و به اميد روزي كه هر ايراني به اون رفاه و آسايش زندگي كه حقشه برسه.

            19. بابا دمتون گرم این و یه بچه میدونه که دولت وام گرفته از بانک مرکزی ولی ضرر نمیده…
              سودش و سال بعد میگیره اونم دوبله سوبله…
              یک لحظه تفکر هفتاد سال عبادته…
              فکر کنین ملت ایران با این چیزا خام میشن…
              هه مگه فکر دارین…

            20. ما مردم گول نمیخوریم هه هه هه التماس نکنین،این ماشین ها رو بفرسین عراق بدرد عملیات انتحاری میخوره…دولت و آقایون خودروساز میخوان کمپین رو دور بزنن ، زهی خیال باطل…اندکی صبر سحر نزدیک است..یاعلی

            21. چه جالب است وام 25 میلیون تومانی با سود 16 یا 21 درصد.
              یعنی سود این وام با 16 درصد حدود 17 میلیون و با سود 21 درصد حدود 23 میلیون تومان(سود 21 درصد اشتباهی شده 18 چون 48 منهای 25 میشود 23 میلیون تومان.)
              واقعا ما چقدر بدبخت هستیم که رئیس جمهور و دولت انتخاب میکنیم و بجای حمایت مردم از طرف دولت ، خودروسازان حمایت میشوند.
              من به عنوان یه ایرانی در فکر فرو رفته ام که کار دولت حمایت از مردم است یا حمایت از خودرو بی کیفیتی که سالی 20000 کشته میدهد.
              جناب آقای روحانی از شما متشکریم. واقعا جواب مردم نجیب ایران را با این بسته حمایتی دادید.
              شما وقتی این بسته را تصویب میکردید به فکر حداقل 500000 هزار انسانی که تا بحال به خاطر این خودروها به کام مرگ فرو رفته اند نبودید؟
              رئیس جمهور کشورم چرا از صنعتی ورشکسته که مردم ایران را اذیت میکند حمایت میکنید؟
              البته اگر یکبار شما هم مثل ما سوار بر این ارابه های مرگ میشدید دیگر بسته حمایتی تصویب نمیکردید.مگر مشکل مردم ایران فقط قیمت خودروست.
              برای یکبار با مردم و درد دلهای آنها روبرو میشدید تا به شما بگویند که مشکل خودرو فقط قیمت آن نیست.
              وقتی بدنه ماشین های ایرانی با فشار دست برامده میشود و فرو میرود ، چطور میخواهد در یک حادثه با سرعت 120 کیلومتر و وزن یک تنی جان این مردم را نجات دهد. شما تا به حال شده است که خودرو نو خریداری کنید و ظرف ماه اول گیربکس آن به تعمیر برود. تا بحال شده است که ظرف ماه اول موتور خودرو یا سیستم برق خودرو یا… خراب بشود و راهی تعمیرگاه بشوید.
              چرا از این خودرو بی کیفیت حمایت میکنید. چرا میخواهید زحمات یکساله مردم ایران را که خودرو را تحریم کرده اند به هدر بدهید؟
              مگر مردم کار اشتباهی کرده اند که اینگونه با آنها برخورد میکنید. مگر غیر از این است که مردم میگویند که خودرو سازان نمونه سایر کشورهای دنیا خودرو بسازند و تحویلشان دهند. مردم ایران چقدر آرزوی سوار شدن یک خودرو با کیفیت با آپشنهای خوب را به گور ببرند.
              بخداوندی خدا شما مقصرید و تقاص این رفتار بی شرمانه تان را خواهید داد. بالاخره روزی آه این مردم نجیب شما را خواهد گرفت و به منجلاب جهنم فرو خواهید رفت.
              دور نیست روزی که در محضر خداوند حاضر شوید و آن روز دیگر دیر شده است.
              شما نماینده این مردم هستید و همیشه باید پیگیر شرایط مردم باشید.
              من آخر این قضیه را برایتان میگویم که اگر حتی با این بسته حمایتی از خودروسازان باعث شوید که یک عده از مردم گول شما را بخورند و خودرو خریداری کنند و خودروسازان به روال قبلی خود یعنی انحصار و زور بر مردم بازگردند ، شما باعثش شده اید و هر خونی که به خاطر بی کیفیتی خودرو ریخته شود بر گردن شماست.
              در آخر به شما میگیم که قدری به انسانیت فکر کنید چرا که چشمی بهم بزنید بار دنیار را بسته اید و در آخر شما مانده اید و هزاران شاکی در محضر خدا.
              آنجا دیگر راهی برای گریز نیست و در آتش اعمال زشت و سودجویانه تان فرو خواهید رفت.
              درد دل یک ایرانی خسته

