اخباراخبار داخلیاسلایدربررسیچینی

چانگان CS35 در یک نگاه +مشخصات فنی و گالری

 

وقتی نام خودروی چینی را می شنویم مهم ترین مساله ای که ذهنمان را مشغول می کند کیفیت آن است . چانگان در گذشته مشکلاتی کیفی داشت که باعث شد برای این خودروها فراخوانی داده شود. آن ها در کشور خود شهرت زیادی دارند به طوری که از نظر تیراژ و فروش جزوچهار شرکت برتر چینی قرار می گیرند و مشتری هایشان در چین پس از حذف محصولات اروپایی، آمریکایی و ژاپنی به سراغشان می آیند.
در ایران اگر چه از نظر کیفی، چانگان توانایی رقابت با اسم های بزرگ را ندارد و از همین الان بازنده رقابت است اما مزیت بزرگی به نام قیمت پایین دارد که می تواند در نهایت ورق را به نفع شان برگرداند.
مشخصات فنی
چانگان CS35 دومین خودروی شاسی بلند چینی بعد از برلیانس V5 در سبد محصولات سایپا است. تغییر رویکرد از محصولاتی V5 و Z300 به سمت خودروهای چانگان در مدتی چنین اندک، عجیب است.
جدا از مشکلات کیفی چانگان که سال گذشته باعث شده بود این خودروها فراخوان شوند این شرکت یکی از بزرگ ترین و با سابقه ترین خودروسازهای چینی به شمار می رود که توانسته با همکاری گسترده و طولانی مدت با برندهایی چون سوزوکی ، مزدا و فورد، خود را آبدیده کند.کراس اوور CS35 نیز همانند سدان ایدو از موتور چهار سیلندر 1,6 لیتری با قوای 125 اسب بخار استفاده می کند. البته یک موتور 1,5 لیتری توربو با قدرت 174 اسب بخار نیز برای این خودرو انتخاب می شود. برای انتقال نیرو هم گیربکس های پنج سرعته دستی یا چهار سرعته خودکار قابل انتخاب هستند.
طراحی چانگان CS35
طراحی CS35 نسبتا خوب است اگر چه می توان محصولاتی کاملا مشابه پیدا کرد که نشان دهنده تقلید هستند. این خودرو در اصل اولین SUVچانگان است که با نشان تجاری این شرکت به فروش می رسد. همانند سایر خودروهای اخیر چاگان، یک مرکز طراحی وابسته به این شرکت در ایتالیا، کار طراحی آن را برعهده داشته است.در نگاه نخست چراغ های بزرگ و جلو پنجره آن ممکن است یادآور خودروهای دیگری باشند. با این وجود نمی توان نقص ظاهری خاصی را به آن اضافه کرد . هماهنگی بین خطوط کناری بدنه، گلگیرهای برجسته، شیب سقف، چراغ ها و سپرها به خوبی دیده می شود.
اسپویلر کوچک سقفی عقب به گونه ای به سقف متصل است که همراه با قطعه مشکی رنگ پلاستیکی ستون های عقب، حالتی شناور به سقف داده است.
طراحی داخلی
طراحی داخل کابین این خودرو نیز جذاب و مدرن است. نورپردازی مناسب نمایشگرها، کلیدهای زیبا، فرمان با دکمه های روی آن با روکش چرم، دوخت صندلی ها با روکش چرمی و کوک قرمز رنگ، همه در کنار هم می توانند مورد توجه قرار گیرند. البته کیفیت مواد را تنها با لمس و تجربه واقعی می توان به دست آورد. در صورتی که بر خلاف بسیاری از خودروهای چینی از کیفیت مناسبی استفاده شده باشد می توان به ایجاد حس خوب برای راننده و سرنشینان امیدوار بود .ابعاد CS35 نسبتا جمع و جور و در حد لیفان X60 و ام وی ام x33 و برلیانس V5 است. همچنین می توانید فهرستی از تجهیزات کامل این خودرو را پیدا کنید. چرخ های 16 اینچی آلیاژی، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سنسور عقب، تهویه مطبوع، ورود بدون کلید،سیستم صوتی با شش بلندگو و رابط USBو ترمزهای ضد قفل ABS+EBD از جمله همین تجهیزات هستند.

 

 

موتور و قدرت

نوع موتور 4 سیلندر خطی
حجم موتور 1.6 (لیتر)
حداکثر قدرت 123 اسب بخار در 6000دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 160 نیوتن متر در 4000 – 5000 دور دردقیقه
سوپاپ 4 عدد در هر سیلندر
قطر سیلندر x کورس پیستون
نسبت تراکم
گیربکس 4 دنده اتوماتیک
شتاب اولیه 14

 

 

وزن و ابعاد خارجی
وزن خالص 1270-1290 (کیلوگرم)
طول 4160 (میلی متر)
عرض 1810 (میلی متر)
ارتفاع 1670 (میلی متر)
فاصله دو محور 2560 (میلی متر)
فاصله چرخ های جلو 1560 (میلی متر)
فاصله چرخ های عقب 1560 (میلی متر)

 

سوخت
ظرفیت مخزن سوخت
نوع سوخت بنزین
مصرف سوخت در شهر 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت در بزرگراه 5.8 لیتر در هر 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو 4

 

سال ساخت 1393
کمپانی مادر
کمپانی سازنده سایپا
مدل سی اس35
تریم 1.6
شکل ظاهری شاسی بلند
سبک متوسط

آزمایش و بررسی چانگان CS35 در پیست آزادی تهران

آزمایش و بررسی چانگان CS35 در تهران

تیبا از نگاه اوکراینی ها

تیبا از نگاه اوکراینی ها

عملکرد ضعیف چانگان CS35 در روسیه

عملکرد ضعیف چانگان CS35 در روسیه

 

چرا چانگان CS35 نود و پنج میلیون آب می خورد؟!

چرا چانگان CS35 نود و پنج میلیون آب می خورد؟!

تست و بررسی میتسوبیشی لنسر 2014

تست و بررسی میتسوبیشی لنسر 2014

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 

 

483 دیدگاه

  1. خنده داره موتور 1600 اونم چینی با وزن 1665 کیلو و گیبرکس اتومات چینی !! دیگه معلومه چه لگنی میشه 5 نفر توش بشینن دیگه عمرا بتونه راه بره

      1. عزیزم اولا وزن این خودرو 1240 کیلوگرم دوما گیربکس ساخت کارخانه aisin ژاپن هست و 760 هزار کیلومتر تست شده واین کارخونه 60 سال تو ژاپن برای تمام برنده گیربکس اتومات تولید میکنه ضمنا ما ایرانیها عادت داریم قبل از امتحان هرچیزی تخریبش کنیم اگر کمی تخصصی تر نگاه کنیم به نظر من اشغالترین خودروی چینی از تمام محصولات ایران خودرو وسایپا بهتر حداقل چین درجه یک هستن و ساخت یک کارخونه نه متفرقه درجه 3 تا 4 هرکدومشم ساخت یکجا.

    1. وزنش اشتباه نوشته شده.1665 کیلو نیست.دنده دستی تا اتوماتیک بین 1270 تا 1290 کیلو هست.بحث 400 کیلو اختلاف هست.شما هم روی همین اشتباه نظر نادرستی دادید.

    2. عزیزان، الان اروپاییها هم خودرو suv با حجم پایین و تک دیفرانسیل ارایه میکنند، همین داستر رنو با موتور تکنولوژی ۲۰۰۹ دارد عرضه میشود و با موتور ۱۹۰۰ سی سی فقط توان ۱۳۵ اسب دارد.‌ اگه نسل جدید اروپایی ها ببینید متوجه میشد که حجم خودروها دارد کم و کمتر میشود .
      مقایسه خودرو ۴۰ هزار دلاری با ۱۵ هزار دلاری کاملا اشتباه است. درضمن کی رو دید با ix35 بره تو کوه کمر، حتی گلی بشه؟ خودرو چانگان‌یک suv شهری است نه آفرود.