              1. بدبختی این ملت از بیسوادی و بی فرهنگیشونه. از ضعف حافظه اشونه و از کم طاقتی و پرمدعایی شونه. اگر بخوام علل بدبختی این ملت رو لیست کنم داستان به درازا میکشه.
                درد این ملت اینکه که نه درک داره نه متوجه هستش که درک داره. بیخود نیست که گرفتار “جهل مرکب” شدیدم.
                درد اینکه که “نمی فهمید” و “نمیخواهید بفهمید” ( دوست داشتید بهتون بربخوره برام مهم نیست) تو این وضعیت بغرنج و پیچیده دولت نمیتونه بزار صنعت ورشکسته خودرو نابود بشه. دوستانی که میان نسخه های الکی همکاری با خودروسازن بزرگ دنیا رو میدن نه تنها مشخصه با ساختار اقتصادی ایران اصلا اشنا نیستد بلکه نشون میدن حتی نمیدونن سازوکار کسب و کار در ایران به چه صورت هست. اخه ادم عاقل اقتصاد ورشکسته امون رو قرار چی سر و پا کنه؟ موج جدید بیکاران؟ دولت همین الان زیر بار یارانه ( که شما و امثال شما میگیرید) زه زده و داره تمام منابع مالیش رو صرف دادن یارانه به ملت تن پرور و بیعار میکنه. همه چیز دست دولت نیست تو این مملکت. بازیکن ها قدر دیگری هم هستند که منافعشون جور دیگری محقق میشه. حالا تو این هاگیر واگیر و بعد از هشت سال تخریب اقتصادی دولت باید اجازه بده موتور محرکه اقتصادیش هم نابود شه؟؟؟ کدوم عقل سلیمی این رو قبول میکنه؟
                چرا برای بیکاری جوانان برای اعتیادشون برای بی سوادیشون فریاد واسفاتون بلند نیست؟
                چرا بی عقلی ملتی که میدونن خودرو زیر پاشون نا امن نا مطمئن و غیر ایمنه و بازم تو این جاده های خراب 120 کیلومتر سرعت میرن رو به روی مبارکتون نمیارید؟
                چرا رندانه به روی مبارک نمیارید که این سالی 20000 هزار نفر تعداد کثیریشون دوستان موتور سوارمون هستند؟؟؟
                چرا به خاطر مبارکتون نمیاد در بسیاری موارد خواب الودگی و مواد مخدر و خیلی چیز های دیگه مشکل ساز شدن؟
                خودرو ها بی کیفیت قبول. خوب نخرید. ولی خودرو خارجی هم نباید بخرید چون خیانت به اقتصاد مملکت. خیانته به اینده مملکت. ارز محدود مملکت ( که سهم خواه هم زیاد داره ) نباید توسط خودروسازان خارجی بلعیده بشه. میخواهید بازهم برگردیم به دوره محمود که حتی سنگ قبر و دسته بیل هم وارد میشد؟
                خودروساز ایرانی باید اصلاح بشه. کیفیت محصولاتش باید افزایش پیاده بکنه شکی نیست. اما این یک فرایند کوتاه مدت هم نیست.
                تخریب راحته ولی دوتا اجر رو هم گذاشتن خیلی سخته.
                اگر بدنه ماشینتون با دست تغییر فرم میده به علتی راییه که به اون محمود دادید و به طمع گونی سیب زمینی و یارانه مفت چشم بر روی واقعیات بستید. نتیجه تخریب هشت ساله اقتصاد ( که تازه در دوران خاتمی رونق گرفته بود )و نادیده گرفتن قطعنامه ها رو ملت “باید” با جون و خونشون بدن.
                موضوع اینه که ما ملتی هستیم که نمی خواهیم مسئولیت و عواقب انتخاب ها و اعمالمون رو بپذیریم.
                همه در موقیت ها و پیروزی ها سهیم و همه در شکست ها بی تقصیریم.
                پسرم الان در دوره گذار هستیم. خواهی نخوای باید بهای 8 سال ریاست محمود رو بپردازید. به جای گله های کودکانه همت کنید ایران ویرانه رو بسازید.
                یا حق.