    3. راستی برید مشخصات فنی داستر رنو را ببینید که 98 میلیون است، فقط یک نمونه مثال داشبورد آن تماما همان داشبورد ال 90 است.

      1. امروز 19آذر ماه است، دیروز کلی تماس گرفتم 096770 ، مرکز امور مشتریان، خودشان هم نمیدانستند موضوع چیست، چند بار تماس گرفتم و هربار یک اپراتور، دو تا شون که اصلا اسم cs35 به گوششان نخورده بود منم دستشان انداختم گفتم یک پراید شاسی بلند جدیده و باور کرده بودند. کلا عزیزان این خودرو را فکر نکنم تا اواسط دی هم بتوانند تحویل دهند ، ولی گفتند اگر تا 1 ماه بعد از پرداخت نهایی پول تحویل نگرفتید طبق قرارداد واحد فروش 30% بهره خواهند داد.

        1. یاداوری کنم که وارد شده و از بندر شهید رجایی هم ترخیص شده.مشکل خودروی فرسوده دارند.برلیانس زودتر ترخیص و پلاک شد.چون هم زودتر ثبت نام شده بود و هم 250 دستگاه بیشتر هم نبود.ولی چانگان 3000 دستگاه هست که پلاک کردنش با خروج خودروی فرسوده حل میشه.دقت کنید سایپا الان کلی فرسوده تعویض کرده .احتمالا به زودی مشکل حل خواهد شد.

    4. سلام
      بنظرم s5 جک کرمان موتور لت موتور تور بو از چانگان چه ظاهری وچه قدرتی با موتور1997 وتوربوش با قدرت 176 اسب بخار بهتر باشه

    5. سلام
      بنظرم s5 جک کرمان موتور با موتور تور بو از چانگان چه ظاهری وچه قدرتی با موتور1997 وتوربوش با قدرت 176 اسب بخار بهتر باشه

      1. دوست عزیز الان خود توسان چهره اش عوض شده و جلو پنجره جدیدش شبیه سانتافه شده.همین اتفاق در مورد رنو کولیوس هم افتاده و جلو پنجره جلویش را عوض کرده و اون هم خیلی شبیه سانتافه شده.
        یعنی چهره مد نظر شما هم در خارج و هم در داخل قدیمی هست.جک هم فقط کپی زده و کپی از مدلی که دیگه جذابیت سابق را نداره.
        الان دیگه همه دوست دارند شبیه فورد باشند که چانگان خودش دستش با فورد تو یه کاسه هست.
        خدا کنه که توربوی چینی خوب دربیاد.وگرنه از بنز هم بیشتر براتون خرج میتراشه.که احتمال وقوعش هم خیلی خیلی زیاده.
        جدی بگیرید.
        همه که دشمن نیستند.
        جناب سپهر خیلی توضیح دادند.اگر کسی قانع نمیشه که بحثی جداست.
        خود چانگان مدل توربو هم داره .اتفاقا از جدیدترین مدل نیتسوبیشی استفاده کرده .
        ولی در میزان محدود و فقط به کشورهایی که از بنزین با کیفیت استفاده میکنند میده.
        نه ایران که هر روز یکی میگه یورو 2 یکی دیگه میگه یورو 4 و این داستان ادامه دارد.
        بنزین سوپر را خیلی ها بهش اعتراض دارند.
        بی ام و به مشکل خورده , اینا که چینی هستند و اصلا در برابر بی ام و حرف خاصی ندارند.

    6. یک خبر خوب به کساییکه این ماشین را خریدند بدم که ، از 20 دی ماه شماره کذاری این خودروها کامل میشود و تحویل میدهند و اسنادش هم الان حاضر شده است . مبارکتون باشد.

      1. عذر میخوام قصد جسارت ندارم اما هنوز خبری نیست همش وعده سر خرمن میدن هنوز هیچ اقدامی جهت شماره گذاری نشده چون شمار ه گذاری بعد از اختصاص و فاکتور شدن خودرو برای مشتری که من که تحویل آذر بودم و کسانی که میشناسم هیچ کدوم خودرومون فاکتور نشده ضمنا خود معاونت فروش سایپا هم اذعان میکنن که مشکل شماره گذاری دارن البته به بنده گفتن شما که تحویل آذر بودید تا اخر بهمن تحویل میگیرید اما من که چشم اب نمیخوره.

    7. سلام، 1500 کیلومتر با این خودرو در جاده ها و درون شهر حرکت کرده ام حتی برای تست بردمش جاده دیزین به شمشک، جاییکه شیب سربالایی جاده بیشتر از 40% است و پیچهای 80 درجه + جاده خراب ، واقعا بدون اعمال نظر میگویم ، عالی بود . در جاده شیب دار بالای 40% دردور موتور 5000 دنده تیپ ترونیک از یک به دو بدون صدا و ضربه و کوبش و باسرعت جابجایی عالی عمل میکرد، دمای موتور بهیچ عنوان از خط وسط جابجا نشد.
      فرمان پذیری و گاز پذیری عالی داشت. در جاده تخت هم بعد از سرعت 110 تا 120 خودرو از دنده 4 اتومات وارد آور درایو میشود و دور موتور حدود 30% کاهش میابد و بعد یک شتاب که قابل احساس است شما را به صندلی میچسباند. این اور درایو روی خودروهای آمریکایی معمولا نصب میشود و دستی هم است ولی در این خودرو بصورت اتوماتیک عمل میکند.
      صدای موتور و صدای جاده هم همانند خودرو های کره ای و ژاپنی ( بغیر از لکسوس) میباشد و قابل قبول.
      عملکرد فرمان برقی آن عالی و با افزایش سرعت فرمان سفت تر میشود که عالی است.
      عملکرد سیستم تعلیق که حرفی ندارد چون ماک فرسون میباشد و بر روی بنز و بی ام دبلیو و …. نصب میباشد
      موتور هم یاما ژاپن با سیستم بلو گور و گیربکس اتومات هم آسان ژاپن که هم اکنون بر روی خودرو های تویوتا، لکسوس، مزدا ، سوزوکی و …. نصب میگردند.
      من به چینی بودنش کاری ندارم ولی درحد یک خودروی آمریکایی مدل بالا میباشد، تعصبی هم ندارم چون خودم الان پرادو 6 سیلندر دارم. برای داخل شهر و مسافرت درون جاده ای عالی عالی است.
      کیفیت مواد و لوازم درون خودرو هم درجه یک و عالی است .

  2. طراحی بی بدیل طراحی روبه نو و مشخصا 2013 به بالا کیفیت مناسب حداقل برتر از سایر چینی ها موتور بلوکور ( همانند تکنولوژی sky active) سیستم espو سانروف و گیربکس جدید همانند کره ای ها از لحاظ حالت تعویض ( خطی نیست ) اینها نکات مثبت اینخودروی زیباست که بنده آنرا از نزدیک دیدم یک نکته جالب بدنه بسیار محکم بود بنحوی که خودروهای کره ای نه و ژاپنی تداعی میکرد موتور بسیار کار آمد و پربازده و از نوع بهبود یافته است چراکه با حجم 1.6 توانایی 123 اسب خروجی را دارد نمای داخلی و تریم آن بسیار لسیار زیباست و مدام الگوهای کاملا مشابه به هبوندای الترای md دارد صندلی جا دار و قدری سفت هستند سیستم بسته شون درب ها بمانند درب یخچال بی صدا و سنکرونیزه است سانروف نرم بازو بسته میشود صدای پیشرانه دقیقا صدای پیشرانه مزدا میباشد با خودرویی به روز و زیبا و محکم طرف هستیم اما بزرگترین ضعفی که شرکت سابپا بر این خودرو و خریداران تحمیل کرده حذف سلیقه ای آپشن ها پایه ای و بالابردن نجومی قیمت اینخودرو است در حالیکه اگر چانگان ایدو با این سبک و سیاق طراحی و آن موتور پرتوان با قیمت عاقلانه و منطقی در رنج 65 تا 75 بفروش میرسید خریدارن زیادی برای خرید آن اقدام میکردند و این پروژه موفق میشد اما با قیمت 79 ملیونی هیچگاه موفقیتی ب ای این خودرو متصور نیستم

  3. طراحی بیرون و داخلش خوبه. کیفیتش و سواریشو نمیدونم درچه حدیه!. ولی قیمتش مشخص میکنه که چقدر میفروشه! که تجربه نشون داده شرکته سایپا دندون گردتر از این حرفاست که بزاره ملت به یه ماشین چینی که اسم و رسمی هم نداره با قیمت مناسبی برسن !!! ایشالا ورشکست بشن این دوتا شرکت…

  4. بالاخره قیمت محصولات تازه وارد چانگان درآمد. شاسی بلند چانگان CS 35 به قیمت تمام شده 83 میلیون و 900 هزار تومان و سدان Eado به قیمت تمام شده 79 میلون و 900 هزار تومان .
    قابل ذکر است که هر دو محصول مدل 2015 بوده و همراه با 5 سال گارانتی بوده و در قیمت تمام شده بیمه ثالث کامل + بیمه بدنه + امداد شبانه روزی 247 + عوارض و مالیات لحاظ شده است . با توجه به قیمت اعلام شده و قیمتی معادل نصف محصولاتی مثل توسان و اسپرتیج ، خرید شاسی بلند CS 35 یک برد برای مصرف کننده محسوب میشود .
    با توجه به قیمت تمام شده CS 35 که تقریبا معادل نصف شاسی بلندهایی مثل توسان و اسپرتیج قیمت خورده ، خریداران باهوشی که اشراف بر بازار داشته و تحلیل درستی از بازار داشتند ، و اقدام به پیش خرید کرده بودند ، جزو برندگان خرید خودرو محسوب میشوند . از ابتدا هم معلوم بود که این شاسی بلند پیروز رقابت شاسی بلندها باشه .

  5. آقای مصطفی وزن ماشین اشتباه در سایت درج شده و شما هم با توجه به همین اشتباه نظر دادید . وزن ماشین 1665 کیلو نیست و بسیار سبکتر هست !!! وزنش مابین 1270 تا 1285 کیلو با توجه به گیریبکس دستی و یا اتوماتیک متغیر هست . با این وزن هیچ کمبودی در قوای موتور 1600 این ماشین احساس نمیشه . خصوصا که تکنولوژی موتور Blue این ماشین جزو جدیدترین تکنولوژی های دنیاست .

    آقای سان مارتین ، تحلیل درستی داشتید . کراس اور CS 35 با قیمت 84 میلیون ، بسیار خوب و رقابتی قیمت خورده و یقینا از همین الان جزو پر مخاطبترین شاسی بلندها خواهد بود . اما سدان Eado با 79 میلیون گران قیمت خورده و 4 میلیون گرانتر از حد انتظار هست . عملا خریداران شاسی بلند CS 35 برنده فروش سایپا خواهند بود.

    1. علی ، دوست کاراگاه و خوش ذوق من ، شما نمیخواد دنبال این چیزها باشی . اینجا تاپیک مختص CS 35 ایجاد شده و حق ارسال هم آزاد هست . قیمتش هم سکرت نبوده که فقط من خبر داشته باشم . توی سایت سایپا که برید فروش پاییزی هست که بر خلاف فروش تابستانی ، قیمت داره و از روی همون در اینجا قیمتها را نوشتم . چون مهمترین بخش کار و تصمیم گیری همون قیمت هست .
      تحلیل بازار نشان میده که سدان Eado تا 75 میلیون و شاسی بلند CS 35 تا 85 میلیون ارزش ثبت نام داره.
      الان که قیمت در اومده میشه تصمیم گیری کرد . خب معلومه که مدل سدان بالا و مدل کراس اور مناسب قیمت خورده.
      اگه یک کاربر با یک اطلاعات کاملا غلط و بدون تحقیق در مورد وزن و قدرت موتور اظهار نظر میکنه و دیگری هم بر اساس همان اشتباه تایید میکنه خوبه ، یا یکی که تحقیق کرده و با مدرک و استدلال نظر میده .لطفا دنبال این مسائل نباشید . مثلا معیار مصرف سوخت سیکل ترکیبی هست که برای CS 35 معادل 7.2 لیتر هست . یا شتابش پایینتر از چیزی هست که نوشته شده .
      کاربر باید ارسال فنی و تحقیقی داشته باشه . مقایسه هم باید منطقی باشه . مثلا با لندکروز یا بی ام دبلیو که قیمت نجومی دارند که نباید سنجش بشه . خب اگه کسی 300 -400 تا پول مازاد داره ، که نمیاد این ماشین را بخره .
      با توجه به کیفیت بالا و ظاهر شکیل CS 35 , در رنج قیمتی تا 100 میلیون برای شاسی بلند ، بهترین انتخاب هست .
      توی این رنج قیمت برلیانس V5 و شاسی بلند امرگراند و یکی دو مدل دیگه هستند . انتخاب با شما .

  6. عزیزان سلام
    از همه کسانی که دارن نظر بنده رو میخونن استدعا دارم: به هیچ وجه گول این به ظاهر خودروها رو نخورید من خودم یکیشو(چینی) داشتم تو رو خدا یکم به ظاهر و باطن این ماشینا دقت کنید لااقل قبل از خرید یکی دوبار سوار بشید متوجه میشید که نه سواریشون خوب هست و نه رانندگیشون حال میده حتی در حد یه سمند راحتی ندارن (نمیخوام بگم سمند خوبه).دوست خودم یه اس 300 همین دو ماه پیش خرید حالا از کیفیت پایین قطعاتش که سر در اورده میخواد سریع ردش بکنه..در ظاهر قشنگن ولی از باطن افتضاح (همشون همینجوره دقت کنید سرتون کلاه نره با ظاهر زیبا).قطعات پلاستیکی انگار با پلاستیکای دست دوم دمپایی کهنه درست شدن.حتی تو همین عکسا هم دقت کنید متوجه حرفم میشید(عکس اگزوز و فیتر بنزین و کمک عقب).حیف این پول نیست بدید بالای این ماشین جاش برید مزدا 3 بگیرید

    1. شما سدان زوتای Z300 مونتاژی ایران را با شاسی بلند چانگان مقایسه میکنید ؟؟؟ این ماشین از 2012 که ساخته شده امتحان پس داده . مزدا 3 را با 83 تومان نمیدند . مگر اینکه دست دوم سرخرج دراومده باشه . که اونم پیر آدم رو در میاره . این ماشین های جدید ، حداقل توی سری اولش که کلا وارداتی هست ، خوب درمیاد. خودم توی مشهد از نزدیک دیدم . اصلا چیزی که شما گفتید نیست . کیفیت قطعاتش بالا هست . خودم اسپرتیج دوست دارم . کاش با همان قیمت اصلیش که 83 تومان هست میفروختند نه 160 تومان با گارانتی ! در این صورت بهتر میشد بحث کرد . فعلا با قیمت زیر 90 تومان و شاسی بلند فول آپشن و با کیفیت ، CS35 بهترین گزینه هست .