                1. شما اگر به جای گوشی GLX از گوشی دیگری استفاده می کنید، ناقض صحبت ها و نصایح خودتون هستید
                  ضمنا دقت کنید کسانی که خودروهای 20 – 50 میلیون تومانی را تحریم کرده اند، عموما خریدار خودروهای خارجی و حتی چینی نیستند، چرا که اصولا توان مالی لازم برای چنین کاری را ندارند.

                  1. قیاس مع الفارق می فرمایید سپهر خان. صنایع الکترونیک به خصوص صنعت موبایل در ایران عملا وجود خارجی ندارند که گوشی بنده تاثیری بر اینده مملکت داشته باشه. البته متوجه حرف شما هستم.
                    اما درمورد ادامه حرفتون باید این سوال رو بپرسم : چرا عموم خریدارانی که ازشون یاد میفرمایید توان لازم برای خرید ماشین خارجی رو ندارند؟ جوایش بسیار ساده است : چون تو کشوری مثل ایران با 70 میلیون جمعیت و منابع محدود و سرانه تولید ناخالص پایین قشر فقیر هر روز گسترده تر میشه. قشر متوسط به فقر میرسه و عده ای پولدار تر میشن. حالا توی این سیستم باطل ما باید خودمان با دست خودمان سرعت این روند اشتباه رو افزایش بدیم؟
                    در ضمن خودتون رو گول نزنید. در صورتی که خودرو سازی واقعا نابود بشه اولین کاری که دولت مجبور میشه انجام بده ( فارق از هر چیزی این یه اصله و باید اتفاق بیفته) واقعی سازی نرخ دلاره. اگر اندکی و فقط اندکی از محاسبات اقتصادی سررشته دارید با یک محاسبه ساده ( یعنی بدون در نظر گرفتن متغیر های واقعی ) یعنی با استفاده از نرخ تورم میتونید متوجه بشید همین الان نرخ واقعی دلار بیش از 4700 تومانه . حالا برادر من چند نفر از همین عزیزان میتوند یک خودرو 13000 دلاری رو بدون هزینه گمرک حمل مالیات ارزش افزوده و غیره! شصیت میلیون تومان بخرن؟
                    حکایت ملت ما حکایت فردیه که صحرای سوزان بسیار تشنه است ولی اگر عاقل باشه وقتی به اب رسید اب رو جرعه جرعه مینوشه.
                    یا حق.

                    1. شما میتونید هر چیزی رو که ذهنتون تایید میکنه منطقی بدونید اما “واقعیت” با منطق من و شما عوض نمیشه.
                      واقعیت اینه که اقتصاد ورشکسته ایران تاب و تحمل ورشکستگی صنعت خودرو رو نداره. چه خوشتون بیاد چه خوشتون نیاد.
                      مهمترین عامل رشد اقتصادی 1393 افزایش تولید صنعت خودرو بود و الان با کاهش تولید یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در کاهش رشد اقتصادی هستش.
                      ایرانی جماعت از اول منطقش این بوده که دیگی که برا من نجوشه همون بهتر سر سگ توش بجوشه.
                      نتیجه اش اینه که الان به جای حمایت از تولید و صادرات همه به فکر نابودی تولید، دلالی و واردات هستند.
                      ملت بدی هستیم. امت بدی هستیم. جماعت بدی هستیم.
                      خودخواه و منفعت طلب.
                      حالا انقدر منفی بدید تا بنز بشه 20 میلیون بیافته زیر پاتون.

                    2. پسر خوب سپهر جان رفرنس نمیخواد .مقاله که پرزنت نمیکنم. یکم سواد میخواد اگر بهتون بر نمیخوره.
                      برابری دلار و ریال رو در سال 1357 مثلا در نظر بگیرید نرخ تورم سالانه رو تا امسال درش تاثیر بدید تا بفهمید اوضاع اقتصاد ایران چقدر خرابه برادر من تا بفهمید دلار 3500 تومانی هم واقعی نیست.
                      شما که از وضعیت خراب صنعت خودرو و الکترونیک خبر دارید حتما از وضعیت صنعت عقب مونده پتروشیممون هم باخبرید! حتی میدونید که خام فروشیم. حتما میدونید اوضاع صنایع فولاد و سیمانمون هم همونه! صنعت دیگری به جز دلالی مونده که اوضاعش وخیم نباشه؟
                      تو این وضعیت واقعا باید چکار کرد؟ بچه معلول یعنی صنعت خودرو رو به حال خودش رها کرد تا بمیره؟
                      بنده از گوشی GLX و خودرو پراید استفاده نمیکنم. ولی اگر لازم بشه هم گوشی GLX دستم میگیرم هم خودرو پراید سوار میشم.
                      مشکل شما نسل جدید اینه که با عرض پوزش”نمیفهمید” برای ارتقای هرچیزی نباید داشته ها رو نابود کرد و از صفر شروع کرد. اگر این مملکت الان اینجاست واسه اینه که هر مدیری هر جا اومد هرچیزی رو که از مدیر قبلی باقی مونده بود رو نابود کرد و از صفر شروع کرد و این دور باطل هرگز تمام نشد. اگر تیم کوک قصد تغییر در اپل را داشت بر پایه هایی که جابز استوار کرده بود تکیه زد و به تدریج تغییرات رو ایجاد کرد.
                      اما در ایران همه چیز همیشه از صفر شروع میشه. معلومه که عقب میمونیم.
                      نسل من به فکر “کاشت” بود نسل شما فقط به فکر “برداشته” اونم در کوتاهترین زمان ممکن.
                      نتیجه اش اینه که کسی طاقت نداره تا بذاره بذری رو که روحانی کاشته رشد کنه.
                      در نگاهتون تغییر ایجاد کنید.

                    3. بنده در موضوعاتی که تخصص ندارم به گفته افراد متخصص استناد میکنم و تا جایی که اخبار اقتصادی رو دنبال کردم هیچ کارشناس اقتصادی نرخ برابری بالای 4700 تومان برای دلار اعلام نکرده است.اقتصاد کلان هم پیچیده تر از لحاظ کردن نرخ تورم هست.اگر اینطور بود قیمت ارز تمامی کشورها صرفا با توجه به نرخ تورم قابل پیش بینی بود و هزاران میلیارد ثروت در اثر تغییر برابر یورو و دلار و پوند و ین به وجود نمی آمد و از بین نمیرفت.بنده شخصا برای دیدگاه و سن شمااحترام زیادی قائلم اما با استفاده لغت هایی مانند “نادان” و “نفهم” برای هم میهنان و نسل جوان مملکت ، به این احترام و اعتبار لطمه میزنید. دیواری که از ابتدا کج بنا شده دیر یا زود فرو خواهد ریخت و این به دیدگاه من و شما و کمپین ارتباطی ندارد، همانطور که قبلا هم گفته شده مشکلات ساختاری و مدیریتی وجود دارد، اگر کسی میتواند مدیران و ساختار ها را اصلاح کند، بسم الله…..اگر نمی تواند و راهی برای این قضیه وجود ندارد، توهین به سایرین تغییری در شرایط ایجاد نخواهد کرد.

                    4. اگر خیلی به قیمت واقعی دلار علاقمندید سلسله مقالات دکتر عبده تبریزی رو دنبال بفرمایید.
                      من نه به کسی توهین می کنم نه بی احترامی. من هم عضوی از همون “ایرانی ها” هستم که میگم. اگر مملکت الان اینطوره قسمت بزرگیش به خاطرعملکرد من و امثال منه. اصلا و ابدا این موضوع رو تکذیب نمیکنم.
                      ” نفهمیدن ” نه توهینه نه چیز دیگه. واقعیتی است تلخ و گزنده. من هم در زمان خودم “نمی فهمیدم”. اگر کسی بود من رو به این ضعف اگاه میکرد قطعا الان در موقعیت بهتری بودم.
                      مطمئنا این دیوار کج بنا شده. و مطمئمنا فرو خواهد ریخت . مشکل من اینه که الان فرزندان یتیم زیر همون دیوار خوابیده اند و کلنگ من و شما به دیوار گره ای از یتیمان باز نخواهد کرد.
                      عمر من گذشته و از لابه لای نوشته هاتون میتونم به وضوح ببینم که نظر خوبی نسبت به من ندارید اما باور بفرمایید به جز خیرخواهی هیچ عامل دیگری برای گفته های من وجود ندارد.
                      هزار ساله میگیم ازموده را ازمودن خطا است و باز هم ازموده را می ازماییم.
                      امیدوارم هم میهنان عزیز هم سر از برف دربیاورند و توهم لیاقت داشتن رو کنار بگذارند و با مملکت عقب مونده بی فرهنگمون به همون صورتی که هست رو به رو شوند
                      و من الله توفیق.