  7. این اقای افرود همچین تعریف ماشین چینی را میکنه وحرف ازبرد میزنه که ادم حس میکنه بنزمیخواد بخره.اخه خرید این ماشین بردحساب میشه وخرید توسان باخته؟چیزی بگو که باعقل جور دربیاد.هرچی بدبختی درزمینه خودروداریم ازایران خودرو وسایپاست.به جای این ماشین داستر یاجیلی بخرید ولی از ویران خودرو وسایپا نخرید تا ورشکست بشن.تعرفه واردات را هم که ظاهرا قراره زیاد کنن برای حمایت از تولیدات داخلی.احتمالا مونتاژ محصولات چانگان تولید داخلی به حساب میاد.30سال انحصار نتیجه ای نداشته جز مونتاژماشین چینی.هدف از این انحصار چی بوده.مونتاژ؟یا تولید داخلی؟ما به کدام هدف رسیدیم؟

    1. دوست عزیز دانیال ، توسان مدل 2015 را 84 میلیون نمیدند که بخواهیم سنجش قیمیتی کنیم . اگه میدند همین الان نقدی یکی که هیچ دو تا برام بگیر! حالا شما اسپرتیج میگفتی یه چیزی ولی توسان مشکلاتش عیان شده تر هست و کم کم محبوبیتش میاد پایین . نصف قیمت توسان برد نیست ؟!؟ ماشینش هم که دوستمون دیده . با بقیه چینی ها متفوت هست . کسی با بنز مقایسه کرد ؟ در ضمن پیشنهاد می کنم داستر را یکبار از نزدیک ببینید و یک دور هم باهاش بزنید و بعد بیایید اینجا مطرح کنید . جیلی شاسی بلند هم که نام بردید چینی هست . هم داستر و هم جیلی بالای 100 در میاد . این ماشین 83 میلیون و 900 قیمت داره . خودم توی شاسی بلندها زیر 100 تومان CS 35 و بالای 100 تومان اسپرتیج را پیشنهاد می کنم. ملاک سنجش قیمت هست نه مقایسه کمپانی ها !

  8. اقای افروددرمورد قیمت حق باشماست.چه کنیم اینجا ایران است.میدونم جیلی چینیه.کیفیتش کمی از بقیه چینیها بالاتره بااین حال خود من حاضر به خریدش نیستم.دوستان لطفا یه سری به انجمن های جیلی ec7.x7ولیفان620 درفیس بوک بزنییدتامتوجه بشیداشغال جینی یعنی چه.تنها حرف من خرید نکردن ازخودروسازان وطنیه که خون مردم را توی شیشه کردن.چند شماره مجلات وهفته نامه های کشور به بررسی داستر پرداختن وهیچ کدام ایرادی به جز کیفیت کابین نگرفتن که مطمینم اون هم در دراز مدت کیفیتش را بهتر از چینی ها حفظ میکنه.چرم صندلی خودرهای کره ای باکارکرد متوسط سریع فرسوده میشه جه برسه به چرم چینیها.افرودعزیز دلگیری من اینه که چرا باید در موقعیتی باشیم که چینی ها برای ما به عنوان اپشن های گاها ایده ال برای خرید خوردو مطرح باشن در حالی که پدران ما روزگاری امکان خرید بهترین خودروهای دنیا راداشتن.امیدوارم جسارت بنده را به دل نگرفته باشید

  9. هموطن عزیز لطفا واقع بین باشید در کشوری زندگی میکنیم که حقوق یک کارمند در بهترین حالت 1.200 با اضافه کارو پاداش هست و من کارمند قراردادی 820 تومان با این شرایط تحریم و گرانی دلار و کالاهای اساسی و نان که تا چند ماه دیگه بازهم گرانتر میشه من حتی خواب داشتن یک خودروی کره ای که ب ای سایر مردم دنیا خریدش مثل خرید یک اتومبیل بسیار ساده هست را نمیتونم بکنم خودم عاشق برند کیا موتورز هستم چون طراحی های پیتر شریر این نابغه طراحی و اسطوره بین المللي دوست دارم اما حیف که نمیتونم حتی یک سراتو و یا ریو 2014 بخرم چراکه دخل و خرج بااین اوصاف یکسان نیست پس بدنبال بهترین انتخاب میرم
    من چانگان از نزدیک دیدم به جرات میتونم بگم طراحیش بسیار عجیب هست طوریکه اگه بهتون نگن چینی هست باور نمیکنید ، کیفیت قطعات راضی کننده صندلی ها قدری سفت و جادار مبلمان داخلی با کیفیت و بدنه بسیار محکمی داره تز لحاظ تریم داخلی دقیقا کپی النترا md 2014 هست باین تفاوت که النترا سیستم صوتی تصویریش اینقدر کلید فیزیکی نداره کلا من چانگان را در حد mg دیدم خلاصه اینکه کیفیتش بالاست مخصوصا تکنولوژی برتر موتورش که از یک موتور 1.6 تا 124 اسب قدرت خروجی بیرون کشیده صدای انجین یا بقول حویسندگان خودرویی پیشرانه دقیقا صدای موتور مزدا 3 هست خیلی جالبه این نکته اما قیمت بالای 80 ملیونی تردید زیادی در دل مشتری ایحاد میکنه ویران خودرو هم که با وعده های ت لسد دانا یا دنا که کاری از پیش نبرد همون پلت فرم 2 دهه پیش پینین فارینا پژو 405 با کمی تغییر توسط تیم فرهیخته ویران خودرو، من مشتری این وسط چکار کنم یا باید سراغ خودروی استوک برم و تا 80 الی 90 ملیون پرداختی داشته باشم و دل به دریا بزنم که ممکن هسا عیب و علتی واسش پیش بیاد و صاحب قبلی چطور ازش کار کشیده و دست اندهزهارا چطوز زد کزده از ردلاین گذشت6 چندبار یادش رفته بموقع تعویض روغن کنه و چند بار مالیده..یانکه سراغ محصولات اکسپیر و دموده داخلی برم پس هودروی چینی و بهترینش انتخاب میکنم بنظرم قیمت CS35 منطقی و قیمت eado بدور از واقعیت هست با ورود خودروی جری آریزو و در ایران بنام m16 رغیبی برای چانگان جیلی و جک ابجاد میشه که امیدوارم قیمت ها را متعادل کنه ضمنا آریزو7 دارای ویژگی keykess هست

    1. انگلیسیها ضرب المثلی دارند که:اینقدر پولدار نیستم که کالای بی کیفیت بخرم.بنابراین اگر کسی جزءطبقه متوسط جامعه و به قول معروف حقوق بگیر باشه اولا بیشتر از 50 میلیون نمیخواد و نمیتونه برای خرید خودرو بزاره و دوما نمیتونه ریسک کنه و 80 تا 90 میلیون برای یک ماشین ناشناخته هزینه کنه.هیچ نظر دقیقی در مورد این ماشین چانگان ندارم چون نه تا حالا باهاش رانندگی کردم و نه توسط کارشناسان مستقل ارزیابی و آزمایش شده.و به هیچ عنوان نمیشه با دیدن یک ماشین در مورد قابلیتهاش و کیفیتش نظر داد اونم توسط ما که کاملا آماتور هستیم.ولی تجربه قیمت گذاری ماشینهای چینی و حتی کره ای ثابت کرده که هیچ گرانی بی حکمت نیست و چینیها اگر یک ذره کیفیت رو بالا ببرند مجبورن قیمت رو بالا بکشن و اصلا اینگونه نیست که ارزونتر از ارزش واقعیش قیمت گذاری کنند مثال این مورد هم بایک سنوا هست که قیمت باور نکردنی 145میلیونی رو براش تعیین کردن.بنابراین با توجه به اینکه الان تمامی ماشینهای چینی در ابتدای کار شکل و شمایل کاملا مقبولی بهشون دادن ولی در عمل بسیار بدتر از ماشینهای کارکرده چندین سال پیش کار میکنند من ترجیح میدم یک ماشین دست دوم ولی با برند و سابقه شناخته شده را بخرم تا اینکه دل به یه زرق و برق گذرا خوش کنم و فردا روزی هم که ناچار به فروشش بشم کلی افت قیمت رو تحمل کنم.یک ماشین 65 میلیونی که پس از یک سال و کارکرد زیر 20 هزار کیلومتر 10 میلیون افت قیمت داره ماشین منتخب طبقه متوسط و حقوق بگیر نیست چه برسه به قیمت بالاتر. پس صبر کنید به بازار بیاد امتحان خودشو پس بده اونوقت در موردش تصمیم گیری کنیم.

      1. دقیقا به همین سبب هست که تمام شرکتهای انگلیسی ورشکست شدند و الان یا صاحباشون چینی هستند و یا آلمانی! ( البته همون آلمانی هم بخش عمده سهامش برای چینی هاست ! )
        و دقیقا به همین خاطر هست که تو هایپر مارکتاشون پر جنس بنجل ساخت ایرلند و UK و غیره هست.
        و دقیقا به همین خاط رهست که دیگه کفشاشون بیشتر از یکسال قابلیت پوشیدن نداره.

        دوست من قشر متوسط ایرانی و یا به قول شما حقوق بگیر ، وقتی برای الافی تو تعمیرگاه ها نداره و هیچ تمایلی هم برای پر کردن جیب تعمیرکاران که چه عرض کنم ، تعویض کاران نداره ! برای همین ، عاشق ماشین صفر هست. تنوع طلب هم هست . تمایل به زندگی مدرن و خصوصا مقرون به صرفه داره . برای همین چند موردی که عرض کردم میره سراغ بهترین گزینه در دسترسش . که اون هم فقط ماشین چینی هست.
        میره یه شاسی بلند عروسک مثل چانگان cs35 میخره و حداقل تا 5 سالی که گارانتی داره با دغدغه کمتری ، زندگی نسبتا مدرن را تجربه میکنه . یکم بیشتر رعایت میکنه و لذتش را هم میبره .

        تکنولوژی روز کم کم از بحث چین و ژاپن عبور کرده . این موارد برای ایران هست . چین دنیا رو گرفته . با این جور مخالفتها حریفش نخواهید شد . باید مثل اونها عمل کنیم ، نه فقط ادعا باشه و حرف ! ما حتی کپی هم نمیتونیم بکنیم . پس چه طور در مورد صنعت غولی مثل چین نظر مخالف میدید . با احساسات و حس نوستالژیک و حلوا حلوا کردن که ماشین ساز نمیشید.

        من اصلا خرید دست دوم خارجی را تایید نمیکنم . چون خرید ماشین دست دوم خارجی با جاده های ایران و رانندگی وحشتناک ایرانی ها منطق نداره ! ( دوستم سوناتا خرید ، هر کی دید گفتش که عجب ماشینی ! سر دو روز نشده موتور سوزوند . تازه فهمید که طرف چه آشغالی بهش انداخته !!! هیچ کاریش هم نتونست بکنه ! ) گارانتی ضعیف ، لوازم کم و بعضا نایاب ، نمایندگی های کم ، هزینه خدماتی بالا ، مشکل فراوان قطعات استوک که جای نو میفروشند ، فقط بخشی از مشکلات دست دوم خارجی هست .

        1. جناب وایکینگ با سر زیر برف کردن نمیشه واقعیتها رو پنهان کرد.یه جوری میگید ماشین چینی که انگار بی دردسرترین ماشینهای بازار چینی هستند.در 4دی ماه 92 یک نشست با مدیران جیلیران در دفتر خودرو امروز برگزار شد که تمامی تماس گیرندگان از مشکلات ماشینشون و نبود قطعه و ماندن در تعمیرگاه صحبت کرده بودند و این درحالیست که امگراند 5سال گارانتی دارد.فرد دیگری که ام وی ام 315 خریده بود و بجز مشکل دیسک و صفحه که بسیار ضعیف هست و سریع در ترافیک گرم میکنه در ابتدای کار با خرابی کمک فنرها مواجه شده بود وقتی به نمایندگی مراجعه کرده بود نوبت 4ماهه براش زده بودند و قیمت یک جفت کمک فنر یه ماشین 38میلیونی در بازار 700هزار تومان بود.موارد بسیاری از خراب شدن پلوس ماشینهای لیفان 520 و 620 گزارش شده که خود من به چشم هم دیدم .خودرو لیفان x60 یکی از آشنایان که من فیلمش رو هم در گوشیم دارم بعد از 9ماه دچار شکستگی کنسول وسط,در رفتن فنرهای زیرسیگاری عقب وقتی که برای اولین بار بیرون کشیده شده بود و… شده بودماشین ام وی ام x33 که به اتفاق یکی از دوستان برای تحویلش رفتیم از نظر حرکت و عملکرد نهایتا همپای سمند با نصف قیمت بود. و بسیاری ماشینهای دیگر من نمیدونم این ماشین چانگان مخاطبش کی میخواد باشه ولی اطمینان دارم از اون جائی که خود من هم جزء طبقه متوسط هستم طبقه متوسط منطقی نمیتونه باشه چرا که 90 میلیون تومان پول کمی نیست 8سال کار مداوم یه کارمنده بدون اینکه ریالی از درآمدشو هزینه کنه.شما یه جوری صحبت میکنی انگاری یه ماشین عالی رو مجانی دارن به نفر میدن 3برابر یه سمند و یا ماشینهای دیگری که حدود 30 میلیون قیمت دارند بده که چی بدست بیاره .یه ماشین که شتاب نداره ,جا برای نشستن نداره ,صندوق کافی نداره 90 میلیون بده زندگی رو برای خودش جهنم کنه که چی داره این ماشین حتما میگید سانروف داره.من خودم 5ساله ماشین دست دوم دارم قبلش ماشین صفر میخریدم تو این 5سال مطلقا اذیت نشدم قیمت 2تائیشونم برابر با ارزونترین ماشین چینی هست ولی تک تک از گرونترین ماشین چینی هم سرتر هستند.شما یا خودت پرداخت کننده هزینه ماشین نیستی و یا به لطف خدا در طبقه مرفه قرار داری که اینگونه برای طبقه متوسط نسخه میپیچی.هر چند طبقه مرفه بعیده کلاس خودشو بیاره پائین و سوار ماشین چینی بشه مگر ماشین دم دستی.

          1. بی نام و نشون . تو خوبی ؟ اصلا پستها را می خونی ؟ تو S300 حالتو گرفتند حالا اومدی اینجا چی بگی ؟

  10. همانطور که جناب آفرود فرمودن بنده هم به کیفیت برتر kia اذعان دارم اسپورتیج از لخاظ دوام و کیفیت و زیبا شناسی اصلا قابل قیاس با ix35 یا همون توسان نیست ضمنا قابل توجع دوسدارن هیوندا این خودرو بخشیش در یکی از استان های چین تولید میشه شما اگه یک اسپورتیج همون شری اول که نارنجی بودت با این ای ایکس 35 مقایسه کنی میبینید کم کم ix35 داره دفوزنه نیشه یدلسل کیفیت مایین مونتاژ و برهس از قطعات چینی که هیوندا برای ارزانتز شدن اینکارد کرده

  11. سلام دوستان.
    ایدو و cs35ماشینهای با کیفیتی هستند و بدنه فوق العاده قوی دارند.برای اثبات این حرف حتما به سایت youku.com یه سر بزنید.با google crome برید و صفحه ها را به فارسی ترجمه کنید.در اونجا ایدو یا cs35 رو سرچ کنید.کلیپهایی هست که در هیچ سایت دیگه ای وجود نداره.یه کلیپ هست که ماشین رو لخت می کنن تا بدنه رو نشون بدن.یه کلیپ دیگه هست که race تمام رنگهای ایدو هست. و…
    راجبه شتاب ایدو در سایت اپارات اینو می خواستم بگم که اصلا به ماشین فشار نیاورده .اگه دقت کنید دنده رو دور موتور 3000 عوض میشه.و این ماشین نسبت به وزنش باید شتاب خیلی خوبی داشته باشه چون فقط 20 اسب بخار از مزدا 3 کمتر داره و تکنولوژی ساختش همون تکنولوژی مزدا هست ولی به نام blue core.اینم باید بگم که چانگان قطعات مزدا و فورد امریکارو میزده.این وزن cs35 تو سایتم اشتباس.وزنش از ایدو 100 کیلو سبک تره یعنی 1250 هست که منم به همین دلیل ایدو رو ثبت نام کردم.البته اینم بگم که این دو مدل ماشین اپشنهای زیادی داره مثل مونیتور روی اینه وسط.دوربین عقب.esp.tcs.ebd.abs.6 air bag.gps.hafezeye zabte tasvir.crus control.