                  2. خودرو های جک 1500 و لیفان 620 و h320 و h330 و ام وی ام 530 و 110 و ام وی ام هاشبک همه در رده قیمتی شما هستند.جدای از خودرو های دست دوم.

                    1. اگر به بازار مراجعه کنید فروش تمامی این خودروها نیز با افت شدید مواجه بوده،بنابراین در تحریم خودروها فرقی بین خودروهای چینی و ایرانی نیست.

                      در جواب جناب WVW ، نخست آنکه تفاوت چندانی بین صنایع الکترونیک و خودروسازی وجود ندارد، یکی عملا در مقابل حجم بالای قاچاق به زانو در آمده و دومی تنها به واسطه حمایت های دولتی سراپا مانده وگرنه متاسفانه هر دو از نظر توان مهندسی و رقابت عملا پوچ و صرفا مونتاژ کار هستند ، اما اگر نگران معدود کارگران مونتاژ کار هستید، از گوشی های GLX و خودروهایی با بیشترین درصد ساخت داخل (پراید) استفاده کنید.

                      در مورد شرایط اقتصادی، خارج از مبحث ماست، اما اگر برای پیش بینی دلار 4700 تومانی رفرنس معتبری دارید لطفا به صورت لینک، ارائه کنید…

                    2. به نظرم روی خودروهای خوش فروش تاثیری نداشته. 206 فروش خوبی داره. برلیانس 320 و 330 هم فکر نکنم کسی انصراف داده باشه چون اونایی که تحویل مهر بودند تازه الان دعوتنامشون اومده.

                    3. اقای سپهر واقعیت اینه که همه ما باید نگران صنایع ایران باشیم. این کاملا واضحه که عده این صنایع و تعداد کارگرانشون کم نیستند.
                      همانطور که جنابWVW گفتند با از بین رفتن صنایع ایران قشر متوسط نابود و به قشر فقیر پیوند میخورند و قشر فقیر هم گسترش چشمگیری پیدا میکند ظرف چند سال شما میبینید که با یک جامعه کاملا دو قطبی طرف هستید . که مسائل و مشکلات سیاسی اقتصادی بسیار ویرانکننده ای را دارد.
                      نگاه کنید صحبت از این نیست که با خرید کالا ی ایرانی با هر درجه ای از کیفیت از ان ها حمایت کنیم. به عنوان مثال در صنایع الکترونیک و لوازم خانگی ما در صنعت لوازم خانگی شرکتی مثل اسنوا را در کنار سایر شرکت ها مثل پارس و صنام و … داریم که کار ان کاملا با شرکت های ایرانی هم رده خود فرق میکند و هم از لحاظ کیفیت و هم از نظر تکنولوژی و بروز بودن بر انان برتری صد در صدی دارد و کاملا هم پای ال جی و سامسونگ است چرا وقتی دو کالا ایرانی و خارجی از نظر کیفیت و تکنولوژی مانند یک دیگر اند کالای خارجی را صرفا به خاطر بیگانه پرستی خود انتخاب کنیم؟؟؟
                      و یا در زمینه کیس و پاور شرکتی مثل گرین وجود دارد که کیفیتش کاملا بالا تر از برند های خارجی(اکثرا چینی) است. خوب چرا باید کالای خارجی ان را بخریم. ؟؟
                      شما میتوانید در همان کالا های ایرانی با خرید با کیفیت ترین نوعشان در گام نخست سازنده را به تولید تشویق و در گام بعد سایر تولید کنندگان غیر کیفی را از رده خارج کنید.
                      شما ایران بدون صنایع مادر را نگاه کنید. ایرانی که تا 50/60 سال اینده نفتش به پایان میرسد . ایرانی را که با توجه به الگو نا مناسب مصرف اب و همچنین شرایط جغرافیایی اش از این نعمت بی بهره است. چه چیزی مردم را سیر خواهد کرد؟ پول نفتی که وجود ندارد یا کشاورزی که تولیدش نا کافی است؟
                      مشخصا صنعت عامل نجات هر کشوری است. متاسفانه ما ایرانیان بیگانه پرستیم و برند های خارجی را بر نوع ایرانی باکیفیت ترجیح میدهیم و همین عامل باعث شده که اگر کسی پول و توان مالی دارد به جای تولید کالا در ایران به واردات ان اقدام کند.
                      اما در زمینه خودرو سازی باید یک تحول جدی صورت بگیرد چراکه در غیر این صورت دیر ویا زود این نظام نا بسامان در هم میشکند و صنعت خودرو به عنوان مهم ترین صنعت ایران برای همیشه از بین میرود.
                      در گام نخست باید این صنعت سهامش به شرکت های معتبر جهانی فروخته شود تا با تکنولوژی که انان تزریق میکنند جانی تازه بگیرد و به عرصه رقابت جهانی بازگردد.
                      اما شاید الان تنها راه برای اجرایی کردن چنین چیزی تحریم خودرو باشد .

                    4. انشالله با تولید اولین خودرو با کیفیت و ایمن، کل جامعه 80 میلیونی ایران تمام قد پشت سر صنعت خودروسازی خواهد ایستاد.تا آن زمان،افزایش تیراژ و کاهش قیمت سری خودروهای L90 به عنوان راه حل کوتاه مدت،نسبتا توجیه پذیر خواهد بود.

                2. مردم باید با تحریم خودرو سازان و وارد کنندگان خودرو به دنبال افزایش کیفیت و قیمت کمتر و همچنین پیشرفت صنعت خودرو سازی ایران باشند. نه به دنبال نابود کردن این صنعت استراتژیک . مدیران این صنایع نشان داده اند که تا زور بالا سرشون نباشه درست کار نمیکنند.

            22. چرا پراید تو عراق 2500000تومنه یکی از مسءولین میگفت چون مالیات نمیدن کسی نبود بگه اخه 17500000 مالیاته!!!! به نظر من اگه در کارخونها رو ببندن و مردم دستمزد کارگرا روبدن و بذارن ماشین از خارج بیاد خیلی خیلی بهتره

              1. من شک ندارم برای سایپا هم بیشتر از دو و نیم در میاد. امکان نداره. منطقی باشیم.

              2. بر اساس کدوم منبع معتبر پراید تو عراق 2.5 میلیونه؟ شما ببینید با 2.5 میلیون بهتون هم وزن پراید الومینیوم میدن؟!!!!!!!!
                درست است که خودرو در ایران با قیمت گزاف و بسیار دور با واقعیات فروخته میشود اما این دلیل بر این نمیشه که چنین شایعات خنده داری رو باور کرد.

            23. ما ایرونی ها خوب لالایی میگیم ولی خوابمون نمیبره !
              زندگی ما کلا شده تشریفاتی … آقاجان کالایی که بی کیفیت هست و قیمت بالا داره را مجبورید بخرید ؟!
              نخرید !… لیاقت شما کالای آشغال نیست . از فرهنگ خودمون یاد بگیریم .
              به تاریخ مراجعه کنید ! قلیونها را شکستند … قند نخوردند … تحصن کردند … که تنها یک چیز را اثبات کنند.اتحاد در برابر ظلمی که روا شده بود .
              وام گرفتن و زیر بار قرض چندین ساله رفتن … تنها برای سوارشدن ماشینهای بزک شده بی کیفیت …واقعا که عقل و شعور هم خوب چیزیه!!!!!!!

            24. بنظرمن دولت درجهت کاهش تورم موفق نبوده هم درکرایه های حمل ونقل بارومسافروهم درفراورده های گوشتی وهم درسایرمواردافزایش
              قیمت داشته اما دولت مرتبا میگوید تورم پایین امده وچون کاهش تورم برای دولت کار مشکلی است مرتبا سود های بانکی مردم بیچاره را پایین می اورد وعملا اینکارجواب نداده ونخواهدداد/

            دیدگاهتان را بنویسید

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            دکمه بازگشت به بالا