    1. آقا سعید ، ایندفعه از دستشون در رفته و فولترین مدلش را آوردند ایران ! گیربکس اتوماتیک با تمام آپشنهاش ثبت سفارش شده . اصلا 83.900 میلیون تومان هم بر اساس نسخه AT لوکس قیمت گذاری شده . نسخه MT و اصلا نسخه های پایین تر و دنده دستی وارد ایران نمیشه. در مورد کراس اور CS35 سه تیپ هست : MT Comfort – MT Luxury – AT Luxury . تیپی که وارد ایران میشه AT Luxury هست که فولترین و گرانترین تیپ CS35 محسوب میشه و توی آخرین آپدیت سایت مرجع chinaautoweb وزنش 1290 کیلو هست .

      1. در باره cs35 فول ترین اپشنه ولی ایدو نیست.پس به نظرتون چرا ایدو رو با این قیمت میدن؟

  12. مطمنم چانگان در هر دو مدل سدان و اس یو وی ( که بیشتر کراس آور هستن ) در آینده سهم بزرگی از بازار با کیفیت ها در اختیار میگیره بدنه محکم چانگان منو متحیر کرد اصلا انتظار چنین کیفیتی نداشتم بمحض مساعد مبلغ پیش ثبت نام بدای خرید درنگ نمیکنم

  13. سعید جان ایدو هم فول میاد.منم معتقدم ایدو 4 تومان زیاد قیمت خورده.ولی باز هم مقرون به صرفه هست.ماشینش خوبه.حواله ایدو ثبت نام آذر 45 قیمت خورده.یعنی 10 تومان نیومده بازار آزادش کشیده بالا.فکر کنم ارزش خرید داره.ولی 75 خیلی قیمت مناسبتری بود.

  14. فکر نمیکنم ایدورو فول بیارن.چون اپشنهایی که زمان ثبت نام به من گفتن شامل 6 ایربگ.کروز کنترل.دوربین عقب.جی پی اس.رینگ 16نبود ولی cs35رو میدونم فول میارن چون تمام اپشنهایی رو که فولش باید داشته باشه رو بهم گفتن.این برام جالبه که چرا ایدو با اینکه فول نیست قیمتش فقط از cs35فقط 4 تومان پایین تره!

  15. بااین اطلاعاتی که اقای افرود ارایه میکنه شک ندارم کارمند سایپاست.البته هیچ عیبی هم نداره

  16. سلام آقا کسی راجع به هاوال H6 میدونه با اینکه تک دیفرانسیل تحویل میدن و قیمتش 88 تومانه البته تحویل مدت دارش بصورت تک دف بدون سانروف صندلی دستی موتور میتسوبیشی من بین این چانگان و اون H6 موندم خواهشا راهنماییم کنید ممنون میشم

    1. آقای یاسر فقط میدونم در ماه اگوست 2014 هاوال h6 از نظر فروش در چین در دسته اس یو ویها رتبه اول و چانگان cs35 رده 14 بوده.

    2. Cs35 ساخت شرکت چانگان هست.چانگان از معتبرترین برندهای چینی هست که در اروپای شرقی و حتی ترکیه و اسپانیا و همچنین آمریکای جنوبی مدلهای cs35 و cs75 و eado دو سال هست که فروش خوبی داشته و مصرف کننده خودش را راضی نگه داشته.وارد کننده و خدمات گارانتی 5 ساله توسط سایپا ارائه شده و با توجه به چهره فوقلاده جوان پسند این خودرو و اینکه مشترکات طراحی زیادی با کراس اور های موفقی مثل نیو سانتافه و نیو توسان داره بازار موفق تری نسبت به h6 خواهد داشت. خود من اصلا فیس و تریم h6 را نمی پسندم . شاید ماشین نسبتا خوبی باشه ولی اولین شرط سلیقه که ظاهر قشنگ باشه را نداره.

  17. هاوال H6 با توجه به مشخصه های موجود در سایت مرجع chinaautoweb ماشین مناسبی نشون میده .
    ولی خوب که نگاه کردم در همان سایت که مرجع هم هست ، برای سوخت بنزین فقط موتور 2 لیتری معرفی شده که با نمایه 2.0L 4C SOHC MPI 4G63S4M معرفی شده با قدرت 98 کیلووات و گشتاور 186 و وزن بالای 1520 کیلو ! اما توی سایت دیار خودرو موتور 2.4 لیتری با نمایه 4G69S4M معرفی شده با قدرت 120 کیلو وات و گشتاور 210 و وزن 1675 کیلو !
    یعنی موتور نسخه ایرانش از خود چین قویتره !!! حالا چقدر کمپانی سازنده این مورد را تایید می کنه ، خودش جای سوال داره ؟
    لزوما موتور قویتر کارایی بالاتری نمیده و شاید اصلا سایر قسمتها برای موتور قویتر مچ نشده باشند . مچ قطعات بسیار مهم هست . مچینگ ضعیف باشه ، به شدت استهلاک را بالا میبره !
    نمونه ملموس وطنی : پیکان پکاژو که بدنه ضعیف با موتور قوی داشت . و RD که موتور ضعیف با بدنه سنگین داشت .
    بهر حال اطلاعات دقیق و مقایسه ای نوشتم تا بهتر بشه بحث کرد.
    تو سبک هاوال H6 نسخه لندمارک شرکت بهمن را هم پیشنهاد می کنم . تقریبا مشخصه های مشابه هم دارند.
    نکته دیگه اینه که در بخش http://chinaautoweb.com/auto-companies که مهمترین بخش معرفی کمپانی ها هست ، کمپانی گریت وال که H6 ساختش هست به مانند لیفان که X60 را میسازه و زوتای که S300 را میسازه ، فاقد شریک معتبر خارجی هستند !!!
    این مسئله مهم هست و ساده نمیشه ازش عبور کرد . خود دیار خودرو برای سابرینا روی برند بایک تبلیغ میکنه . چونکه بایک شریک بنز و هیوندا هست . و نمیشه به سادگی از این اسامی گذشت ! خوب که نگاه کنید سابرینا نزدیک 60 میلیون قیمت خورده ولی M4 با قیمت 55 میلیون ارائه شده . ( شرکای تجاری بسیار مهم هست ! )
    در عوض کمپانی های چانگان ، جیلی ، دونگ فنگ ، فاو از شرکای معتبرترین کمپانی های خارجی هستند. حضور تکنولوژی هایتک خارجی ها در محصولات شرکتهایی که نام بردم محسوس هست . مثلا چانگان برای موتورهای Blue Core جدیدش که سبکتر و مقاومتر و البته سبزتر هستند ( دوستار محیط زیست ) حق اختراع به مراتب بالاتری پرداخت میکنه.
    مورد دیگه اینه که من گارانتی 5 ساله و بیمه بدنه و امداد شبانه روزی را در لیست فروش دیار ندیدم.(اگر کسی دیده بنویسه)
    خب این موارد کلی در قیمت نهایی ماشین تاثیر گذار هست !
    نمونه اینکه اسپرتیج 149 میلیونی با گارانتی شرکتی که به مراتب تعداد نمایندگی های کمتری هم نسبت به سایپا داره ، قیمتش نزدیک 160 میلیون میشه . چیزی حدود 11 میلیون اضافه شده.
    نظر نهایی من ، چه به لحاظ زیبایی ظاهری و همچنین با توجه به بررسی خلاصه ای که نوشتم CS35 را به H6 ترجیح میدم.

    1. با نظر شما کاملا موافقم.
      کاری ندارم که شما با سایپا ارتباط دارید یا نه ، ولی خیلی منطقی و فنی نظر میدید.
      توی نظرات منفی بعضی از کاربران هیچ توجیه منطقی دیده نمیشه و بیشتر بازی با کلمات هست.
      من هم شاسی بلند چانگان را ترجیح میدم.
      خودم در مشهد از نزدیک دیدمش.خیلی ماشین جونداری نشون میداد.
      کیفیت قطعاتش هم به نسبت قیمتش خیلی خوب بود.
      به نظرم cs35 یک اتفاق مثبت هست.
      توی سایت سایپا که نگاه کردم ، متوجه شدم که استقبال از cs35 خیلی بلا بوده.
      الان فقط و فقط برای cs35 برنامه فروش جدید بهمن ماه زدند.

  18. خودروی چانگان در حال حاضر بهترین طراحی در بین چینی ها داره، به این جمله دقت کنید بین چینی ها لطفا اینخودرو را با کیا هیوندا و نیسان و تویوتا مقایسه نکنید
    به چندین و چند دلیل:راهی که چانگان در آن قدم گذاشته شرکت کیا 30 سال پیش اینکارو کرده با استفاده از نوابغی مانند شریر و تیم فوق العادش کیا را به یکی از برندهای مهم تبدیل کرده که استاندارد ها و آزمونهای سخت بزرگ راه های آمریکا پاس کرده و این جهش کوچکی نیست، چانگان با استفاده از افرادی مانند کریس بنگل مدیر بی ام دبلیو سعی در الگو برداری از کیا موتورز داره که قابل تقدیره
    بدنه چانگان فعلا محکمترین بدنه داره اما باید دید دوام اون به چه صورت هست ، خودروهای هیوندا کیا و تویوتا ، نیسان و هوندا حداقل از لحاظ دوام و ثبات ثابت شده هستند پس خیلی زود نباید چانگان را در اینمورد با آنها مقایسه کرد چون پیشرفت این برندها حاصل عمری تلاش ، و توسعه و سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه است R&D

  19. به نظر من cs35 ماشین متفاوتی هست.دو دستگاه خریدم.یکی برای دوستم که تو روسیه بیزینس داره و کاملا این ماشین را میشناخته و از همانجا پولش را هم برام فرستاد.یکی هم برای خودم.رفیقم میگفت که اصلا شک نکنم و برم بنویسم.ماشین باز حرفه ای هست.حرفش هم خیلی قبول دارم.cs35 بهمن ماه را نوشتم.یعنی اصلا آذر و دی پر بود و بجز بهمن نمیشد نوشت.پرسیدم و مطمئن شدم مدل 2015 تحویل میدن.بهر حال باید دل را به دریا زد.هر چی باشه تکنولوژی 2015 هست.اصلا به ماشبن دست دوم اعتقاد ندارم.راستش افراد کمی را دیدم که ماشین را خوب نگه دارند.البته هستند کسانی که خیلی عالی ماشینداری میکنند.که معمولا هم کمتر تمایل به فروش خودروی خودشون هم دارند.

    1. شما کجا و چطور ثبت نام کردید؟ هیچ کدوم از تلفن‌های سایپا جواب نمیدان! ممنون میشم راهنمایی کنید. و آیا همهٔ پول رو یک جا پرداخت کردید؟ این کار مطمئن هست؟

  20. یک نکته توجه منو به خودش جلب کرد ! در سایت iranecar قیمت H6 برابر 110 میلیون قیمت خورده ؟
    در حالی که دیار خودرو 88 میلیون قیمت زده ؟ قیمتهای سایر ماشینها را که چک کردم درست بود ولی H6 وM6 قیمتهاشون خیلی فرق داشت!
    میگم شاید 88 میلیون قیمت نهایی نباشه و کلی بعدش باید پرداخت کرد ؟ قیمتها هم برای نمایندگی هست نه بازار آزاد !
    http://www.iranecar.com/CarPriceZero.aspx?id2=3

  21. دلار 3250تومن یعنی یوان واحد پول چین 535تومان من چین زندگی میکنم تقریبا از صادرات کمی سر در میارم. ماشینی که از چین صادر میشه به مراتب قیمتی پایینتر میفروشند به کشور خارحی.چون صادرات انجام میشه و دولت چین بهشون یه چیزی مثل جایزه بهشون میده . ام وی ام x33(تیگو چری)نیو فیس جدید قیمت فول آپشن اتومات 90هزار یوان تقریبا 48میلیون تومان . x60لیفان 88هزاریوان اونم میشه 47 میلیون تومان.این چانگان هم 85هزاره که میشه 45میلیون و پانصد ….حالا مقایسه کنید چانگان تو فروش سایپا 80 میلیون به بالا میفته لیفان 65 میلیون .نیو فیس 33ایکس 75 میلیون ….ببین چطور ازمون سو استفاده میکنن..تو چین قیمت ماشین خارجی گرونه .حتی از ایران گرونتر …واسه اینکه کسی سراغ ماشین حارجی نره .مگه پولدارا .اما قیمت ماشین های تولید داخلشون واقعا ارزونه ارزونه..مردم حق انتخاب دارن …ما تو ایران چی قیمت پژو پارس 48 میلیونه .90 ال 40 تومن ..بهترین ماشین سواری چینی 60 هزار یوانه 32 میلیون …

    1. جایزه بهشون نمی ده، در واقع عوارض و مالیات ازشون نمی گیره، تو ایران هم همینه، وقتی سمند صادر می شه کلیه عوارض و مالیات و غیره بخشیده می شه که ارزون در بیاد، شاید بشه گفت نوعی هم جایزه هست.

      این قضیه در مورد خودروهای اروپایی هم صدق می کنه، به همین خاطر قیمت بنز در آلمان گرونتر از بنز در آمریکا و دبی است

      1. من هم با نظر سمیر موافقم . شاید یه چیزی مثل عملکرد Duty Free تو شاپینگ سنتر های فرودگاهی یا Tax Free اعمال بشه !
        دوستمون هیوا فقط قیمت را نوشتند . ولی توی محاسباتشون هزینه واردات به ایران و پلاک کردن را هم باید میاوردند .
        طبیعی هست که همه ماشینها ، چه چینی و چه اروپایی توی مبدا قیمت خودشون را دارند ولی وقتی بخوان وارد ایران بشند تا به دست مصرف کننده برسه حداقل قیمتشون 2 برابر میشه !؟؟؟؟؟!

  22. زیاد نق نزنین خودروی خوبیه و به قیمت ارزانش می ارزه نباید با این قیمت انتظار تویوتا لندکروز داشته باشیم

    1. حسن جان نق زدن را خوب اومدی . کاملا با نظرت موافقم . بی خیال دیسلایکها باش . واقعیت همونی هست که گفتی .

  23. اره منم موافقم قیمتش خوبه نسبت به ماشینای دیگه.میگن دوباره ال 90 قیمتش بالا میره .دیروز دوستم گفت پژو پارس سال گرفتم 42فرمان بشکنه و دو گانه سوزه .!!!!!!!..چینی ما شینهای آمریکایی سوار میشن وما هم ماشین های چینی

  24. با سلام . بیشتر نظر دوستان رو خوندم ، استفاده بردم ، اما اگه بخوام نظر خودم رو به عنوان کسی که چنتای ماشین ایرانی و خارجی داشتم بگم ، اینه که متاسفانه این ماشین ها از کیفیت خوبی برخوردار نیستن . تقریبا فقط ظاهر رو خوب ساختن . اگه مکانیک خوبی باشه طرف ، یا یه مدتی حداقل 2 سال یه چینی رو سوار شده باشه متوجه میشه که پولش رو دور ریخته . بهرحال من خودم یه ال 90 رو به چنین ماشینی ترجیح میدم ، هرچند دیدم خیلی از دوستان طرفدارش بودن و حتما دلیلی دارن . اما نظر من اینه که ماشینای تولید داخل به مراتب حتی قیمت پاییناش از اینا بهترن . روز همگی خوش

  25. اگر خواستید میتونید از لینکهای زیر ، کلیپهای جدید چانگان CS 35 را در آپارات ببینید.
    کلیپه خلاصه شده و کم حجم هست.

    عبور از پله ها (جزو اولین تستهای انجام شده در چین)

    http://www.aparat.com/v/hRCwd

    عبور از عرض رودخانه و جاده های ناهموار (تست در کشور پرو)

    http://www.aparat.com/v/uVf8C

    گیربکس تیپ ترونیک اتوماتیک و راحتی در تعویض حالت دستی به اتوماتیک

    http://www.aparat.com/v/M2Kjn

  26. اولين مشكلي كه من قبل از خريد اين خودرو با ان برخورد كنم فاصله كم صندلي جلو وعقب ان مي باشد..طوري كه ميخام حوالمو پس بگيرم

    1. آقای ح م برای خرید یک ماشین باید ببینید آیا نیازهای شما را برآورده میکنه یا نه.اگر شما 4نفر و یا 5نفر هستید نه تنها این ماشین بلکه تمامی ماشینهای کوچک مناسب شما نیستند مخصوصا در یک مسافرت نسبتا طولانی هر چند هم کیفیت ماشین و تکنولوژیش هم بالا باشه بازهم بدلیل اینکه براحتی نمیتونید داخلش بنشینید و وسائل سفر رو هم در صندوق بزارید هزار بار خودتونو سرزنش میکنید که چرا اینو خریدید.بنابراین نمیشه به این دلیل که ماشینهای با برندهای معتبر که در این کلاس هستند هم کوچک هستند خرید این براتون توجیه داشته باشه.همیشه بهترین ,مناسبترین نیست.

    1. nesh عزیز ، تو پست بالاتر ازم پرسیده بودید که از کجا خریدم ؟
      اگر به تاریخ اون پست نگاه میکردید برای 18 مهر هست و الان یک ماه گذشته ! توی این یک ماه احتمال اینکه خیلی از نمایندگی ها سهمیشون پر شده باشه هست . البته من نمیدونم شما کدوم شهر زندگی می کنید . اگر تهران هستید ، شاید بتونم راهنمایی کنم .
      ثبت نام بهمنش هم تعداد محدودی داشت . من خودم چند نمایندگی رفتم که بالاخره تونستم ثبت نام کنم . یکی از دوستام هم تو راسته ماشین لوکس فروشی های پل چوبی یه نمایندگی پارس خودرو دیده بود که همه چیز ثبت نام میکرد که یکیش هم همون چانگان بوده . البته خودم ندیدم . اگر مسیرم بخوره براتون سوال میکنم . یا به تعمیرگاه های مرکزی زنگ بزنید. اونها سهمیه ثبت نامیشون زیاده . فقط کمی دور هستند . خ دماوند بعد از چهارراه تهران پارس که شماره 1 باشه و 2 و 3 هم توی آذری و آزادی هست. حالا باید ببینید که کدون نزدیکتر به شما هست .توی این لینک آدرس و تلفن هست:
      http://www.saipayadak.org/web/wsh
      اما در مورد قیمت : اولش که کل پول را نمیگیرند . بسته به طرحی که انتخاب میکنید مثلا 40 یا 35 تومان میگیرند . سود هم داره و بقیه هم هنگام دعوتنامه . نقد داره و اقساط که به نظر من نقدیش خیلی مقرون به صرفه تر هست . و فکر کنم اگر قسطی بگیرید بعد از یک مدت میشه بقیه اقساط را تبدیل به نقدی کرد که اینجوری مقرون به صرفه تر هست . البته مطمئن نیستم که این کار بشه و باید از خود نمایندگی بپرسید! لینک زیر هم براتون پیدا کردم که آدرس و تلفن کل نمایندگی های ایران توش اومده:
      http://saipagroup.net/Lists/Dealers/Summary.aspx
      بعد از خرید هم 2 روزه پرداخت اولتون تایید میشه و به شما شماره مشتری و پذیرش میدند.توی سایت سایپا هم میتونید ببینید . برای من که اینطور بود. باز اگه سوالی بود همینجا بپرسید.

  27. در پاسخ به ح.م ، و گلایه از ابعاد لازم دیدم که یک توضیح تقریبا مقایسه ای بدم . در سایت دیگری به یک مقایسه جالب بین چانگان CS35 با پژو 2008 برخوردم که بد ندیدم یک مقدار از آن مطلب که در مورد ابعاد ماشین نوشته بود در اینجا بیاورم .
    لازمه که توضیح بدم ، چون در پست های قبلیم نوشتم که خودم خریدم ، این دغدغه خودم هم بوده و برای همین از روی لینکهایی که دوستان قرار داده بودند و خصوصا سایت جهان SUV ابعاد هم رده های جهانی این ماشین را چک کردم . چون برای خودم هم این مسئله مهم بود که حل شد.

    چانگان طولش 4.160 و عرضش 1.810 و ارتفاعش 1.670 متر هست و فاصله دو محور هم 2.560 متر هست .
    پژو 2008 طولش 4.159 و عرضش 1.739 و ارتفاعش 1.556 و فاصله دو محورش هم 2.538 متر هست.
    رنو کپچر را هم خودم نوشتم : رنو کپچر طولش 4.122 و عرضش — و ارتفاعش 1.556 و فاصله دو محورش هم 2.606 متر هست.
    در این دسته نیسان جوک هم و چندین مدل دیگه هم هست . ولی چون قرار نیست بیان ایران ، پس بررسیشون هم بیخوده.
    همانطور که ملاحظه میکنید رقیب چینی از دو رقیب اروپایی و فرانسوی خودش جادارتره . خصوصا در طول و عرض و ارتفاع که بزرگتر هست و فاصله دو محورش هم از 2008 بیشتر و فقط 4 سانت از کپچر کمتر هست . البته فکر کنم با توجه به طول بیشتر چانگان نسبت به کپچر ، احتمالا فاصله دو محور کپچر کمتر باشه . در کل این این 3 کراس اور تقریبا هم اندازه و با کمی اختلاف چانگان CS35 هم بزرگتر هست !

    در نهایت خودتون میتونید قضاوت کنید که مهندسان فرانسوی از همین ابعاد در طراحی این تیپ شاسی بلند استفاده کردند . اتفاقا در تحلیلهای سایت مرجع تخصصی و معتبری مثل جهانSUV از فضای داخل این ماشینها به راحت بودن و بدون خستگی اشاره شده.
    حتی چانگان نسبت به سایز بزرگترهایی مثل توسان و اسپرتیج ، هیچ کمبود ابعادی در عرض و ارتفاع نداره و فقط کمی طولش کمتر هست .

    تو قسمت قیمتی هم عینا مطلب همون سایت را در اینجا قرار میدم . به نظرم مقایسه خوبی انجام شده و عین همون مطلب را گذاشتم:

    از لحاظ قیمتی هم مقایسه کنیم چانگان CS35 با فول آپشن و گیربکس اتوماتیک 84 میلیون قیمت داره . رنو کپچر بین 110 تا 120 میلیون قیمتش خواهد بود و پژو 2008 هم که دنده دستی اون وارد ایران میشه بین 90 تا 100 میلیون قیمت خواهد داشت که در نسخه اتوماتیکش ، اگر وارد ایران بشه ، نباید انتظار قیمتی کمتر از 120 تا 130 میلیون داشته باشیم ! نسخه چینی پژو 2008 از 99700 یوآن برای گیربکس دستی و تیپ بیس شروع میشه و تا فولترین تیپش به 136700 یوآن هم افزایش پیدا میکنه ! اما چانگان نسخه فولش 92900 یوآن قیمت داره و کاملا مشخص هست که به لحاظ قیمتی هم خیلی خیلی مقرون به صرف تر هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا